BZP: „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Radzyń Podlaski”
01.07.2025
2025/BZP 00302540/01
Gmina Radzyn Podlaski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Radzyń Podlaski”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Radzyn Podlaski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030237457
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Warszawska 32
1.5.2.) Miejscowość: Radzyń Podlaski
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-300
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@radzynpodlaski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugradzynpodlaski.bip.lubelskie.pl/index.php?id=352
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Radzyń Podlaski”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b4785c4b-55f5-4a69-abd5-1b6904a663bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00302540
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00002724/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Radzyń Podlaski”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b4785c4b-55f5-4a69-abd5-1b6904a663bd3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https:// ezamowienia.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.1W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
11.2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
11.3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami: Pani Aleksandra Belniak e-mail: a.belniak@radzynpodlaski.pl
11.4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
11.5.Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
11.6.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
11.7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
11.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
11.9. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: a.belniak@radzynpodlaski.pl( nie dotyczy składania ofert)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu; dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Radzyń Podlaski”
prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o jawność postępowania (między innymi art. 18, art. 74, art. 252 art. 260 Ustawy).
2) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Okresy wskazane powyżej mogą zostać przedłużone do czasu upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń, jeśli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne do dochodzenia lub obrony przed takimi roszczeniami lub jeżeli przetwarzanie jest niezbędne na podstawie innych przepisów prawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 3) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych Ustawy związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
4) Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
1) prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych;
2) prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych zgodnie z art. 16 RODO, jednak skorzystacie z tego prawa nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą;
3) prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
4) prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
5) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
6) Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych. Dane osobowe nie będą służyły profilowaniu, w tym zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
Zamawiający dodatkowo informuje, że obowiązek stosowania przepisów RODO spoczywa także na Wykonawcy, co oznacza, że wykonawca jest zobowiązany spełnić obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 13 lub 14 RODO, w stosunku do osób trzecich, których dane osobowe Wykonawca pozyskuje w celu przekazania ich Zamawiającemu w ofertach lub innych dokumentach w postępowaniu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: I-ZP.271.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkanych i niezamieszkanych oraz z PSZOK na terenie Gminy Radzyń Podlaski, a także dostarczenie właścicielom nieruchomości zamieszkałych odpowiednich worków na wszystkie frakcje do gromadzenia odpadów, zgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radzyń Podlaski, zwanym dalej Regulaminem oraz Uchwałą w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
UWAGA!!!
Przy przygotowywaniu oferty należy uwzględnić Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 906 z późn. zm.), wytyczne Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2028, stanowiącego aktualizację Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego 2022, jak również ustawę z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.).
Gmina Radzyń Podlaski liczy ok. 8110 mieszkańców, łącznie ok. 2321 gospodarstw domowych i nieruchomości niezamieszkanych w 21 miejscowościach. Na terenie Gminy Radzyń Podlaski obowiązuje system mieszany workowo-pojemnikowy. Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy w ciągu ostatnich 12 miesięcy, tj. od VI.2024 r. do V.2025 r. wyniosła 1 415,74 Mg w rozbiciu na poszczególne frakcje odpadów:
opakowania z papieru i tektury – 32,30 Mg;
opakowania z tworzyw sztucznych – 202,78 Mg;
opakowania ze szkła – 139,46 Mg;
bioodpady – 306,02 Mg;
pozostałe odpady zbierane selektywnie – 443,52 Mg;
popioły – 152,18 Mg;
niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 0 Mg;
odpady budowlane i rozbiórkowe odbierane na zgłoszenie z nieruchomości w 2024 r. – 54,82 Mg;
gruz ceglany – 12,26 Mg;
zmieszane odpady gruzu ceglanego i odpadowe materiały ceramiczne – 2,90 Mg;
meble i inne odpady wielkogabarytowe odbierane w mobilnej zbiórce i z PSZOK– 69,50 Mg,
Odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości należy dostarczyć do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Adamkach k. Radzynia Podlaskiego Sp. z o.o., Biała 185b, 21-300 Radzyń Podlaski, zwanego dalej ZZOK.
Szacunkowa odległość od najdalszego punktu odbioru do ZZOK „Adamki” wynosi
ok. 15 km.
4.2.Wymagania podstawowe:
1) Odbiór i transport odpadów winien następować na podstawie harmonogramu uzgodnionego z Zamawiającym i przekazanego przez Wykonawcę do wiadomości właścicielom nieruchomości, z których odbierane będą odpady.
a) Odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, w okresie od miesiąca IV do X winien następować z następującą częstotliwością:
metale i tworzywa sztuczne – 1 raz na miesiąc,
papier – 1 raz na 3 miesiące,
szkło – 1 raz na 2 miesiące,
popioły – 1 raz na 3 miesiące,
bioodpady – w przypadku zabudowy: jednorodzinnej - raz na 2 tygodnie, wielorodzinnej – raz na tydzień,
pozostałe zbierane selektywnie – 1 raz na miesiąc
b) Odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, w okresie od miesiąca XI do III winien następować z następującą częstotliwością:
metale i tworzywa sztuczne – 1 raz na miesiąc,
papier – 1 raz na 3 miesiące,
szkło – 1 raz na 2 miesiące,
popioły – 1 raz na 1 miesiąc,
bioodpady – 1 raz na miesiąc,
pozostałe zbierane selektywnie – 1 raz na miesiąc
c) odbiór mebli i innych odpadów wielkogabarytowych z terenu nieruchomości zamieszkanych w formie mobilnych zbiórek akcyjnych odbędzie się 1 raz w roku, w terminie uzgodnionym
z Zamawiającym
2)Wykonawca udostępnia worki do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, pierwszy raz po 3 szt. 120 l każdego rodzaju przed rozpoczęciem wykonywania zamówienia w Gminie Radzyń Podlaski. W przypadku, gdy właściciel nieruchomości zadeklaruje inne zapotrzebowanie na worki Wykonawca ma obowiązek dostarczyć właścicielowi nieruchomości żądaną ilość worków. W przypadku, gdy dostarczona ilość worków lub ich łączna pojemność okaże się niewystarczająca w danym okresie czasu, właściciel nieruchomości powinien mieć możliwość bezpłatnego dobrania worków. Koszt wyposażenia nieruchomości w worki do selektywnej zbiórki odpadów, ponosi Wykonawca ujmując je w oferowanej cenie. Dostarczone mieszkańcom gminy worki na odpady winny posiadać kolory wg schematu:
a) metale i tworzywa sztuczne – żółty,
b) szkło – zielony,
c) papier – niebieski,
d) popioły – czarny,
e) bioodpady – brązowy,
f) pozostałe zbierane selektywnie – siwy,
3) Odbiór odpadów z PSZOK odbywać się będzie na każdorazowe zlecenie Zamawiającego. Bazując na minionych 12 miesiącach Zamawiający średnio zlecił 3 zgłoszenia w miesiącu dot. odbioru odpadów z PSZOK. Zamówienie obejmuje odbiór odpadów tylko takich, które mogą być dostarczane do ZZOK „Adamki”.
4) Odbierane odpady winny być dostarczone do ZZOK w dniu ich odbioru.
5) W przypadku nie dotrzymania warunku określonego w pkt. 4, a także w przypadku nieodebrania lub nieterminowego odebrania odpadów z nieruchomości niezwłocznie,
a najpóźniej w kolejnym dniu do godz. 8:30, Wykonawca zobowiązany będzie w formie pisemnej przekazać do Zamawiającego informację o powodach opóźnień. Dopuszcza się przekazywanie informacji za pomocą poczty elektronicznej.
6) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bezpośredniego odbioru odpadów
z nieruchomości oddalonych od głównych tras przejazdu.
7) Zamawiający żąda, aby były odbierane wszystkie wystawione odpady danej frakcji przewidzianej do odbioru danego dnia ze wszystkich nieruchomości położonych na terenie Gminy Radzyń Podlaski, zgodnie z harmonogramem.
8) Wykonawca sprawdzi losowo lecz nie mniej niż 5 na 100 nieruchomości, worki z odpadami selektywnie zbierane pod kątem rzetelności segregacji odpadów przez mieszkańców. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów selektywnie zebranych.
W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje te odpady, jako zmieszane i ma obowiązek przekazania ich do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych ,,Adamki”. Koszty zagospodarowania tych odpadów pokryje Zamawiający. Przed zakwalifikowaniem odpadów selektywnych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca zawiadamia niezwłocznie o tym fakcie Zamawiającego oraz sporządza na tę okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) i przekazuje Zamawiającemu. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. Wykonawca pokryje różnicę w opłacie poniesionej przez Zamawiającego w przypadku przekwalifikowania przez ZZOK ,,Adamki” w miejscowości Biała 185b, 21-300 Radzyń Podlaski, dostarczonych odpadów na inne niż deklarowane.
9) Wykonawca zobowiązany będzie do udokumentowania ilości (wyrażonej w tonach) odebranych odpadów poszczególnych frakcji z każdej obsłużonej nieruchomości w formie pisemnej, jak również elektronicznej (plik w formacie *exel) na każdorazowe żądanie Zamawiającego.
10) Zamawiający dopuszcza, aby podczas wyznaczonego dnia odbioru odpadów w danej miejscowości odbierane były 2 frakcje odpadów segregowanych. Nie dopuszcza się mieszania zbieranych frakcji.
11) Zamawiający nie dopuszcza, aby jednego dnia były odbierane odpady zmieszane
i jakakolwiek inna frakcja odpadów zbieranych selektywnie oraz pozostałe odpady zbierane selektywnie z innymi frakcjami.
12) Zamawiający dopuszcza, aby jednego dnia odbywał się odbiór danej frakcji odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych i zamieszkałych.
13) W przypadku odbioru odpadów z nieruchomości niezamieszkałych oraz nieruchomości przeznaczonych do użytku publicznego Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczania Zamawiającemu informacji o ilości i wielkości pojemników oraz rodzaju odebranej frakcji odpadów w formie pisemnej jak również w formie elektronicznej (plik w formacie exel). Dopuszcza się przekazywanie informacji za pomocą poczty elektronicznej. Ww. informacja winna zawierać dane kierowcy obsługującego daną nieruchomość wraz z jego czytelnym podpisem.
14) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu informacji wskazującej kierowcę obsługującej daną trasę przed planowanym odbiorem odpadów wraz z jego numerem kontaktowym. Dopuszcza się przekazywanie informacji za pomocą poczty elektronicznej.
15) Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu harmonogramu realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych
z uwzględnieniem zapisów SWZ oraz zgodnie ze złożoną ofertą. Zamawiający wymaga, żeby harmonogram wywozu był przygotowany na papierze w formacie A4, w kolorze. Na harmonogramie powinny być dodatkowo zamieszczone następujące informacje: nazwa
i adres Wykonawcy oraz telefon kontaktowy Wykonawcy.
16) Za przekazanie informacji o terminach odbioru poszczególnych frakcji odpowiada Wykonawca usługi odbioru odpadów komunalnych. Informacja (ulotka) winna być dostarczona do właścicieli poszczególnych nieruchomości w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy.
17) Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy.
18) Wykonawca winien dostosować wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady do rodzaju odbieranych odpadów oraz terenu, z którego będą one odbierane. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona.
cd. w SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 17.1 Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;– aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Radzyń Podlaski,
-wpis w Rejestrze BDO i w dziale VII kody odpadów obejmujące przedmiot zamówienia, o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: – aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Radzyń Podlaski, zgodnie z zapisami w rozdz. VI ust. 6.1.2 tiret pierwszy
-wpis w Rejestrze BDO i w dziale VII kody odpadów obejmujące przedmiot zamówienia, o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.). zgodnie z zapisami w rozdz. VI ust. 6.1.2 tiret drugi
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda wniesienia wadium.12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:10 000,00PLN (słownie zł: dziesięć tysięcy złotych 00/100),
12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
nr konta: BS Radzyń Podlaski nr 21 8046 0002 2001 0000 0101 0050
z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: I-ZP.271.8.2025 pn. „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Radzyń Podlaski”
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 9.07.2025 r. do godz. 9:00
12.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.
12.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę: dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę wadium,
c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.
12.6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
12.7. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy
z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 5 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa:
w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku
w pkt. 8.3.2 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
10.3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Niedopuszczalne są istotne zmiany postanowień Umowy o których mowa w art. 454 Ustawy.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do udzielonego zamówienia, stosownie do art. 455 ustawy Pzp w przypadku:
1) Zmianę wynagrodzenia umownego zgodnie z §13 niniejszej umowy przy jednoczesnym spełnieniu zapisów niniejszego paragrafu
3. Nie stanowi zmiany umowy:
1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego),
2) zmiany danych tele-adresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami,
3) zmiana wykazu osób o którym mowa § 8 ust. 1 niniejszej umowy
4.Zmiany może inicjować każda ze stron umowy wyłącznie w formie pisemnej, określając warunki jej dokonania, biorąc pod uwagę w szczególności:
1) opis zmiany,
2) uzasadnienie zmiany,
3) koszt zmiany i sposób jego wyliczenia,
4) wpływ zmiany na wysokość wynagrodzenia,
5) czas wykonania zmiany,
6) wpływ zmiany na termin zakończenia wykonania zamówienia,
5.Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
6.Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy winny zostać dokonane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-09 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-09 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-07
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 7.6 SWZ podlegają:1) Wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) Wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia
1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu
terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3) Wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217,
2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
7.8. Wykluczenie, o którym mowa w pkt 7.6 SWZ następuje na okres trwania ww. okoliczności.