BZP: Organizacja kolonii dla dzieci z placówki opiekuńczo - wychowawczej w ramach projektu pn. „Usługi wspierające pieczę zastępczą”
02.07.2025
2025/BZP 00305542/01
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Starachowicach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Organizacja kolonii dla dzieci z placówki opiekuńczo - wychowawczej w ramach projektu pn. „Usługi wspierające pieczę zastępczą”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Starachowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291194576
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Złota 6
1.5.2.) Miejscowość: Starachowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-200
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 412748806
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pcpr.starachowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.starachowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Organizacja kolonii dla dzieci z placówki opiekuńczo - wychowawczej w ramach projektu pn. „Usługi wspierające pieczę zastępczą”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9f08c8c8-e29f-4b61-a886-fa0810f0db61
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00305542
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie realizowane w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9f08c8c8-e29f-4b61-a886-fa0810f0db613.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w niniejszym
postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a
Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Ustawie PZP, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, z
wykorzystaniem Platformy e-Zamówienia, zwanej też dalej Platformą, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu musi posiadać konto „Wykonawca” na Platformie.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy określa Regulamin
Platformy, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone w zakładce
Centrum Pomocy, w szczególności w instrukcji Zakładanie konta użytkownika.
3. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania.
4. Sposób sporządzenia i przekazywania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią
elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie.
5. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach
rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i
przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały
bezpośredniego zastosowania. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci
elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i
przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
6. Składanie ofert dostępne jest tylko dla użytkowników Platformy będących Wykonawcami, posiadającymi uprawnienie: Składanie
ofert/wniosków/prac konkursowych. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
7. Szerzej o sposobie sporządzania i składania ofert zawarto w rozdz. VIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
(Dz.Urz.UEL119z04.05.2016,str.1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
▪ Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Starachowicach, tel.
412748806; mail: sekretariat@pcpr.starachowice.pl
▪ Inspektorem ochrony danych osobowych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Starachowicach jest Paweł Żłobecki; e-mail:
iod@pcpr.starachowice.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6ust. 1lit. C RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych(Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), dalej „ustawa
Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; • w odniesieniu do Pani/ Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
- na podstawie art.15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art.16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych**;
- na podstawie art.18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art.18 ust. 2 RODO*** ;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art.17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art.21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1lit. c RODO.
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO
względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które
Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z
wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
*Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu
przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu
oraz jego załączników.
***Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PCPR-ZP 7/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Organizacja kolonii dla dzieci z placówki opiekuńczo - wychowawczej w ramach projektu pn. „Usługi wspierające pieczę zastępczą” w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
a) każda osoba/osoby wyznaczona/e do świadczenia usług musi/muszą spełniać łącznie następujące wymogi:
• nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
Zamawiający wymaga, aby po podpisaniu umowy na realizację zamówienia każda z osób wyznaczonych do prowadzenia zajęć w ramach zamówienia (najpóźniej przed rozpoczęciem prowadzenia przez nią pierwszych zajęć) złożyła Zamawiającemu zaświadczenie
o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego. Niespełnienie powyższego skutkować będzie niemożnością prowadzenia zajęć przez tą osobę/ te osoby i może spowodować konieczność rozwiązania umowy;
• nie figuruje w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
Zamawiający zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2023 r., poz. 1606) będzie weryfikował czy osoba wyznaczona do prowadzenia zajęć nie figuruje
w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Aby można było dokonać tej weryfikacji każda osoba wyznaczona do prowadzenia zajęć jest zobowiązana do udostępnienia/podania danych osobowych służących tej weryfikacji (np. numeru PESEL), poprzez wypełnienie stosownego oświadczenia wskazanego w załączniku nr 7 do SWZ. Niespełnienie powyższego skutkować będzie niemożnością prowadzenia zajęć przez tą osobę/ te osoby i może spowodować konieczność rozwiązania umowy. W przypadku niemożności dokonania w/w weryfikacji przez Zamawiającego, Wykonawca działając zgodnie z art. 21 w/w ustawy ma obowiązek - w przypadku zatrudniania osób do realizacji zadania w ramach zamówienia - sprawdzić, czy zatrudniana osoba nie figuruje w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, dostarczając Zamawiającemu stosowne dokumenty wskazujące jednoznacznie na dokonanie tej weryfikacji (najpóźniej przez rozpoczęciem świadczenia usługi przez osobę do tego wyznaczoną);
b) Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem Koordynatora usług (Kierownika kolonii) wskazanego przez Wykonawcę w załączniku nr 9 do SWZ.
c) Koordynator usług (Kierownik kolonii) jest zobowiązany do zapewnienia prawidłowej koordynacji i obsługi organizacyjnej realizacji umowy oraz bieżącej współpracy z Zamawiającym, w tym do:
- niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich trudnościach pojawiających się w toku realizacji Przedmiotu umowy, w szczególności zagrażających jego prawidłowemu lub terminowemu wykonaniu oraz udzielenia pełnej informacji na temat stanu realizacji Przedmiotu umowy, postępu i zakresu wykonania zadań,
- zapewnienia terminowego przepływ dokumentacji do Zamawiającego,
- udzielenia Zamawiającemu pełnej informacji na temat stanu realizacji Przedmiotu umowy i zakresu wykonania zadań, na każde żądanie Zamawiającego lub osoby upoważnionej przez Zamawiającego, w terminie 2 dni roboczych od dnia przekazania żądania.
2. Do zadań Wykonawcy należeć będzie:
a) przestrzeganie zasady równości szans i niedyskryminacji oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn podczas realizacji przedmiotu umowy;
b) współpraca z Zamawiającym oraz innymi osobami zaangażowanymi w realizację projektu, w ramach którego realizowana jest usługa;
c) prowadzenie działań promocyjnych na temat źródeł finansowania projektu oraz oznaczanie wszystkich dokumentów wytworzonych przez siebie w związku z realizacją Umowy zgodnie z wzorem, który zostanie przekazany przez Zamawiającego.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 11 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55243000-5 - Usługi w zakresie obozowisk dla dzieci
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55241000-1 - Usługi w zakresie ośrodków wypoczynkowych
55100000-1 - Usługi hotelarskie
55320000-9 - Usługi podawania posiłków
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1 Cena oferty brutto ogółem 60%
2 Doświadczenie koordynatora usług 30%
3 Aspekt społeczny: (wdrożenie klauzuli zatrudnieniowej – zatrudnienie do wykonywania usługi minimum jednej osoby z katalogu
wskazanego w art. 96 ustęp 2 pkt 2 Ustawy PZP )
10%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie koordynatora usługi
4.3.6.) Waga: 30,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
o którym mowa w rozdziale VI ust.1 pkt a SWZ;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
Zamawiający wskazuje, iż zgodnie z treścią przepisu art. 92c ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, organizatorami wypoczynku mogą być przedsiębiorcy wpisani do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 2211, z późn. zm.).
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale VI ust. 1 pkt a SWZ;
d) zdolności technicznej lub zawodowej
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże należyte wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednego zamówienia polegającego na organizacji i realizacji wyjazdu/kolonii/obozu dla co najmniej 10 dzieci o wartości nie mniejszej niż 40.000,00 zł brutto, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz
z załączeniem dokumentów potwierdzających należyte wykonanie tych zadań,
2) Dysponuje co najmniej 1 (jedną) osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji koordynatora usług - (kierownika kolonii) - zatrudnioną przez Wykonawcę na podstawie dowolnego stosunku prawnego, przy czym funkcję tę może pełnić także osobiście Wykonawca będący przedsiębiorcą prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą), która organizowała i koordynowała, a w przypadku trwających świadczeń okresowych lub ciągłych organizuje i koordynuje, co najmniej jedno zadanie w zakresie realizacji wyjazdu/kolonii/obozu o wartości brutto co najmniej 40 000,00 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) aktualne na dzień
składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 Ustawy PZP (w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 2 do SWZ).
Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu;
b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 Ustawy PZP (w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 3 do SWZ).
Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu;
c) Wykonawca, który powołuje się na sytuację lub zasoby innych podmiotów, na podstawie art. 125 ust. 5 Ustawy PZP przedstawia
także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (wzór Oświadczenia –
załącznik nr 2A do SWZ – jeżeli dotyczy);
d) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia
lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów (wzór – załącznik nr 4 do SWZ – jeżeli dotyczy)
e) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz. U. z 2021.275 ), z innym wykonawcą, który
złożył ofertę w postępowaniu albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
(wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 10 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Zaświadczenie o wpisie do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych;
b) Wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie -
w zakresie informacji określonych w załączniku nr 8 do SWZ,
c) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami – w zakresie informacji określonych w załączniku nr 9 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) Pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składapełnomocnik Wykonawcy;
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika jaki
zakres rzeczowy wykonania zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy – (w oparciu o wzór stanowiący
załącznik nr 5 do SWZ - jeżeli dotyczy),
c) Oświadczenie zleceniobiorcy do celów ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego – składane wyłącznie w
przypadku gdy ofertę składa Wykonawca będący osobą fizyczną (wg wzoru załącznik nr 6 do SWZ – jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/ spółki cywilne) ofertamusi spełniać wymagania określone w art.58 Ustawy PZP, w tym:
a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 Ustawy PZP
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub
pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takiej
sytuacji, w związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu
ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację;
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 Ustawy PZP, dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika jaki zakres rzeczowy zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy;
c) w celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie do
oferty oświadczeń, określonych w rozdziale VI SWZ i przedłożenia na wezwanie dokumentów dla każdego konsorcjanta
oddzielnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający i Wykonawca dopuszczają możliwość zmiany treści umowy w następujących okolicznościach:1) zmiana osób wyznaczonych do realizacji usługi możliwa jest jedynie na osobę
o kwalifikacjach i doświadczeniu tożsamym lub lepszym, zmiana osoby może nastąpić wyłącznie za zgodą Zamawiającego i
w okolicznościach, na które Wykonawca nie miał wpływu, w szczególności takich jak:
a) choroba osoby wskazanej do realizacji zamówienia,
b) ustanie stosunku pracy lub rozwiązanie umowy cywilnoprawnej z osobą wskazaną do realizacji zamówienia z przyczyn
zależnych od pracownika;
2) zmiana terminu przewidzianego na zakończenie usług, tj. w wyniku:
a) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, epidemie oraz inne uwarunkowania niezależne od Wykonawcy), mającej
bezpośredni wpływ na terminowość wykonania usługi;
b) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego;
c) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;
d) wydłużenie o czas powstały w wyniku nie zawarcia umowy od czasu możliwego do zawarcia o czas zwłoki związany z
wniesionym odwołaniem lub okolicznościami prowadzonych wyjaśnień wnoszonych zastrzeżeń przez wykonawców lub
osoby postronne do prowadzonego postępowania oraz w pozostałych przypadkach od zakończenia pierwszego terminu
związania ofertą;
3) wynikną rozbieżności i niejasności w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób niż poprzez zmianę
zapisów umowy, a zmiana zapisu umowy spowoduje jednoznaczną interpretację zapisu umowy przez obie Strony.