BZP: Dostawa komputerów przenośnych
01.07.2025
2025/BZP 00302719/01
URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa komputerów przenośnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006212789
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Powstańców Warszawy 1
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-950
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@uokik.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.uokik.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Ochrona praw konkurencji i konsumentów
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa komputerów przenośnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1037f4ca-d652-4500-8aef-83305199078d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00302719
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00101602/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.7 Zakup i dostawa sprzętu komputerowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Pomoc Techniczna dla Funduszy Europejskich 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11363703.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/uokik
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej: https//:platformazakupowa.pl/pn/uokik. Oferta składana elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, Wykonawca składa podpis bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 19 ustawy Pzp oraz art. 13 ust. 1 i 2 i art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozp. o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 str. 1 z późn. zm., zwanego dalej RODO), uprzejmie informujemy, że: 1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z siedzibą przy pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa; 2.W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę o kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pocztą elektroniczną na adres mail: iod@uokik.gov.pl; 3.Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane: a)w celu rozpatrzenia oferty oraz wykonania umowy – podstawa prawną jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy lub podjęcie działań na żądanie podmiotu danych przed zawarciem umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO; b)dla celów wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz przepisów z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego, a także Instrukcji Kancelaryjnej obowiązującej w UOKiK w związku z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
c)w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, oraz związanego z weryfikacją wiarygodności potencjalnego wykonawcy biorącego udział w przetargu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. 4.Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja z postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp i przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznych oraz Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie (02-767) przy ul. Postępu 17A jako administrator danych użytkowników platformy e-Zamówienia, na której Prezes UOKiK udostępnia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz firma OpenNexus sp. z o. o. (ul. Bolesława Krzywoustego 3, 61-144 Poznań), która udostępnia platformę zakupową, na której Prezes UOKiK prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ponadto dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom świadczącym usługi informatyczne, usługi pocztowe oraz kurierskie na rzecz Zamawiającego; 5.Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
1) w przypadku umowy – przez okres jej trwania, a następnie przez okres 10 lat zgodnie z Instrukcją kancelaryjną obowiązującą w UOKiK;
2) w przypadku pozostałych dokumentów przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z Instrukcją kancelaryjną obowiązującą w UOKiK. 6.Jeśli dane osobowe nie zostały przekazane przez Panią/Pana bezpośrednio, zostały udostępnione administratorowi przez podmiot w imieniu, którego Pani/Pan działa. Administrator w takim przypadku otrzymuje dane w zakresie Pani/Pana imienia, nazwiska, stanowiska/funkcji, danych kontaktowych. 7.W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; Pozostałe informacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BF-2.262.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa komputerów przenośnych na potrzeby Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zamówienie zostało podzielone na zamówienie podstawowe oraz opcjonalne.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) - Opis przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Przedmiotem zamówienia opcjonalnego jest dostawa komputerów przenośnych w ilości do 10 kpl. o parametrach identycznych jak sprzęt dostarczany w ramach zamówienia podstawowego. Zamawiający zastrzega, że zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia umowy. W przypadku skorzystania z prawa opcji wynagrodzenie płatne będzie w wysokości wynikającej z wartości dokonanej opcji, na zasadach przewidzianych w niniejszej umowie dla zamówienia podstawowego. Wykonawca nie ma roszczenia o niewykonanie prawa opcji. Realizacja opcjonalnego przedmiotu zamówienia nastąpi po uprzednim przesłaniu przez Zamawiającego stosownej informacji do Wykonawcy. Skorzystanie z prawa opcji może nastąpić w terminie do 4 miesięcy od dnia podpisania umowy.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania w zakresie określonym w pkt 1 lit. B Części II SWZ - Załącznik nr 3 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Wydruk ze strony http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php potwierdzający, że oferowany sprzęt umożliwia osiągnięcie wymaganego w Opisie Przedmiotu Zamówienia wyniku.2) Certyfikat ISO 9001 dla producenta notebooka obejmujący proces projektowania i produkcji lub równoważny.
3) Certyfikat ISO 14001 dla producenta notebooka lub równoważny.
4) Deklaracja zgodności UE/WE związaną z umieszczonym na obudowie sprzętu znakiem CE dla oferowanego notebooka lub równoważne.
5) Wydruk ze strony internetowej www.epeat.net potwierdzający spełnienie normy co najmniej Epeat Silver.
6) Oświadczenie producenta notebooka potwierdzające spełnienie kryteriów środowiskowych, w tym zgodności z dyrektywą RoHS Unii Europejskiej o eliminacji substancji niebezpiecznych (wg wytycznych Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A, zawartych w dokumencie „Opracowanie propozycji kryteriów środowiskowych dla produktów zużywających energię możliwych do wykorzystania przy formułowaniu specyfikacji na potrzeby zamówień publicznych”, pkt 3.4.2.1; dokument z grudnia 2006 r.), w szczególności zgodności z normą ISO 1043-4 dla płyty głównej oraz elementów wykonanych z tworzyw sztucznych o masie powyżej 25 g.
7) wydruk potwierdzający, że oferowany model notebooka poprawnie współpracuje z zamawianym systemem operacyjnym, dodatkowo potwierdzony przez producenta notebooka.
8) Wydruk ze strony http://tcocertified.com/product-finder/ potwierdzający spełnienie wymogów TCO.
9) Wydruk ze strony internetowej producenta notebooka zawierający dokumentację techniczną.
10) Oświadczenie producenta komputerów przenośnych potwierdzające, że sprzęt pochodzi z oficjalnego kanału dystrybucyjnego producenta.
11) oświadczenie producenta systemu operacyjnego lub wykonawcy o bezterminowej możliwości aktualizacji systemu Windows 10 Pro 64-bit do Windows 11 Pro 64 bit.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu - dot. 11 przedmiotowych środków dowodowych wymienionych w SWZ. Zamawiający na podstawie art. 107 ust. 2 ustawy Pzp przewiduje jednokrotne wezwanie do uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Prawidłowo wypełniony i podpisany Formularz ofertowy - Załącznik nr 4 do SWZ.2. Opis oferowanego sprzętu pod kątem spełniania wymogów postawionych w Załączniku Nr 1 do SWZ. Wykonawca wypełnia i podpisuje Załącznik Nr 1 do SWZ opisując każdy z parametrów (właściwości) oferowanego sprzętu, które wyspecyfikował Zamawiający, a także określa producenta, model oraz symbol oferowanego sprzętu. Opis ten musi być na tyle szczegółowy, aby pozwolił jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanego przez Wykonawcę sprzętu z wymaganiami Zamawiającego postawionymi w SWZ.
3. Oświadczenie czy wybór oferty Wykonawcy będzie prowadził do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego – Wykonawca może zamieścić niniejsze oświadczenie w formularzu ofertowym lub też w odrębnym dokumencie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt 2 lit. F części II SWZ, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonają poszczególni Wykonawcy.