BZP: Budowa drogi gminnej pomiędzy ul. Orzegowską a ul. Konstytucji w Bytomiu oraz Budowa rurociągu tłocznego 2XDN250 od pompowni P0 do pompowni P1 przy ul. Orzegowskiej.
03.07.2025
2025/BZP 00307751/01
Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi gminnej pomiędzy ul. Orzegowską a ul. Konstytucji w Bytomiu oraz Budowa rurociągu tłocznego 2XDN250 od pompowni P0 do pompowni P1 przy ul. Orzegowskiej.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu
1.3.) Oddział zamawiającego: MZDIM Bytom
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240136989
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Smolenia 35
1.5.2.) Miejscowość: Bytom
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzdim.bytom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi gminnej pomiędzy ul. Orzegowską a ul. Konstytucji w Bytomiu oraz Budowa rurociągu tłocznego 2XDN250 od pompowni P0 do pompowni P1 przy ul. Orzegowskiej.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ccdf141b-aaae-4dee-bda8-8b7171d32e29
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00307751
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035481/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Budowa drogi gminnej pomiędzy ul. Orzegowską a ul. Konstytucji w Bytomiu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mzdim-bytom.logintrade.net/zapytania_email,203111,4caa77bf75ea08020fac36d4943273f2.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: : 1. W przedmiotowym postępowaniu
komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu następujących środków komunikacji elektronicznej:
1.1. Platformy do obsługi postępowań przetargowych, dostępnej pod adresem: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/;
Obsługę techniczną Platformy świadczy firma Logintrade S.A. W przypadku pytań dotyczących korzystania z Platformy lub
ewentualnych problemów technicznych prosimy o kontakt: pn – pt. w godz. 8.00 – 16.00, tel. +48 71 787 35 34 lub e-mail:
helpdesk@logintrade.net.
1.2. Poczty elektronicznej: zamowienia@mzdim.bytom.pl;
2. Rejestracja i korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje regulamin korzystania z
Platformy.
3. Zgodnie z § 11 ust. 2 r.d.e. Zamawiający udostępnia poniżej informacje na temat specyfikacji, połączenia, formatu przesyłanych
danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania
i odbioru danych. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:
3.1. dopuszczalne przeglądarki internetowe: aktualne wersje
a) Internet Explorer
b) Google Chrome
c) Mozilla Firefox
3.2. Opera pozostałe wymagania techniczne:
a) dostęp do sieci Internet
b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest-ajax
c) włączona obsługa JavaScript
d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
e) zainstalowany Acrobat Reader
f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java – Java SE Runtime Environment aktualna wersja
3.3. wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
a) Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
b) Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
c) Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A.
d) Kwalifikowane Centrum Certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.
e) Certum Kwalifikowane EuroCert
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB. Większe pliki zaleca się skompresować do
jednego pliku archiwum (ZIP) w celu nie przekroczenia w/w wielkości. Zamawiający informuje, że w oparciu o zapisy pkt 4 załącznika
nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych, wymagań dla rejestrów
publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformacyjnych (t.j. Dz. U.
2017 poz. 2247 z późn. zm.) nie dopuszcza się kompresji pliku archiwum w formacie RAR. W przypadku próby zastosowania
formatu kompresji RAR nie będzie możliwe jego złożenie za pomocą Platformy.
5. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych:
Zamawiający wskazuje jako format danych przesyłanych przez Wykonawcę środkiem komunikacji elektronicznych oświadczeń lub
dokumentów format .pdf. Jednak Wykonawca może przygotować dokumenty i oświadczenia w każdym innym formacie określonym
treścią rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. 2017
poz. 1320 z poźn. zm).
6. Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych: czas zapisany jest w formacie YYYY MM-DD HH:MM:SS.
7. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat
SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet.
8. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
9. Komunikacja ustna dopuszczalna jest wyłącznie w toku negocjacji oraz w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w
szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, ofert, o ile jej treść jest udokumentowana
(wymagana jest pisemna notatka z rozmowy lub negocjacji).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DNP.260.20.2025.TP2.RB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres zamówienia realizowany na rzecz MZDIM Bytom:
4. Przedmiotem zamówienia jest budowa odcinka drogi gminnej klasy L o długości 540,65 mb (ETAP 3 – 304,70 mb I ETAP 4 – 235,95 mb) od granicy etapu 2 do granicy terenu objętego obowiązującym Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, która polegać będzie na wykonaniu nowej nawierzchni jezdni, obustronnych chodników, zatok postojowych, zjazdów na drogi wewnętrzne, zjazdów indywidualnych oraz zieleniec oddzielających chodnik od jezdni. Ponadto zadanie obejmuje budowę kanalizacji deszczowej grawitacyjnej i oświetlenia ulicznego. Istniejąca nawierzchnia z płyt betonowych zostanie usunięta przez Zamawiającego przed przekazaniem terenu budowy.
5. Wykonawca w ramach robót winien:
a) opracować i zatwierdzić projekt czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych; Organizacja ruchu na czas wykonywania robót powinna być wprowadzona zgodnie z opracowanym i zatwierdzonym projektem oraz zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczególnych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U. Nr 177, poz.1729). Koszty wykonania projektu tymczasowej organizacji ruchu, która podlega zatwierdzeniu przez Prezydenta Miasta Bytomia oraz koszty oznakowania pionowego i poziomego na czas prowadzenia robót Wykonawca winien uwzględnić w ofercie cenowej;
b) opracować, zatwierdzić (zgodnie z procedurą zatwierdzenia opisaną wyżej w pkt 5 a) i wdrożyć projekt docelowej organizacji z uwzględnianiem uwag wskazanych przez U.M. Bytom w protokole odbioru docelowej organizacji ruchu oraz opracowaniem aneksów do ewentualnych zmian wynikłych po opracowaniu projektu docelowej organizacji ruchu; Koszty wykonania i wdrożenia docelowej organizacji ruchu Wykonawca winien uwzględnić w ofercie cenowej. Wykonawca w ofercie winien uwzględnić również koszty opracowania, zatwierdzenia i wdrożenia w terenie aneksu/ -ów do zatwierdzonego projektu docelowej zmiany organizacji ruchu, w przypadku zgłoszenia przez UM Bytom uwag w protokole odbioru docelowych zmian w organizacji ruchu;
c) uzyskać decyzję na wycinkę drzew oraz uwzględnić w ofercie cenowej wszystkie prace związane z wykonaniem czynności wskazanych w pozyskanej decyzji na wycinkę drzew;
d) wykonać oraz zamontować tablicę informacyjną, zgodnie z załączonym do postępowania wzorem; Wykonawca, przed wykonaniem tablicy winien przedstawić Zamawiającemu projekt celem akceptacji;
e) wykonać roboty budowlane zgodnie z dokumentacja projektową, decyzjami administracyjnymi, prawem budowlanym, zasadami sztuki budowlanej;
f) wykonać kompletną geodezyjną dokumentację powykonawczą w 3 egzemplarzach w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie umożliwiającym jej otwarcie w programie ogólnodostępnym (darmowym), z naniesieniem na zasoby Wydziału Geodezji UM Bytom. Dokumentacja powykonawcza winna zawierać:
- dokumentację projektową z naniesionymi wszelkimi zmianami,
- zatwierdzone przez Zamawiającego karty materiałowe,
- inwentaryzację wdrożonego oznakowania docelowego (z uwzględnianiem uwag wskazanych przez U.M. Bytom w protokole odbioru docelowej zm. organizacji ruchu),
- operat geodezyjny,
- oświadczenia kierownika budowy,
- wyniki badań,
- obmiary dla każdego zakresu z osobna np. chodniki, jezdnia, miejsca postojowe, ścieżka rowerowa, zieleńce, place, zatoki itp.,
g) ująć w wycenie koszty związane z przygotowaniem i utrzymaniem zaplecza technicznego,
h) uzgodnić działania na terenie budowy, nie wyklucza się jednoczesnych prac wykonywanych przez inne podmioty (np. budowa zjazdów, likwidacja ogrodzeń, przebudowa / budowa sieci)
i) wykonać oświetlenie przejść dla pieszych zgodnie z Wytycznymi Wr-D-41-3 oraz obowiązującymi przepisami i zastosować oprawy uliczne posiadające certyficat ENEC +,
j) wykonywać częściowe pomiary rezystancji izolacji przed ułożeniem nawierzchni wierzchniej, a po zagęszczeniach terenu – pod nadzorem inwestora,
k) celem ochrony istniejącej infrastruktury drogowej Wykonawca winien przewidzieć dojazd do budowy drogą gruntową od ul. Orzegowskiej, wzdłuż zbiornika wodnego wraz z uzyskaniem zgody właściciela gruntu oraz bieżącym utrzymaniem drogi i jej utwardzeniem na końcowym odcinku (dł. o. 100 mb) materiałem nie pylącym (np. destrukt asfaltowy), co Wykonawca winien skalkulować w ofercie cenowej.
Zakres zamówienia realizowany na rzecz Bytomskich Wodociągów Sp. z o.o.
6. Przedmiotem zamówienia, o którym mowa w pkt 1 lit. b powyżej jest budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej wraz z niezbędną infrastrukturą o średnicy Dz 250 mm z rur PE100 SDR17 o łącznej długości 1106,51 m oraz budowa studni rewizyjno-czyszczakowych DN 2000 mm. Realizacja zadania podyktowana jest koniecznością wykonania ww. prac przed zamierzonym ułożeniem nawierzchni w ul. Bażantowej zaplanowanym przez MZDIM Bytom.
Przebieg istniejącego uzbrojenia terenu pokazano w części rysunkowej na planie zagospodarowania terenu.
7. Wykonawca w ramach robót kanalizacyjnych zobowiązany jest do:
a) sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu,
b) zapewnienia kompleksowej obsługi geodezyjnej wraz z powykonawczą inwentaryzacją geodezyjną zgodnie z wytycznymi Zamawiającego,
c) wykonania dokumentacji fotograficznej terenu budowy i terenów przyległych przed rozpoczęciem robót i po ich zakończeniu,
d) organizacji, zagospodarowania i likwidacji placu budowy,
e) wykonania organizacji ruchu i oznakowanie budowy, zajęcia pasa drogowego wraz z kosztami z tym związanymi,
f) zlecenia i opłacenia nadzorów branżowych,
g) pokrycia wszelkich kosztów i opłat związanych z realizacją umowy między innymi: za zajęcie terenu,
h) wywozu materiałów rozbiórkowych nie nadających się do odzysku na miejsce składowania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
i) utrzymania na własny koszt stałego dostępu do wszystkich posesji przez cały okres trwania robót,
j) przywrócenia terenu po zakończeniu robót do stanu poprzedniego,
k) wykonania wszelkich niezbędnych badań, w tym zagęszczenia gruntu,
l) usuwania wszelkich awarii i szkód wyrządzonych w związku z wykonywanymi robotami
lub zaniechaniami ich wykonania,
m) oczyszczania terenu i dróg zanieczyszczonych podczas transportu związanego z realizacją przedmiotu umowy,
n) przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących ochrony środowiska i niezwłocznego informowania o wszystkich zdarzeniach mających wpływ na środowisko,
o) koordynowania prac realizowanych przez podwykonawców,
p) wykonania dokumentacji powykonawczej zgodnie z załącznikiem nr 2 do umowy –3 kpl. wersji papierowej + 1 kpl. wersji elektronicznej,
r) ochrony punktów pomiarowych i wysokościowych, a w przypadku ich uszkodzenia
do ich odnowienia,
s) wypełnienia względem osób biorących udział przy realizacji zadania, obowiązku informacyjnego w rozumieniu art. 14 RODO w zakresie administrowania danymi osobowymi
przez Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający (MZDIM Bytom) przewiduje udzielenie zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy p.z.p polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, polegających w szczególności na wykonaniu robót nawierzchniowych, elektrycznych i sieciowych obejmujących swym zakresem m.in.: roboty pomiarowe, ziemne, nawierzchniowe, wykończeniowe dot. min. regulacji urządzeń na sieci, roboty dot. przebudowy/budowy instalacji elektrycznych i teletechnicznych, roboty dot. przebudowy/budowy kanalizacji deszczowej;
Bytomskie Wodociągi Sp. z o.o. nie przewidują udzielania zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy p.z.p.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: : A. Kryterium A - „CENA” w PLN:
a) znaczenie kryterium A - CENA – waga 90% (90,00 pkt);
B. Kryterium B – „Okres gwarancji i rękojmi ”:
a) znaczenie kryterium B – waga 10% (10 pkt)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
Wykonawca musi wykazać, iż:
Dla zakresu zamówienia realizowanego na rzecz MZDIM Bytom:
4.1. wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie w ramach jednego zamówienia (jednej umowy), co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie lub przebudowie lub rozbudowie drogi o klasie co najmniej “L” o długości min. 500 mb,
4.2. wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie w ramach jednego zamówienia (jednej umowy), co najmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu kanalizacji deszczowej o minimalnej średnicy Dz600mm o minimalnej dł. 250 mb,
4.3. dysponuje co najmniej 1 osobą (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej – bez ograniczeń, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
4.4. dysponuje co najmniej 1 osobą (kierownikiem robót elektrycznych) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, w co najmniej w ograniczonym zakresie, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
4.5. dysponuje co najmniej 1 osobą (kierownikiem robót w zakresie sieci kanalizacyjnej deszczowej, sanitarnej lub ogólnospławnej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
Dla zakresu zamówienia realizowanego na rzecz Bytomskich Wodociągów Sp. z o.o.
4.6. wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie w ramach jednego zamówienia (jednej umowy), co najmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu co najmniej 500 m kanalizacji sanitarnej tłocznej o średnicy min. Dz 250 mm,
4.7. dysponuje co najmniej 1 osobą (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
4.8. dysponuje co najmniej 1 osobą (kierownikiem robót budowlanych) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej – bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
Uwaga 1: Zamawiający dopuszcza łączne spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 4.1, 4.2 oraz 4.6 tj. roboty mogą być wykonywane w ramach jednego zamówienia (jednej umowy).
Uwaga 2 : Warunek dotyczący spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa
w pkt 4.3, 4.4, 4.5, 4.7 oraz 4.8 jest spełniony, jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dysponują łącznie co najmniej 1 osobą (kierownikiem budowy), 1 osobą (kierownikiem robót elektrycznych), 1 osobą (kierownikiem robót w zakresie sieci kanalizacyjnej deszczowej, sanitarnej lub ogólnospławnej), 1 osobą (kierownikiem budowy w zakresie w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych), 1 osobą (kierownikiem robót budowlanych) . W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty Załącznik nr 3d do SWZ, z którego wynika, jakimi zdolnościami zawodowymi dysponują poszczególni wykonawcy.
Uwaga 3: Zamawiający dopuszcza łączne spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 4.3 oraz 4.8 przez jedną osobę.
Uwaga 4: Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, w odniesieniu do warunków dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający dopuszcza łączne spełnienie warunków przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa
w Rozdziale XXI pkt 4 niniejszej SWZ:
1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, ilości, daty, miejsca wykonania
i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego
i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – wzór stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za projektowanie oraz kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (posiadanych uprawnień do kierowania robotami budowlanymi) oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
2. W zakresie nieuregulowanym w SWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
7. Do oferty należy dołączyć:7.1. Formularz oferty zgodnie z Załącznikiem nr 3a do SWZ.
7.2. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
7.3. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
7.4. Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, jeśli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą lub podmiot jest wpisany do w/w rejestrów.
7.5 Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu stanowi Załącznik nr 3b do SWZ w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku wspólnego ubiegania się
o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepoleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu.
7.6.Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wzór oświadczenia o spełnianiu warunków stanowi Załącznik nr 3b do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
7.7.Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy p.z.p., z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3c do SWZ).
7.8. Zobowiązanie, o którym mowa w art. 118 ust. 4 p.z.p., w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3d do SWZ).
7.9 kosztorys ofertowy dotyczący zakresu zamówienia realizowanego na rzecz Bytomskich Wodociągów Sp. z o.o.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w następującej wysokości: 95 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100 PLN).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 z późn. zm.).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w VELO Bank O/Bytom
nr rachunku 28 1560 0013 2010 4657 5000 0037 z dopiskiem „Budowa drogi gminnej pomiędzy ul. Orzegowską a ul. Konstytucji w Bytomiu oraz Budowa rurociągu tłocznego 2XDN250 od pompowni P0 do pompowni P1 przy ul. Orzegowskiej” - DNP.260.20.2025.TP2.RB”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w p.z.p., bez potwierdzania tych okoliczności;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Bytom – Miejski Zarząd Dróg
i Mostów w Bytomiu;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
(art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8) musi zostać złożone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;
2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz
z ofertą.
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa p.z.p.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku gdy o udzielenie zamówienia ubiegać się będą Wykonawcy wspólnie, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnikado reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (powyższe nie dotyczy spółki cywilnej, jeżeli Wykonawcy do oferty dołączą umowę spółki, z której wynikać będzie pełnomocnictwo do występowania w imieniu spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę).
W zakresie nieuregulowanym SWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający podwykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Ze względu na ograniczoną liczbę znaków do 4000 Zamawiający informuje, że rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia opisano w § 13 i § 16 projektowanych postanowień umowy - Załącznik nr 2.1 do SWZ (dotyczy MZDIM Bytom) oraz § 16 - § 19 projektowanych postanowień umowy - Załącznik nr 2.2 do SWZ (dotyczy Bytomskich Wodociągów Sp. z o.o.)7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-18 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-18 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-16
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Przedmiotem zamówienia jest:a) budowa drogi gminnej pomiędzy ul. Orzegowską a ul. Konstytucji w Bytomiu (zakres MZDIM Bytom), oraz
b) budowa rurociągu tłocznego 2xDN250 od pompowni P0 do pompowni P1 przy ul. Orzegowskiej (zakres Bytomskie Wodociągi Sp. z o.o.).
2. Zadanie, o którym mowa w pkt 1 lit. a) powyżej dofinansowane jest z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, z którą Zamawiający (MZDIM Bytom) zawarł stosowną umowę. Równocześnie Zamawiający (MZDIM Bytom) jest w trakcie pozyskiwania dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Zamawiający (MZDIM Bytom) zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, o którym mowa w pkt 1 lit. a) powyżej kwotę 5 559 150,00 zł brutto. Zgodnie z art. 257 ustawy Pzp przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne które Zamawiający (MZDIM Bytom) zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
3. Zadanie, o którym mowa w pkt 1 lit. b) powyżej realizowane jest ze środków własnych Bytomskich Wodociągów Sp. z o.o., które zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zadania kwotę 2 047 937,85 zł brutto.