BZP: Usługi społeczne dla uczestników projektu pn.: „Kompleksowe wsparcie mieszkańców Gminy Smołdzino poprzez usługi społeczne”.
27.06.2025
2025/BZP 00297566/01
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SMOŁDZINIE Z/S W GARDNIE WIELKIEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi społeczne dla uczestników projektu pn.: „Kompleksowe wsparcie mieszkańców Gminy Smołdzino poprzez usługi społeczne”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SMOŁDZINIE Z/S W GARDNIE WIELKIEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005311905
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: MICKIEWICZA
1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-213
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.7.) Numer telefonu: (59) 811-72-74
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@gops-smoldzino.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gops-smoldzino.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi społeczne dla uczestników projektu pn.: „Kompleksowe wsparcie mieszkańców Gminy Smołdzino poprzez usługi społeczne”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9cb437a8-7f26-41a3-9a18-0c1192bcd429
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00297566
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00260580/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługi społeczne
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
6.1. Zamówienie jest współfinansowane ze środków UE. 6.2. Nazwa projektu/programu: Europejski Fundusz Społeczny Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9cb437a8-7f26-41a3-9a18-0c1192bcd4293.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 4.1. Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami za pośrednictwem Platformy.
4.2. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
4.3. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania.
4.4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „wykonawca” na Platformie.
4.5. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
4.6. Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: poczta@gops-smoldzino.pl (nie dotyczy składania ofert).
4.7. Osobą uprawnioną do komunikacji z Wykonawcami jest p. Martyna Radzik, tel. (59) 811-72-74, e-mail poczta@gops-smoldzino.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 5.1. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
5.2. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą lub rozporządzeniem w sprawie komunikacji elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
5.3. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie oraz zalogowania się na Platformie. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie.
5.4. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
5.5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
5.6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej wynosi 100 MB.
5.7. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy.
5.8. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
5.9. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu w sprawie komunikacji elektronicznej.
5.10. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia w sprawie komunikacji elektronicznej, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy o informatyzacji z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
5.11. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia w sprawie komunikacji elektronicznej, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
5.11.1. w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy o informatyzacji (i przekazuje się jako załącznik), lub
5.11.2. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
5.12. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy ZNK Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 7.1. Obowiązek informacyjny na podstawie art. 13 RODO
7.1.1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w RODO, tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
7.1.2. Zamawiający informuje, że:
7.1.2.1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy w Smołdzinie mający swoją siedzibę: 76-213 Gardna Wielka, ul. Mickiewicza 20, tel: 59 8117274 (zwanym dalej GOPS).
7.1.2.2. z inspektorem ochrony danych osobowych Romanem Borowskim można skontaktować się przez adres e-mail: roan@pro.onet.pl
7.1.2.3. dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego oraz w celu archiwizacji dokumentacji dotyczącej tego postępowania;
7.1.2.4. odbiorcami przekazanych przez Wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy;
7.1.2.5. dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy, - w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE przez okres, o którym mowa w art. 125 ust. 4 lit. d) w zw. z art. 140 rozporządzenia nr 1303/2013;
7.1.2.6. udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
7.1.2.7. osoba, której danych osobowych to dotyczy posiada:
7.1.2.7.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do jej danych osobowych,
7.1.2.7.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników,
7.1.2.7.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
7.1.2.7.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba, której danych to dotyczy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO;
7.1.2.8. osobie, której danych osobowych to dotyczy nie przysługuje:
7.1.2.8.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
7.1.2.8.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
7.1.2.8.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Pozostałe informacje dotyczące RODO obowiązek informacyjny Zamawiający zawarł w Sekcji III SWZ Rozdział 7.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7.2. Ograniczenia stosowania RODO:
7.2.1. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
7.2.2. Zgłoszenie w postępowaniu żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GOPS.261.3.2025.MR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Krótki opis przedmiotu Części 1 zamówienia: Kompleksowy program usług społecznych dla rodzin w tym indywidualne specjalistyczne wsparcie rodzin zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami prowadzone przez specjalistów, takich jak psycholog i/lub terapeuta i/lub mediator i/lub prawnik i/lub doradca zawodowy i/lub pedagog i/lub logopeda i/lub dietetyk i/lub fizjoterapeuta. Cykl warsztatów grupowych w tym zajęcia twórczego spędzania czasu w rodzinie, kompetencji rodzicielskich, „Bezpieczny dom”, przedsiębiorczości z elementami tworzenia podmiotów ekonomii społecznej, pierwszej pomocy przedmedycznej, prozdrowotne, w tym z zakresu profilaktyki uzależnień dla rodziców/ opiekunów, prozdrowotne, w tym z zakresu profilaktyki uzależnień dla dzieci/ młodzieży, rozwoju talentów oraz warsztaty minimalizacji deficytów w nauce zgodnie z potrzebami dzieci/ młodzieży.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego
80570000-0 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego
85312320-8 - Usługi doradztwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2028-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2.6. Kryteria oceny ofert dla cz. 1 zamówienia
2.6.1. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska najwyższą liczbę punktów na podstawie określonych przez Zamawiającego kryteriów oceny.
2.6.2. Do oceny i wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający stosuje kryterium ceny oraz kryteria jakościowe.
2.6.3. Kryterium cena – waga 50%. Maksymalna liczba punktów – 50.
2.6.3.1. Liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w tym kryterium zostanie obliczona według następującego wzoru:
Pc= (Cmin:Coc) x 0,50 x 100 pkt
gdzie:
Pc – liczba punktów w kryterium cena
Cmin – najniższa cena spośród ofert podlegających ocenie
Coc – cena oferty ocenianej
2.6.3.2. W celu oceny oferty w tym kryterium Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu oferty (załącznik nr 2 do SWZ) cenę brutto. Sposób obliczenia ceny oraz wypełnienia formularza ofertowego wskazano w Sekcji VIII w pkt 1 SWZ.
2.6.4. Kryterium jakościowe – doświadczenie Opiekuna zamówienia – waga 40%. Maksymalna liczba punktów – 40.
2.6.4.1. W kryterium „Doświadczenie Opiekuna zamówienia” badane będzie doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (Opiekuna zamówienia), o której mowa w sekcji V – Kwalifikacja wykonawców w pkt 3 ppkt 3.1.4.2 SWZ. Ocenie w kryterium będzie podlegać dodatkowe doświadczenie osoby wskazanej na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu (tej samej osoby, która zostanie wskazana w Wykazie osób na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu).
2.6.4.2. Liczba punktów przyznawanych ocenianej ofercie w tym kryterium zostanie obliczona według następujących zasad:
• za skierowanie do realizacji zamówienia osoby, która wykaże się spełnieniem warunku z w sekcji V – Kwalifikacja wykonawców w pkt 3 ppkt 3.1.4.2 SWZ, tj. w zakresie minimalnym, Wykonawca otrzyma 0 pkt;
• za dodatkowe doświadczenie, tj. za każdą kolejną umowę spełniającą wymagania zawarte w sekcji V – Kwalifikacja wykonawców w pkt 3 ppkt 3.1.4.2 SWZ, którą Wykonawca wykazał w Formularzu ofertowym jako doświadczenie Opiekuna zamówienia, Wykonawca otrzyma 8 pkt, ale łącznie nie więcej niż – 40 pkt;
2.6.4.3. Opis doświadczenia Opiekuna zamówienia należy podać w treści Formularza ofertowego. Ocenie będą podlegały jedynie informacje zawarte Formularzu ofertowym, Wykonawca powinien więc dokonać starannego opisu doświadczenia Opiekuna zamówienia, z uwzględnieniem wszystkich informacji niezbędnych do oceny w tym kryterium. W przypadku niepodania informacji niezbędnych do oceny oferty w tym kryterium, w zakresie w którym stwierdzono braki, ofercie zostanie przyznanych – 0 pkt.
2.6.4.4. Jeżeli Wykonawca na potrzeby spełniania warunku udziału określonego w sekcji V – Kwalifikacja wykonawców w pkt 3 ppkt 3.1.4.2 SWZ wskaże inną osobę niż w Formularzu ofertowym albo w toku postępowania dokonana zostanie zmiana osoby wykazywanej na potrzeby ww. warunku udziału w postępowaniu, Wykonawca otrzyma w tym kryterium - 0 pkt
2.6.5. Kryterium jakościowe – klauzula społeczna – waga 10%. Maksymalna liczba punktów – 10.
2.6.5.1. W kryterium Klauzula społeczna” 10 pkt zostanie przyznane za zaoferowanie zatrudnienia (skierowania) na podstawie umowy o pracę (w wymiarze min. 8 godzin miesięcznie) bezpośrednio do realizacji zamówienia, jednej osoby spośród osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 113).
2.6.5.2. Zatrudniona (skierowana) osoba może być osobą nowo zatrudnioną, jednakże dopuszcza się również skierowanie osoby zatrudnionej w terminie wcześniejszym niż podpisanie umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.6.5.3. Zobowiązanie zatrudnienia (skierowania) osoby, o której mowa powyżej, należy zamieścić w treści Formularza ofertowego. W przypadku braku zaznaczenia przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym potwierdzenia zobowiązania zatrudnienia (skierowania) takiej osoby, Zamawiający nie przyzna wykonawcy punktów w tym kryterium.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie Opiekuna zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzula społeczna
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Krótki opis przedmiotu Części 2 zamówienia: Specjalistyczne usługi opiekuńcze fizjoterapeutyczne dla seniorów to kompleksowa forma wsparcia skierowana do osób, które z powodu stanu zdrowia, niepełnosprawności lub wieku wymagają pomocy w codziennym funkcjonowaniu. Celem tych usług jest poprawa sprawności fizycznej, utrzymanie samodzielności oraz zapobieganie pogłębianiu się dysfunkcji ruchowych. Usługi realizowane są w miejscu zamieszkania osoby potrzebującej. Wsparcie świadczone będzie przez wykwalifikowanego fizjoterapeutę, który dobierze odpowiednie metody rehabilitacji, ćwiczenia oraz techniki terapeutyczne, uwzględniając stan zdrowia i możliwości pacjenta.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2028-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2.16.2. Do oceny i wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający stosuje kryterium ceny oraz kryteria jakościowe.
2.16.3. Kryterium cena – waga 50%. Maksymalna liczba punktów – 50.
2.16.3.1. Liczba punktów przyznawanych ocenianej ofercie w tym kryterium zostanie obliczona według następującego wzoru:
Pc = ( Cmin : Coc ) x 0,50 x 100 pkt
gdzie:
Pc – liczba punktów w kryterium cena
Cmin – najniższa cena spośród ofert podlegających ocenie
Coc – cena oferty ocenianej
2.16.3.2. W celu oceny oferty w tym kryterium Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu oferty (załącznik nr 2 do SWZ) cenę brutto. Sposób obliczenia ceny oraz wypełnienia formularza ofertowego wskazano w Sekcji VIII w pkt 1 SWZ.
2.16.4. Kryterium jakościowe – doświadczenie Opiekuna zamówienia – waga 40%. Maksymalna liczba punktów – 40.
2.16.4.1. W kryterium „Doświadczenie Opiekuna zamówienia” badane będzie doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (Opiekuna zamówienia), o której mowa w sekcji V – Kwalifikacja wykonawców w pkt 3 ppkt 3.1.4.4. SWZ. Ocenie w kryterium będzie podlegać dodatkowe doświadczenie osoby wskazanej na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu (tej samej osoby, która zostanie wskazana w Wykazie osób na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu).
2.16.4.2. Liczba punktów przyznawanych ocenianej ofercie w tym kryterium zostanie obliczona według następujących zasad:
• za skierowanie do realizacji zamówienia osoby, która wykaże się spełnieniem warunku z w sekcji V – Kwalifikacja wykonawców w pkt 3 ppkt 3.1.4.4. SWZ, tj. w zakresie minimalnym, Wykonawca otrzyma 0 pkt;
• za dodatkowe doświadczenie, tj. za każdą kolejną umowę spełniającą wymagania zawarte w sekcji V – Kwalifikacja wykonawców w pkt 3 ppkt 3.1.4.4. SWZ, którą Wykonawca wykazał w Formularzu ofertowym jako doświadczenie Opiekuna zamówienia, Wykonawca otrzyma 8 pkt, ale łącznie nie więcej niż - 40 pkt;
2.16.4.3. Opis doświadczenia Opiekuna zamówienia należy podać w treści Formularza ofertowego. Ocenie będą podlegały jedynie informacje zawarte Formularzu ofertowym, Wykonawca powinien więc dokonać starannego opisu doświadczenia Opiekuna zamówienia, z uwzględnieniem wszystkich informacji niezbędnych do oceny w tym kryterium. W przypadku niepodania informacji niezbędnych do oceny oferty w tym kryterium, w zakresie w którym stwierdzono braki, ofercie zostanie przyznanych – 0 pkt.
2.16.4.4. Jeżeli Wykonawca na potrzeby spełniania warunku udziału określonego w sekcji V – Kwalifikacja wykonawców w pkt 3 ppkt 3.1.4.4. SWZ wskaże inną osobę niż w Formularzu ofertowym albo w toku postępowania dokonana zostanie zmiana osoby wykazywanej na potrzeby ww. warunku udziału w postępowaniu, Wykonawca otrzyma w tym kryterium - 0 pkt
2.16.5. Kryterium jakościowe – klauzula społeczna – waga 10%. Maksymalna liczba punktów – 10.
2.16.5.1. W kryterium „Klauzula społeczna” 10 pkt zostanie przyznane za zaoferowanie zatrudnienia (skierowania) na podstawie umowy o pracę (w wymiarze min. 8 godzin miesięcznie) bezpośrednio do realizacji zamówienia, jednej osoby spośród osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 113).
2.16.5.2. Zatrudniona (skierowana) osoba może być osobą nowo zatrudnioną, jednakże dopuszcza się również skierowanie osoby zatrudnionej w terminie wcześniejszym niż podpisanie umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.16.5.3. Zobowiązanie zatrudnienia (skierowania) osoby, o której mowa powyżej, należy zamieścić w treści Formularza ofertowego. W przypadku braku zaznaczenia przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym potwierdzenia zobowiązania zatrudnienia (skierowania) takiej osoby, Zamawiający nie przyzna wykonawcy punktów w tym kryterium.
2.16.6. Punktacja w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Opiekuna zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzula społeczna
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Krótki opis przedmiotu Części 3 zamówienia: Kompleksowy program usług społecznych dla seniorów składający się z punktu konsultacyjnego dla seniorów z możliwością skorzystania z porad psychologii i/lub terapeuty i/lub prawnika. Ponad to w skład kompleksowy programu usług społecznych dla seniorów wchodzą różnego rodzaju warsztaty, w tym: międzypokoleniowe, pamięci i koncentracji uwagi, nowych technologii, profilaktyki zdrowotnej oraz warsztaty usprawniające ruchowo.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2028-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2.26.2. Do oceny i wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający stosuje kryterium ceny oraz kryteria jakościowe.
2.26.3. Kryterium cena – waga 50%. Maksymalna liczba punktów – 50.
2.26.3.1. Liczba punktów przyznawanych ocenianej ofercie w tym kryterium zostanie obliczona według następującego wzoru:
Pc = ( Cmin : Coc ) x 0,50 x 100 pkt
gdzie:
Pc – liczba punktów w kryterium cena
Cmin – najniższa cena spośród ofert podlegających ocenie
Coc – cena oferty ocenianej
2.26.3.2. W celu oceny oferty w tym kryterium Wykonawca zobowiązany jest podać w formularzu oferty (załącznik nr 2 do SWZ) cenę brutto. Sposób obliczenia ceny oraz wypełnienia formularza ofertowego wskazano w Sekcji VIII w pkt 1 SWZ.
2.26.4. Kryterium jakościowe – doświadczenie Opiekuna zamówienia – waga 40%. Maksymalna liczba punktów – 40.
2.26.4.1. W kryterium „Doświadczenie Opiekuna zamówienia” badane będzie doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (Opiekuna zamówienia), o której mowa w sekcji V – Kwalifikacja wykonawców w pkt 3 ppkt 3.1.4.6. SWZ. Ocenie w kryterium będzie podlegać dodatkowe doświadczenie osoby wskazanej na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu (tej samej osoby, która zostanie wskazana w Wykazie osób na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu).
2.26.4.2. Liczba punktów przyznawanych ocenianej ofercie w tym kryterium zostanie obliczona według następujących zasad:
• za skierowanie do realizacji zamówienia osoby, która wykaże się spełnieniem warunku z w sekcji V – Kwalifikacja wykonawców w pkt 3 ppkt 3.1.4.6. SWZ, tj. w zakresie minimalnym, Wykonawca otrzyma 0 pkt;
• za dodatkowe doświadczenie, tj. za każdą kolejną umowę spełniającą wymagania zawarte w sekcji V – Kwalifikacja wykonawców w pkt 3 ppkt 3.1.4.6. SWZ, którą Wykonawca wykazał w Formularzu ofertowym jako doświadczenie Opiekuna zamówienia, Wykonawca otrzyma 8 pkt, ale łącznie nie więcej niż - 40 pkt;
2.26.4.3. Opis doświadczenia Opiekuna zamówienia należy podać w treści Formularza ofertowego. Ocenie będą podlegały jedynie informacje zawarte Formularzu ofertowym, Wykonawca powinien więc dokonać starannego opisu doświadczenia Opiekuna zamówienia, z uwzględnieniem wszystkich informacji niezbędnych do oceny w tym kryterium. W przypadku niepodania informacji niezbędnych do oceny oferty w tym kryterium, w zakresie w którym stwierdzono braki, ofercie zostanie przyznanych – 0 pkt.
2.26.4.4. Jeżeli Wykonawca na potrzeby spełniania warunku udziału określonego w sekcji V – Kwalifikacja wykonawców w pkt 3 ppkt 3.1.4.6. SWZ wskaże inną osobę niż w Formularzu ofertowym albo w toku postępowania dokonana zostanie zmiana osoby wykazywanej na potrzeby ww. warunku udziału w postępowaniu, Wykonawca otrzyma w tym kryterium - 0 pkt
2.26.5. Kryterium jakościowe – klauzula społeczna – waga 10%. Maksymalna liczba punktów – 10.
2.26.5.1. W kryterium Klauzula społeczna” 10 pkt zostanie przyznane za zaoferowanie zatrudnienia (skierowania) na podstawie umowy o pracę (w wymiarze min. 8 godzin miesięcznie) bezpośrednio do realizacji zamówienia, jednej osoby spośród osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 113).
2.26.5.2. Zatrudniona (skierowana) osoba może być osobą nowo zatrudnioną, jednakże dopuszcza się również skierowanie osoby zatrudnionej w terminie wcześniejszym niż podpisanie umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.26.5.3. Zobowiązanie zatrudnienia (skierowania) osoby, o której mowa powyżej, należy zamieścić w treści Formularza ofertowego. W przypadku braku zaznaczenia przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym potwierdzenia zobowiązania zatrudnienia (skierowania) takiej osoby, Zamawiający nie przyzna wykonawcy punktów w tym kryterium.
2.26.6. Punktacja w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie opiekuna zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzula społeczna
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:3.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, oile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Część 1 zamówienia
Wykonawca w celu potwierdzenia posiadania zdolności technicznej lub zawodowej dla części 1 zamówienia musi wykazać, że:
3.1.4.1. wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, jedną umowę o wartości brutto co najmniej 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych), której przedmiotem była realizacja usług organizacji i przeprowadzenia szkoleń i/lub doradztwa z co najmniej dwóch (2) spośród poniżej wymienionych dziewięciu (9) zakresów:
a) indywidualne specjalistyczne wsparcie rodzin zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami w tym psycholog i/lub terapeuta i/lub mediator i/lub prawnik i/lub doradca zawodowy i/lub pedagog i/lub logopeda i/lub dietetyk,
b) warsztaty kompetencji rodzicielskich,
c) warsztaty "bezpieczny dom",
d) warsztaty przedsiębiorczości z elementami tworzenia podmiotów ekonomii społecznej,
e) warsztaty pierwszej pomocy przedmedycznej,
f) warsztaty prozdrowotne, w tym z zakresu profilaktyki uzależnień dla rodziców/ opiekunów,
g) warsztaty prozdrowotne, w tym z zakresu profilaktyki uzależnień dla dzieci / młodzieży,
h) warsztaty rozwoju talentów,
i) warsztaty minimalizacji deficytów w nauce zgodnie z potrzebami dzieci / młodzieży.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców.
3.1.4.2. wyznaczy do realizacji zamówienia w roli Opiekuna zamówienia jedną osobę, która posiada doświadczenie, nabyte w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, w koordynowaniu w imieniu wykonawcy, przez co najmniej 6 miesięcy, czynności/obowiązków wynikających z umowy o wartości brutto co najmniej 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych), której przedmiotem była realizacja usług organizacji i przeprowadzenia szkoleń i/lub doradztwa z co najmniej dwóch (2) spośród poniżej wymienionych dziewięciu (9) zakresów:
a) indywidualne specjalistyczne wsparcie rodzin zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami w tym psycholog i/lub terapeuta i/lub mediator i/lub prawnik i/lub doradca zawodowy i/lub pedagog i/lub logopeda i/lub dietetyk,
b) warsztaty kompetencji rodzicielskich,
c) warsztaty "bezpieczny dom",
d) warsztaty przedsiębiorczości z elementami tworzenia podmiotów ekonomii społecznej,
e) warsztaty pierwszej pomocy przedmedycznej,
f) warsztaty prozdrowotne, w tym z zakresu profilaktyki uzależnień dla rodziców/ opiekunów,
g) warsztaty prozdrowotne, w tym z zakresu profilaktyki uzależnień dla dzieci / młodzieży,
h) warsztaty rozwoju talentów,
i) warsztaty minimalizacji deficytów w nauce zgodnie z potrzebami dzieci / młodzieży,
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców.
Część 2 zamówienia
Wykonawca w celu potwierdzenia posiadania zdolności technicznej lub zawodowej dla części 2 zamówienia musi wykazać, że:
3.1.4.3. wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, jedną umowę o wartości brutto co najmniej 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych), której przedmiotem była realizacja usług organizacji i przeprowadzenia specjalistycznych usług opiekuńczych o charakterze fizjoterapeutycznym / rehabilitacyjnym.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców.
3.1.4.4. wyznaczy do realizacji zamówienia w roli Opiekuna zamówienia jedną osobę, która posiada doświadczenie, nabyte w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, w koordynowaniu w imieniu wykonawcy, przez co najmniej 6 miesięcy, czynności/obowiązków wynikających z umowy o wartości brutto co najmniej 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych), której przedmiotem była realizacja specjalistycznych usług opiekuńczych o charakterze fizjoterapeutycznym / rehabilitacynym .
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców.
Część 3 zamówienia
Wykonawca w celu potwierdzenia posiadania zdolności technicznej lub zawodowej dla części 3 zamówienia musi wykazać, że:
3.1.4.5. wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, jedną umowę o wartości brutto co najmniej 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych), której przedmiotem była realizacja usług organizacji i przeprowadzenia szkoleń i/lub doradztwa z co najmniej dwóch (2) spośród poniżej wymienionych sześciu (6) zakresów:
a) punkt konsultacyjny dla seniorów, w tym konsultacje psychologiczne i/lub terapeutyczne i/lub prawne dla seniorów,
b) warsztaty międzypokoleniowe dla seniorów,
c) warsztaty pamięci i koncentracji uwagi dla seniorów,
d) warsztaty nowych technologii dla seniorów,
e) warsztaty profilaktyki zdrowotnej dla seniorów,
f) warsztaty usprawniające ruchowo dla seniorów,
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców.
3.1.4.6. wyznaczy do realizacji zamówienia w roli Opiekuna zamówienia jedną osobę, która posiada doświadczenie, nabyte w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, w koordynowaniu w imieniu wykonawcy, przez co najmniej 6 miesięcy, czynności/obowiązków wynikających z umowy o wartości brutto co najmniej 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych), której przedmiotem była realizacja usług organizacji i przeprowadzenia szkoleń i/lub doradztwa z co najmniej dwóch (2) spośród poniżej wymienionych sześciu (6) zakresów:
a) punkt konsultacyjny dla seniorów, w tym konsultacje psychologiczne i/lub terapeutyczne i/lub prawne dla seniorów,
b) warsztaty międzypokoleniowe dla seniorów,
c) warsztaty pamięci i koncentracji uwagi dla seniorów,
d) warsztaty nowych technologii dla seniorów,
e) warsztaty profilaktyki zdrowotnej dla seniorów,
f) warsztaty usprawniające ruchowo dla seniorów,
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 5.1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych, na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu:
5.1.1. oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SWZ.
5.1.2. oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SWZ.
5.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia, o których mowa w pkt 5.1.1. i 5.1.2. składa każdy z Wykonawców.
5.3. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby, składa oświadczenie, o którym mowa w pkt 5.1.2., tego podmiotu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych, na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Część 1 zamówienia
6.1.1. wykazu usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie. Wzór wykazu usług stanowi załącznik do SWZ.
6.1.2. wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik do SWZ.
Część 2 zamówienia
6.1.3. wykazu usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie. Wzór wykazu usług stanowi załącznik do SWZ.
6.1.4. wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik do SWZ.
Część 3 zamówienia
6.1.5. wykazu usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie. Wzór wykazu usług stanowi załącznik do SWZ.
6.1.6. wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik do SWZ.
6.2 Dowodami określającymi, czy usługi zostały wykonane należycie, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, w a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
6.3 W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6.4 Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz usług dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
8.1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:8.1.1. w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby - zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu. Wzór zobowiązania stanowi Załącznik do SWZ.
8.1.2. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy. Wzór oświadczenia z art. 117 ust. 4 ustawy stanowi Załącznik do SWZ.
8.1.3. w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania - odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
8.1.4. jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z ww. dokumentów - pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
8.2. Pkt 8.1.4. stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
8.3. Pkt 8.1.3 – 8.1.4..stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
6.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego.6.2. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
6.3. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.4. W przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że Wykonawcami w rozumieniu art. 7 pkt 30 ustawy, są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy.
6.5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (o ile zostały sformułowane) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie uregulowanym w art. 454 i art. 455 ustawy.3.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy na podstawie przesłanek zmiany wskazanych we Wzorze umowy stanowiącym załącznik do SWZ.