BZP: Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Lipnica Murowana i z powrotem do miejsca zamieszkania w roku szkolnym 2025/2026
01.07.2025
2025/BZP 00301284/01
Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Lipnicy Murowanej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Lipnica Murowana i z powrotem do miejsca zamieszkania w roku szkolnym 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Lipnicy Murowanej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 122460046
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lipnica Murowana
1.5.2.) Miejscowość: Lipnica Murowana
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-724
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 146852059
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zosip@lipnicamurowana.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipnicamurowana.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Lipnica Murowana i z powrotem do miejsca zamieszkania w roku szkolnym 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-24011268-18ce-4503-878a-935f51278c3c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00301284
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00096637/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Lipnica Murowana i z powrotem do miejsca zamieszkania w roku szkolnym 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-24011268-18ce-4503-878a-935f51278c3c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja, w tym składanie ofert, wymiana in-formacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Informację o środkach komunikacji elektronicznej zostały zawarte w rozdziale XII SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-24011268-18ce-4503-878a-935f51278c3c
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Lipnicy Murowanej, 32-724 Lipnica Murowana 59;
2)kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w ZOSiP Lipnica Murowana: odo@lipnicamurowana.pl;
3) Pozostałe informacje zawarte w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zawarto w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZOSiP-K-261-1/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dowóz uczniów na trasach nr 1, 2, 3, 4, 5 - wykonawca zapewnia opiekę w czasie dowozu uczniów i ponosi odpowiedzialność za ich bezpieczeństwo:
TRASA NR I
Lipnica Górna –Lipnica Murowana Szkoła- Lipnica Dolna - Lipnica Górna Szkoła
Długość trasy 31 km dziennie w tym
A/ Lipnica Dolna – Lipnica Murowana szkoła (14,4 km dziennie)
Przewidywana liczba uczniów - 45
B/ Lipnica Dolna – Lipnica Górna Szkoła- (16,6 km dziennie)
Przewidywana liczba uczniów – 48+3=51
TRASA NR 2
Lipnica Górna – Lipnica Murowana - Borówna – Lipnica Murowana Szkoła – Lipnica Górna Szkoła
Długość trasy: 89 km dziennie w tym:
A/ Borówna przystanek PKS Nadole – Remiza OSP Borówna – Wymyślna – Lipnica Murowana Szkoła – Lipnica Górna szkoła (47 km dziennie)
Przewidywana liczba uczniów – 44 +32* / Lipnica Murowana – Szkoła przyjeżdża 44 i wysiada 26 uczniów z Borównej i Wymyślnej a wsiada 32* uczniów z Lipnicy Murowanej do Lipnica Górna Szkoła
B/ Lipnica Górna /Połom Duży/ - Lipnica Górna Szkoła – Lipnica Murowana Szkoła (13 km dziennie)
Przewidywana liczba uczniów – (3+5) = 8
C/ Lipnica Górna Wysoki Dział – Lipnica Górna Szkoła – Lipnica Murowana Szkoła (29 km dziennie)
Przewidywana liczba uczniów – (3+7+2+1)=13
D/ Lipnica Murowana Szkoła – Lipnica Górna Szkoła
Przewidywana liczba uczniów – 32* /uczniowie wsiadający na trasie A/
TRASA NR 3
Lipnica Górna –Wielka Droga – Krasna Góra-- Lipnica Murowana – Lipnica Górna Szkoła
Długość trasy: 32 km dziennie
Przewidywana liczba uczniów – 42 +10* / Lipnica Murowana – Szkoła przyjeżdża 42 i wysiada 32 uczniów z Krasnej Góry i Wielkiej Drogi, a wsiada 10* uczniów z Lipnicy Murowanej do Lipnica Górna Szkoła.
TRASA NR 4
Lipnica Górna Lipnica Murowana – Działy Pdn. – Lipnica Górna
Długość trasy: 16 km dziennie
Przewidywana liczba uczniów –19
TRASA NR 5
Lipnica Murowana – Lipnica Górna Granice – Lipnica Murowana – Lipnica Górna
Długość trasy: 20 km dziennie
Przewidywana liczba uczniów: 17
4.2.6.) Główny kod CPV: 60170000-0 - Wynajem pojazdów przeznaczonych do transportu osób wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) cena ofertowa – 60 pkt
b) doświadczenie zespołu kierowców – 40 pkt
Za najkorzystniejszą ofertę uważa się ofertę z największą, łączną liczbą punktów przyznanych w każdym
kryterium. Ocenie poddane zostaną oferty niepodlegające odrzuceniu. Oferty ocenione zostaną wg wzorów:
1) Cena oferty - 60
60 (max liczba punktów w ocenianej pozycji)
Gdzie:
KC - ilość punktów przyznanych Wykonawcy
CN - najniższa zaoferowana cena, spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu
COB – cena zaoferowana w ofercie badanej
2) Doświadczenie zespołu kierowców – 40
Opis kryterium doświadczenia zespołu kierowców – punkty będą przyznawane za staż pracy osób zatrudnionych na stanowisku kierowcy, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia - przekraczający wymagane doświadczenie określone w rozdz. IV pkt 4 ppkt 3) SIWZ – tj. powyżej 3 lat, w następujący sposób:
40 (max liczba punktów w ocenianej pozycji)
Gdzie:
KD - ilość punktów przyznanych Wykonawcy
DN – najwyższy średni staż pracy zespołu kierowców, spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu
DOB –średni staż pracy zespołu kierowców w ofercie badanej
Średni staż pracy zespołu kierowców wylicza się w następujący sposób: suma lat pracy wszystkich kierowców podzielona przez liczbę tych kierowców.
Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi – 100 pkt.
Wykonanie zamówienia zostanie powierzone Wykonawcy, którego oferta otrzyma największą łączną sumę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zespołu kierowców
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dowóz uczniów na trasach nr 6 - wykonawca zapewnia opiekę w czasie dowozu uczniów i ponosi odpowiedzialność za ich bezpieczeństwo:
TRASA NR 6
Rajbrot Nadole – Dominiczna Góra - Szkoła – Pasternik - Nagorze – Rajbrot Szkoła
Długość trasy: 60 km dziennie (5x12 km)
Przewidywana liczba uczniów: 143
4.2.6.) Główny kod CPV: 60170000-0 - Wynajem pojazdów przeznaczonych do transportu osób wraz z kierowcą
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) cena ofertowa – 60 pkt
b) doświadczenie zespołu kierowców – 40 pkt
Za najkorzystniejszą ofertę uważa się ofertę z największą, łączną liczbą punktów przyznanych w każdym
kryterium. Ocenie poddane zostaną oferty niepodlegające odrzuceniu. Oferty ocenione zostaną wg wzorów:
1) Cena oferty - 60
60 (max liczba punktów w ocenianej pozycji)
Gdzie:
KC - ilość punktów przyznanych Wykonawcy
CN - najniższa zaoferowana cena, spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu
COB – cena zaoferowana w ofercie badanej
2) Doświadczenie zespołu kierowców – 40
Opis kryterium doświadczenia zespołu kierowców – punkty będą przyznawane za staż pracy osób zatrudnionych na stanowisku kierowcy, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia - przekraczający wymagane doświadczenie określone w rozdz. IV pkt 4 ppkt 3) SIWZ – tj. powyżej 3 lat, w następujący sposób:
40 (max liczba punktów w ocenianej pozycji)
Gdzie:
KD - ilość punktów przyznanych Wykonawcy
DN – najwyższy średni staż pracy zespołu kierowców, spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu
DOB –średni staż pracy zespołu kierowców w ofercie badanej
Średni staż pracy zespołu kierowców wylicza się w następujący sposób: suma lat pracy wszystkich kierowców podzielona przez liczbę tych kierowców.
Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi – 100 pkt.
Wykonanie zamówienia zostanie powierzone Wykonawcy, którego oferta otrzyma największą łączną sumę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zespołu kierowców
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu w przypadkach wskazanych zapisami niniejszej SWZ oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującegoi spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności, obowiązujące przez cały okres realizacji zamówienia, tzn. posiada odpowiednie zezwolenie lub licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1539).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 150 000 PLN – dla części 1 i 2.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na dowozie uczniów do szkół w ilości nie mniejszej niż 50 uczniów i na odcinku o łącznej długości trasy nie krótszej niż 50 km dziennie, trwającą minimum dziewięć miesięcy w sposób ciągły w ramach jednej umowy.
Zaleca się sporządzenie wykazu zgodnie z załącznikiem do SWZ.
Do wykazu należy dołączyć dowody określające czy usługi te zostały wykonane w sposób należyty.
Jeżeli Wykonawca wykonywał usługi na rzecz Gminy Lipnica Murowana – nie ma obowiązku składania dowodów, którymi są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez Gminę Lipnica Murowana.
b) Dysponuje lub będzie dysponował pojazdami do wykonania przedmiotu zamówienia w tym minimum:
• dla części 1 zamówienia co najmniej jeden pojazd posiadający minimum 56 miejsc siedzących, co najmniej 1 pojazd posiadający minimum 54 miejsca siedzące oraz co najmniej jeden pojazd posiadający minimum 28 miejsc siedzących,
• dla części 2 zamówienia co najmniej 1 pojazd posiadający minimum 54 miejsc siedzących.
Pojazdy te powinny być we właściwym stanie technicznym, posiadać ważne polisy ubezpieczeniowe OC i NW oraz wystarczającą liczbę miejsc, aby zapewnić przewóz wszystkim uczniom wraz z opiekunem. Pojazdy muszą być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwo dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
c) Dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym:
• dla części 1 zamówienia co najmniej trzema osobami, posiadającymi ważne prawo jazdy kategorii D uprawniające do kierowania pojazdami do przewozu osób oraz minimum trzyletnie doświadczenie w zakresie przewozu osób oraz co najmniej trzema osobami pełnoletnimi do opieki nad dziećmi.
• dla części 2 zamówienia co najmniej jedną osobą, posiadającą ważne prawo jazdy kategorii D uprawniające do kierowania pojazdami do przewozu osób oraz minimum trzyletnie doświadczenie w zakresie przewozu osób oraz co najmniej jedną osobą pełnoletnią do opieki nad dziećmi.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach załączonych do oferty.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik Nr 9 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w rozdziale VII.2 pkt 2 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Informacja o podmiotowych środkach dowodowych żądanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu – które na wezwanie Zamawiającego będzie zobowiązany złożyć Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona.
W zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących:
1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – nie dotyczy niniejszego postępowania;
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – zezwolenie, koncesja, licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (DZ. U. z 2024 r. poz. 1539);
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa -opłacona polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 150 000,- złotych;
4. Zdolności technicznej lub zawodowej
1) Wykaz wykonanych, a przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów, określających, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ,
Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
2) Wykaz narzędzi – taboru samochodowego - przeznaczonych do realizacji zamówienia z załączeniem kserokopii dowodów rejestracyjnych pojazdów przeznaczonych do wykonania usługi – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ
3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat uprawnień do obsługi pojazdów samochodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia,– wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego (np. wspólnicy spółki cywilnej lub członkowie konsorcjum) mają obowiązek ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego muszą dołączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo.
3. Pełnomocnictwo musi zawierać stwierdzenie, że pełnomocnicy są uprawnieni do reprezentowania
w postępowaniu i zaciągania zobowiązań w imieniu podmiotów występujących wspólnie.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VII.1.pkt 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. Do oferty należy dołączyć oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6. W przypadku wyboru oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie jako najkorzystniejszej, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
7. Pełnomocnictwo składane w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian oraz warunki wprowadzenia zmian wskazane są w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-11 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-30
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Dokumenty, które wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą:1) wypełniony i podpisany formularz oferty – na załączniku Nr 1 do SWZ;
2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – na załączniku Nr 2 do SWZ;
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców.
3) oświadczenie Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – na załączniku nr 5 - jeżeli dotyczy
Z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy w przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 ustawy Pzp;
4) zobowiązanie innych podmiotów – o którym mowa w rozdziale VI.6 pkt. 3 SWZ - na załączniku Nr 3 – jeżeli dotyczy;
5) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby – na załączniku Nr 4 – jeżeli dotyczy
Potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby;
6) załącznik stanowiący tajemnice przedsiębiorstwa – jeżeli dotyczy;
7) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego – jeżeli dotyczy