BZP: Zakup sprzętu wspierającego działania ochronne na łąkach i w ziołoroślach w Pienińskim Parku Narodowym – II etap
01.07.2025
2025/BZP 00302645/01
PIENIŃSKI PARK NARODOWY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup sprzętu wspierającego działania ochronne na łąkach
i w ziołoroślach w Pienińskim Parku Narodowym – II etap
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: PIENIŃSKI PARK NARODOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 122456671
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jagiellońska 107B
1.5.2.) Miejscowość: Krościenko nad Dunajcem
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-450
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 182625601
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pieninypn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://piepn.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup sprzętu wspierającego działania ochronne na łąkach
i w ziołoroślach w Pienińskim Parku Narodowym – II etap
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b11e1e1a-72bf-45dd-821c-cd00140a72c6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00302645
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00082328/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Zakup sprzętu wspierającego działania ochronne na łąkach i w ziołoroślach w Pienińskim Parku Narodowym.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Ochrona in-situ zagrożonych gatunków i siedlisk przyrodniczych w Pienińskim Parku Narodowym” nr FENX.01.05-IW.01-0020/24
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b11e1e1a-72bf-45dd-821c-cd00140a72c63.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-b11e1e1a-72bf-45dd-821c-cd00140a72c6
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie oświadczenia, wnioski (w tym o wyjaśnienie treści SWZ), zawiadomienia i informacje przekazywane są przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Ofertę i oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, składa się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacja zamieszczona w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików. W polu „Wypełniony formularz oferty” Wykonawca dodaje wypełniony załącznik nr 1 do SWZ. W polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawiane w ofercie przez Wykonawcę” Wykonawca dodaje dokumenty składane wraz z ofertą.
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415 ze zm.).
7. We wszelkich kontaktach z Zamawiającym Wykonawcy powinni powoływać się na podany numer sprawy – GR-213-1/2025
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja o klauzuli RODO została zawarta w rozdziale XXIII SWZ (Ochrona danych osobowych)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o klauzuli RODO została zawarta w rozdziale XXIII SWZ (Ochrona danych osobowych)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GR-213-1/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ciągnik specjalistyczny do koszenia porostu traw - 1 szt o mocy 74-85 KM, o masie do 2700 kg, dwunapędowy, z funkcją obrotowego siedziska kierowcy.
Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w części III SWZ „ Opis przedmiotu zamówienia"
4.2.6.) Główny kod CPV: 16700000-2 - Ciągniki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-15 do 2025-11-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone za pomocą systemu punktowego według poniższego kryterium dla każdej części zamówienia osobno:
Cena brutto - 90% + gwarancja – 10% (dla okresu gwarancyjnego dłuższego niż 4 lata przyjmuje się wartość jak dla 4 lat gwarancji, czyli rozpatrywany jest udzielony okres gwarancyjny w przedziale czasowym 2 lata – minimum, 4 lata – maksimum)
Maksymalną liczbę punktów (100) otrzyma Dostawca, który zaproponuje najniższą całkowitą cenę brutto za realizację zamówienia, udzieli najdłuższego okresu gwarancyjnego, natomiast pozostali Dostawcy otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów zgodnie z poniższym wzorem:
P = CN/CB x 100 x 0,9 + GB/GN x 100 x 0,1
gdzie:
P - liczba punktów przyznanych Dostawcy
CN - najniższa zaoferowana cena
CB - cena zaoferowana w badanej ofercie
GB – okres gwarancji zaoferowany w badanej ofercie
GN – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji
W związku ze spełnieniem przesłanki opisanej w art. 246 ust.2 ustawy Pzp, polegającej na określeniu w opisie przedmiotu zamówienia wymagań jakościowych odnoszących się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, Zamawiający zastosował kryterium ceny wyższe niż 60%.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
Oferta Wykonawcy może otrzymać maksymalnie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przyczepa jednoosiowa do zwózki biomasy – 1 szt. o dopuszczalnej masie całkowitej do 7000 kg, 3-stronny system wywrotu, hamulce pneumatyczne.
Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w rozdziale III SWZ „Opis przedmiotu zamówienia".
4.2.6.) Główny kod CPV: 16500000-0 - Przyczepy lub naczepy samozaładowcze i wyładowcze do celów rolniczych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-07-15 do 2025-09-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone za pomocą systemu punktowego według poniższego kryterium dla każdej części zamówienia osobno:
Cena brutto - 90% + gwarancja – 10% (dla okresu gwarancyjnego dłuższego niż 4 lata przyjmuje się wartość jak dla 4 lat gwarancji, czyli rozpatrywany jest udzielony okres gwarancyjny w przedziale czasowym 2 lata – minimum, 4 lata – maksimum)
Maksymalną liczbę punktów (100) otrzyma Dostawca, który zaproponuje najniższą całkowitą cenę brutto za realizację zamówienia, udzieli najdłuższego okresu gwarancyjnego, natomiast pozostali Dostawcy otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów zgodnie z poniższym wzorem:
P = CN/CB x 100 x 0,9 + GB/GN x 100 x 0,1
gdzie:
P - liczba punktów przyznanych Dostawcy
CN - najniższa zaoferowana cena
CB - cena zaoferowana w badanej ofercie
GB – okres gwarancji zaoferowany w badanej ofercie
GN – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji
W związku ze spełnieniem przesłanki opisanej w art. 246 ust.2 ustawy Pzp, polegającej na określeniu w opisie przedmiotu zamówienia wymagań jakościowych odnoszących się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, Zamawiający zastosował kryterium ceny wyższe niż 60%.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
Oferta Wykonawcy może otrzymać maksymalnie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Frezarka samojezdna do pni z napędem układu jezdnego o mocy silnika 20-30 KM, z obrotnicą. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w rozdziale III SWZ „Opis przedmiotu zamówienia".
4.2.6.) Główny kod CPV: 16100000-6 - Maszyny używane w rolnictwie i leśnictwie do przygotowywania lub uprawy gleby
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-07-15 do 2025-09-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone za pomocą systemu punktowego według poniższego kryterium dla każdej części zamówienia osobno:
Cena brutto - 90% + gwarancja – 10% (dla okresu gwarancyjnego dłuższego niż 4 lata przyjmuje się wartość jak dla 4 lat gwarancji, czyli rozpatrywany jest udzielony okres gwarancyjny w przedziale czasowym 2 lata – minimum, 4 lata – maksimum)
Maksymalną liczbę punktów (100) otrzyma Dostawca, który zaproponuje najniższą całkowitą cenę brutto za realizację zamówienia, udzieli najdłuższego okresu gwarancyjnego, natomiast pozostali Dostawcy otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów zgodnie z poniższym wzorem:
P = CN/CB x 100 x 0,9 + GB/GN x 100 x 0,1
gdzie:
P - liczba punktów przyznanych Dostawcy
CN - najniższa zaoferowana cena
CB - cena zaoferowana w badanej ofercie
GB – okres gwarancji zaoferowany w badanej ofercie
GN – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji
W związku ze spełnieniem przesłanki opisanej w art. 246 ust.2 ustawy Pzp, polegającej na określeniu w opisie przedmiotu zamówienia wymagań jakościowych odnoszących się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, Zamawiający zastosował kryterium ceny wyższe niż 60%.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
Oferta Wykonawcy może otrzymać maksymalnie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zgrabiarka do biomasy montowana do ciągnika, o szerokości roboczej od 3800 mm do 4200 mm, szerokości transportowej od 1950 mm do 2300 mm i wadze od 450 do 730 kg. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w rozdziale III SWZ „Opis przedmiotu zamówienia".
4.2.6.) Główny kod CPV: 16100000-6 - Maszyny używane w rolnictwie i leśnictwie do przygotowywania lub uprawy gleby
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-07-15 do 2025-09-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone za pomocą systemu punktowego według poniższego kryterium dla każdej części zamówienia osobno:
Cena brutto - 90% + gwarancja – 10% (dla okresu gwarancyjnego dłuższego niż 4 lata przyjmuje się wartość jak dla 4 lat gwarancji, czyli rozpatrywany jest udzielony okres gwarancyjny w przedziale czasowym 2 lata – minimum, 4 lata – maksimum)
Maksymalną liczbę punktów (100) otrzyma Dostawca, który zaproponuje najniższą całkowitą cenę brutto za realizację zamówienia, udzieli najdłuższego okresu gwarancyjnego, natomiast pozostali Dostawcy otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów zgodnie z poniższym wzorem:
P = CN/CB x 100 x 0,9 + GB/GN x 100 x 0,1
gdzie:
P - liczba punktów przyznanych Dostawcy
CN - najniższa zaoferowana cena
CB - cena zaoferowana w badanej ofercie
GB – okres gwarancji zaoferowany w badanej ofercie
GN – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji
W związku ze spełnieniem przesłanki opisanej w art. 246 ust.2 ustawy Pzp, polegającej na określeniu w opisie przedmiotu zamówienia wymagań jakościowych odnoszących się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, Zamawiający zastosował kryterium ceny wyższe niż 60%.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
Oferta Wykonawcy może otrzymać maksymalnie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kosiarka bijakowa montowana do ciągnika, o szerokości roboczej od 1900 do 2100 mm i zapotrzebowaniu mocy ciągnika od 70 do 85 KM.
4.2.6.) Główny kod CPV: 16310000-1 - Kosiarki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-07-15 do 2025-09-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone za pomocą systemu punktowego według poniższego kryterium dla każdej części zamówienia osobno:
Cena brutto - 90% + gwarancja – 10% (dla okresu gwarancyjnego dłuższego niż 4 lata przyjmuje się wartość jak dla 4 lat gwarancji, czyli rozpatrywany jest udzielony okres gwarancyjny w przedziale czasowym 2 lata – minimum, 4 lata – maksimum)
Maksymalną liczbę punktów (100) otrzyma Dostawca, który zaproponuje najniższą całkowitą cenę brutto za realizację zamówienia, udzieli najdłuższego okresu gwarancyjnego, natomiast pozostali Dostawcy otrzymają odpowiednio mniejszą liczbę punktów zgodnie z poniższym wzorem:
P = CN/CB x 100 x 0,9 + GB/GN x 100 x 0,1
gdzie:
P - liczba punktów przyznanych Dostawcy
CN - najniższa zaoferowana cena
CB - cena zaoferowana w badanej ofercie
GB – okres gwarancji zaoferowany w badanej ofercie
GN – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji
W związku ze spełnieniem przesłanki opisanej w art. 246 ust.2 ustawy Pzp, polegającej na określeniu w opisie przedmiotu zamówienia wymagań jakościowych odnoszących się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, Zamawiający zastosował kryterium ceny wyższe niż 60%.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
Oferta Wykonawcy może otrzymać maksymalnie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia tj.:1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten jest wymagany tylko w części 1 zamówienia.
Opis sposobu dokonywania oceny tego warunku: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował dostawę co najmniej 2 ciągników oraz dostawy te zostały wykonane należycie. Wzór wykazu dostaw stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty Wykonawca dołącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty Wykonawca dołącza oświadczenie o spełnianiu postawionych warunków, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
Zamawiający może wezwać Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych tj.:
Oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2024 r., poz. 1616) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 6 do SWZ).
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, może zostać wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień złożenia dodatkowych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
a) Zamawiający żąda złożenia jednocześnie z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego:Specyfikacja Techniczna oferowanych ciągników i maszyn rolniczych zawierających informacje na temat wszystkich wymagań określonych przez Zamawiającego w części III SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
b) W przypadku, gdy Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych podanych w pkt a, lub przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający jednokrotnie wezwie Wykonawcę do ich złożenia lub uzupełnienia w terminie 3 dni od daty doręczenia wezwania.
c) Zgodnie z art. 107 ust. 3 ustawy Pzp czynności opisanej w pkt b nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
d) W przypadku braku uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych przez wezwanego Wykonawcę oferta zostanie odrzucona.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Specyfikacja Techniczna oferowanych ciągników i maszyn rolniczych zawierających informacje na temat wszystkich wymagań określonych przez Zamawiającego w części III SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium (do 1,5% od wartości netto) w wysokości :Część 1. Ciągnik specjalistyczny do koszenia porostu traw - 3 000,00
Część 2. Przyczepa jednoosiowa do zwózki biomasy - 700,00
Część 3. Frezarka samojezdna do pni z napędem układu jezdnego - 500,00
Część 4. Zgrabiarka do biomasy montowana do ciągnika - 400,00
Część 5. Kosiarka bijakowa montowana do ciągnika - 150,00
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta musi spełniać wymagania określone w art. 58 ustawy Pzp,w tym:
w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika jaki zakres rzeczowy wykonania zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy.
W celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie do oferty oświadczenia i przedłożenia na wezwanie dokumentów dla każdego konsorcjanta oddzielnie.
Do oferty należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający realizując treść art. 281 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP do niniejszej specyfikacji załączył projekt umowy, stanowiący załącznik nr 2.2. Zmiany umowy są dopuszczalne jedynie na podstawie art. 455 ustawy PZP.
3. Umowa przewiduje waloryzację wynagrodzenia zgodnie z art. 439 ustawy PZP.