BZP: „Świadczenie usług w zakresie dowozu uczniów z miejsca zamieszkania wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów do placówek oświatowych Gminy Jarczów w roku szkolnym 2025/2026”
30.06.2025
2025/BZP 00299049/01
Gmina Jarczów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług w zakresie dowozu uczniów z miejsca zamieszkania wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów do placówek oświatowych Gminy Jarczów w roku szkolnym 2025/2026”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jarczów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368919
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 3 Maja 24
1.5.2.) Miejscowość: Jarczów
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-664
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 736026770
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ochwat.m@gmina-jarczow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-jarczow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług w zakresie dowozu uczniów z miejsca zamieszkania wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów do placówek oświatowych Gminy Jarczów w roku szkolnym 2025/2026”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fdd3cef3-b282-4c5a-bea0-da5196aba297
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00299049
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00056202/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług w zakresie dowożenia uczniów z miejsca zamieszkania wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów do placówek oświatowych Gminy Jarczów w roku szkolnym 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminajarczow.ezamawiajacy.pl/pn/gminajarczow/demand/217870/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminajarczow.ezamawiajacy.pl/pn/gminajarczow/demand/217870/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy zakupowej lub poczty elektronicznej. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Mateusz Ochwat tel. 84-663-45-19, e-mail: ug@gmina-jarczow.pl
Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://gminajarczow.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.
Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem Platformy Zakupowej przez opcję „zadaj pytanie lub przy użyciu zakładki „Korespondencja”: w celu zadania pytania Zamawiającemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy, temat i treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka Wykonawca klika klawisz POTWIERDŹ, wykonawca uzyskuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy "pytanie wysłane". Treść pytań (bez ujawniania źródła zapytania) wraz z wyjaśnieniami bądź informacje o dokonaniu modyfikacji SWZ, Zamawiający przekaże Wykonawcom za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa Gmina Jarczów, tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.: podłączenie do Internetu, komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego: zainstalowaną bezpłatną wersję oprogramowania Oracle JAVA lub użycie JAVA w wersji oprogramowania OpenJDK wydanej na licencji GPL. Rekomendowaną wersją jest AdoptOpenJDK, dostępną na stronie https://adoptopenjdk.net; podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę; certyfikat kwalifikowany zainstalowany na komputerze, na którym Wykonawca będzie się logował do konta (certyfikat musi być widoczny w magazynie logicznym certyfikatów systemu Windows o nazwie „Osobisty”). Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy zakupowej.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://gminajarczow.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), - Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Jarczów, ul. 3 Maja 24, 22-664 Jarczów.
2. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować
się z inspektorem ochrony danych poprzez e-mail: iod@gmina-jarczow.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
3. Dane osobowe będą są przetwarzane w celu:
1) przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, Ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawą z dnia 1 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz wewnętrznych regulaminach administratora,
2) zawarcia umowy oraz jej realizacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
3) zapewnienia kontaktu z osobami wskazanymi przez Wykonawcę/Zleceniobiorcę
do przeprowadzenia postępowania/realizacji umowy - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.
4) archiwalnych.
4. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie administratora, (np. podmiotom serwisującym systemy informatyczne/teleinformatyczne i aplikacje, w których przetwarzane są dane osobowe) oraz podmiotom uprawnionym do ich uzyskania (np. banki, Poczta Polska, firmy kurierskie itp.).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w zakresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Dane będą usuwane w terminach wskazanych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych lub innych przepisach prawa, regulujących czas przetwarzania danych, którym podlega administrator.
2. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania (przy czym skorzystanie z tego prawa nie może skutkować zmianą wyniku niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy), usunięcia, ograniczenia przetwarzania (przy czym zgłoszenie żądania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia), prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
3. Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, należy skontaktować się z administratorem lub inspektorem ochrony danych.
4. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie, przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, na przetwarzanie danych, które jest niezgodne z przepisami prawa.
5. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, niemniej jest również warunkiem udziału w niniejszym postepowaniu o udzielenie zamówienia, zawarcia umowy oraz możliwości sprawnego kontaktu z osobami wskazanymi do przeprowadzenia postępowania/zawarcia i realizacji umowy. Odmowa podania danych będzie skutkowała odmową udziału Pani/Pana w postępowaniu, brakiem możliwości zawarcia i realizacji umowy oraz prowadzenia sprawnej komunikacji.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu podjęcia jakiejkolwiek decyzji i nie będą profilowane.
7. Administrator nie przekazuje i nie zamierza przekazywać danych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
do zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Zp.271.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 150000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Świadczenie usług w zakresie dowozu uczniów z miejsca zamieszkania wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów do placówek oświatowych Gminy Jarczów w roku szkolnym 2025/2026”
Przedmiotem zamówienia jest zakup biletów w ramach zadania: „Świadczenie usług w zakresie dowozu uczniów z miejsca zamieszkania wraz z zapewnieniem opieki podczas przewozów do placówek oświatowych Gminy Jarczów w roku szkolnym 2025/2026”
Pod pojęciem dowóz do szkół należy rozumieć dowóz uczniów wraz z opieką z ustalonych miejsc zamieszkania do szkół przed rozpoczęciem zajęć i odwóz wraz z opieką uczniów ze szkół do ustalonych miejsc ich zamieszkania po zakończeniu zajęć szkolnych. Trasy winne być realizowane na zasadzie komunikacji publicznej, ogólnodostępnej z pierwszeństwem przejazdu wskazanych w niniejszym postępowaniu. Dowóz uczniów będzie się odbywał do Szkoły Podstawowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jarczowie, Szkoły Filialnej w Wierszczycy oraz Gminnego Przedszkola w Jarczowie. Zamówienie będzie realizowane w roku szkolnym 2025/2026 z wykluczeniem dni wolnych od zajęć szkolnych, we wszystkie dni nauki szkolnej, tzn. usługa świadczona będzie w dni powszednie z wyjątkiem świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określonych na podstawie przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2023 r., poz.1211 z póź.zm) (ferie zimowe, wiosenna i zimowa przerwa świąteczna, dni ustawowo wolne od pracy, itp. ). Przy czym należy zwrócić uwagę, że Gminne Przedszkole w Jarczowie jest placówką nieferyjną.
W przypadku zmian w organizacji pracy szkoły polegającej na np.: skróceniu godzin nauki, dni sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych, rekolekcji, odpracowywania dni nauki w innych terminach, sprzątanie świata, święta szkolne odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od pracy lub innych przyczyn dowóz będzie zapewniony przez Wykonawcę, na wcześniejsze zgłoszenie przez Dyrektora szkoły co najmniej na 1 dzień przed planowaną usługą.
Dowożenie uczniów odbywać się będzie na terenie Gminy Jarczów. Wykaz miejscowości, szkół do których i z których realizowane będzie dowożenie uczniów, godziny odjazdów określono szczegółowo w załączniku nr 3 do SWZ- harmonogram dowozu uczniów. Ostateczny harmonogram dziennego dowożenia uczniów zostanie ustalony przed rozpoczęciem roku szkolnego na podstawie ustaleń pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą
Zamawiający zastrzega możliwość ograniczenia zakresu usługi, a w konsekwencji również całkowitego wynagrodzenia określonego w umowie. Ograniczenie przez Zamawiającego zakresu przedmiotu zamówienia nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania. Wykonawcy nie przysługuje wówczas prawo do żądania wynagrodzenia za zaniechany zakres usług.
Szacunkowa liczba uczniów objętych dowożeniem na wszystkich trasach – 101
Liczbę uczniów podano wg stanu na miesiąc czerwiec 2025 roku na podstawie informacji złożonych przez dyrektorów szkół oraz podań rodziców. Ilości podane wyżej mogą ulec zmianie w zależności od decyzji rodziców dot. wyboru szkoły oraz formy dowozu uczniów.
Rzeczywista liczba uczniów objętych dowozem w ramach niniejszego zamówienia, czyli faktyczna liczba biletów miesięcznych będzie wynikała z sytuacji demograficznej, organizacji sieci szkół oraz obowiązujących przepisów prawa (np. objęcie dowozem lub wyłączenie z dowozu określonych grup uczniów) przy czym zakłada się, że liczba uczniów objętych przewozem może zmienić się w granicach 20 %.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości przewożonych uczniów, zmiany przebiegu trasy, długości trasy, godzin dowozu i odwozu uczniów, zmiany lokalizacji przystanków o ile zajdą takie okoliczności np. po zatwierdzeniu planu zajęć przez dyrektorów szkół.
Powyższe zmiany nie spowodują zmiany wartości jednostkowej biletu miesięcznego dla danej długości trasy dowozu ucznia wymienionej w Formularzu Cenowym- zał. Nr 2 oferty Wykonawcy.
Wykonawca musi zapewnić opiekę dla dowożonych uczniów na wszystkich trasach objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz ponieść koszty z tym związane. W tym celu Wykonawca zawrze z osobami sprawującymi opiekę umowy, w których określi zakres ich obowiązków. Zakres obowiązków opiekuna podlega wcześniejszej akceptacji Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postepowania, na zasadach określonych w pkt 10 SWZ, oraz spełniają określone poniżej przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
-zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
-uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże że posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o transporcie drogowym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1539) lub ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydaną na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
-sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na minimalną sumę gwarancyjną ubezpieczenia 100 000,00 zł brutto ( słownie: sto tysięcy złotych brutto.)
-zdolności technicznej lub zawodowej.
1) sprzęt:
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje sprawnymi technicznie i dopuszczonymi do ruchu dwoma (2) autobusami/busami z odpowiednią ilością miejsc (101) w pojazdach lub odpowiednią liczbą autobusów/busów, zapewniających dowóz wszystkich uczniów na poszczególnych trasach w wyznaczonych godzinach.
Każdy pojazd musi spełniać następujące wymagania:
- tabor samochodowy nie starszy niż 2005r.,
- dopuszczony do przewozu osób,
- posiadać ważne badania diagnostyczne, aktualne ubezpieczenie OC,
- być wyposażony w pasy bezpieczeństwa zgodnie z wyposażeniem fabrycznym bądź homologacją pojazdu,
- spełniać odpowiednie warunki bhp i warunki higieniczne.
Wykonawca zobowiązuje się do zapoznania i przestrzegania „Polityki ochrony małoletnich przed krzywdzeniem podczas dowożenia dzieci do placówek oświatowych na terenie Gminy Jarczów, jak również dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do placówek oświatowych w innych gminach”. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu oświadczenie w formie pisemnej o spełnieniu powyższego obowiązku (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do projektu umowy – Zał. Nr 4 do SWZ). Wykonawca zobowiązany jest również dostarczyć oświadczenia kierowców oraz opiekunów dowożenia zatrudnionych do wykonywania usługi dowożenia uczniów (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do projektu umowy – Zał. Nr 5 do SWZ).
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału
w postępowaniu:
- zezwolenie lub licencja,
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami- zał. nr 11 do SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca ma obowiązek złożenia oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ Oświadczenia składają odrębnie:
1) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, oświadczenie składa każdy z wykonawców (art. 125 ust. 4 ).
2) w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca wraz ze swoim oświadczeniem przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - zał. nr 7 (art. 125 ust. 5),
Forma: Oświadczenia składane są pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (z użyciem podpisu kwalifikowanego) lub w postaci elektronicznej oparzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą (formularzem ofertowym zał. nr 1 do SWZ, przygotowanym zgodnie z pkt 19 SWZ) oraz formularzem cenowym ( zał. Nr 2 do SWZ ):
- oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ Oświadczenia składają odrębnie:
- w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, oświadczenie składa każdy z wykonawców (art. 125 ust. 4 ).
- w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca wraz ze swoim oświadczeniem przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - zał. nr 7 (art. 125 ust. 5),
Forma: Oświadczenia składane są pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (z użyciem podpisu kwalifikowanego) lub w postaci elektronicznej oparzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy, zgodnie z art. 118 ust. 3 PZP, np. wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ - jeżeli dotyczy
- pełnomocnictwo lub inny dokument z którego wynika umocowanie do reprezentowania wykonawcy i złożenia oferty - jeżeli dotyczy.
- pełnomocnictwo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy
Forma: Pełnomocnictwo przekazuje się w formie elektronicznej ( z użyciem podpisu kwalifikowanego) lub w postaci elektronicznej oparzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Jeżeli pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej
i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia dokonuje mocodawca lub notariusz.
- oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie z którego wynika, które usługi, wykonają poszczególni wykonawcy - np. wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ - jeśli dotyczy.
Forma: Oświadczenie przekazuje się w formie elektronicznej (z użyciem podpisu kwalifikowanego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Jeżeli oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia dokonuje - odpowiednio wykonawca/wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia poświadczenia może dokonać pełnomocnik, o ile uprawnienie to wynika z udzielonego pełnomocnictwa. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zezwolenie lub licencja, wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami- zał. nr 11 do SWZ5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania następujących przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziałuw postępowaniu:
-zezwolenie lub licencja,
-wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami- zał. nr 11 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą (formularzem ofertowym zał. nr 1 do SWZ, przygotowanym zgodnie z pkt 19 SWZ) oraz formularzem cenowym ( zał. Nr 2 do SWZ ):- oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ Oświadczenia składają odrębnie:
- w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, oświadczenie składa każdy z wykonawców (art. 125 ust. 4 ).
- w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca wraz ze swoim oświadczeniem przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - zał. nr 7 (art. 125 ust. 5),
Forma: Oświadczenia składane są pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (z użyciem podpisu kwalifikowanego) lub w postaci elektronicznej oparzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy, zgodnie z art. 118 ust. 3 PZP, np. wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ - jeżeli dotyczy
- pełnomocnictwo lub inny dokument z którego wynika umocowanie do reprezentowania wykonawcy i złożenia oferty - jeżeli dotyczy.
- pełnomocnictwo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy
Forma: Pełnomocnictwo przekazuje się w formie elektronicznej ( z użyciem podpisu kwalifikowanego) lub w postaci elektronicznej oparzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Jeżeli pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej
i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia dokonuje mocodawca lub notariusz.
- oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie z którego wynika, które usługi, wykonają poszczególni wykonawcy - np. wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ - jeśli dotyczy.
Forma: Oświadczenie przekazuje się w formie elektronicznej (z użyciem podpisu kwalifikowanego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Jeżeli oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia dokonuje - odpowiednio wykonawca/wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia poświadczenia może dokonać pełnomocnik, o ile uprawnienie to wynika z udzielonego pełnomocnictwa. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.