BZP: Rewitalizacja budynków poprzemysłowych Żyrardowa – XIX-wiecznej Osady Fabrycznej (w zakresie odnowienia i termomodernizacji budynków użyteczności publicznej)
30.06.2025
2025/BZP 00300550/01
Powiat Żyrardowski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewitalizacja budynków poprzemysłowych Żyrardowa – XIX-wiecznej Osady Fabrycznej (w zakresie odnowienia i termomodernizacji budynków użyteczności publicznej)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Żyrardowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750147828
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Limanowskiego 45
1.5.2.) Miejscowość: Żyrardów
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.7.) Numer telefonu: 48 46 856 6168
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@powiat-zyrardowski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://powiat-zyrardowski.ezamawiajacy.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rewitalizacja budynków poprzemysłowych Żyrardowa – XIX-wiecznej Osady Fabrycznej (w zakresie odnowienia i termomodernizacji budynków użyteczności publicznej)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b57a076e-27cb-4765-9879-b9365e2e917e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00300550
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045500/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Rewitalizacja budynków poprzemysłowych Żyrardowa – XIX-wiecznej Osady Fabrycznej (w zakresie odnowienia i termomodernizacji budynków użyteczności publicznej)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027 – Działanie 9.1 Rewitalizacja miast: Ochrona, rozwój i promowanie dziedzictwa kulturowego FEMA.09.01-IP.01-034/24 oraz Rewitalizacja obszarów zdegradowanych FEMA.09.01-IP.01-023/24
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://powiat-zyrardowski.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://powiat-zyrardowski.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z art. 67 p.z.p., Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej, tj.:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
4) Włączona obsługa JavaScript;
5) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Realizując obowiązek wynikający z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Tożsamość i dane kontaktowe Administratora:
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z udzieleniem zamówień publicznych jest Zamawiający – Powiat Żyrardowski, ul. Limanowskiego 45, 96-300 Żyrardów, tel. 46 856 61 00, e-mail: zamowienia.publiczne@powiat-zyrardowski.pl.
2) Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych kontaktować się można z Inspektorem Ochrony Danych – Panią Joanną Trusińską– za pośrednictwem poczty e-mail: iod@powiat-zyrardowski.pl lub pod numerem telefonu: 22 350 01 40.
3) Cel i podstawa prawna przetwarzania danych:
Celem przetwarzania danych osobowych jest przeprowadzenie procedury udzielenia zamówienia publicznego, w szczególności weryfikacja okoliczności uzasadniających wykluczenie Wykonawcy z postępowania. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
4) Okres przechowywania danych:
Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 3, czyli przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku Wykonawców, którym Zamawiający nie udzielił zamówienia. W przypadku Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza: okres równy okresowi gwarancji i rękojmi, nie krótszy jednak niż do dnia rozstrzygnięcia roszczeń stron.
Dane osobowe są archiwizowane zgodnie z instrukcją kancelaryjną obowiązującą u administratora oraz ustawą z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
5) Odbiorcy danych osobowych lub kategorie odbiorców:
Dostęp do danych osobowych mogą uzyskać organy lub podmioty upoważnione na podstawie odrębnych przepisów, a także podmioty, które na podstawie zawartych przez administratora umów, świadczą usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 p.z.p.
6) Prawa osób, których dane są przetwarzane:
Osoby, których dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego – Powiat Żyrardowski, w związku z udzielaniem zamówień publicznych mają prawo do złożenia wniosku.
7) Zamiar przekazania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej:
Dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej z wyłączeniem sytuacji wynikających z przepisów prawa.
8) Informacja o wymogu podania danych:
Obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z p.z.p.
9) Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu:
Administrator nie będzie podejmować decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym profilować przetwarzanych danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.5.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie i wykonanie dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlanych i innych prac w zakresie rewitalizacji budynków poprzemysłowych Żyrardowa – XIX-wiecznej Osady Fabrycznej (w zakresie odnowienia i termomodernizacji budynków użyteczności publicznej)”, które to prace zostały podzielone na dwie Inwestycje:
1) Inwestycja I: „Ochrona, rozwój i promowanie dziedzictwa kulturowego poprzez rewitalizację budynków poprzemysłowych Żyrardowa – XIX-wiecznej Osady Fabrycznej (w zakresie odnowienia i termomodernizacji budynków użyteczności publicznej) oraz odtworzenie pomostu-łącznika nad wjazdem na teren fabryki”,
2) Inwestycja II: „Rewitalizacja obszarów zdegradowanych poprzez rewaloryzację i termomodernizację budynku użyteczności publicznej – dawnej pończoszarni XIX-wiecznej Osady Fabrycznej – z adaptacją na obsługę mieszkańców Powiatu Żyrardowskiego”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C)
2) Gwarancja Wykonawcy i rękojmia Wykonawcy (G)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja Wykonawcy i rękojmia Wykonawcy
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 500 000,00 zł.
2. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie (to jest zgodnie z przepisami prawa budowlanego) co najmniej 3 roboty budowlane polegające na polegającą na remoncie lub przebudowie lokali użytkowych o łącznej wartości 1 000 000,00 zł, w tym minimum 1 robota budowlana polegała na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku będącego zabytkiem nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków lub ujętych w ewidencji zabytków.
b) O udzielenie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - skieruje do realizacji zamówienia następujące osoby legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone tj.:
• 1 osobą, posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej lub co najmniej 1 osobą, posiadająca uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Osoba pełniąca ww. funkcję powinna posiadać co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe licząc od dnia uzyskania uprawnień do wykonywania prac projektowych. Przez uprawnienia rozumie, się uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2020 poz. 831) albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
• 1 osobą na stanowisku kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej. Osoba pełniąca obowiązki kierownika budowy, powinna wykazać się wcześniejszym kierowaniem przynajmniej dwiema robotami budowlanymi polegającymi na remoncie lub przebudowie lokali użytkowych.
• 1 osobą na stanowisku kierownika robót branży sanitarnej posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Osoba pełniąca obowiązki kierownika robót branży sanitarnej, powinna wykazać się wcześniejszym kierowaniem przynajmniej dwiema robotami budowlanymi polegającymi na remoncie lub przebudowie lokali użytkowych.
• 1 osobą na stanowisku kierownika robót branży elektrycznej posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych. Osoba pełniąca obowiązki kierownika robót branży elektrycznej, powinna wykazać się wcześniejszym kierowaniem przynajmniej dwiema robotami budowlanymi polegającymi na remoncie lub przebudowie lokali użytkowych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego – Załącznik nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 4 do SWZ;
2) Wykaz robót budowlanych o których mowa w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 lit. a) SWZ, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – Załącznik nr 5 do SWZ.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
3) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 lit. b) SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 5a do SWZ;
4) Oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. 2024 poz. 507.),
b) art. 5k ust. 1 Rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 - Załącznik nr 9 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokość 140 000,00 zł (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych, 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy p.z.p.
3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy p.z.p.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium wniesione w formie poręczenia, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy p.z.p (jeżeli Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przypadek, o którym mowa w art. 98 ust. 6 pkt 2) lit. b) ustawy p.z.p. nie ma zastosowania). Dokument gwarancji musi potwierdzać, że jest ona bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze wezwanie.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument gwarancji lub poręczenia powinien wskazywać wszystkich tych Wykonawców (zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji).
6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 69 1600 1462 1808 7661 5000 0013 prowadzony przez BNP Paribas Bank Polska S.A.,
z dopiskiem:
„Wadium – Rewitalizacja budynków poprzemysłowych Żyrardowa – XIX-wiecznej Osady Fabrycznej (w zakresie odnowienia i termomodernizacji budynków użyteczności publicznej)”
Potwierdzenie wpłaty należy załączyć do oferty.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą łącznie wykazać spełnianie warunków udziału w postępowaniu opisanych w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) SWZ. Brak podstaw wykluczenia, o których mowa w Rozdziale IX SWZ musi zachodzić wobec każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
5. W przypadku, w którym oferta złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia okaże się najkorzystniejsza, oświadczenie potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w Rozdziale X ust. 4 pkt 4 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.