BZP: „Budowa chodnika od nr 342 do WDK w Wielkiej Wsi, Gmina Wąchock”
03.07.2025
2025/BZP 00306433/01
GMINA WĄCHOCK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa chodnika od nr 342 do WDK w Wielkiej Wsi, Gmina Wąchock”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WĄCHOCK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009930
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wielkowiejska 1
1.5.2.) Miejscowość: Wąchock
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-215
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 041 27-36-130
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@wachock.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: gmina.wachock.sisco.info
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa chodnika od nr 342 do WDK w Wielkiej Wsi, Gmina Wąchock”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9dd964af-b966-4a8e-b6b1-5fdfacc1fcbf
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00306433
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00139813/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa chodnika od nr 342 do WDK w Wielkiej Wsi, Gmina Wąchock
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://wachock.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Ilekroć w dalszej części Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) jest mowa
o „Platformie Zakupowej”, „platformie zakupowej”, „Platformie zakupowej”, „platformie Zakupowej”, „Platformie eZamawiający”, „platformie eZamawiający”, „Platformie”, „platformie”, „Systemie” lub „systemie” (odmienione w odpowiedniej liczbie i przypadku) – należy przez to rozumieć narzędzie umożliwiające realizację procesu związanego
z udzielaniem zamówień publicznych w formie elektronicznej służące w szczególności do przekazywania ofert, oświadczeń a także innych dokumentów w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, dostępne pod adresem https://wachock.ezamawiajacy.pl.
W pozostałym zakresie zgodnie z SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 12. Zamawiający, zgodnie z art. 67 i 281 ust. 1 pkt 8) PZP a także §§ 11 i 12 rozporządzenia elektronicznego, określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
a. dokumenty w formacie PDF zaleca się podpisywać formatem PAdES;
b. dokumenty w formacie innym niż PDF – wymagany jest oddzielny plik z podpisem.
W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
13. Zamawiający, zgodnie z art. 67 w zw. z art. 266 oraz art. 281 ust. 1 pkt 8) PZP a także §§ 11 i 12 rozporządzenia elektronicznego, określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b. komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta (najlepiej w najnowszej wersji) obsługująca TLS 1.2;
d. włączona obsługa JavaScript;
e. zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie PDF.
W pozostałym zakresie zgodnie z SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 19 ust. 1 PZP oraz art. 13 ust. 1 i 2 RODO Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych (ADO) jest Burmistrz Miasta i Gminy Wąchock, ul. Wielkowiejska 1, 27-215 Wąchock, tel. (+48) 41 – 27 – 36 – 130
2) Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Miasta i Gminy w Wąchocku jest Pani Milena Markiewicz-Jurzyńska; e-mail: milena.markiewicz@o2.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
a) art. 6 ust. 1 lit. a RODO na podstawie Pani/Pana zgody;
b) art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu wykonania i na podstawie umowy, gdy ją zawarto;
c) art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem
o udzielenie zamówienia publicznego;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania, zgodnie z art. 78 ust. 4 ustawy Pzp, obejmuje cały czas trwania umowy);
W pozostałym zakresie zgodnie z SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający informuje o ograniczeniach, o których mowa
w art. 19 ust. 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych:
1) Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy
w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu z postępowania oraz załączników do niego.
2) W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania,
o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia 2016/679,
w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX, do upływu terminu na ich wniesienie.
W pozostałym zakresie zgodnie z SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BGK.271.12.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 212493,78 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zadania pn. „Budowa chodnika od nr 342 do WDK
w Wielkiej Wsi, Gmina Wąchock”. Zgodnie z art. 103 ust. 1 PZP: Zamówienia na roboty budowlane opisuje się za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Szczegółowy zakres remontu oraz czynności wynika
z załączników nr 2, 10 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
W pozostałym zakresie zgodnie z SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45233300-2 - Fundamentowanie autostrad, dróg, ulic i ścieżek ruchu pieszego
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przewiduje następujące kryteria oceny ofert:
cena oferty brutto (COB) – 60,00 pkt;
okres gwarancji i rękojmi (OGR) – 30,00 pkt;
kara umowna za zwłokę w realizacji zamówienia (KUZ) – 10,00 pkt;
Maksymalna łączna liczba punktów do uzyskania w postępowaniu wynosi 100,00 pkt.
Ad. 1.
Cenę oferty brutto podaje się w Formularzu oferty – załączniku nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
W kryterium cenowym zastosowanie będzie miał następujący wzór na obliczenie ilości przyznanych punktów:
〖COB〗_i=(najniższa cena brutto spośród ofert niepodlegających odrzuceniu)/(cena brutto ofrety badanej) x 60
Punkty otrzymane w tym kryterium Zamawiający obliczy z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zaokrąglając je zgodnie z zasadami matematyki.
Ad. 2
Okres gwarancji i rękojmi należy wpisać w pkt 16 załącznika nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
W kryterium okres gwarancji i rękojmi punkty będą przyznawane wg następującego schematu:
Zaoferowany w Formularzu oferty okres gwarancji i rękojmi Liczba punktów w kryterium OGR
mniej niż 60 miesięcy 0
60 miesięcy 10
72 miesięcy 20
84 miesiące 30
Wpisanie jakiejkolwiek innej liczby nie będącej wielokrotnością liczby 12 miesięcy spowoduje otrzymanie 0 pkt w tym kryterium. Wpisanie liczby większej niż 84 miesiące, stanowiącej wielokrotność 12 miesięcy, będzie skutkowało przyznaniem największej liczby punktów (30 pkt). Niezaoferowanie żadnego okresu gwarancji będzie skutkowało odrzuceniem oferty przez Zamawiającego.
Ad. 3
Wysokość kary umownej za zwłokę w realizacji zamówienia należy wpisać w pkt 17 załącznika
nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
W kryterium wysokość kary umownej za zwłokę w realizacji zamówienia punkty będą przyznawane wg następującego schematu:
Zaoferowana w Formularzu oferty wysokość kary umownej za zwłokę w realizacji zamówienia Liczba punktów w kryterium KUZ
mniej niż 0,2 % 0
0,2 % 2
0,3 % 5
0,4 % 10
Wpisanie jakiejkolwiek innej liczby nie będącej wielokrotnością liczby 0,1 % kary umownej za zwłokę w realizacji zamówienia oznacza otrzymanie 0 pkt w tym kryterium. Wpisanie liczby większej niż 0,4 %, stanowiącej wielokrotność liczby 0,1%, będzie skutkowało przyznaniem największej liczby punktów (10 pkt). Zaoferowanie kary umownej w wysokości mniejszej niż 0,2% oznacza odrzucenie oferty przez Zamawiającego.
Liczba punktów łączna uzyskana przez i-tego Wykonawcę (P_i) stanowi sumę punktów uzyskanych w każdym z ww. kryteriów, zgodnie ze wzorem:
P_i=〖COB〗_i+〖OGR〗_i+〖KUZ〗_i
W powyższym wzorze poszczególne określenia oznaczają:
P_i - łączna ilość punktów uzyskana przez i-tego Wykonawcę;
〖COB〗_i - liczba punktów uzyskana przez i-tego Wykonawcę w kryterium cena oferty brutto;
〖OGR〗_i - liczba punktów uzyskana przez i-tego Wykonawcę w kryterium okres gwarancji
i rękojmi;
〖KUZ〗_i - liczba punktów uzyskana przez i-tego Wykonawcę w kryterium wysokość kary umownej za zwłokę w realizacji zamówienia.
W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert uzyska taką samą liczbę punktów łączną Zamawiający dokona ponownego przeliczenia punktów w kryterium ceny oferty brutto i zaokrągli otrzymane liczby punktów w tym kryterium do trzech miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami matematyki. Gdyby i ten sposób klasyfikacji nie przyniósł rozstrzygnięcia – Zamawiający wybierze ofertę złożoną wcześniej w postępowaniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Kara umowna za zwłokę w realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
A. Warunki udziału w postępowaniu.Udział w postępowaniu mogą wziąć jedynie Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania – podstawy wykluczenia opisano
w rozdziałach VIII – XI niniejszej SWZ;
2) spełniają warunek, o którym mowa w art. 113 w zw. z art. 266 PZP, tj. warunek dotyczący zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
3) spełniają warunki, o których mowa w art. 116 ust. 1 w zw. z art. 266 PZP, tj. warunki dotyczące niezbędnego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
W zakresie warunku, o którym mowa w art. 113 w zw. z art. 266 PZP: Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową byli wpisani do jednego
z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania.
W zakresie warunków, o których mowa w art. 116 ust. 1 w zw. z art. 266 PZP Zamawiający wymaga, aby:
1) w zakresie doświadczenia: wymagane jest wykazanie wykonanych nie wcześniej niż
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwóch robót budowlanych
o wartości przynajmniej 200.000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100) każda, polegających na budowie/przebudowie/remoncie chodnika, nawierzchni z kostki betonowej wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Dowody na spełnienie warunku określono w rozdziale XXV Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymieniony warunek mogą spełniać łącznie.
Dla ww. wartości wykazanych przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia opublikowania ogłoszenia
o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W pozostałym zakresie zgodnie z SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3. Zgodnie z art. 274 ust. 1 PZP: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia nw. podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów: (...)
b. dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia:
i. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej sporządzonych nie wcześniej
niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu lub rejestru do ewidencji – w celu potwierdzenia, że osoba działająca
w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania;
ii. oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U.
z 2020 r. poz. 1076 i 1086) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 8 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ);
W pozostałym zakresie zgodnie z SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Zgodnie z art. 274 ust. 1 PZP: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia nw. podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów:
a. dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
w celu potwierdzenia spełniania warunków, o którym mowa w rozdziale VII
pkt A akapit pierwszy ppkt 2) oraz 3) Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) Wykonawca złoży:
i. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
ii. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
– zgodnie z załącznikiem nr 7 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ);
W pozostałym zakresie zgodnie z SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zgodnie z art. 97 ust. 1 w zw. z art. 266 PZP Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Jeżeli Zamawiający określił, że wymaga wniesienia wadium obowiązują poniższe postanowienia niniejszego rozdziału oraz inne, odnoszące się do wadium.2. Wykonawca przystępujący do postępowania jest obowiązany do wniesienia kwoty wadium w wysokości 3.000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). Kwota wadium obliczona zgodnie z art. 281 ust. 4 PZP.
3. Zgodnie z art. 97 ust. 5 w zw. z art. 266 PZP: Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą,
z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
4. Zgodnie z art. 97 ust. 7 w zw. z art. 266 PZP: Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a. pieniądzu;
b. gwarancjach bankowych;
c. gwarancjach ubezpieczeniowych;
d. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
W pozostałym zakresie zgodnie z SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
B. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Na podstawie art. 58 ust. 5 w zw. z art. 266 PZP: Podstawy dotyczące wykluczenia wskazane
w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) każdy z Wykonawców musi wykazać odrębnie
w składanej ofercie (dotyczy oświadczeń i deklaracji), czy w trakcie procedury badania i oceny ofert.
Warunki udziału w postępowaniu zostały opisane w części Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) odnoszącej się do wymaganych warunków udziału.
Zamawiający dokona oceny wstępnej spełniania tych warunków na podstawie:
Warunek udziału Dokument potwierdzający spełnianie warunku udziału
Podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108
ust. 1 w zw. z art. 266 PZP Oświadczenie Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się (ustawowe podstawy wykluczenia) – załącznik nr 3
Podstawa wykluczenia, o której mowa w art. 110
ust. 3 w zw. z art. 266 PZP Oświadczenie Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się (ustawowe podstawy wykluczenia) – załącznik nr 3
Sankcyjne podstawy wykluczenia Oświadczenie Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się (ustawowe podstawy wykluczenia) – załącznik nr 3
Podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 109
ust. 1 w zw. z art. 266 PZP Oświadczenie Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się (ustawowe podstawy wykluczenia) – załącznik nr 3
Warunki udziału określone w art. 113 w zw. z art. 266 PZP Oświadczenie Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się (warunki udziału w postępowaniu) – załącznik nr 4
Warunki udziału określone w art. 116 ust. 1 w zw.
z art. 266 PZP Formularz dot. zdolności technicznej lub zawodowej – załącznik nr 7
Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców (art. 59 w zw. z art. 266 PZP).
Wykonawcy składający ofertę wspólną mają obowiązek w załączniku nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) określić, że wspólnie wykonują zamówienie i wypełnić załącznik nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
Zasady składania ofert wspólnych uregulowane są ponadto w rozdziałach XV, XXII, XXV oraz XXXIX niniejszej SWZ.
W pozostałym zakresie zgodnie z SWZ.