BZP: Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Liszkowo
03.07.2025
2025/BZP 00306260/01
Gmina Rojewo
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Liszkowo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rojewo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350790
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rojewo 8
1.5.2.) Miejscowość: Rojewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-111
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rojewo@rojewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-rojewo
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Liszkowo
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5c35d852-b394-4b58-96f9-d1e64ed2ff3c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00306260
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5c35d852-b394-4b58-96f9-d1e64ed2ff3c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a
wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl
oraz
poczty
elektronicznej:
ref.budownictwa@rojewo.pl
lub
p.kazmierska@rojewo.pl. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku
postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-5c35d852-b394-4b58-96f9-
d1e64ed2ff3c
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za
pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”).
Szczegółowe informacje nt. komunikacji zawarto w cz. XIII SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 15. Działając na podstawie § 11 ust. 1 pkt. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia
2020 roku – w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020 r., poz. 2452),,
Zamawiający informuje, że minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w
celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji
połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady
Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone,
zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie
zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W
zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej
wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Szczegółowe informacje nt. komunikacji zawarto w cz. XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RB.II.271.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 150221C oraz drogi wewnętrznej na
działkach nr 308/1, 305/19, 295, obręb Liszkowo. Oba odcinki objęte inwestycją projektuje się po
śladzie istniejącej drogi. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również wykonanie kanalizacji
deszczowej.
1)
Odcinek 1: Początek opracowania stanowi włączenie drogi gminnej nr 150221C w drogę
powiatową nr 2514C, koniec drogi gminnej nr 150221C znajduje się na wysokości działki
nr 305/5 dowiązaniem wysokościowymi z kruszywa do istniejącej jezdni o nawierzchni
gruntowo - żużlowej.
v1
6
2)
Odcinek 2: Początek opracowania stanowi włączenie drogi wewnętrznej w drogę gminną nr
150221C, Koniec opracowania to włączenie drogi wewnętrznej w drogę powiatową nr
2514C.
2.
W zakresie zadania inwestycyjnego zaplanowano:
1)
wykonanie nowej konstrukcji jezdni dróg gminnych oraz zjazdów do przyległych posesji o
nawierzchni bitumicznej i z kostki betonowej.
2)
humusowanie terenu nieutwardzonego w granicach pasa drogowego i obsianie go trawą,
3)
regulację wysokościową chodnika w ciągu drogi powiatowej,
4)
wykonanie odwodnienia poprzez spadki podłużne i poprzeczne jezdni do projektowanych
rowów drogowych oraz kanalizacji deszczowej, a także wyprofilowanie istniejącego rowu
wzdłuż drogi gminnej, w celu właściwego spływu wód opadowych z kanalizacji deszczowej.
5)
odtworzenie istniejącego rowu przydrożnego wzdłuż drogi gminnej nr 150221C,
6)
zabezpieczenie istniejącej infrastruktury podziemnej (okablowania) rurami osłonowymi
dwudzielnymi w miejscach kolizji z projektowanymi elementami oraz relokację
kolidującego kabla teletechnicznego.
7)
Wycinkę drzew i krzewów kolidujących z inwestycją
8)
Wykonanie inwentaryzacji powykonawczej
3.
Długość projektowanej trasy w planie poddanej przebudowie wynosi 367,83 m, w tym - 103,66 m
– droga gminna nr 150221C, - 264,17 m – droga wewnętrzna
4.
Szerokość jezdni 5,5 m. Szerokość poboczy 0,75 m. Spadek poprzeczny projektuje się jednostronny
o wartości 2%.
5.
W rejonie objętym opracowaniem znajduje się infrastruktura techniczna: sieci wodociągowe, sieci
elektroenergetyczne, sieci teletechniczne, sieci kanalizacyjne.
6.
Stan istniejący: Drogi posiadają jezdnię o nawierzchni gruntowej ulepszonej gruzem i żużlem.
Wzdłuż dróg występuje pojedyncza zabudowa mieszkalna oraz zjazdy do nieruchomości.
Odwodnienie odbywa się powierzchniowo na przyległy teren i częściowo do istniejących rowów i
muld odwadniających.
7.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również wykonanie kanalizacji deszczowej z rur PVC o
średnicy 400 mm, 315 mm i 200 mm o łącznej długości 156,50 m, wraz ze studniami żelbetowymi
o średnicy 1200 mm, szt. 5 i wpustami ulicznymi z osadnikiem o średnicy 500 mm, szt. 2.
Odbiornikiem wód deszczowych jest istniejący rów podlegający odtworzeniu.
8.
Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia, uwzględnione zostały w dokumentacji
projektowej. Wszystkie prace objęte przedmiotem postępowania i umowy powinny być wykonane
zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót, Projektem budowlanym,
oraz obowiązującymi przepisami prawa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień polegających na powtórzeniu
podobnych robót budowlanych w rozumieniu przepisów, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7
Pzp do 10 % wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi za wady i gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu opisano szczegółowo w cz. VIII SWZ.1.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na
zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego
warunki udziału w postępowaniu.
2.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1)
zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w
powyższym zakresie.
2)
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym
zakresie
3)
sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca musi wykazać, iż posiada
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 1.000.000, 00 zł
4)
zdolności technicznej lub zawodowej:
v1
9
Zamawiający spełnia warunek jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane
polegające na budowie lub przebudowie dróg o minimalnej powierzchni jezdni 200,00 m2
każda oraz jedną robotę budowlaną polegającą na budowie przebudowie lub remoncie sieci
kanalizacji deszczowej lub sanitarnej odpowiadającym swym rodzajem i zakresem
przedmiotowi zamówienia
b) dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności: drogowej (kierownik budowy), oraz jedną osobą
posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych
(kierownik robót).
Wykonawca winien wykazać się osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do sprawowania
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z wymaganymi przepisami ustawy
z dn. 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418) lub innymi uprawnieniami
umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie
prawnym upoważniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności. Zgodnie z art. 104 ustawy
– Prawo budowlane – osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy (tj. przed dniem 01.01.1995
r.) uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do
pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do
pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Powyższe oznacza, iż w razie złożenia oferty zawierającej wskazanie osób posiadających
uprawnienia budowlane uzyskane przed 1995 r., wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te
posiadały uprawnienia zgodne z zakresem wskazanym w SWZ.
W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium RP
(w tym wydane obywatelom Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji
Szwajcarskiej) wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane
w art. 12a ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418) oraz pozostałych przepisów
ww. ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych
nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334) oraz art.
20a ustawy z dn. 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów
budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551)
Zamawiający informuje, iż zgodnie z treścią art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane podstawę do
wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze
decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a oraz zgodnie z
v1
10
odrębnymi przepisami, wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,
potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tą izbę, z określonym w nim terminem ważności.
Wymieniony skład osobowy zespołu Wykonawcy należy traktować jako minimalne wymagania
Zamawiającego i nie wyczerpuje całości personelu niezbędnego do rzetelnego wypełnienia
zobowiązań Wykonawcy.
3.
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne
spełnianie warunku przez Wykonawców.
4.
Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada
wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w
szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne
przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1.Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 23 000,00 zł
(słownie: dwadzieścia trzy tysiące złotych 00/100 );
2.
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)
pieniądzu;
2)
gwarancjach bankowych;
3)
gwarancjach ubezpieczeniowych;
4)
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z
dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym Pruszcz
Pomorski O. Rojewo nr rachunku 37 8170 1018 0000 0130 2000 0050 z dopiskiem „Wadium
Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Liszkowo”
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania na
rachunku Zamawiającego.
4.
Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub
poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1)
musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez
Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.
2)
z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty
wadium;
3)
powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4)
termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania
ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5)
w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego
postępowania;
6)
beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: GMINA ROJEWO
7)
w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58
p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj.
zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
v1
23
5.
Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie
utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot
wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
6.
Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
2.
Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem
zawartym w ofercie.
v1
26
3.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty
w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym
Załącznik nr 7 do SWZ.
4.
Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy
pisemnej.