BZP: ZORGANIZOWANIE I PRZEPROWADZENIE KURSU PRAWA JAZDY KATEGORII B NA POTRZEBY PROJEKTU pn.: Pozytywna przyszłość PLUS (...)*
26.06.2025
2025/BZP 00294728/01
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ZORGANIZOWANIE I PRZEPROWADZENIE KURSU PRAWA JAZDY KATEGORII B NA POTRZEBY PROJEKTU pn.: Pozytywna przyszłość PLUS (...)*
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004447867
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Marsz. J. Piłsudskiego 61a
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-449
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@mops.olsztyn.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mopsolsztyn.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZORGANIZOWANIE I PRZEPROWADZENIE KURSU PRAWA JAZDY KATEGORII B NA POTRZEBY PROJEKTU pn.: Pozytywna przyszłość PLUS (...)*
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-457f3e3b-8a73-4429-bdaf-dbad8db1033b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00294728
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00095592/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.14 Kursy zawodowe w ramach projektu - Pozytywna przyszłość PLUS.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Pozytywna przyszłość PLUS. Promocja rodzicielstwa zastępczego, wsparcie istniejących rodzin zastępczych oraz osób usamodzielnianych i opuszczających rodzinną lub instytucjonalną pieczę zastępczą” nr: FEWM.09.09-IZ.00-0003/24
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.olsztyn.eu3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.olsztyn.eu
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn dostępnej pod adresem: https://zamowienia.olsztyn.eu.
Zamawiający dopuszcza również możliwość porozumiewania się za pomocą e-mail przy przekazywaniu pytań, wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, zawiadomień, informacji dotyczących postępowania, pod adresem: solminska.paulina@mops.olsztyn.eu, przy czym złożenie oferty wraz z załączonymi do oferty dokumentami może nastąpić wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn.
2.Korzystanie z platformy jest bezpłatne, aby korzystać z usług Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn Wykonawca powinien utworzyć konto użytkownika.
3.Instrukcja dla Wykonawcy oraz regulamin korzystania z systemu Platforma Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn zamieszczone zostały w zakładce „Pomoc”. Przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z regulaminem korzystania z systemu oraz instrukcją użytkownika systemu Platforma Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn.
4.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, które muszą spełniać urządzenia informatyczne w celu korzystania z Platformy zakupowej:
1)Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor
Intel IV 2GHz, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3)Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2 z wyjątkiem Internet Explorer;
4)Włączona obsługa JavaScript;
5)Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie *.pdf.;
6)Podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Użytkownika lub aplikacja komputerowa spełniająca funkcje takiego czytnika (tzw. podpis chmurowy).
5. Informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
1) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach: doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, .rar, .7zip, .jpg, .jpeg, .png, .txt, .tiff, .xades, .sig
2) Format kodowania złożonych plików UTF8. Możliwość otworzenia pliku po odszyfrowaniu przez terminu składania ofert.
6.Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę złożenia kompletu dokumentów w systemie Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn.
7.Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego posiadający konto na Platformie Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do formularza komunikacji.
8. Wymaga się by dokumenty elektroniczne w postępowaniu:
1)były utrwalone w sposób umożliwiający ich wielokrotne odczytywanie i powielanie, a także przekazanie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznym nośniku danych;
2) umożliwiały prezentację treści w postaci elektronicznej, w szczególności przez wyświetlenie tej treści na monitorze ekranowym.
3) umożliwiały prezentację treści w postaci papierowej, w szczególności za pomocą wydruku
4)zawierały dane w układzie niepozostawiającym wątpliwości, co do treści i kontekstu zapisanych informacji.
9.Załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącznikami, nie jest dostępny dla Zamawiającego i przechowywany jest na serwerach platformy w formie zaszyfrowanej. Zamawiający otrzyma dostęp do pliku po upływie terminu otwarcia ofert.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje wymagane na podstawie art.13 ust 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 216/679 z dnia 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) , dalej RODO zostały zawarte w SWZ w rozdziale XXV klauzula informacyjna z art 13 RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MOPS.DZPiI.261.26.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 74308,13 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia objętym niniejszym postępowaniem jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu prawa jazdy kategorii B (wraz z badaniami lekarskimi i wydaniem orzeczenia oraz opłaceniem pierwszego podejścia do egzaminu państwowego i w razie konieczności jednego egzaminu poprawkowego tzn. teoretycznego i/lub praktycznego) dla 17 uczestników/czek Projektu „Pozytywna przyszłość PLUS. Promocja rodzicielstwa zastępczego, wsparcie istniejących rodzin zastępczych oraz osób usamodzielnianych i opuszczających rodzinną lub instytucjonalną pieczę zastępczą” nr: FEWM.09.09-IZ.00-0003/24 w ramach Priorytetu 9: Włączenie i integracja EFS+ programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
2.Kurs musi zostać przeprowadzony zgodnie z Ustawą z dnia ustawą z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (Dz. U. 2011 Nr 30 poz. 151 z późń.zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz.U.2018 poz. 1885 z późn. zm.).
3.W kursie udział weźmie 17 uczestników/czek (w wieku od 17 lat i 9 miesięcy do 26 lat) projektu „Pozytywna przyszłość PLUS. Promocja rodzicielstwa zastępczego, wsparcie istniejących rodzin zastępczych oraz osób usamodzielnianych i opuszczających rodzinną lub instytucjonalną pieczę zastępczą”.
4.Uczestnicy/czki szkolenia zostaną wskazani przez Zamawiającego. W momencie podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy listę uczestników/czek.
5.Grupa uczestników kursu prawa jazdy będzie składać się wyłącznie z osób skierowanych przez Zamawiającego. Zamawiający nie wyraża zgody na przyłączenie uczestników projektu do innych grup kursantów.
6. Zamawiający nie przewiduje udziału uczestników, którymi są osoby ze szczególnymi potrzebami w rozumieniu ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240 ze zm.).
7.Zajęcia będą odbywały się na terenie administracyjnym miasta Olsztyna, w terminie dogodnym dla jej uczestników/czek. Zamawiający musi zatwierdzić ustalony harmonogram zajęć teoretycznych przed ich rozpoczęciem. Zajęcia teoretyczne mogą odbywać się od poniedziałku do piątku od godziny 15:00 do godziny 20:00 i w weekendy lub dni wolne od nauki szkolnej od godziny 8:00 do godziny 20:00. Harmonogram zajęć praktycznych instruktor nauki jazdy ustala indywidualnie z każdym uczestnikiem.
8.Wykonawca zapewnia miejsce do przeprowadzenia zajęć praktycznych, w tym niezbędny sprzęt i wyposażenie (min. 3 pojazdy do nauki jazdy na kat. B) oraz wykwalifikowaną kadrę instruktorską (min.3 osoby).
9. Przed dopuszczeniem osób do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie zweryfikować czy dane osób, które będą miały bezpośredni kontakt z dziećmi i młodzieżą skierowanych do realizacji usług nie figurują w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym, w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze, w Krajowym Rejestrze Karnym (KRK) w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U. z 2023 r. poz. 1939), lub za od-powiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego i poinformuje o tym Zamawiającego w formie pisemnej oraz pozyska od osób świadczących usługi oświadczenie o znajomości i przestrzeganiu zasad zawartych w Standardach Ochrony Małoletnich obowiązujących u Wykonawcy i poinformuje o tym Zamawiającego w formie pisemnej.
Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania Standardów Ochrony Małoletnich oraz zapoznania z nimi osób realizujących zadania.
10.Wykonawca będzie zobowiązany do organizacji kursu w obiekcie spełniającym szczegółowe wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności w obiektach, które spełniają wymogi w zakresie bezpieczeństwa, ochrony przeciwpożarowej, warunków higieniczno-sanitarnych oraz ochrony środowiska, określone przepisami o ochronie przeciwpożarowej, Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
11. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia sprawnych technicznie pojazdów do realizacji zajęć praktycznych (min. 3 samochody), posiadających ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej , spełniających wymagania dla tego rodzaju działalności pojazdów, w liczbie odpowiedniej do liczby kursantów zapewniającej wykonanie przedmiotu umowy w terminie określonym przez Zamawiającego.
12.Wykonawca dołoży należytej staranności przy realizacji zamówienia, usługę wykona w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w projektowanych postanowieniach umownych, które stanowią załącznik nr 12 do SWZ.
13.Szczegółowy zakres usług określa załącznik nr 1 do SWZ Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
80411100-9 - Usługi w zakresie egzaminów na prawo jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, Zamawiający stosować będzie następujące
kryteria oceny ofert:
1.1.Kryterium Cena - 60 % = 60 pkt
1.2.Kryterium aspekt społeczny - 20 %= 20 pkt
1.3.Kryterium dodatkowe godziny zajęć praktycznej nauki jazdy samochodem- 20 % = 20 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium aspekty społeczne (Kas) - deklaracja zatrudnienia do realizacji zamówienia 1 osoby niepełnosprawnej, w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe godziny zajęć praktycznej nauki jazdy samochodem
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) Wykonawca spełni ten warunek jeśli posiada uprawnienia do prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców i posiada aktualny wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców wydany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 14 marca 2019 r. w sprawie numeru ewidencyjnego ośrodka szkolenia kierowców i innego podmiotu prowadzącego szkolenie, wzorów dokumentów związanych z utworzeniem i działalnością ośrodka szkolenia kierowców oraz wysokości opłaty za wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców i opłaty za wydanie poświadczenia potwierdzającego spełnianie dodatkowych wymagań przez ten ośrodek. Stawiane wymagania reguluje Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami ze zm. (Dz. U. z 2021r. poz. 1212).
Wykonawca wraz z ofertą wykaże, że posiada wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców prowadzonego przez starostę właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności.
b) Jeżeli działalność jest prowadzona na obszarze różnych powiatów, to Wykonawca zobowiązany jest posiadać wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek kierowców w odrębnych właściwych rejestrach na każdą z tych jednostek, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 marca 2019 r. w sprawie numeru ewidencyjnego ośrodka szkolenia kierowców i innego podmiotu prowadzącego szkolenie, wzorów dokumentów związanych z utworzeniem i działalnością ośrodka szkolenia kierowców oraz wysokości opłaty za wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców i opłaty za wydanie poświadczenia potwierdzającego spełnianie dodatkowych wymagań przez ten ośrodek (Dz.U. 2019 poz. 596).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wiedza i doświadczenie
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże posiadane doświadczenie – w okresie ostatnich trzech lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonanie co najmniej trzech usług szkoleniowych polegających na przygotowaniu i przeprowadzeniu kursu prawa jazdy kategorii B dla minimum 5 osób w wymiarze 90 h teorii i 90 h praktyki. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub podmiot, na potencjale którego polega wykonawca spełnią warunek samodzielnie (zakaz łączenia potencjałów)
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach. Wykaz usług stanowi zał. nr 8 do SWZ
b) dysponowanie osobami
Wykonawca spełni warunek jeżeli dysponuje:
- co najmniej trzema osobami –– instruktorami, którzy posiadają kwalifikacje zgodne z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 24 listopada 2023 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz. U. z 2023 r., poz. 2659).
- instruktor musi posiadać doświadczenie umożliwiające przeprowadzenie kursu prawa jazdy (staż pracy lub świadczenie usług na podstawie umowy cywilno-prawnej) nie krótsze niż 2 lata.
- osoby prowadzące szkolenia muszą widnieć w ewidencji instruktorów nauki jazdy (zajęcia praktyczne lub teoretyczne) lub ewidencji wykładowców (zajęcia teoretyczne). Zamawiający dopuszcza, aby to była ta sama osoba – pod warunkiem, że posiada wymagane uprawnienia.
- Wskazana osoba musi wykonywać przedmiot zamówienia osobiście, jej zamiana jest możliwa wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach (zdarzenia losowe, których Wykonawca nie mógł wcześniej przewidzieć, np. choroba, wypadek). W takich sytuacjach Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zastępstwo osoby spełniającej warunki udziału w postępowaniu w zakresie wykształcenia i doświadczenia. Zmiana może zostać dokonana wyłącznie za pisemną zgodą Zamawiającego na pisemny wniosek Wykonawcy, do którego należy dołączyć oświadczenie o kwalifikacjach i doświadczeniu osoby, która będzie wykonywać przedmiot zamówienia oraz odpowiednie dokumenty
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach. Wykaz osób stanowi zał. nr 9 do SWZ
c) zdolności techniczne
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 3 pojazdami spełniającymi wymogi bezpieczeństwa jazdy, przystosowanymi do prowadzenia zajęć praktycznych kursów prawa jazdy kat. B. spełniającymi warunki techniczne określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia .
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek zostanie uznany za spełniony, gdy co najmniej jeden z nich wykaże się dysponowaniem wymaganymi pojazdami.
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach. Wykaz pojazdów, którymi będzie dysponował Wykonawca stanowi zał. nr 10 do SWZ
3. Jeżeli Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów razem z ofertą składa zobowiązanie podmiotu udostępniającego swoje zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy
na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia lub inne podmiotowe środki dowodowe potwierdzające, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - załącznik nr 5 do SWZ
4. Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnienie warunku przez Wykonawców
5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, w szczególności, gdy Wykonawca zaangażuje zasoby techniczne lub zawodowe wskazane do realizacji niniejszego zamówienia w inne przedsięwzięcia gospodarcze, co może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 6 pkt. 2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust.6 pkt.2, zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsca zamieszkania Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - załącznik nr 8 do SWZ .
Dowodami, o których mowa powyżej są:
- referencje,
- inne dokumenty wystawione przed podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane,
- oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów.
W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przez upływem terminu składania ofert
2.Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - załącznik nr 9 do SWZ
3. Wykaz potencjału technicznego, jakim będzie dysponował Wykonawca przy wykonywaniu zamówienia - załącznik nr 10 do SWZ
4. Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek kierowców w odrębnych właściwych rejestrach na każdą z tych jednostek, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 marca 2019 r. w sprawie numeru ewidencyjnego ośrodka szkolenia kierowców i innego podmiotu prowadzącego szkolenie, wzorów dokumentów związanych z utworzeniem i działalnością ośrodka szkolenia kierowców oraz wysokości opłaty za wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców i opłaty za wydanie poświadczenia potwierdzającego spełnianie dodatkowych wymagań przez ten ośrodek (Dz.U. 2019 poz. 596).
5. Wpis osoby prowadzącej szkolenia do ewidencji instruktorów nauki jazdy (zajęcia praktyczne lub teoretyczne) lub ewidencji wykładowców (zajęcia teoretyczne).
Zamawiający dopuszcza , aby była to ta sama osoba – pod warunkiem , że posiada wymagane uprawnienia.
6. Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu, w którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp – załącznik nr 16 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.Wraz z ofertą wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ.
2) oświadczenie wykonawcy/ wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ
3) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w rozdziale VIII pkt.4 SWZ – zgodnie z załącznikiem zał. nr 5 do SWZ. (jeżeli dotyczy)
4) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – zgodnie z załącznikiem zał. nr 6 do SWZ. (jeżeli dotyczy)
5) oświadczenie o powierzeniu wykonania części zamówienia podwykonawcom – zgodnie z załącznikiem zał. nr 7 do SWZ (jeżeli dotyczy)
6) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdziale VIII ust. 1 i 2 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 4 SWZ;
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które, zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku nr 12 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-04 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.olsztyn.eu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-04 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
*Pełna nazwa zamówienia: "Przeprowadzenie grupowych superwizji pracowników, uczestników projektu „Pozytywna przyszłość PLUS. Promocja rodzicielstwa zastępczego, wsparcie istniejących rodzin zastępczych oraz osóbusamodzielnianych i opuszczających rodzinną lub instytucjonalną pieczę zastępczą”.
Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia.
Przedmiot zamówienie jest pierwszym z tego rodzaju, kursy prawa jazdy kat.B w ramach projektu pn. „Pozytywna przyszłość PLUS. Promocja rodzicielstwa zastępczego, wsparcie istniejących rodzin zastępczych oraz osób
usamodzielnianych i opuszczających rodzinną lub instytucjonalną pieczę zastępczą” będzie przedmiotem zamówienia również w latach 2026-2027.