BZP: "Modernizacja i rozbudowa istniejącego placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 14 z Oddziałami Sportowymi i Integracyjnymi im. Polskich Olimpijczyków w Krośnie."
30.06.2025
2025/BZP 00299087/01
Szkoła Podstawowa Nr 14 z Oddziałami Sportowymi i Integracyjnymi im. Polskich Olimpijczyków w Krośnie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Modernizacja i rozbudowa istniejącego placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 14 z Oddziałami Sportowymi i Integracyjnymi im. Polskich Olimpijczyków w Krośnie."
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa Nr 14 z Oddziałami Sportowymi i Integracyjnymi im. Polskich Olimpijczyków w Krośnie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001231374
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 45
1.5.2.) Miejscowość: Krosno
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-400
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sp14@mzszoi.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sp14krosno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Modernizacja i rozbudowa istniejącego placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 14 z Oddziałami Sportowymi i Integracyjnymi im. Polskich Olimpijczyków w Krośnie."
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-73cb450a-9075-41dc-812c-1ab9af161674
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00299087
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00298953/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 " Modernizacja i rozbudowa istniejącego placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 14 z Oddziałami Sportowymi i Integracyjnymi im. Polskich Olimpijczyków w Krośnie."
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-73cb450a-9075-41dc-812c-1ab9af1616743.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający wymaga komunikowania się za pośrednictwem platformy e- zamówienia (dalej „Platforma”) pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
Wymaga się, aby komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość” znajdującego się na stronie danego postępowania.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie https://ezamowienia.gov.pl .
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W procesie składania oferty za pośrednictwem platformy wykonawca powinien złożyć podpis bezpośrednio na dokumencie przesłanym za pośrednictwem platformy.
Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej przekazania na Platformie https://ezamowienia.gov.pl.
Szczegółowa instrukcja dla wykonawców dotycząca złożenia, zmiany i wycofania oferty znajduje się na stronie internetowej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
Oferta powinna być złożona w formie elektronicznej za pośrednictwem https://ezamowienia.gov.pl, i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty lub dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, zostały wystawione przez upoważnione podmioty jako dokument w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje w przypadku:
1) podmiotowych środków dowodowych oraz dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania – odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które każdego z nich dotyczą,
2) przedmiotowych środków dowodowych – odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,
3) innych dokumentów - odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, może dokonać również notariusz.
Przez cyfrowe odwzorowanie, należy rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej, umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w punkcie 13.5., dokonuje w przypadku:
1) podmiotowych środków dowodowych – odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie podmiotowych środków dowodowych, które każdego z nich dotyczą,
2) przedmiotowego środka dowodowego, oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, lub zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby – odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,
3) pełnomocnictwa – mocodawca.
Dokumenty elektroniczne w postępowaniu spełniają łącznie następujące wymagania:
1) są utrwalone w sposób umożliwiający ich wielokrotne odczytanie, zapisanie i powielenie, a także przekazanie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznym nośniku danych,
2) umożliwiają prezentację treści w postaci elektronicznej, w szczególności przez wyświetlenie tej treści na monitorze ekranowym,
3) umożliwiają prezentację treści w postaci papierowej, w szczególności za pomocą wydruku,
4) zawierają dane w układzie niepozostawiającym wątpliwości co do treści i kontekstu zapisanych informacji.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa placu zabaw w ramach zadania pn.: "Budowa obiektów małej architektury w miejscu publicznym - Modernizacja i rozbudowa istniejącego placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 14 z Oddziałami Sportowymi i Integracyjnymi im. Polskich Olimpijczyków w Krośnie celem poprawy dostępności, przystosowania go dla dzieci z niepełnosprawnościami oraz stworzenia ogólnodostępnej, przyjaznej strefy do zabawy, edukacji i integracji". Zgodnie z projektem stanowiącym załącznik do niniejszej SWZ. Zadanie będzie realizowane przy Szkole Podstawowej nr 14 z Oddziałami Sportowymi i Integracyjnymi im. Polskich Olimpijczyków w Krośnie przy ul. Wojska Polskiego 45, 38-400 Krosno dz. nr ew. 2667/3, 2667/4.
W ramach zadania przewidziano:
powierzenie kierowania budową osobie posiadającej uprawnienia budowlane konieczne do pełnienia tej funkcji w zakresie rzeczowym objętym zadaniem,
zabezpieczenie, wygrodzenie, oznakowanie terenu placu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami,
dokonanie wytyczenia geodezyjnego obiektu,
realizacja prac zgodnie z projektem STWIOR, SWZ, umową i przedmiarem robót
dostawę i montaż wyposażenia placu zabaw, a w tym:
Zjazd linowy 1szt.
Huśtawka bocianie gniazdo 1szt. Urządzenie wyposażone w system informacyjno-nawigacyjny działający na podstawie sensora zamontowanego w konstrukcji zabawki. System należy zintegrować z aplikacją, która zainstalowana na telefonie wykrywa użytkownika placu zabaw. Aplikacja po uruchomieniu i wykryciu sensora przekazuje głosowo szczegółowe informacje o poszczególnych urządzeniach zabawowych, co pozwala zlokalizować urządzenia placu zabaw oraz korzystać z nich osobom z zaburzeniami słuchu, wzroku oraz innymi niepełnosprawnościami, a w tym ruchowymi i intelektualnymi.
Zestaw zabawowy w formie dużego konika polnego 1szt. Urządzenie wyposażone w system informacyjno-nawigacyjny działający na podstawie sensora zamontowanego w konstrukcji zabawki. System należy zintegrować z aplikacją, która zainstalowana na telefonie wykrywa użytkownika placu zabaw. Aplikacja po uruchomieniu i wykryciu sensora przekazuje głosowo szczegółowe informacje o poszczególnych urządzeniach zabawowych, co pozwala zlokalizować urządzenia placu zabaw oraz korzystać z nich osobom z zaburzeniami słuchu, wzroku oraz innymi niepełnosprawnościami, a w tym ruchowymi i intelektualnymi.
Zestaw street workout duży 1szt.
Zestaw street workout mały 1szt.
Zestaw zabawowy w kształcie biedronki 1szt. Urządzenie wyposażone w system informacyjno-nawigacyjny działający na podstawie sensora zamontowanego w konstrukcji zabawki. System należy zintegrować z aplikacją, która zainstalowana na telefonie wykrywa użytkownika placu zabaw. Aplikacja po uruchomieniu i wykryciu sensora przekazuje głosowo szczegółowe informacje o poszczególnych urządzeniach zabawowych, co pozwala zlokalizować urządzenia placu zabaw oraz korzystać z nich osobom z zaburzeniami słuchu, wzroku oraz innymi niepełnosprawnościami, a w tym ruchowymi i intelektualnymi.
Głuchy telefon – 1 kpl.
Peryskop 1szt.
Tablica Eko memory – gra pamięciowa edukacyjna - 1szt.
Panel muzyczno-sensoryczny 1szt.
Bębny instrumenty - 1szt.
Ławka z oparciem 2szt.
Kosz na śmieci 1szt.
Tablica regulaminowa 1szt.
Trenażer ramion 1szt.
Kosz do rzucania piłki przeznaczony dla osób z niepełnosprawnościami 1szt.
wykonanie wykopów i betonowanie fundamentów pod urządzenia zabawowe i elementy małej architektury,
wykonanie nawierzchni bezpiecznej piaskowej,
wykonanie nawierzchni bezpiecznej EPDM+SBR wylewanej,
wykonanie ciągów komunikacyjnych z koski brukowej,
wykonanie ścieżki sensorycznej,
prace ogrodnicze, a w tym nasadzenia zieleni, zakładanie trawników z siewu,
uporządkowanie miejsca prowadzonych prac,
inwentaryzację geodezyjną powykonawczą,
złożenie kompletu dokumentów dla Zamawiającego związanych z zakończoną budową zawierających: potwierdzenia dla użytych materiałów, sprzętu, urządzeń i wyposażenia o zgodności z obowiązującym w tym zakresie prawem.
Prace należy wykonać zgodnie z postanowieniami umowy oraz dokumentami stanowiącymi jej integralną część, tj.: ofertą Wykonawcy, dokumentacją przetargową, w tym dokumentacją techniczną, STWiOR i przedmiarami robót oraz zestawienie elementów robót.
Uwaga:
We wszystkich miejscach w dokumentacji technicznej – załącznik nr 6 do SWZ, w których dopuszcza się by wymiary urządzeń różniły się +/-2% od podanych, zwiększa się zakres dopuszczalnej różnicy wymiarów do +/-10%.
Dostarczone urządzenia placu zabaw muszą być bezpieczne, atrakcyjne i trwałe oraz odporne na zniszczenie w trakcie zabawy, jak również odporne na działanie warunków atmosferycznych.
Wszystkie elementy wyposażenia placu zabaw będące przedmiotem zamówienia winny spełniać wymogi Polskiej Normy dotyczącej bezpieczeństwa i metod badań urządzeń stanowiących wyposażenie placów zabaw oraz winny posiadać certyfikaty zgodności z normami.
Oferowane przez Wykonawcę elementy wyposażenia placu zabaw muszą być fabrycznie nowe.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony jest w załączonej do SWZ dokumentacji projektowej, przedmiarze robót oraz Specyfikacji Wykonania i Odbioru Robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przyzna zamówienie wykonawcy, który spełniając warunki określone w SWZ zaoferuje najniższą cenę (art. 239 ust. 2 ustawy Pzp).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Spełniają warunek dotyczący zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Określenie warunków.
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
Spełniają warunek dotyczący wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Określenie warunków.
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
Spełniają warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Określenie warunków.
a) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) co potwierdzą poprzez złożenie aktualnej informacji banku,
b) posiadają ubezpieczenie od OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 250.000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych)
Spełniają warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej.
Określenie warunków.
1) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż zrealizował należycie w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną dotyczącą budowy placu zabaw, o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto.
W przypadku gdy wartość zrealizowanej roboty budowlanej, dotycząca powyższego warunku wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi publikacja przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.
Okres 5 lat, o którym mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
2) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż dysponuje osobą posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
Wymogiem Zamawiającego jest dysponowanie przez wykonawcę, co najmniej jedną osobą o ww. uprawnieniach, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy.
Uwaga: kierownik budowy będzie odpowiedzialny za całość wykonywanych robót.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego
dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (warunek zdolności zawodowej) wykonawca zobowiązany jest:
a) złożyć wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności,
b) podać informację o podstawie dysponowania osobami ujętymi w wykazie.
złożyć dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganego powyżej przez Zamawiającego podmiotowego środka dowodowego, Wykonawca składa inny podmiotowy środek dowodowy, który w wystarczający sposób potwierdzi spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
złożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Poleganie na potencjale innych podmiotów.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej ma potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą.
Wykazanie powyższego następuje w dokumencie – załączniku nr 3 do SWZ pn.: „Zobowiązanie podmiotu trzeciego”.
UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000 zł brutto (słownie: pięć tysięcy złotych).17.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Pzp oraz art. 98 ust. 2 ustawy.
17.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
17.4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2–4, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
Wykonawca zobowiązany jest wnieść takie wadium przed upływem terminu składania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w formie oryginalnego elektronicznego dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej).
Niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Oryginał wadium, sporządzony w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta, nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 87 1240 2311 1111 0011 5567 8621.
Posłużenie się przez ustawodawcę sformułowaniem „wpłacać przelewem” jest równoznaczne z koniecznością zaksięgowania środków pieniężnych na wyżej wskazanym rachunku przed upływem terminu składania ofert.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszcza się zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy, zakresu przedmiotu umowy w przypadku zaistnienia którejkolwiek z okoliczności określonych w pkt 1 - 5 poniżej:1) w przypadku, gdy zostaną ujawnione wady dokumentacji projektowej, które powodują konieczność zmian w dokumentacji projektowej poprzez zastosowanie odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych lub materiałowych, z zastrzeżeniem, że dopuszcza się zastosowanie odmiennych rozwiązań w zakresie niezbędnym do usunięcia wad dokumentacji projektowej;
2) w przypadku zmian przepisów prawnych wchodzących w życie po dacie zawarcia umowy, które powodują konieczność zmian w dokumentacji projektowej poprzez zastosowanie odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych lub materiałowych, z zastrzeżeniem, że dopuszcza się zastosowanie odmiennych rozwiązań w zakresie niezbędnym dla dostosowania do zmian przepisów prawnych;
3) w przypadku, gdy zaistnieje konieczność wykonania dostaw zamiennych wpływających na podniesienie standardu, walorów użytkowych lub uzasadnionych innymi względami zmian rozwiązań technicznych i technologicznych lub materiałowych przyjętych w dokumentacji projektowej.
4) w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, na zasadach określonych w § 5 ust. 2,
5) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego:
a) powierzenie podwykonawcom innej części zamówienia niż wskazana w ofercie Wykonawcy,
b) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji zamówienia,
c) powierzenie części zamówienia podwykonawcom w trakcie realizacji zamówienia, pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SWZ.
Dopuszcza się zmiany umowy w zakresie zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku zmiany zakresu przedmiotu umowy lub sposobu wykonania przedmiotu umowy, o których mowa w ust. 2.
W przypadku zmian postanowień umowy, skutkujących zmianą wysokości wynagrodzenia, wynagrodzenie ulegnie zmianie według zasad określonych w § 16.
Zmiany muszą zostać udokumentowane. Pismo (wniosek) dotyczące ww. zmian, wraz z uzasadnieniem, winna złożyć strona inicjująca zmianę.
Za przedłużenie terminu realizacji zamówienia Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
Zamawiający nie dopuszcza zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadkach zawinionych przez Wykonawcę.
Niezależenie od postanowień niniejszej umowy, umowa może ulec zmianie w okolicznościach wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych.
Dopuszcza się zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie terminu wykonania przedmiotu umowy, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, poprzez jego wydłużenie zgodnie z warunkami określonymi poniżej:
W przypadku nieterminowego przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego terenu prac - dopuszcza się wydłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy o liczbę dni nieterminowego przekazania terenu.