BZP: Roboty budowlane w zakresie remontu budynku koszarowego nr 216 , w kompleksie wojskowym Dęblin-Lotnisko administrowanym przez 41.Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.
03.07.2025
2025/BZP 00305850/01
41. Baza Lotnictwa Szkolnego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty budowlane w zakresie remontu budynku koszarowego nr 216 , w kompleksie wojskowym Dęblin-Lotnisko administrowanym przez 41.Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 41. Baza Lotnictwa Szkolnego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 061456920
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Brygady Pościgowej 5
1.5.2.) Miejscowość: Dęblin
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-521
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 261-517-818
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty budowlane w zakresie remontu budynku koszarowego nr 216 , w kompleksie wojskowym Dęblin-Lotnisko administrowanym przez 41.Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e9dac751-c52d-4e4e-8be9-3d35d9561577
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00305850
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00100208/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Remont łazienek
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11352553.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w j. polskim przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r o świadczeniu usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Zakupowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1135255
Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl , z zastrzeżeniem, że
oferta musi wpłynąć na wskazaną powyżej Platformę Zakupową, a nie na wskazaną pocztę elektroniczną
Szczegółowo informacje dot. komunikacji zostały opisane w Rozdziale 12 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452)
- określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer;
d) włączona obsługa JavaScript;
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader, lub inny obsługujący format plików .pdf.;
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.;
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Oferta musi być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): a) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: 41. Baza Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, ul. Brygady Pościgowej 5, 08 – 521
Dęblin,
NIP: 506-011-18-75, REGON: 061456920, kontakt: tel. 261 517 525, e-mail: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl
b) kontakt do Inspektora ochrony danych osobowych Zamawiającego: tel. 261 518 821, e-mail: 41blsz.iod@ron.mil.pl;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Roboty budowlane w zakresie remontu budynku koszarowego nr 216 polegające na wykonaniu robót rozbiórkowych i przygotowawczych, naprawy i malowania tynków, wymiany posadzki, wykonaniu robót instalacyjnych wodno-kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania i elektrycznych, w kompleksie wojskowym Dęblin - Lotnisko, administrowanym przez 41 Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, Nr 23/25/P”
prowadzonym w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji, o wartości szacunkowej zamówienia poniżej progów unijnych w
związku z art. 275 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (dalej „Pzp”);
d) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do
art. 22 RODO;
e) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy Pzp – w przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1
rozporządzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub
załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych
danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W przypadku korzystania przez osobę, której dane
osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem
wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem wykonawcy
do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez wykonawcę od
administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem
wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia.- Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (z
uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może
naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.- W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie
żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.- W przypadku gdy wniesienie żądania
dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w
protokole postępowania lub
załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych
danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust.
2 rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 23/25/P
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są „Roboty budowlane w zakresie remontu budynku koszarowego nr 216 polegające na wykonaniu robót rozbiórkowych
i przygotowawczych, naprawy i malowania tynków, wymiany posadzki, wykonaniu robót instalacyjnych wodno-kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania i elektrycznych, w kompleksie wojskowym Dęblin - Lotnisko, administrowanym przez 41 Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, Nr 23/25/P”
2. Postępowanie oznaczone jest numerem sprawy (sygnaturą): 23/25/P. Wykonawcy we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powinni powoływać się na ten znak.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają następujące dokumenty:
- formularz ofertowy stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ;
- Przedmiar Robót - załącznik Nr 10 do SWZ;
- Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiOR) -
załącznik Nr 11 do SWZ;
- projektowane postanowienia umowy - załącznik Nr 12 do SWZ;
Wszystkie załączniki stanowią integralna część niniejszej SWZ.
4. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie miało formę ryczałtu.
5. Do oferty wykonawca powinien pomocniczo i informacyjnie załączyć:
• kosztorys ofertowy opracowany na podstawie Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót oraz Przedmiaru robót stosując metodę kalkulacji uproszczonej określając w nim podstawę wyceny, opis, j.m., koszt jednostkowy, wartość podając je w cenie zamówienia netto i brutto, obejmujący roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia i opiewający na wartość zgodną z ceną ryczałtową zadeklarowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.
6. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
Stosownie do art. 95 ust. 1 PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, na podstawie umowy o pracę w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia - prace fizyczne - na terenie budowy w zakresie remontu budynku koszarowego nr 216 polegające na wykonaniu robót rozbiórkowych i przygotowawczych, naprawy i malowania tynków, wymiany posadzki, wykonaniu robót instalacyjnych wodno-kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania i elektrycznych w kompleksie wojskowym Dęblin - Lotnisko, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy, tj.:
a) czynności związane z wykonaniem robót rozbiórkowych i przygotowawczych;
b) czynności związane z wykonaniem robót ogólnobudowlanych
c) czynności związane z pokrywaniem podłóg i ścian
d) czynności związane z wyminą instalacji wodno- kanalizacyjnej
e) czynności związane z wymianą instalacji elektrycznej
20.Uregulowania odnoszące się do podwykonawców:
Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań dotyczących zamówień na roboty budowlane (na podstawie art. 121 ustawy Pzp).
7. Rozwiązania równoważne:
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz
z jego opisem lub normami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45262520-2 - Roboty murowe
45410000-4 - Tynkowanie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45442100-8 - Roboty malarskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oceniane będą wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.
2. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryteriami i ich znaczeniem (wagą):
cena ryczałtowa brutto - 100%
Kryterium „cena ryczałtowa brutto” będzie rozpatrywane na podstawie ceny ryczałtowej brutto za wykonanie zamówienia, podanej przez wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
Opis kryterium „cena ryczałtowa brutto”:
X – Cena brutto oferty będzie obliczana według następującego wzoru:
X = (Cn : Cb) x 100 x 100% (ilość punktów)
gdzie
X – ilość punktów uzyskanych w kryterium „cena ryczałtowa brutto”
Cn – najniższa cena brutto spośród ocenianych ofert
Cb – cena ryczałtowa brutto oferty ocenianej
Pod pojęciem ceny należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U.2023.168 t.j.) Za najkorzystniejszą cenę brutto zamawiający uznaje cenę najniższą.
Maksymalna liczba punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w kryterium „cena ryczałtowa brutto” wynosi 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki dotyczące:2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek poosiadania zdolności technicznej lub zawodowej zapewniającej wykonanie zamówienia zostanie spełniony jeżeli:
2.4.1. Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał (tj. zakończył) lub wykonuje co najmniej:
- jedną robotę budowlaną na kwotę co najmniej 700 000,00 zł brutto (słownie: siedemset tysięcy złotych) - obejmującą swym zakresem budowę lub przebudowę lub remont budynku w zakresie: robót wykończeniowych, instalacji wodno-kanalizacyjnych, instalacji elektrycznych
wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Jedna robota budowlana oznacza robotę wykonaną na podstawie jednej umowy. Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości robót zrealizowanych
w ramach kilku umów w celu uzyskania progu wartościowego wyznaczonego przez Zamawiającego.
Jedna robota budowlana oznacza robotę wykonaną na podstawie jednej umowy (zamawiający wymaga wykazania się wykonaniem 1 roboty - wykonanej na podstawie 1 umowy – obejmującej zakres i wartość wskazaną powyżej).
Jako wykonanie (zakończenie) robót należy rozumieć co najmniej podpisanie protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu.
Faktura VAT nie jest dokumentem potwierdzającym wykonanie roboty (zakończenie) należycie.
W przypadku, gdy wartość zamówienia (umowy) jest określona winnej walucie niż w złotych polskich zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na złote polskie – na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień zakończenia robót.
Uwaga!!!
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego na zasadach określonych w art. 58 ustawy Pzp.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego warunek udziału w postępowaniu określony w rozdziale 5 pkt 2.4.1. SWZ, powinien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie (łącznie), z tym, że:
Zgodnie z art. 117 ust. 1 ustawy Pzp w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - przynajmniej jeden z nich musi udokumentować – wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej o żądanej przez zamawiającego wartości - zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości robót (umów) kilku wykonawców – by uzyskać żądaną przez zamawiającego wartość.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót, które realizował wspólnie z innymi wykonawcami (np. w ramach konsorcjum) wskazuje w wykazie robót tylko te zamówienia, w których wykonaniu bezpośrednio uczestniczył. Wykonawca nie wskazuje wszystkich zamówień, które były realizowane przez konsorcjum.
2.4.2. Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, spełniającymi minimalne warunki dotyczące kwalifikacji zawodowych, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, odpowiednimi do funkcji jakie zostaną im powierzone.
Wykonawca wykaże, że będzie dysponował w okresie realizacji zamówienia publicznego:
- co najmniej jedną osobą - Kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami bez ograniczeń.
- co najmniej jedną osobą - Kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami bez ograniczeń.
- co najmniej jedną osobą - Kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń.
Warunki udziału w postępowaniu zostały szczegółowo opisane w Rozdziale 5 SWZ pkt. 2.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2.3.1. oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę/ ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty/oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SWZ;
2.3.2. Odpisu lub Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4) ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 2a/2b dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
2.3.3. oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia
z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
• art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
• art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp odnośnie orzeczenia zakazu ubiegania się o
zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
• art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp odnośnie zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
• art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
• art. 109 ust. 1 pkt 2) lit. b ustawy, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę ograniczenia wolności kub karę grzywny;
• art. 109 ust. 1 pkt 2) lit. c ustawy;
• art. 109 ust. 1 pkt 3) ustawy, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę ograniczenia wolności lub karę grzywny;
• art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514.).
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9a/9b do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
2.1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;– wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
Z wykazu musi wynikać, że wykonawca wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną na kwotę co najmniej 700 000,00 zł brutto (słownie: siedemset tysięcy złotych) - obejmującą swym zakresem budowę lub przebudowę lub remont budynku w zakresie: robót wykończeniowych, instalacji wodno-kanalizacyjnych, instalacji elektrycznych
Jedna robota budowlana oznacza robotę wykonaną na podstawie jednej umowy (zamawiający wymaga wykazania się wykonaniem 1 roboty - wykonanej na podstawie 1 umowy – obejmującej zakres i wartość wskazaną powyżej).
Jako wykonanie (zakończenie) robót należy rozumieć co najmniej podpisanie protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu.
Faktura VAT nie jest dokumentem potwierdzającym wykonanie roboty (zakończenie) należycie.
W przypadku, gdy wartość zamówienia (umowy) jest określona winnej walucie niż w złotych polskich zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na złote polskie – na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień zakończenia robót.
2.2. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 7 do SWZ.
W wykazie Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które muszą być dostępne na etapie realizacji zamówienia, spełniającymi wymagania określone w niniejszej SWZ, tj dysponuje:
- co najmniej jedną osobą - Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami bez ograniczeń.
- co najmniej jedną osobą - Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami bez ograniczeń.
- co najmniej jedną osobą - Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających, że oferowane przez Wykonawcę produkty równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (dotyczy wyłącznie Wykonawców, którzy oferują produkty równoważne).Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz
z jego opisem lub normami.
Zamawiający, w związku z opisem przedmiotu zamówienia za pomocą norm (wskazanych w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – załącznik Nr 11 do SWZ oraz Przedmiarze Robót - załącznik Nr 10 do SWZ) dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym we wskazanych dokumentach (podstawa prawna: art. 101 ust. 4 ustawy Pzp). Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego w zakresie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia norm - jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i inne elementy i rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego przedkładając do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku materiałów i innych elementów opisanych w Specyfikacji Technicznej ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy. Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy muszą:
a) posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w Specyfikacji Technicznej;
b) posiadać stosowne dopuszczenia i atesty. UWAGA! Dotyczy to tylko Wykonawcy, który zaproponuje materiały i inne elementy równoważne do opisanych przez Zamawiającego w zakresie norm.
Stosownie do art. 101 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca powołujący się na zastosowanie rozwiązań równoważnych winien wykazać, iż spełniają one wymogi Zamawiającego w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, poprzez udokumentowanie załączonymi do oferty w szczególności: informacjami na temat parametrów techniczno-wytrzymałościowych, szczegółowymi rysunkami technicznymi, atestami, aprobatami, deklaracjami zgodności, kartami katalogowymi urządzeń i materiałów zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych materiałów, urządzeń i rozwiązań w stosunku do przyjętych w dokumentacji Zamawiającego.
W przypadku gdy wykonawca nie przedłoży wraz z ofertą informacji o zastosowaniu materiałów równoważnych uznaje się, że kalkulacja ceny oferty obejmuje materiały i inne elementy/rozwiązania wskazane w Specyfikacji Technicznej.
Wykonawca oferujący materiały oraz inne elementy zgodne z normami określonymi w Przedmiarze robót oraz STWiOR (w opisie przedmiotu zamówienia) – nie ma obowiązku dołączania żadnych dokumentów w tym zakresie – na etapie oferty.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających, że oferowane przez Wykonawcę produkty równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (dotyczy wyłącznie Wykonawców, którzy oferują produkty równoważne).Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz
z jego opisem lub normami.
Zamawiający, w związku z opisem przedmiotu zamówienia za pomocą norm (wskazanych w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – załącznik Nr 11 do SWZ oraz Przedmiarze Robót - załącznik Nr 10 do SWZ) dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym we wskazanych dokumentach (podstawa prawna: art. 101 ust. 4 ustawy Pzp). Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego w zakresie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia norm - jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i inne elementy i rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego przedkładając do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku materiałów i innych elementów opisanych w Specyfikacji Technicznej ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy. Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy muszą:
a) posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w Specyfikacji Technicznej;
b) posiadać stosowne dopuszczenia i atesty. UWAGA! Dotyczy to tylko Wykonawcy, który zaproponuje materiały i inne elementy równoważne do opisanych przez Zamawiającego w zakresie norm.
Stosownie do art. 101 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca powołujący się na zastosowanie rozwiązań równoważnych winien wykazać, iż spełniają one wymogi Zamawiającego w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, poprzez udokumentowanie załączonymi do oferty w szczególności: informacjami na temat parametrów techniczno-wytrzymałościowych, szczegółowymi rysunkami technicznymi, atestami, aprobatami, deklaracjami zgodności, kartami katalogowymi urządzeń i materiałów zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych materiałów, urządzeń i rozwiązań w stosunku do przyjętych w dokumentacji Zamawiającego.
W przypadku gdy wykonawca nie przedłoży wraz z ofertą informacji o zastosowaniu materiałów równoważnych uznaje się, że kalkulacja ceny oferty obejmuje materiały i inne elementy/rozwiązania wskazane w Specyfikacji Technicznej.
Wykonawca oferujący materiały oraz inne elementy zgodne z normami określonymi w Przedmiarze robót oraz STWiOR (w opisie przedmiotu zamówienia) – nie ma obowiązku dołączania żadnych dokumentów w tym zakresie – na etapie oferty.
Przedmiotowe środki dowodowe Wykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z ofertą.
Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą lub złożone przedmiotowe środki
dowodowe będą niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Każdy Wykonawca do upływu terminu składania ofert zobowiązany jest złożyć:1.1. Formularz ofertowy stanowiący załącznik Nr 1 do SWZ;
1.2. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie
art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg załącznika nr 2a do SWZ – w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym bądź podpisem osobistym. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania;
1.3. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - wg załącznika nr 3a do SWZ – w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym bądź podpisem osobistym. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu.
1.4. Pełnomocnictwo, w przypadku podpisywania dokumentów (oferty) oraz innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osoby(ę) niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym Wykonawcy (jeżeli dotyczy).
1.5. Do oferty wykonawca powinien pomocniczo i informacyjnie załączyć kosztorys ofertowy opracowany na podstawie Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót oraz Przedmiaru robót stosując metodę kalkulacji uproszczonej określając w nim podstawę wyceny, opis, j.m., koszt jednostkowy, wartość podając je w cenie zamówienia netto i brutto, obejmujący roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia i opiewający na wartość zgodną z ceną ryczałtową zadeklarowaną przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.
1.6.Przedmiotowe środki dowodowe potwierdzające, że oferowane przez Wykonawcę produkty równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (dotyczy tylko tych Wykonawców, którzy oferują rozwiązania równoważne – szczegóły zostały opisane w Rozdziale 9 SWZ).
1.7.Samooczyszczenie – w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 lub art. 109 ust. 1 pkt. 4) ustawy Pzp, wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie przesłanki o których mowa w art. 110 ust. 2 ustawy Pzp tj:
2. W terminie 2 dni roboczych od podpisania umowy, a przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych, Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia osobie odpowiedzialnej za realizację umowy osobiście lub drogą e-mailową:
a) dokumentów potwierdzających uprawnienia oraz aktualne potwierdzenie przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego:
- Kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń;
- Kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń;
- Kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń;
Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia na własny koszt umowy ubezpieczenia oraz dostarczenia Zamawiającemu nie później niż w dniu protokolarnego przekazania terenu budowy:
1) opłaconej polisy OC w zakresie prowadzonej działalności, włączającej do ochrony również:
a) odpowiedzialność kontraktową z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań,
b) a w przypadku braku polisy inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszej umowy na kwotę co najmniej 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, np. łącząc sięw konsorcja lub spółki cywilne lub inną formę prawną.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w Rozdziale 6 SWZ.
3. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo uprawniające do wykonywania określonych czynności w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego na zasadach określonych w SWZ.
4. Dokumenty składane przez członków konsorcjum czy wspólników spółki cywilnej, w tym oświadczenia muszą być podpisane przez wyznaczonego pełnomocnika lub osobę upoważnioną do reprezentowania danego podmiotu.
5. W toku postępowania wszelka korespondencja ze strony Zamawiającego będzie kierowana do pełnomocnika danego podmiotu ubiegającego się wspólnie o zamówienie.
6. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązani są złożyć wraz z ofertą dokumenty wymienione w Rozdziale 10 w pkt. 1.2.(1.2.1, 1.2.2., 1.2.3.)
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy mogą być dokonywane w zakresie dopuszczonym przez ustawę Prawo zamówień publicznych, wymagają zgodnej woli stron oraz zachowania formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności w poniższym zakresie:1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy wymienionych w treści umowy, jeżeli zajdzie taka potrzeba – w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy z daną osobą lub zdarzenia losowego, choroby uniemożliwiającej pełnienie powierzonych jej obowiązków; z tym, że w przypadku osób, o których mowa w § 4 ust 1 i 3 umowy, osoba ją zastępująca musi posiadać przynajmniej takie same uprawnienia.
2. Strony dopuszczają możliwość zmiany kwoty wynagrodzenia ryczałtowego (wartości umowy) w przypadku zajścia urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych, w tym zmiany podatku VAT, w stopniu wynikającym z tych zmian.
3. Gdy ze względu na zmianę przepisów prawa ( uchylenia, zmiany lub nowelizacji przepisów) lub z innych przyczyn o charakterze obiektywnym nie będzie możliwe spełnienie przez Wykonawcę wymogów lub konieczne będzie spełnienie wymogów dodatkowych.
4. Jakości lub innych parametrów materiałów lub urządzeń zaoferowanych w ofercie, przy czym zmiana taka może być spowodowana:
1) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w przedmiarze robót, czy specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, spowodowaną zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń – przy czym zaproponowane przez Wykonawcę materiały lub urządzenia posiadają lepsze lub równe cechy, parametry i funkcjonalności, niż te będące przedmiotem oferty, w zakresie cech, parametrów, wymaganych funkcjonalności, a zmiana jest korzystna dla Zamawiającego - w takim przypadku, warunki i zasady realizacji umowy, w tym wynagrodzenie, pozostają bez zmian.
2) pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na: zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy, kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, umożliwiające uzyskanie lepszej, jakości robót, poprawę warunków bezpieczeństwa i eksploatacji w przyszłym obiekcie, poprawę warunków bezpieczeństwa i eksploatacji w przyszłym obiekcie.
3) koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych /technologicznych niż wskazane w przedmiarze robót czy specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy.
5. Zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku:
1) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację przedmiotu umowy, działanie siły wyższej.
Okres wydłużenia terminu zakończenia powinien odpowiadać okresom opóźnień wymienionych powyżej.
6. Termin wykonania przedmiotu umowy może ulec zmianie w przypadku wstrzymania robót lub przerwy w robotach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.
7. Zajście okoliczności, o których mowa w ust.7 wymaga potwierdzenia przez inspektora nadzoru stosowną notą służbową, przy czym przesuniecie terminu zakończenia robót może nastąpić maksymalnie o tyle dni ile trwały przyczyny leżące po stronie Zamawiającego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-18 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę (formularz ofertowy) wraz z dokumentami określonymi w Rozdziale 10 pkt. 1 SWZ należy złożyć za pośrednictwem platformy pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1135255
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-18 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Dodatkowe informacje:a) Zamawiający nie przewiduje:
• udzielania zaliczek na poczet realizacji zamówienia przez Wykonawcę;
• zawarcia umowy ramowej;
• ustanowienia dynamicznego systemu zakupów;
• wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej (art. 281 ust. 2 pkt. 17) ustawy Pzp);
• zwrotu kosztów udziału w postępowaniu (art. 281 ust. 2 pkt. 14) ustawy Pzp);
• rozliczeń w walutach obcych (art. 281 ust. 2 pkt. 13) ustawy Pzp);
• możliwości udzielenia dotychczasowemu wykonawcy dodatkowych usług, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp (art. 281 ust. 2 pkt. 11) ustawy Pzp);
• prowadzenia negocjacji;
b) Zamawiający nie dopuszcza:
• możliwości składania ofert wariantowych (art. 281 ust. 2 pkt. 6 Pzp);
• składania ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty (art. 281 ust. 2 pkt. 18 ustawy Pzp);
c) Zamawiający nie zastrzega:
• obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia
(art. 281 ust. 2 pkt. 15) ustawy Pzp);
• możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców,
o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy Pzp (art. 281 ust. 2 pkt. 9) ustawy Pzp);
d) postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim;
e) każdy Wykonawca może złożyć tylko po jednej ofercie;
f) Unieważnienie postępowania (fakultatywne): Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 256 ustawy Pzp. Ponadto zgodnie z art. 310 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
2. O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia na podstawie:
• art. 108 ust. 1 ustawy Pzp;
• art. 109 ust. 1 pkt. 2) ustawy Pzp
• art. 109 ust. 1 pkt. 3) ustawy Pzp
• art. 109 ust. 1 pkt. 4) ustawy Pzp;
• art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514.)
3. Wizja lokalna
Zainteresowani udziałem w wizji lokalnej Wykonawcy przed przystąpieniem do złożenia oferty mogą dokonać wizji lokalnej budynku w celu sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia. Obecność na wizji lokalnej będzie pomocna w poprawnym skalkulowaniu ceny oferty przez wykonawców. Jednocześnie Zamawiający wyjaśnia, że obecność na wizji lokalnej nie jest obowiązkowa. Oferta złożona bez odbycia wizji lokalnej u Zamawiającego nie zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18) Ustawy.
Zainteresowani wizją lokalną Wykonawcy powinni zgłosić się w dniu 10.07.2025r (czwartek) o godz. 10:00 do kompleksu wojskowego Dęblin – Lotnisko (biuro przepustek, brama główna).
Wykonawcy (w obecności przedstawiciela zamawiającego) będą mogli dokonać wizji lokalnej budynku koszarowego nr 216.
Osobą upoważnioną do kontaktów w sprawie wizji lokalnej jest upoważniony przedstawiciel Zamawiającego, tel. 261-518-613
Zamawiający informuje, że wszelkie koszty uczestnictwa w wizji lokalnej ponoszą Wykonawcy. Osoby zainteresowane wizją muszą posiadać przy sobie dowód tożsamości w celu wystawienia przepustki wejścia na teren kompleksu wojskowego.
Podczas wizji lokalnej nie będą udzielane przez przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzi na pytania dotyczące przedmiotu zamówienia lub SWZ. Pytania takie należy kierować za pośrednictwem Platformy Zakupowej Open Nexus, na której zostało opublikowane przedmiotowe postępowanie:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1135255