BZP: Remonty dróg na terenie miasta Włocławek w roku 2025
01.07.2025
2025/BZP 00303053/01
GMINA MIASTO WŁOCŁAWEK - Urząd Miasta Włocławek
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remonty dróg na terenie miasta Włocławek w roku 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO WŁOCŁAWEK - Urząd Miasta Włocławek
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866910
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zielony Rynek 11/13
1.5.2.) Miejscowość: Włocławek
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-800
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.wloclawek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wloclawek.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: GMINA MIASTO WŁOCŁAWEK - Urząd Miasta Włocławek
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866910
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Zielony Rynek 11/13
1.11.4.) Miejscowość: Włocławek
1.11.5.) Kod pocztowy: 87-800
1.11.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.11.9.) Numer telefonu: +48 (54) 414 40 00
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.wloclawek.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.wloclawek.eu
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remonty dróg na terenie miasta Włocławek w roku 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0bce486-9cd1-4721-878c-9a6f13116516
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00303053
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00065448/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.53 Remonty dróg na terenie Miasta Włocławek w roku 2025 z podziałem na 2 zadania
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umwloclawek.logintrade.net/zapytania_email,202368,8fa5b1c6a17d2ecdf1f15ea6ffce57e7.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W prowadzonym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
2. W prowadzonym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
Przetargowej Urzędu Miasta Włocławek, dostępnej pod adresem: https://umwloclawek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html oraz
za pomocą poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem pkt. 3.
3. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie
Przetargowej Urzędu Miasta Włocławek dostępnej pod adresem:
https:/ umwloclawek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html, w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z
niniejszym postępowaniem.
4. Korespondencję związaną z prowadzonym postępowaniem można również kierować na następujący adres poczty elektronicznej
Zamawiającego: zamowienia@um.wloclawek.pl, z zastrzeżeniem pkt. 3.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Korzystanie z Platformy
Przetargowej Urzędu Miasta Włocławek przez Wykonawcę jest bezpłatne.
2. Instrukcja korzystania z Platformy Przetargowej Urzędu Miasta Włocławek dostępna jest pod adresem:
https://umwloclawek.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
3. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat
SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej
Urzędu Miasta Włocławek ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na
zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
4. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz
informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Urzędu Miasta Włocławek:
1) dopuszczalne przeglądarki internetowe:
a) Internet Explorer 10 i nowsze, Edge
b) Google Chrome,
c) Mozilla Firefox,
d) Opera;
2) pozostałe wymagania techniczne:
a) dostęp do sieci Internet,
b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax,
c) włączona obsługa JavaScript,
d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s,
e) zainstalowany Acrobat Reader,
f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy;
3) wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
a) Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.,
b) Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.,
c) Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Unizeto Technologies S.A.,
d) Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.;
4) dopuszczalne formaty przesyłanych danych: Oświadczenia lub dokumenty przekazywane za pośrednictwem środka komunikacji
elektronicznej przesyła się w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie § 2 ust. 1 i 2 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452 ze zm.). Równocześnie Zamawiający rekomenduje na format danych
przesyłanych plików: *.pdf.
5) maksymalny rozmiar pojedynczego pliku: 150 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików.
5. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.
6. Zamawiający zaleca, aby nazwa plików lub katalogów przesyłanych Zamawiającemu przy użyciu Platformy Przetargowej Urzędu
Miasta Włocławek, dostępnej pod adresem: https://umwloclawek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html, oraz za pomocą poczty
elektronicznej zawierała maksymalnie 50 znaków.
7. W przypadku niezastosowania się przez Wykonawcę do zalecenia Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 7, Wykonawca
przyjmuje na siebie wyłączne ryzyko braku możliwości otwarcia przez Zamawiającego przesłanego pliku lub katalogu, a tym samym
ryzyko braku możliwości zapoznania się przez Zamawiającego treścią przesłanego pliku lub katalogu.
8. Ofertę oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, składa się, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZ.ZP.271.16.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1345345,02 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1 pn. „Remonty cząstkowe dróg na terenie miasta Włocławek w roku 2025”
Przedmiot zamówienia stanowią roboty budowlane, polegające na remontach cząstkowych dróg.
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w wysokości do 30% ceny brutto za realizację zamówienia
podstawowego.
Zamawiający przewiduje realizację przedmiotowej inwestycji w sposób następujący:
Zamówienie podstawowe:
Zakres:
1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 1 do 6.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
a) Ręczne roboty ziemne w gruncie kat III. Odspojenie gruntu i przewóz z zagospodarowaniem przez Wykonawcę;
b) Roboty ziemne wykonywane koparkami z transportem urobku samochodami samowyładowczymi z zagospodarowaniem
przez Wykonawcę. Grunt kategorii III;
c) Zasypanie wykopów z zagęszczeniem ręcznym z piasku dostarczonego w miejsce wbudowania;
d) Wykonanie koryta głębokości 10 cm. Grunt kat I-III;
e) Załadunek i wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi z zagospodarowaniem przez Wyko-nawcę.
3. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych,
stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
II. Roboty rozbiórkowe.
1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 7 do 39.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
a) Cięcie nawierzchni piłą do głębokości 10 cm;
b) Rozbiórkę fragmentów warstw podbudów i nawierzchni jezdni oraz chodników, rozbiórkę cząst-kową krawężników,
obrzeży, oporników, ław betonowych, z wywozem gruzu poza teren robót z zagospodarowaniem przez Wykonawcę;
c) Sortowanie rozebranych elementów nadających się do ponownego wbudowania z odwozem na składowisko
Zamawiającego, jeśli tak zadecyduje Inspektor Nadzoru; miejsce odwozu zosta-nie wskazane przez Zamawiającego na
terenie miasta Włocławek (transport do 20km).
3. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych,
stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
III. Podbudowy.
1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 40 do 45.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
a) Mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni;
b) Warstwa odsączająca z piasku gr 10 cm;
c) Podbudowy betonowe z betonu C12/15. Grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm;
d) Podbudowy z kruszywa łamanego. Grubość warstwy po zagęszczeniu 20 cm.
3. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych,
stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
IV. Nawierzchnie.
1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 46 do 75.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
a) Nawierzchnia z płyt drogowych betonowych sześciokątnych lub kwadratowych o grubości 12 cm z wypełnieniem spoin
piaskiem. Materiał Wykonawcy lub Zamawiającego;
b) Nawierzchnia z kostki betonowej szarej lub kolorowej gr. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej. Materiał Wykonawcy
lub Zamawiającego;
c) Nawierzchnia z kostki betonowej szarej lub kolorowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej. Materiał Wykonawcy
lub Zamawiającego;
d) Nawierzchnia z kostki kamiennej 8/11 na podsypce cementowo-piaskowej, z wypełnieniem spoin cementem (chodnik).
Materiał Wykonawcy lub Zamawiającego;
e) Nawierzchnia z kostki kamiennej 15/17 na podsypce cementowo-piaskowej, z wypełnieniem spo-in cementem (jezdnia).
Materiał Wykonawcy lub Zamawiającego;
f) Nawierzchnia z płyt ażurowych o powierzchni do 1 m2. Materiał Wykonawcy;
g) Wykonanie nawierzchni z brukowca z kamienia narzutowego (polnego), wysokość brukowca 16 20 cm. Materiał
Wykonawcy lub Zamawiającego;
h) Nawierzchnia betonowa z betonu c20/25 o grubości 12 cm;
i) Nawierzchnia chodników z płyt betonowych o wymiarach 35x35x5 cm na podsypce cementowo-piaskowej. Materiał
Wykonawcy lub Zamawiającego;
j) Nawierzchnia chodników z płyt betonowych o wymiarach 50x50x7 cm na podsypce cementowo-piaskowej. Materiał
Wykonawcy lub Zamawiającego;
k) Nawierzchnia z tłucznia kamiennego. Grubość warstwy 15 cm po zagęszczeniu;
l) Nawierzchnia poboczy filtracyjnych z tłucznia kamiennego frakcji 16-31,5mm grubości 50cm;
m) Nawierzchnia z destruktu bitumicznego. Grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm;
n) Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych mieszankami mineralno - asfaltowymi wg PN-EN 13108-1 dla ruchu
ciężkiego z docięciem, dokuciem i smarowaniem – warstwa ścieralna do głębokości 4 cm;
o) Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych mieszankami mineralno - asfaltowymi
z docięciem, dokuciem, smarowaniem - ręczne uzupełnienie podbudowy bitumicznej mieszan-kami mineralno - asfaltowymi
wg PN-EN 13108-1 dla ruchu ciężkiego - średnia grubość 7 cm;
p) Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych mieszankami mineralno - asfaltowymi - wykony-wane przy użyciu
recyklera - naprawy nawierzchni w technologii uproszczonej - bez docinania i smarowania krawędzi łat ( w trybie
awaryjnym);
q) Humusowanie z obsianiem przy grubości warstwy ziemi urodzajnej (humusu) 5 cm z dowozem ziemi urodzajnej.
3. Dla pozycji gdzie roboty należy wykonać z materiału Zamawiającego, Zamawiający wskaże miejsce składowania
materiałów zlokalizowane na terenie miasta Włocławek a Wykonawca załaduje i dowie-zie materiał w miejsce wbudowania4. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych,
stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
V. Krawężniki i obrzeża.
1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 76 do 89.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
a) Ustawienie krawężników betonowych wystających o wymiarach 15x30 cm na ławie betonowej z oporem z betonu c12/15.
Materiał Wykonawcy lub z rozbiórki;
b) Ustawienie krawężników kamiennych wystających o wymiarach 15x30 cm na ławie betonowej z oporem z betonu c12/15.
Materiał z rozbiórki;
c) Ustawienie krawężników betonowych wystających o wymiarach 20x30 cm na ławie betonowej z oporem z betonu c12/15.
Materiał Wykonawcy lub z rozbiórki;
d) Ustawienie krawężników betonowych najazdowych o wymiarach 15x22 cm na ławie betonowej z oporem z betonu
c12/15. Materiał Wykonawcy lub z rozbiórki;
e) Ustawienie krawężników betonowych wtopionych o wymiarach 12x25 cm na ławie betonowej z oporem z betonu c12/15.
Materiał Wykonawcy lub z rozbiórki;
f) Ustawienie obrzeży betonowych 8x30 cm na ławie betonowej z oporem. Materiał Wykonawcy lub z rozbiórki;
g) Ustawienie obrzeży betonowych 6x20 cm na podsypce piaskowej. Materiał Wykonawcy lub z roz-biórki;
h) Ławy betonowe z oporem pod krawężniki i obrzeża z betonu C12/15;
3. Przy pozycjach w których materiał zapewnia Zamawiający (tj. krawężniki, obrzeża), Zamawiający wskaże miejsce
składowania materiałów zlokalizowane na terenie miasta Włocławek, a Wykonawca załaduje i dowiezie materiał w miejsce
wbudowania (transport do 20 km).
4. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych,
stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
VI. Urządzenia infrastruktury podziemnej.
1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 90 do 98.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
a) Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych – wpustów ulicznych;
b) Regulacja pionowa studzienek z wbudowaniem pierścienia odciążającego, pokrywy nastudzien-nej oraz obudowy
żeliwnej z żeliwa szarego z rusztem dla urządzeń podziemnych – wpustów ulicznych;
c) Uzupełnienie brakującego rusztu wpustu ulicznego z tworzywa sztucznego (polimerobetonu);
d) Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych - włazów kanałowych;
e) Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych z zamontowaniem nowego włazu typu ciężkiego z żeliwa
szarego;
f) Uzupełnienie pokrywy żelbetowej o średnicy 70cm dla włazu kanalizacji deszczowej;
g) Naprawa betonowych elementów kanalizacji deszczowej. Objętość betonu w jednym miejscu do 0,3 m3;
h) Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych – zasuw wodociągowych i gazowych;
i) Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych – studni teletechnicznych.
3. Gruz oraz materiały nienadające się do ponownego wbudowania odwieźć poza teren robót z zagospodarowaniem przez
Wykonawcę.
4. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych,
stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
VII. Inne roboty.
1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycja 99.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
roboty nie przewidziane w kosztorysie, a mogące wystąpić przy realizacji umowy, będą rozliczane do wysokości 2,0 %
wartości zsumowanych pozycji od nr 1 do nr 98. Roboty nie przewidziane rozliczane będą zgodnie z postanowieniami
umowy określonymi w § 7 ust.8.
Prawo opcji:
Zamawiający zgodnie z treścią art. 441 ust. 1 ustawy pzp przewiduje możliwość zastosowania prawa opcji.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji w wysokości do 30% ceny brutto za realizację
zamówienia podstawowego.
4.2.5.) Wartość części: 741605,28 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zgodnie z treścią art. 441 ust. 1 ustawy pzp przewiduje możliwość zastosowania prawa opcji.1) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji w wysokości do 30% ceny brutto za realizację zamówienia podstawowego.
2) Prawo opcji dotyczy robót tożsamych z określonymi w umowie, na drodze będącej przedmiotem zamówienia lub na innej
drodze wskazanej przez Zamawiającego.
3) Roboty w ramach opcji będą realizowane na podstawie zlecenia opcji, bez konieczności zmiany umowy. Na okoliczność
jego skorzystania zostanie wydane Wykonawcy polecenie jego realizacji. Do realizacji zastosowanie będą miały zapisy
zawartej umowy;
4) Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej
umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy z tego tytułu nie przysługuje żadne
roszczenie odszkodowawcze.
5) Skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nastąpi w trakcie obowiązywania umowy na zamówienie podstawowe
oraz przed wykorzystaniem środków, o których mowa w § 7 ust. 1 projektowanych postanowień umowy.
6) Skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nastąpi po podjęciu Uchwały Rady Miasta Włocławek lub wydaniu
przez Prezydenta Miasta Włocławek Zarządzenia w sprawie zmian w budżecie miasta Włocławek, skutkujących
zwiększeniem środków finansowych dotyczących inwestycji drogowych realizowanych przez Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2 pn. „Remonty bitumiczne na terenie miasta Włocławek w roku 2025”
Przedmiot zamówienia stanowią roboty budowlane, polegające na remontach nawierzchni bitumicznej dróg na terenie
miasta Włocławek.
Zakres:
I. Roboty rozbiórkowe.
1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera dokumentacja projektowa i przedmiar robót pozycje od 1 do 2.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
a) Frezowanie nawierzchni bitumicznych wraz z oczyszczeniem i odwozem destruktu na składowisko Wykonawcy.
3. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych,
stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
II. Nawierzchnie.
1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera dokumentacja projektowa i przedmiar robót pozycje od 3 do 7.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
a) Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni drogowych asfaltowych
b) Skropienie nawierzchni ulepszonych bitumicznych emulsją asfaltową.
c) Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego, warstwa wiążąca, wyrównawcza AC16W dla ruchu ciężkiego, gr. 4 cm.
d) Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego, warstwa ścieralna AC11S dla ruchu ciężkiego, gr. 4 cm.
e) Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego, warstwa ścieralna AC11S dla ruchu ciężkiego, gr. 5 cm.
3. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych,
stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
III. Urządzenia infrastruktury podziemnej.
1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera dokumentacja projektowa i przedmiar robót pozycje od 8 do 10.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
a) Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych – wpustów ulicznych.
b) Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych - włazów kanałowych.
c) Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych – zasuw wodociągowych i gazowych
3. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych,
stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
IV. Oznakowanie poziome.
1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera dokumentacja projektowa i przedmiar robót pozycja 11.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
a) Wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego.
3. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych,
stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
V. Inne roboty.
1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera dokumentacja projektowa i przedmiar robót pozycje od 8 do 10.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
a) Naprawa pętli indukcyjnych.
b) Demontaż oraz ponowny montaż progów zwalniających wyspowych.
Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych,
stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
4.2.5.) Wartość części: 603739,74 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający odstąpił od określenia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający odstąpił od określenia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający odstąpił od określenia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
Zadanie nr 1:
a) dysponuje wymienionymi poniżej osobami przewidzianymi do realizacji zamówienia lub przedstawi pisemne
zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia wymienionych poniżej osób, przewidzianych do realizacji zamówienia,
które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia i będą odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, zgodnie z
dyspozycją art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane, Zamawiający dopuszcza uprawnienia wydane
obywatelom państw Europejskiego Obszaru Go-spodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z ustawą z dnia 22
grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej:
kierownik budowy, który jednocześnie będzie pełnił funkcję kierownika robót branży drogowej – 1 osoba posiadająca ważne
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej,
Zadanie nr 2:
a) wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na wykonaniu nawierzchni z mieszanki mineralnoasfaltowej
o powierzchni min. 1500 m2 – każda robota budowlana;
b) dysponuje wymienionymi poniżej osobami przewidzianymi do realizacji zamówienia lub przedstawi pisemne
zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia wymienionych poniżej osób, przewidzianych do realizacji zamówienia,
które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia i będą odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, zgodnie z
dyspozycją art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane, Zamawiający dopuszcza uprawnienia wydane
obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z ustawą z dnia 22
grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej:
kierownik budowy, który jednocześnie będzie pełnił funkcję kierownika robót branży drogowej – 1 osoba posiadająca ważne
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie wykonawcy
o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego,
o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP,
- art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka
zapobiegawczego,
- art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie
konkurencji,
- art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP,
- art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP,
b) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego,
o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy PZP,
- art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP,
c) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego,
o których mowa w:
- art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r.,
poz. 514);
według wzoru z załącznika nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a)
wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca
wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów
określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ (wyłącznie w przypadku składania
oferty na zadanie nr 2),
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz in-formacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami – według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Nie dotyczy5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) formularz ofertowy, a w przypadku zadania nr 1 formularz ofertowy wraz z kosztorysem ofertowym, stanowiącymzałącznik nr 1 do formularza ofertowego.
2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postepowaniu, składane
na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP – wzór oświadczenia zawarto w załączniku nr 2a oraz 2b do SWZ,
z zastrzeżeniem, że:
a) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców – oświadczenie, o którym mowa
w ppkt. 2, składa każdy z Wykonawców, przy czym w części dotyczącej spełnienia warunków udziału
w postępowaniu tylko w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu;
b) w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby – Wykonawca wraz z
oświadczeniem, o którym mowa w ppkt. 2, przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,
potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie
warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby,
3) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik,
4) w przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo
do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i/lub zawarcia
umowy w sprawie zamówienia w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
5) dokument potwierdzający wniesienie wadium, jeżeli zamawiający żądał wniesienia wadium,
6) w przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby –
zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia -
według wzoru z załącznika nr 3 do SWZ – lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
7) w przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
w sytuacji, o której mowa w art. 117 ust. 2 i 3 ustawy PZP – wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają
poszczególni wykonawcy – według wzoru z załącznika nr 4 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości:Zadanie nr 1: 7.500,00 PLN (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych, 00/100).
Zadanie nr 2: 6.000,00 PLN (słownie: sześć tysięcy złotych, 00/100).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie którejdokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy, stanowiącymi załączniki nr 5a i 5b do
SWZ oraz
ustawą PZP.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-16 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: W prowadzonym postępowaniu Wykonawcy składają swoje oferty za pośrednictwem Platformy Przetargowej Urzędu Miasta Włocławek dostępnej pod adresem: https://umwloclawek.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-16 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę na podstawie przesłanek wynikających z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. 2025 poz. 514).
2. Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest przez Zamawiającego tj. Gmina
Miasto Włocławek – Urząd Miasta Włocławek, na rzecz innego Zamawiającego, tj. Miejskiego Zarządu Dróg i Zieleni we
Włocławku, ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek, na podstawie Zarządzenia nr 89/2025 Prezydenta Miasta Włocławek z dnia
7 marca 2025 roku w sprawie wyznaczenia zamawiającego do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia
publicznego dla jednostki organizacyjnej Gminy Miasto Włocławek, których wartość jest równa lub przekracza 130.000
złotych, a także określenia sposobu współdziałania tej jednostki z zamawiającym.
3. Dane podmiotu, na rzecz którego prowadzone jest przedmiotowe postępowanie:
1) nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Miejski Zarząd Dróg i Zieleni we Włocławku,
2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 384814038
3) adres:
- ulica: Zielna 13/21,
- miejscowość: Włocławek,
- kod pocztowy: 87-800,
- województwo: kujawsko-pomorskie,
- kraj: Polska,
- lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski,
- numer telefonu: +48 (54) 411 64 54,
- adres poczty elektronicznej: biuro@mzdiz.pl,
- adres strony internetowej: https://mzdiz.pl/.