BZP: Wykonanie robót budowlanych i prac w zakresie remontu części dachu budynku przy ulicy Teofila Gackowskiego 1b w Bydgoszczy
27.06.2025
2025/BZP 00297176/01
Bydgoskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych i prac w zakresie remontu części dachu budynku przy ulicy Teofila Gackowskiego 1b w Bydgoszczy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Bydgoskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 091510523
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grunwaldzka, 64
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-239
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: (52) 320 14 10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@btbs.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.btbs.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
spółka komunalna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych i prac w zakresie remontu części dachu budynku przy ulicy Teofila Gackowskiego 1b w Bydgoszczy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-24a4c181-16bd-4920-92e4-8c9c76950ae2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00297176
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.platformazakupowa.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej: www.platformazakupowa.pl (dalej Platforma) pod adresem strony internetowej prowadzonego postępowania podanej w części II SWZ. Korzystanie z Platformy przez wykonawcę jest bezpłatne.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, lub inny dowolny system operacyjny wersji umożliwiającej zainstalowanie dowolnej przeglądarki internetowej,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript, akceptująca pliki typu „cookies”,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików pdf,
f) szyfrowanie na Platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 02/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest remont części dachu budynku wielorodzinnego przy ulicy Teofila Gackowskiego 1b w Bydgoszczy określony jako Etap 1.
2. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214
ust. 1 pkt 7 uPzp, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, jeśli zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i będzie posiadał środki finansowe na ich wykonanie.
3. Minimalna wartość świadczenia stron - 70% wartości zamówienia.
4. Zamówienie obejmuje :
1) zapewnienie osoby z uprawnieniami na stanowisko kierownika robót,
2) zorganizowanie zaplecza budowy,
3) wykonanie prac remontowych,
4) zgłoszenie wykonanych robót do odbioru
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Roboty budowlane podobnego rodzaju i wartości - roboty remontowo-naprawcze poszycia i konstrukcji dachu w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych w Bydgoszczy
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: dwa kryteria oceny
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający, w oparciu o art.112 uPzp, wymaga wykazania spełniania następujących warunków udziału w postępowaniu :1) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykonawca wykaże, iż posiada zdolność kredytową lub środki finansowe nie mniejsze niż 300.000,00 PLN oraz posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 500.000,00 PLN
2) w zakresie zdolności technicznej (doświadczenia) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek zdolności technicznej, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje należycie : remonty dachów, w technologii wymaganej przez Zamawiającego, w przynajmniej dwóch zamieszkałych budynkach wielorodzinnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Zamawiający żąda oświadczenia
o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego, czyli art. 108 ust. 1 oraz 109 ust. 1 uPzp.
4. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, na zasadach określonych w art. 118 uPzp, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust.2 powyżej, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku w postępowaniu dotyczących:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda wykazania, że posiada określoną zdolność kredytową lub środki finansowe, w formie informacji banku lub SKOK potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem oraz kopię aktualnej polisy OC,
2) zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda wykazu robót wykonanych
w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wzór wykazu zostanie przesłany wraz z wezwaniem do jego złożenia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
opisano w SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień Umowy zgodnie z art. 455 PZP w stosunku do treści złożonej oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcyw następujących przypadkach i na określonych warunkach:
1) dopuszcza się zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku:
a) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót stanowiących przedmiot umowy tj. wichury, opady deszczu, gradu lub śniegu, a także nieodpowiednie dla danego typu robót temperatury,
b) wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
w szczególności :
opóźnienia Zamawiającego w wykonaniu jego zobowiązań wynikających z Umowy lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa, co uniemożliwia terminowe wykonanie Umowy przez Wykonawcę,
wstrzymanie robót przez Zamawiającego z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, o ile takie działanie powoduje, że nie jest możliwe wykonanie Umowy w dotychczas ustalonym terminie,
opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu Wykonawcy dokumentów niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy,
konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji przekazanej przez Zamawiającego,
opóźnienia innych inwestycji lub robót prowadzonych przez Zamawiającego lub innych zamawiających, które to inwestycje lub roboty kolidują z wykonaniem robót objętych umową, co uniemożliwia Wykonawcy terminowe wykonanie robót,
wstrzymania wykonania Umowy lub jej części przez Zamawiającego lub organ władzy publicznej z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, o ile takie działanie powoduje, że nie jest możliwe wykonanie umowy w dotychczas ustalonym terminie,
wystąpienia awarii na terenie wykonywania przedmiotu Umowy, za którą odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, skutkującej koniecznością wstrzymania wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę,
niedostępności lub obiektywnych trudności z dostępem do odpowiednich czynników produkcji (w szczególności produktów, surowców, materiałów lub urządzeń) lub rynku pracy, co utrudnia możliwość wykonania przedmiotu umowy, tj. w szczególności powoduje opóźnienie robót,
a Wykonawca, pomimo należytej staranności nie mógł temu zapobiec,
zlecenia wykonania dodatkowych prac na podstawie art. 455 ust. 2 ustawy PZP,
2) dopuszczalna jest zmiana świadczenia Wykonawcy na lepszej jakości pod warunkiem zachowania tożsamości przedmiotu świadczenia,
3) dopuszczalna jest zmiana wynagrodzenia umownego Wykonawcy w przypadku ustawowej zmiany powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie stawki VAT na przedmiot zamówienia,
4) dopuszczalna jest zmiana wynagrodzenia umownego Wykonawcy polegająca na zwiększeniu lub zmniejszeniu kwoty w przypadku kiedy wskazane w przedmiarze obmiary odbiegały by więcej niż 5% od stanu rzeczywistego wynikającego z obmiaru powykonawczego,
5) Zamawiający dokonał zmiany sposobu wykonania części przedmiotu umowy, czego nie przewidziano w chwili zawarcia umowy, a zastosowanie przewidzianych pierwotnie rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót,
6) wystąpiła konieczność wprowadzenia przez Zamawiającego zmian w przedmiarze robót lub Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, czego nie przewidziano w chwili zawarcia umowy,