BZP: "Kontynuacja budowy infrastruktury wodno-ściekowej na terenie gminy Libiąż"
02.07.2025
2025/BZP 00303617/01
GMINA LIBIĄŻ URZĄD MIEJSKI W LIBIĄŻU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
"Kontynuacja budowy infrastruktury wodno-ściekowej na terenie gminy Libiąż"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA LIBIĄŻ URZĄD MIEJSKI W LIBIĄŻU
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257989
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Działkowa 1
1.4.2.) Miejscowość: Libiąż
1.4.3.) Kod pocztowy: 32-590
1.4.4.) Województwo: małopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.4.7.) Numer telefonu: +48 32 624 92 00
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ezamowienia@libiaz.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.libiaz.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00303617
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-07-02
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00270888
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Kontynuacja budowy infrastruktury wodno-ściekowej na terenie gminy Libiąż”.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie robót budowlanych:
1) przygotowanie terenu i roboty ziemne,
2) budowę kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej wg projektu budowalnego (załącznik nr 9 do SWZ) na odcinkach kanałów: ul. Jazdówka S30-S37, ul. Żniwna S119-S128, ul. Floriańska S47-S104, ul. Spokojna S1-S18 i S22-S119, ul. Kazimierza Wielkiego S13-S71 oraz ul. Władysława Jagiełły S47-S81,
3) budowę sięgaczy do podłączenia kanalizacji z budynków,
4) odbudowę nawierzchni drogi po robotach kanalizacyjnych.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa:
- Opis przedmiotu zamówienia (załącznik nr 8 do SWZ)
- Projekt budowlany – projekt zagospodarowania terenu (załącznik nr 9 do SWZ),
- Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (załącznik nr 10 do SWZ),
- pomocniczo Przedmiar robót (załącznik nr 11 do SWZ).
4. Zamawiający posiada ostateczną decyzję Starosty Chrzanowskiego nr 233/2017 z dnia 24.04.2017 o pozwoleniu na budowę znak: AGN.6740.170.2017.PL20 obejmujący przedmiot zamówienia (załącznik nr 12 do SWZ)
5. Zamawiający wymaga, aby wszystkie dostarczone przez Wykonawcę materiały i urządzenia przy realizacji zamówienia były fabrycznie nowe oraz posiadały atesty, certyfikaty, świadectwa dopuszczenia do stosowania na terenie Polski.
6. Rozwiązania równoważne:
Jeżeli dokumenty zamówienia, ST lub przedmiar robót wskazywałyby znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę (Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób) oraz mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, Zamawiający, zgodnie z art. 99 ustawy Pzp, dopuszcza składanie produktów równoważnych.
Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać oferowane produkty, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania produktów zawarte m.in. w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, na stronach internetowych producentów.
Operowanie przykładowymi nazwami, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.
Zamawiający wskazując oznaczenie konkretnego producenta lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych.
W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających te produkty.
7. Wykonawca przy realizacji zamówienia poza wyżej wymienionym zakresem, zobowiązany jest do:
1) dostarczenia w dniu podpisania umowy oświadczenia kierownika budowy o przyjęciu obowiązku kierowania budową, zaświadczenia o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego wraz z potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopią posiadanych uprawnień oraz oświadczenie stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;
2) sporządzenia projektu organizacji ruchu na czas wykonania robót wraz z uzyskaniem wymaganych uzgodnień oraz wykonanie w oparciu o ten projekt zmiany oznakowania na okres prowadzenia robót,
3) uzyskania zezwolenia zarządcy dróg na prowadzenie robót w pasie drogowym oraz uiszczenia opłat za zajecie pasa drogowego,
4) zapewnienia obsługi geodezyjnej w zakresie koniecznym do wykonania inwestycji, jak: tyczenie, bieżącą obsługę w trakcie realizacji inwestycji oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z naniesieniem wyników na zasoby geodezyjne,
5) zlecenia jednostkom specjalistycznym nadzoru nad istniejącym uzbrojeniem terenu w miejscach kolizji i zbliżeń oraz wykonania ewentualnych zabezpieczeń dodatkowych, zaleconych przez właścicieli lub użytkowników uzbrojenia w wydanych uzgodnieniach i w trakcie robót;
6) zapewnienia na własny koszt i własnym staraniem organizacji placu budowy i zaplecza socjalno – technicznego,
7) zabezpieczenia robót zgodnie z przepisami BHP, przepisami o ruchu drogowym;
8) wykonania i utrzymania zabezpieczenia robót i placu budowy przed dostępem osób trzecich podczas wykonywania robót,
9) wykonania prób i badań zgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót,
10) wykonania inspekcji telewizyjnej na całej długości kanalizacji wraz z dokumentacją,
11) sporządzenie dokumentacji powykonawczej w 3 egz.,
12) odtworzenie terenu do stanu pierwotnego,
13) uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwolenie na pozwolenia na użytkowanie.
14) wykonania i przedłożenia Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy, harmonogramu rzeczowo – finansowego, w celu jego akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiającemu przysługuje prawo do wprowadzenia zmian
do w/w harmonogramu/ów, również na etapie realizacji zadania.
15) wykonania i przedłożenia Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy/ów, kosztorysu opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej z podziałem na poszczególne elementy zamówienia.
Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorys ten będzie stanowił podstawę do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy przy rozliczeniach częściowych i/lub w przypadku odstąpienia od umowy.
8. Zadanie realizowane będzie z dofinansowaniem w ramach:
Program Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 2. Fundusze europejskie dla środowiska, Działanie 2.24 Rozwijanie systemu gospodarki wodno-ściekowej -ZIT, Typ projektu A. Rozwój infrastruktury wodno-kanalizacyjnej oraz oczyszczanie ścieków komunalnych, w tym budowa lub przebudowa oczyszczalni ścieków oraz systemów wodociągowych.
9. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp:
1) Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu prac w sposób określony art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 277 ze zm.).
Wymóg zatrudnienia dotyczy wyłącznie osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót objętych niniejszym zamówieniem, czyli tzw. pracowników fizycznych.
Wymóg nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, dostawców materiałów budowlanych.
2) Zatrudnianie pracowników na podstawie stosunku pracy powinno trwać przez cały okres realizacji robót.
3) W trakcie realizacji zamówienia, na każdym etapie prac Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 1) czynności.
Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzania spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzania spełniania w/w/ wymogów,
c) przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania świadczenia.
4) Postanowienia dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia oraz kontroli spełniania przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz postanowienia dotyczące sankcji z tytułu niespełnienia wymagań o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp i w dokumentach zamówienia, zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy – wzór umowy (załącznik nr 7do SWZ).
5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
10. Miejsce wykonywania zamówienia:
Libiąż: ul. Jazdówka, ul. Żniwna, ul. Floriańska, ul. Spokojna, ul. Kazimierza Wielkiego oraz ul. Władysława Jagiełły.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Kontynuacja budowy infrastruktury wodno-ściekowej na terenie gminy Libiąż”.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie robót budowlanych:
1) przygotowanie terenu i roboty ziemne,
2) budowę kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej wg projektu budowalnego (załącznik nr 9 do SWZ) na odcinkach kanałów: ul. Jazdówka S30-S37, ul. Żniwna S119-S128, ul. Floriańska S47-S104, ul. Spokojna S1-S18 i S22-S119, ul. Kazimierza Wielkiego S13-S71 oraz ul. Władysława Jagiełły S47-S81,
3) budowę sięgaczy do podłączenia kanalizacji z budynków,
4) odbudowę nawierzchni drogi po robotach kanalizacyjnych.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa:
- Opis przedmiotu zamówienia (załącznik nr 8 do SWZ)
- Projekt budowlany – projekt zagospodarowania terenu (załącznik nr 9 do SWZ),
- Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (załącznik nr 10 do SWZ),
- pomocniczo Przedmiar robót (załącznik nr 11 do SWZ),
- Opinia geotechniczna (załącznik nr 13 do SWZ),
4. Zamawiający posiada ostateczną decyzję Starosty Chrzanowskiego nr 233/2017 z dnia 24.04.2017 o pozwoleniu na budowę znak: AGN.6740.170.2017.PL20 obejmujący przedmiot zamówienia (załącznik nr 12 do SWZ)
5. Zamawiający wymaga, aby wszystkie dostarczone przez Wykonawcę materiały i urządzenia przy realizacji zamówienia były fabrycznie nowe oraz posiadały atesty, certyfikaty, świadectwa dopuszczenia do stosowania na terenie Polski.
6. Rozwiązania równoważne:
Jeżeli dokumenty zamówienia, ST lub przedmiar robót wskazywałyby znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę (Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób) oraz mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, Zamawiający, zgodnie z art. 99 ustawy Pzp, dopuszcza składanie produktów równoważnych.
Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać oferowane produkty, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania produktów zawarte m.in. w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, na stronach internetowych producentów.
Operowanie przykładowymi nazwami, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.
Zamawiający wskazując oznaczenie konkretnego producenta lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych.
W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających te produkty.
7. Wykonawca przy realizacji zamówienia poza wyżej wymienionym zakresem, zobowiązany jest do:
1) dostarczenia w dniu podpisania umowy oświadczenia kierownika budowy o przyjęciu obowiązku kierowania budową, zaświadczenia o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego wraz z potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopią posiadanych uprawnień oraz oświadczenie stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;
2) sporządzenia projektu organizacji ruchu na czas wykonania robót wraz z uzyskaniem wymaganych uzgodnień oraz wykonanie w oparciu o ten projekt zmiany oznakowania na okres prowadzenia robót,
3) uzyskania zezwolenia zarządcy dróg na prowadzenie robót w pasie drogowym oraz uiszczenia opłat za zajecie pasa drogowego,
4) zapewnienia obsługi geodezyjnej w zakresie koniecznym do wykonania inwestycji, jak: tyczenie, bieżącą obsługę w trakcie realizacji inwestycji oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z naniesieniem wyników na zasoby geodezyjne,
5) zlecenia jednostkom specjalistycznym nadzoru nad istniejącym uzbrojeniem terenu w miejscach kolizji i zbliżeń oraz wykonania ewentualnych zabezpieczeń dodatkowych, zaleconych przez właścicieli lub użytkowników uzbrojenia w wydanych uzgodnieniach i w trakcie robót;
6) zapewnienia na własny koszt i własnym staraniem organizacji placu budowy i zaplecza socjalno – technicznego,
7) zabezpieczenia robót zgodnie z przepisami BHP, przepisami o ruchu drogowym;
8) wykonania i utrzymania zabezpieczenia robót i placu budowy przed dostępem osób trzecich podczas wykonywania robót,
9) wykonania prób i badań zgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót,
10) wykonania inspekcji telewizyjnej na całej długości kanalizacji wraz z dokumentacją,
11) sporządzenie dokumentacji powykonawczej w 3 egz.,
12) odtworzenie terenu do stanu pierwotnego,
13) uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwolenie na pozwolenia na użytkowanie.
14) wykonania i przedłożenia Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy, harmonogramu rzeczowo – finansowego, w celu jego akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiającemu przysługuje prawo do wprowadzenia zmian
do w/w harmonogramu/ów, również na etapie realizacji zadania.
15) wykonania i przedłożenia Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy/ów, kosztorysu opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej z podziałem na poszczególne elementy zamówienia.
Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorys ten będzie stanowił podstawę do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy przy rozliczeniach częściowych i/lub w przypadku odstąpienia od umowy.
8. Zadanie realizowane będzie z dofinansowaniem w ramach:
Program Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 2. Fundusze europejskie dla środowiska, Działanie 2.24 Rozwijanie systemu gospodarki wodno-ściekowej -ZIT, Typ projektu A. Rozwój infrastruktury wodno-kanalizacyjnej oraz oczyszczanie ścieków komunalnych, w tym budowa lub przebudowa oczyszczalni ścieków oraz systemów wodociągowych.
9. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp:
1) Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu prac w sposób określony art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 277 ze zm.).
Wymóg zatrudnienia dotyczy wyłącznie osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót objętych niniejszym zamówieniem, czyli tzw. pracowników fizycznych.
Wymóg nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, dostawców materiałów budowlanych.
2) Zatrudnianie pracowników na podstawie stosunku pracy powinno trwać przez cały okres realizacji robót.
3) W trakcie realizacji zamówienia, na każdym etapie prac Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 1) czynności.
Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzania spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzania spełniania w/w/ wymogów,
c) przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania świadczenia.
4) Postanowienia dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia oraz kontroli spełniania przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz postanowienia dotyczące sankcji z tytułu niespełnienia wymagań o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp i w dokumentach zamówienia, zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy – wzór umowy (załącznik nr 7do SWZ).
5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
10. Miejsce wykonywania zamówienia:
Libiąż: ul. Jazdówka, ul. Żniwna, ul. Floriańska, ul. Spokojna, ul. Kazimierza Wielkiego oraz ul. Władysława Jagiełły.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie):
a) co najmniej jedno zamówienie (jedna umowa) obejmujące roboty budowlane w zakresie wykonania kanalizacji sanitarnej o długości nie mniejszej niż 800 mb.
b) co najmniej jedno zamówienie (jedna umowa) obejmująca roboty budowlane w zakresie wykonania nawierzchni asfaltowej o powierzchni nie mniejszej niż 4 600,00 m2.
Wykonawca może wykazać wykonanie w/w robót w jednym zamówieniu (jednej umowie) obejmującej zakres w/w robót określonych w pkt. 4 ppkt. 1 lit.a) i lit.b).
2) Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
a) co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia tj. Kierownika budowy – posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia.
b) co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia tj. Kierownika robót – posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności drogowej w zakresie uprawniającym do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia.
Osoba, o której mowa w pkt 2 lit. a), liter. b) powinna posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne
w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 w/w ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334 ze zm.).
Korzystanie przez Wykonawcę ze zdolności technicznej lub zawodowej innych podmiotów.
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wyksztalcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (załącznik nr 3 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Dokument, o którym mowa powyżej w szczególności powinien określać:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących odpowiednio wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4) ustawy Pzp i w SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
Po zmianie:
Zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie):
a) co najmniej jedno zamówienie (jedna umowa) obejmujące roboty budowlane w zakresie wykonania kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o długości nie mniejszej niż 800 mb.
b) co najmniej jedno zamówienie (jedna umowa) obejmująca roboty budowlane w zakresie wykonania nawierzchni asfaltowej o powierzchni nie mniejszej niż 4 600,00 m2.
Wykonawca może wykazać wykonanie w/w robót w jednym zamówieniu (jednej umowie) obejmującej zakres w/w robót określonych w pkt. 4 ppkt. 1 lit.a) i lit.b).
2) Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
a) co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia tj. Kierownika budowy – posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia.
b) co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia tj. Kierownika robót – posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności drogowej w zakresie uprawniającym do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia.
Osoba, o której mowa w pkt 2 lit. a), liter. b) powinna posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne
w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 w/w ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334 ze zm.).
Korzystanie przez Wykonawcę ze zdolności technicznej lub zawodowej innych podmiotów.
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wyksztalcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (załącznik nr 3 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Dokument, o którym mowa powyżej w szczególności powinien określać:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących odpowiednio wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4) ustawy Pzp i w SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-07-07 09:00
Po zmianie:
2025-07-10 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-07-07 10:00
Po zmianie:
2025-07-10 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-08-05
Po zmianie:
2025-08-08