BZP: Remont boiska sportowego i zaplecza kontenerowego przy ul. Krajewskiego 2 we Wrocławiu
30.06.2025
2025/BZP 00299572/01
Wrocławskie Centrum Treningowe SPARTAN Spółka z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont boiska sportowego i zaplecza kontenerowego przy ul. Krajewskiego 2 we Wrocławiu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wrocławskie Centrum Treningowe SPARTAN Spółka z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 020656009
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubińska 53
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 53-623
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.7.) Numer telefonu: 71 73 88 200
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: spartan@spartan.wroc.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.spartan.wroc.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
sport i rekreacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont boiska sportowego i zaplecza kontenerowego przy ul. Krajewskiego 2 we Wrocławiu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3acdfd6e-8924-4479-b26a-4ce695e9eac4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00299572
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://spartan.logintrade.net/zapytania_email,202904,946d0d1d629f4fac4d735c48118f4b30.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://spartan.logintrade.net/zapytania_email,202904,946d0d1d629f4fac4d735c48118f4b30.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://spartan.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula dotycząca obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) znajduje się w dokumentacji przetargowej - Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/10/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Podstawowe roboty objęte zamówieniem, ujęte w załączonym projekcie budowlanym
i przedmiarze, polegają na:
1) Demontaże i wyburzenia:
- Istniejącej nawierzchni boiska sportowego wraz z podbudową,
- Dwóch bramek piłkarskich treningowych,
- Obrzeża betonowego wokół płyty boiska sportowego,
- Istniejącego pasu chodnika z kostki betonowej będącego w kolizji z płytą boiska sportowego,
- Opraw oświetleniowych na istniejących masztach stalowych,
- Kruszywa odsączającego z istniejących pasów drenażowych,
- Istniejącej siatki na piłkochwytach.
2) Elementy projektowane:
- Wymianę dwóch bramek piłkarskich treningowych na bramki aluminiowe, przenośne 5x2m,
- Remont nawierzchni syntetycznej na całym polu boisku (pow. 2 752 m2) wraz z poszerzeniem pasa ochronnego na szerokość 3 m wzdłuż dłuższych boków oraz na szerokość 4m wzdłuż krótszych boków,
- Wymianę kruszywa odsączającego w istniejących pasach drenażowych na kruszywo łamane fr. 5-40mm,
- Wymianę opraw projektorowych asymetrycznych umieszczonych na czterech, istniejących masztach stalowych o wysokości 16m (temperatura barwowa: 4 000 – 5 700 K),
- Wykonanie pasu chodnika z kostki betonowej o szerokości 1,5m wokół płyty boiska sportowego,
- Wymianę siatki na istniejących piłkochwytach,
- Montaż sześciu bramek aluminiowych, przenośnych 3x2m na wydzielonych, mniejszych boiskach.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233251-3 - Wymiana nawierzchni
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający przewiduje wykonywanie tych zamówień na terenie Centrum Treningowego Spartan przy ul. Krajewskiego 2 we Wrocławiu.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie niniejszego zamówienia publicznego ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej. Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50% ceny oferty brutto,
3) zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże:
a) należyte wykonanie, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 (dwóch) robót budowlanych polegających na budowie od podstaw boiska o nawierzchni ze sztucznej trawy lub na wymianie nawierzchni na sztuczną trawę. Powierzchnia boiska dla każdej z wykonanych robót nie może być mniejsza niż 1500m²,
b) dysponowanie co najmniej 1 (jedną) osobą spełniającą łącznie wszystkie następujące wymagania:
- posiada uprawnienia kierownika budowy w robotach budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz
- posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami oraz
- jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551 ze zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
2) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (wzór – Załącznik nr 9 do SWZ).
UWAGA:
Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 1)-2) powyżej składa Wykonawca, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz podmiot, na którego zasobach polega Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia. Dokumenty powinny potwierdzać warunek określony w niniejszej SWZ, tj., że Wykonawca jest ubezpieczony na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50% ceny oferty brutto.
2) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże należyte wykonanie, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 (dwóch) robót budowlanych polegających na budowie od podstaw boiska o nawierzchni ze sztucznej trawy lub na wymianie nawierzchni na sztuczną trawę. Powierzchnia boiska dla każdej z wykonanych robót nie może być mniejsza niż 1500m².
Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SWZ.
3) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania poniższego warunku:
Wykaz powinien potwierdzać warunek:
a) dysponowanie co najmniej 1 (jedną) osobą spełniającą łącznie wszystkie następujące wymagania:
- posiada uprawnienia kierownika budowy w robotach budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz
- posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418) w specjalności onstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami oraz
- jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551 ze zm.).
Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do SWZ.
4) Oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych Wykonawcy – oświadczenie należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających zgodność zaoferowanej sztucznej trawy i wypełnienia z wymaganiami Zamawiającego (opisanymi szczegółowo w dokumentacji projektowej):1) Dokumentację określającą parametry techniczne i eksploatacyjne zaoferowanej trawy syntetycznej.
2) Raport z badań, przeprowadzony przez specjalistyczne laboratorium (np. Labosport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd), dotyczący oferowanej nawierzchni i wypełnienia EPDM z recyklingu lub SBR (pod warunkiem wypełnienia boiska objętego postępowaniem przetargowym – granulatem EPDM z recyklingu) , potwierdzający zgodność jej parametrów z FIFA Quality Concept for Football Turf dla poziomu minimum Quality (edycja 2015) oraz potwierdzający minimalne parametry oferowanej trawy syntetycznej określone przez Zamawiającego. Producent oferujący sztuczną trawę musi być mini-mum licencjonowany przez FIFA.
3) Raport z badań laboratoryjnych dla systemu nawierzchni i wypełnienia EPDM z recyklingu lub SBR (pod warunkiem wypełnienia boiska objętego postępowaniem przetargowym – granulatem EPDM z recyklingu) potwierdzający zgodność z normą PN-EN 15330-1:2014 oraz potwierdzający wymagane przez Zamawiającego minimalne parametry dla nawierzchni w zakresie, który nie został objęty raportem z badań przeprowadzonym przez specjalistyczne laboratorium (np. Labosport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd), potwierdzającym zgodność jej parametrów z FIFA Quality Concept for Football Turf dla poziomu minimum Quality (edycja 2015).
4) Karta techniczna oferowanej nawierzchni, poświadczona przez jej producenta.
5) Atest PZH lub równoważny dla oferowanej nawierzchni i wypełnienia (piasek kwarcowy oraz EPDM z recyklingu). Atest musi potwierdzać, że nawierzchnię można stosować w obiektach za-mkniętych i otwartych.
6) Autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwesty-cję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię.
7) Producent oferowanej sztucznej trawy musi posiadać statusu FIFA PREFERRED PRODUCER (FPP) lub FIFA LICENCEE PRODUCER (FLP), co powinno być potwierdzone stosownym certyfika-tem.
8) Badanie potwierdzające, że nawierzchnia wraz z wypełnieniem EPDM z recyklingu spełnia wyma-gania normy PN-EN 13501-1+A1:2010 dla materiałów podłogowych klasy min Cfl-s1 jako materiał trudno zapalny.
9) Raport z badań przeprowadzony przez akredytowany Instytut, dotyczący oferowanego granulatu gumowego EPDM recykling, potwierdzający zgodność z wymogami w zakresie zawartości WWA (wielopierścienowych węglowodorów aromatycznych).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) Dokumentacja określającą parametry techniczne i eksploatacyjne zaoferowanej trawy syntetycznej.2) Raport z badań, przeprowadzony przez specjalistyczne laboratorium (np. Labosport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd), dotyczący oferowanej nawierzchni i wypełnienia EPDM z recyklingu lub SBR (pod warunkiem wypełnienia boiska objętego postępowaniem przetargowym – granulatem EPDM z recyklingu) , potwierdzający zgodność jej parametrów z FIFA Quality Concept for Football Turf dla poziomu minimum Quality (edycja 2015) oraz potwierdzający minimalne parametry oferowanej trawy syntetycznej określone przez Zamawiającego. Producent oferujący sztuczną trawę musi być mini-mum licencjonowany przez FIFA.
3) Raport z badań laboratoryjnych dla systemu nawierzchni i wypełnienia EPDM z recyklingu lub SBR (pod warunkiem wypełnienia boiska objętego postępowaniem przetargowym – granulatem EPDM z recyklingu) potwierdzający zgodność z normą PN-EN 15330-1:2014 oraz potwierdzający wymagane przez Zamawiającego minimalne parametry dla nawierzchni w zakresie, który nie został objęty raportem z badań przeprowadzonym przez specjalistyczne laboratorium (np. Labosport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd), potwierdzającym zgodność jej parametrów z FIFA Quality Concept for Football Turf dla poziomu minimum Quality (edycja 2015).
4) Karta techniczna oferowanej nawierzchni, poświadczona przez jej producenta.
5) Atest PZH lub równoważny dla oferowanej nawierzchni i wypełnienia (piasek kwarcowy oraz EPDM z recyklingu). Atest musi potwierdzać, że nawierzchnię można stosować w obiektach za-mkniętych i otwartych.
6) Autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwesty-cję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię.
7) Producent oferowanej sztucznej trawy musi posiadać statusu FIFA PREFERRED PRODUCER (FPP) lub FIFA LICENCEE PRODUCER (FLP), co powinno być potwierdzone stosownym certyfika-tem.
8) Badanie potwierdzające, że nawierzchnia wraz z wypełnieniem EPDM z recyklingu spełnia wyma-gania normy PN-EN 13501-1+A1:2010 dla materiałów podłogowych klasy min Cfl-s1 jako materiał trudno zapalny.
9) Raport z badań przeprowadzony przez akredytowany Instytut, dotyczący oferowanego granulatu gumowego EPDM recykling, potwierdzający zgodność z wymogami w zakresie zawartości WWA (wielopierścienowych węglowodorów aromatycznych).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert.2. Wadium może być wniesione w:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP Nr rachunku: 51 1020 5226 0000 6702 0416 0990, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu ZP/10/2025 na remont boiska sportowego z zapleczem przy ul. Krajewskiego 2”.
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust. 3 powyżej, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4 powyżej, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz jego przepadku określa ustawa PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) W sytuacji spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do dołączenia do oferty oświadczenia, z którego wynika, jaki zakres przedmiotu zamówienia wykonują poszczególni Wykonawcy.2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron, wyrażonej w formie pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności.2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności przewidzianych w art. 455 ust. 1 ustawy PZP.
3. Zamawiający przewiduje dopuszczalność zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku:
a) jeśli w ramach wykazania spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca korzysta z zasobów podmiotu trzeciego, który będzie brał udział w realizacji części zamówienia jako podwykonawca – Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany podwykonawcy, jeśli wykaże on, że posiada co najmniej takie doświadczenie jakie wymagane było dla spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej,
b) braku możliwości realizacji umowy za pomocą osoby wskazanej przez Wykonawcę jako kierownika budowy – Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany tej osoby, pod warunkiem, że osoba ta będzie spełniała warunek jej postawiony dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej.
4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
5. Zamawiający przewiduje dopuszczalność zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie terminu wykonania umowy o niezbędny konieczny czas, w przypadku:
a) ujawnienia błędów w dokumentacji projektowej, o czas potrzebny na ich usunięcie,
b) gdy nastąpiła konieczność wykonania robót wynikających z dokumentacji projektowej lub stanowiących nieistotne odstępstwo od dokumentacji projektowej lub STWiORB, a nie wyszczególnionych w przedmiarze robót (po uprzednim sporządzeniu protokołu konieczności) lub konieczność wykonania rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej, jeżeli stanowią one nieistotną zmianę w stosunku do warunków budowy – w takim przypadku Zamawiający poleci na piśmie wykonanie tych robót Wykonawcy,
c) zmiany warunków atmosferycznych, geologicznych, archeologicznych (w szczególności w przypadku klęski żywiołowej, niewypałów, niewybuchów, wykopalisk archeologicznych, odmiennych od przyjętych w dokumentacji warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka, itp.), intensywnych opadów deszczu, długotrwałych ujemnych temperatur uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z technologią) oraz działania siły wyższej.
6. Zamawiający przewiduje dopuszczalność zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie zmiany sposobu spełniania świadczenia z uwagi na zmiany technologiczne, tj. w przypadku:
a) pojawienia się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
b) pojawienia się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzeniu czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
c) konieczności zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/ technologicznych lub materiałów niż wskazane w dokumentacji, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót,
d) konieczności zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa.