BZP: Rozbudowa istniejących szlaków turystycznych na t. Miasta Przasnysz poprzez wprowadzenie do oferty turystycznej ścieżki „Tropem Przaśnika wzdłuż rzeki Węgierki”– 2 cz.” w formule „projektuj i buduj”
27.06.2025
2025/BZP 00298051/01
MIASTO PRZASNYSZ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa istniejących szlaków turystycznych na t. Miasta Przasnysz poprzez wprowadzenie do oferty turystycznej ścieżki „Tropem Przaśnika wzdłuż rzeki Węgierki”– 2 cz.” w formule „projektuj i buduj”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO PRZASNYSZ
1.3.) Oddział zamawiającego: ul. Jana Kilińskiego 2 06-300 Przasnysz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667876
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana Kilińskiego 2
1.5.2.) Miejscowość: Przasnysz
1.5.3.) Kod pocztowy: 06-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.7.) Numer telefonu: (029) 756 49 00; 756 49 35
1.5.8.) Numer faksu: (029) 756 49 39
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: miasto@przasnysz.um.gov.pl , zpim@przasnysz.um.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przasnysz.um.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa istniejących szlaków turystycznych na t. Miasta Przasnysz poprzez wprowadzenie do oferty turystycznej ścieżki „Tropem Przaśnika wzdłuż rzeki Węgierki”– 2 cz.” w formule „projektuj i buduj”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-56905318-2984-416b-822e-bb90a92688ef
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00298051
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00063608/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.13 Rozbudowa istniejących szlaków turystycznych na t. Miasta Przasnysz poprzez wprowadzenie do oferty turystycznej ścieżki „Tropem Przaśnika wzdłuż rzeki Węgierki”– 2 cz.” w formule „projektuj i buduj”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach Priorytetu: V: „Fundusze Europejskie dla wyższej jakości życia na Mazowszu” działania: 5.7: ”Kultura i turystyka” programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-56905318-2984-416b-822e-bb90a92688ef3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Przed przystąpieniem do składania oferty, Wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z instrukcją i regulaminem korzystania z Platformy e-Zamówienia, które zostały zamieszczone na ww. Platformie.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
- Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
- ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl
- w szczególnych uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres: zpim@przasnysz.um.gov.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu)
3. Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu https://ezamowienia.gov.pl oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP);
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na platformie e-Zamówienia;
3. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „ Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB ( wielkość dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Maksymalny ŁĄCZNY rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250MB.
5. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
7. Zamawiający wyznacza następujące osoby do porozumiewania się z Wykonawcami: Katarzyna Winnicka adres email: k.winnicka@przasnysz.um.gov.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje, że Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Burmistrz Przasnysza, adres siedziby: ul. Jana Kilińskiego 2, 06-300 Przasnysz, tel. 29 756 49 00, e-mail: miasto@przasnysz.um.gov.pl
2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, za pośrednictwem adresu e-mail: oc@przasnysz.um.gov.pl.
3. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa Prawo zamówień publicznych.
4. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu: − udzielenia zamówienia publicznego – zgodnie z przepisami ustawy prawo zamówień publicznych - na wykonanie robót budowlanych. − realizacji umowy o wykonanie robót budowlanych zawartej w wyniku udzielenia zamówienia publicznego − archiwizacji.
5. Dane osobowe będą ujawniane wykonawcom oraz wszystkim zainteresowanym, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320)
6. Dane osób uprawnionych będą przechowywane przez okres 4 lat od zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub przez czas trwania umowy, jeżeli okres na jaki umowa została zawarta przekracza 4 lata.
7. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do danych a także, na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, prawo sprostowania danych, ich usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu z postępowania oraz jego załączników. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
8. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.
9. Podanie danych osobowych kontrahenta, pracowników, przedstawicieli lub współpracowników kontrahenta jest dobrowolne, niemniej jest konieczne celem zawarcia umowy i ewentualnego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencją niepodania określonych danych jest niemożność przeprowadzenia negocjacji, zawarcia i realizacji umowy, w tym min. brak możliwości udziału w przetargu publicznym.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.21.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „projektuj i buduj”, na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego, inwestycji obejmującej w szczególności opracowanie projektu budowlanego (odrębnie dla każdej części) i wykonania – na podstawie tego projektu (po zatwierdzeniu przez stosowne organy) – robót budowlanych wraz z zagospodarowaniem terenu i małą architekturą, aż do uzyskania pozwolenia na użytkowanie (w razie nałożenia takiego obowiązku) zadania pn.: Rozbudowa istniejących szlaków turystycznych na terenie Miasta Przasnysz poprzez wprowadzenie do oferty turystycznej ścieżki „Tropem Przaśnika wzdłuż rzeki Węgierki”– 2 części” w formule „projektuj i buduj” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach Priorytetu: V: „Fundusze Europejskie dla wyższej jakości życia na Mazowszu” działania: 5.7: ”Kultura i turystyka” programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, realizowanego w 2 częściach:
CZĘŚĆ 1: Budowa ścieżki turystycznej „Tropem Przaśnika wzdłuż rzeki Węgierki”
Przedmiot zamówienia obejmuje następujące czynności formalno – prawne:
- sporządzenie rozwiązań projektowych i uzyskanie akceptacji Zamawiającego;
- opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia polegającego na budowie turystycznej ścieżki spacerowej wzdłuż prawego brzegu rzeki Węgierki w Przasnyszu, przy jednoczesnym zachowaniu walorów przyrodniczych miejsca i ochronie nabrzeża przed niszczeniem, w tym uzyskanie niezbędnych materiałów wyjściowych do projektowania ( mapa do celów projektowych, badania geotechniczne itp.) oraz wszelkich, wymaganych prawem opinii i uzgodnień dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę nie później niż do dnia 31 października 2025 roku;
- sporządzenie projektu aranżacji zieleni
- pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych w oparciu o wykonaną dokumentację projektową;
- wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych, których zakres będzie obejmował między innymi:
• budowę ścieżki z kruszywa naturalnego i pomostów podwieszanych obejmującą następujące prace: korytowanie, podbudowa, nawierzchnia, obramowanie obrzeżami, utwardzenie terenu pod miejsca postojowe oraz pod toalety przenośne, w miejscach trudnodostępnych zastosowanie tzw. „ścieżki podwieszanej”, czyli trasy w formie drewnianego trapu mocowanego na stalowej konstrukcji, punktowo zakotwionej w ziemi,
• budowę oświetlenia parkowego solarnego oraz oświetlenia dwusystemowego (wymóg montażu rozdzielnicy i okablowania), a także systemu monitoringu,
• zakup i lokalizacja urządzeń małej architektury: ławki, hamaki, siedziska-huśtawki, pergole, fotele z biblioteczką społeczną, panele z tablicami do ekspozycji prac plastycznych, stojak rowerowy, kosze na odpady do segregacji, stacja naprawy rowerów,
• na projektowanej ścieżce uwzględnić lokalizację pylonów interaktywnych oraz dwóch figur Przaśnika, (zakup i montaż pylonów oraz figur nie wchodzi w zakres niniejszego zadania)
• instalacja wind dostępowych oraz podjazdów i podestów dla niepełnosprawnych,
• wykonanie nasadzeń krzewów ozdobnych, bylin, drzew, wykonanie trawników.
- Uzyskanie decyzji o dopuszczeniu do użytkowania inwestycji ( jeśli będzie wymagane);
- wykonanie dokumentacji powykonawczej, w tym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej zarówno w wersji elektronicznej: pdf, doc. oraz papierowej
z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją wykonanej instalacji.
Uwaga!
Obszar realizacji zadania znajduje sie na terenie objętym ochroną Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Dokumentacja projektowa podlega uzgodnieniu z właściwym konserwatorem zabytków, natomiast prowadzenie robót budowlanych wymaga uzyskania jego dodatkowej zgody.
Szczegółowo przedmiot zamówienia dla Części 1 i 2 został określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233260-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-10-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty w odniesieniu do każdej części Zamawiający będzie stosować kryteria i ich znaczenie procentowe w sposób w pkt. 20 IDW- SWZ.
Przyjmuje się zasadę wyliczenia punktacji z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów (P) stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów obliczona według poniższego wzoru:
P = C + G + R
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rozszerzenie rękojmi
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „projektuj i buduj”, na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego, inwestycji obejmującej w szczególności opracowanie projektu budowlanego (odrębnie dla każdej części) i wykonania – na podstawie tego projektu (po zatwierdzeniu przez stosowne organy) – robót budowlanych wraz z zagospodarowaniem terenu i małą architekturą, aż do uzyskania pozwolenia na użytkowanie (w razie nałożenia takiego obowiązku) zadania pn.: Rozbudowa istniejących szlaków turystycznych na terenie Miasta Przasnysz poprzez wprowadzenie do oferty turystycznej ścieżki „Tropem Przaśnika wzdłuż rzeki Węgierki”– 2 części” w formule „projektuj i buduj” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach Priorytetu: V: „Fundusze Europejskie dla wyższej jakości życia na Mazowszu” działania: 5.7: ”Kultura i turystyka” programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, realizowanego w 2 częściach:
CZĘŚĆ 2. Budowa pomostu pływającego wraz z zielonym terenem rekreacyjnym na wyspie oraz dostosowanie zabytkowego Parku Miejskiego im. Tadeusza Kościuszki do nowej oferty turystycznej
Przedmiot zamówienia obejmuje następujące czynności formalno-prawne:
- sporządzenie rozwiązań projektowych i uzyskanie akceptacji Zamawiającego
- opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia polegającego na budowie pomostu pływającego o wy. 3m x 5m z oświetleniem naprowadzającym, lokalizację urządzeń małej architektury, projektu monitoringu wizyjnego oraz projektu nawierzchni alejek spacerowych w Parku Miejskim,
- pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych w oparciu o wykonaną dokumentację projektową;
- wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych, których zakres będzie obejmował między innymi: dostawę i montaż urządzeń zgodnie z dokumentacją projektową, dopuszczenie do użytkowania kompleksu ( jeśli będzie wymagane) oraz:
• budowa pomostu pływającego z oświetleniem naprowadzającym,
• dostawa i montaż urządzeń małej architektury (stoły piknikowe na podeście drewnianym wraz z mobilnym zadaszeniem, podesty wypoczynkowe),
• wykonanie nasadzeń zieleni na wyspie,
• wykonanie monitoringu wizyjnego,
• przygotowanie terenu (rozbiórka istniejących nawierzchni z kostki brukowej)
• wykonanie nawierzchni alejek z naturalnego kruszywa samo klinującego i obramowanie ich obrzeżem,
• odtworzenie trawników.
- wykonanie dokumentacji powykonawczej pełno branżowej, w tym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (zarówno w wersji elektronicznej: pdf, doc)– z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją wykonanej instalacji.
UWAGA: Zamawiający informuje, że inwestycja zlokalizowana jest na terenie Parku Miejskiego, im. Tadeusza Kościuszki w Przasnyszu wpisanego do rejestru zabytków pod numerem A-512. Dokumentacja projektowa sporządzona przez Wykonawcę powinna być uzgodniona z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków oraz Zamawiającym. natomiast prowadzenie robót budowlanych wymaga uzyskania jego dodatkowej zgody.
Szczegółowo przedmiot zamówienia dla Części 1 i 2 został określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty w odniesieniu do każdej części Zamawiający będzie stosować kryteria i ich znaczenie procentowe w sposób w pkt. 20 IDW- SWZ.
Przyjmuje się zasadę wyliczenia punktacji z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów (P) stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów obliczona według poniższego wzoru:
P = C + G + R
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rozszerzenie rękojmi
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
2.1. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
2.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
2.3. zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1) W odniesieniu do części nr 1 zamówienia Budowa ścieżki turystycznej „Tropem Przaśnika wzdłuż rzeki Węgierki”
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że w okresie 5 lat poprzedzających datę składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (zakończył) jedno zadanie polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie ścieżki dla ruchu pieszych lub pieszo-rowerowej o charakterze turystycznym, o wartości min. 2.000 000 złotych brutto, w zakres którego wchodziły co najmniej następujące elementy robót:
- drogowe roboty nawierzchniowe w technologii kruszywa naturalnego
- pomosty podwieszane
- roboty elektryczne w zakresie oświetlenia
- elementy małej architektury
2) W odniesieniu do części nr 2 zamówienia Budowa pomostu pływającego wraz z zielonym terenem rekreacyjnym na wyspie oraz dostosowanie zabytkowego Parku Miejskiego im. Tadeusza Kościuszki do nowej oferty turystycznej Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
3) Wykonawca skieruje do kierowania budową i kierowania robotami specjalistycznymi osoby legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone, i posiadające uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności j, wydane na Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
Wykonawca, na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które musi mieć dostępne na etapie realizacji zamówienia, spełniające następujące wymagania:
a) Kierownik budowy - 1 osoba /wymagana dla wszystkich części zamówienia/
- wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń
b) Kierownik robót konstrukcyjno - budowlanych – 1 osoba /wymagana dla wszystkich części zamówienia/
- wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń
c) Kierownik robót energetycznych – 1 osoba /wymagana dla wszystkich części/ wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń
UWAGA:
W przypadku Wykonawcy, który składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia Zamawiający dopuszcza pełnienie przez tę samą osobę funkcji :
a) kierownika budowy na wszystkich częściach zamówienia wskazanych w ofercie.
b) kierownika robót konstrukcyjno - budowlanych na wszystkich częściach zamówienia wskazanych w ofercie
c) kierownika robót energetycznych na wszystkich częściach zamówienia wskazanych w ofercie
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie warunku określonego w pkt. 7.2.3) Wykonawcy wykazują łącznie.
4. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca składa wraz z ofertą:
b) oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące braku podstaw do wykluczenia składane wraz z ofertą – Formularz 3.1
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca składa wraz z ofertą:
a) oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. stanowiące potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu – Formularz 3.2
Na wezwanie Zamawiającego wymagane od Wykonawcy obejmują:
a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - Załącznik Nr 6.2 do SWZ ( w odniesieniu do Części 1).
b) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;– załącznik Nr 6.1 do SWZ ( w odniesieniu do wszystkich Części)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z ofertą należy złożyć:1) Zestawienie Elementów Rozliczeniowych w zakresie Części, na którą Wykonawca składa ofertę, zgodnie z formularzem Nr 2.1, Nr 2.2.
2) Oświadczenia wymagane postanowieniami pkt 10.1 i 10.5 SWZ;
3) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
4) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) Wzór zobowiązania do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (według wzoru Formularza nr 3.3 załącznika do SWZ) – jeśli dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:• na Część nr 1 –30 000 zł
• na Część Nr 2 – 20 000 zł
2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu - przelew na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Przasnyszu
NR RACHUNKU: 79 8924 0007 0008 0080 2001 0002
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust..5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98 t.j.).
3. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający będzie przechowywał na rachunku bankowym.
4. Wykonawca wnoszący wadium przelewem, powinien złożyć w banku dyspozycję przelewu z takim wyprzedzeniem, aby wpłata wadium została zaksięgowana na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W każdym innym przypadku uważać się będzie, że Wykonawca nie wniósł wadium.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w postaci elektronicznej i obejmować cały okres związania ofertą. Koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ustawy Pzp. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, o ile przepisy prawa nie stanowią inaczej. Oferta niezabezpieczona wadium odpowiadającemu powyższym wymaganiom, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust.1 pkt. 14 ustawy pzp.
6. Zwrot wadium
1. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
2. Zgodnie z art. 98 ust. 6 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy:
a) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana:
- odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
- nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
b) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art 106 ust. 1 oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia - w pełnej wysokości - zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 5% zaoferowanej ceny (brutto) w zaokrągleniu do pełnych 100 zł w jednej lub kilku formach wybranych spośród wymienionych poniżej:- pieniądzu, przelewem na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy
z dopiskiem: zabezpieczenie –
Rozbudowa istniejących szlaków turystycznych na terenie Miasta Przasnysz poprzez wprowadzenie do oferty turystycznej ścieżki „Tropem Przaśnika wzdłuż rzeki Węgierki”– 2 części” w formule „projektuj i buduj”
Część …… tj. …………………………………..( wpisać nazwę części)
- poręczeniach bankowych,
- poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240)
2. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach przewidzianych w art. 450 ust. 2 ustawy Pzp.
3. Dokument gwarancji (bankowej lub ubezpieczeniowej) musi reprezentować nieodwołalną i bezwarunkową gwarancję płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
4. W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie innej niż w pieniądzu, przed podpisaniem umowy Wykonawca jest zobowiązany przedstawić do akceptacji Zamawiającemu treść dokumentu gwarancji (bankowej lub ubezpieczeniowej) lub poręczenia.
5. Zamawiający zwróci zabezpieczenie należytego wykonania umowy w terminie i na warunkach określonych w umowie.
6. Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się Wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy.
7. W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, Zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. Wypłata następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia
8. Zasady i terminy zwrotu zabezpieczenia określone zostały w Projektowanych Postanowieniach Umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiający udziela zaliczki na zasadach określonych w rozdziale IV SWZ Projektowane Postanowienia Umowy § 3:Zamawiający udziela Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia w kwocie 3% (trzech procent) wynagrodzenia brutto, o którym mowa w ust. 1, która to będzie płatna w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
Zaliczka będzie płatna na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury.
Zaliczka wypłacana jest na poczet przyszłego wynagrodzenia.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy zakres zmian postanowień umowy i warunki ich wprowadzenia zostały określone w rozdziale IV SWZ Projektowane Postanowienia Umowy § 17 (Klauzula waloryzacyjna - zmiana wysokości wynagrodzenia), § 18(klauzula waloryzacyjna - wzrost cen materiałów) i §21.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy