BZP: Podwyższenie linii zewnętrznej ogrodzenia ochronnego, budowa wygrodzeń wewnętrznych z zabezpieczeniami elektronicznymi oraz utwardzenie północno- zachodniej części terenu Zakładu Karnego w Sieradzu.
26.06.2025
2025/BZP 00294208/01
ZAKŁAD KARNY W SIERADZU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Podwyższenie linii zewnętrznej ogrodzenia ochronnego, budowa wygrodzeń wewnętrznych z zabezpieczeniami elektronicznymi oraz utwardzenie północno- zachodniej części terenu Zakładu Karnego w Sieradzu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD KARNY W SIERADZU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000320087
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Orzechowa 5
1.5.2.) Miejscowość: Sieradz
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-200
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_sieradz@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Podwyższenie linii zewnętrznej ogrodzenia ochronnego, budowa wygrodzeń wewnętrznych z zabezpieczeniami elektronicznymi oraz utwardzenie północno- zachodniej części terenu Zakładu Karnego w Sieradzu.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-80760414-5d33-46b0-b009-8a8b6f5830cd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00294208
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00030727/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Podwyższenie linii zewnętrznej ogrodzenia ochronnego, budowa wygrodzeń wewnętrznych z zabezpieczeniami elektronicznymi oraz utwardzenie północno- zachodniej części terenu Zakładu Karnego w Sieradzu.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-80760414-5d33-46b0-b009-8a8b6f5830cd3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z ww. platformy jest bezpłatne.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie eZamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy eZamówienia
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków kom. elektr.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem inwestycji jest wymiana wygrodzenia wewnętrznego na ogrodzenie wykonane z siatki ostrzowej wraz w wymianą słupków i drutu ostrzowego przestrzennego, wykonanie zewnętrz-nego wygrodzenia (podniesienie muru) zgodnie z wytycznych nr 3/2022 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 29 grudnia 2022 r. w sprawie technicznego zabezpieczenia ochronnego w jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej, Zakres prac obejmuje wykonanie nowego wygro-dzenia oraz usunięcie starego, które nie spełnia aktualnych wytycznych.
Wyłożenie dróg komunikacyjnych kostką brukową.
Wykonanie bram i furt oraz montaż zabezpieczeń techniczno- ochronnych.
Dokładny opis prac znajduje się w załączniku do postępowania- Opis przedmiotu zamówienia.
Zamawiający przewiduje realizację przedmiotowego zadania w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”. Wszelkie konieczne do wykonania prace projektowe oraz uzyskanie odpowiednich zezwoleń regulowanych przepisami prawa leżą po stronie wykonawcy.
Zamawiający przewiduje realizację zamówienia w następujących trzech grupach zadaniowych:
1) Przygotowanie przez wykonawcę koncepcji przeprowadzenia prac uwzględniającej koniecz-ność funkcjonowania jednostki penitencjarnej i uzgodnienie jej z Zamawiającym.
2) Wykonanie wielobranżowej dokumentacji wykonawczej lub projektowej w zależność od wy-maganej prawem formy dokumentowania danego typu robót, uzgodnienie jej z Zamawiającym i wykonanie na tej podstawie przedmiotowego remontu.
3) Wykonanie prac remontowych zgodnie z uzgodnioną dokumentacją.
4) W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do uczestniczenia
w roboczych konsultacjach i dokonywania bieżących uzgodnień z Zamawiającym,
5) Wykonanie przez Wykonawcę wszelkich prac przygotowawczych, związanych z wymogami BHP, organizacją placu budowy. Wykonawca jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpiecznych warunków na placu budowy i w jego otoczeniu.
6) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu dokumenty potwierdzające utylizację rozebranych materiałów,
7) Uporządkowanie terenu budowy po wykonaniu robót.
8) Wykonawca przy realizacji przedmiotu umowy zatrudni skazanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad zatrudniania skazanych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1887 z późn. zm.), w ilości minimum 2 pracowników.
9) Termin wykonania prac remontowych: do 19 grudnia 2025 roku.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-19
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunku: Wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej 2 roboty na terenie zakładu karnego lub aresztu śledczego z zakresu:• Demontaż wygrodzenia wewnętrznego wraz z cokołami
• Wykonanie wygrodzenia wewnętrznego zgodnego z obecnie obowiązującymi wytycznymi
• Montaż ogrodzenia wykonanego z siatki ostrzowej wraz z concertiną.
Zamawiający zwraca uwagę, że ze względu na zamknięty charakter obiektu, należy liczyć się z utrudnieniami w ruchu ludzi i sprzętu oraz magazynowaniu materiałów potrzebnych do wykonywania zamówienia, a także innymi utrudnieniami i dodatkowymi pracami mogącymi mieć wpływ na wartość prac. Wszystkie prace należy wykonać na czynnym obiekcie z zachowaniem szczególnych warunków bezpieczeństwa użytkowników obiektu
2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunku:
a. Wykonawca musi wykazać, że posiada dostęp do środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 4 000 000 zł. W celu wskazania spełnienia warunku, wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 1 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
b. Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument, potwierdzający, ze jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 5 000 000 zł. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument, potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej.
4. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie (np.: spółka cywilna, konsorcjum) o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, mogą oni polegać na zdolnościach tylko tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynikać będzie, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
5. Udostępnienie zasobów - Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby, zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp.
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
6. Wizja lokalna obowiązkowa.
Ze względu na specyfikację obiektu, ograniczoną dostępność oraz charakterystykę jednostki Zamawiający wymaga odbycia wizji lokalnej terenu prowadzonych prac.