BZP: Zakup lekkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego w 2025r w ramach zadania pn.: „Przygotowanie jednostek ochotniczych straży pożarnych do działań ratowniczo-gaśniczych”.
03.07.2025
2025/BZP 00307799/01
OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA CUKROWNIA NAKŁO W NAKLE NAD NOTECIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup lekkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego w 2025r w ramach zadania pn.: „Przygotowanie jednostek ochotniczych straży pożarnych do działań ratowniczo-gaśniczych”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA CUKROWNIA NAKŁO W NAKLE NAD NOTECIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 091486954
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rudki 1
1.5.2.) Miejscowość: Nakło nad Notecią
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 731 934 842
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kontakt@ospcukrownianaklo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ospcukrownianaklo.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Stowarzyszenie
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup lekkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego w 2025r w ramach zadania pn.: „Przygotowanie jednostek ochotniczych straży pożarnych do działań ratowniczo-gaśniczych”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-86f0864c-7234-45cc-90a4-518599825bce
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00307799
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00303448/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup lekkiego samochodu ratowniczo - gaśniczego w 2025r w ramach zadania pn.: „Przygotowanie jednostek ochotniczych straży pożarnych do działań ratowniczo-gaśniczych”.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11369103.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1136910
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, zostały opisane w Regulaminie Internetowej Platformy
zakupowej platformazakupowa.pl. Open Nexus Sp. z o.o., zwany dalej Regulaminem na Platformie. W przypadku pytań
technicznych związanych z działaniem systemu Zamawiający prosi o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl pod
numerem +48 (22) 101 02 02, lub adresem e-mail: cwk@platformazakupowa.pl.
Występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty lub wniosku do ilości 10 plików lub spakowanych
folderów przy maksymalnej wielkości 150 MB. W przypadku większych plików zalecamy skorzystać z instrukcji pakowania plików
dzieląc je na mniejsze paczki po np. 150 MB każdy (https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje). Zamawiający, zgodnie z
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne, umożliwiające pracę na
platformazakupowa.pl tj:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) Komputer klasy PC lub MAC, dowolny system operacyjny wersji umożliwiającej zainstalowanie dowolnej przeglądarki internetowej
z włączoną obsługą języka JavaScript, akceptującej pliki typu „cookies”,
3) Zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików pdf.
4) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS
5) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem danych osobowych jest Zarząd Ochotniczej Straży Pożarnej Cukrownia Nakło, z siedzibą przy ul. Rudki 1, 89-100 Nakło nad Notecią.
2) Inspektorem ochrony danych osobowych w Ochotniczej Straży Pożarnej OSP Cukrownia Nakło jest Paweł Wolski, mail: kontakt@ospcukrownianaklo.pl
3) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym.
4) Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp.
5) Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6) Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7) W odniesieniu do podanych danych osobowych, decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8) Posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) Nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.OSP.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie obejmuje dostawę fabrycznie nowego lekkiego samochodu gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej Cukrownia Nakło w Nakle nad Notecią w ramach zadania pn.: „Przygotowanie jednostek ochotniczych straży pożarnych do działań ratowniczo-gaśniczych”.
2.1 Podstawowe parametry techniczne pojazdu stanowiącego przedmiot niniejszego zamówienia:
1) Rok produkcji: 2024/2025,
2) Rodzaj: samochód osobowy typu pickup – lekki samochód gaśniczy,
3) Silnik o pojemności min. 1950cm3 zasilany olejem napędowym spełniający aktualną normę emisji spalin EURO 6,
2.2 Charakterystyka zabudowy pojazdu:
1) Nadwozie koloru czerwonego oznakowane zgodnie z Zarządzeniem Nr 1 Komendanta Głównego PSP z dnia 24 stycznia 2020 r., z późniejszymi zmianami w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych PSP tj. napisy STRAŻ oraz herb OSP na drzwiach przednich, numery operacyjne, oznakowanie taśmą odblaskową, – Emblemat OSP stanowi załącznik Nr 4 do SWZ.
2) Samochód musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022, z późn. zm.) oraz być wyposażony w:
a) Generator sygnałów świetlno - dźwiękowych (min. 3 zmiennych modulowanych tonów) z możliwością podawania komunikatów głosowych, z dodatkowym dźwiękiem ostrzegawczym tzw. horn, głośnik o mocy min. 100 W. Miejsce zamocowania przycisku alarmowego sterowania i mikrofonu w kabinie zapewniające ergonomiczny dostęp.
b) Dodatkowy zestaw sygnałów ostrzegawczych nisko tonowych tzw. RUMBLERY, sygnał zamontowany w taki sposób, aby dźwięk wydobywał się w kierunku jazdy pojazdu
c) Na dachu pojazdu belka sygnalizacyjna LED z podświetlanym napisem STRAŻ. Belka dopasowana do szerokości dachu. Układ sterowania (podłączenie) belką musi zapewnić możliwość włączenia samej sygnalizacji świetlnej (bez sygnalizacji dźwiękowej) oraz działanie sygnalizacji świetlnej musi być możliwe również przy wyjętym kluczyku ze stacyjki pojazdu. Belka nie może wystawać poza obrys dachu. Belka zespolona z kloszem bezbarwnym lub niebieskim o świetle niebieskim.
d) Na przodzie pojazdu w okolicach atrapy zamontowane 2 moduły lamp kierunkowych stroboskopowych LED z kloszem bezbarwnym o świetle niebieskim. Układ sterowania (podłączenie) modułami musi zapewnić możliwość włączenia samej sygnalizacji świetlnej (bez sygnalizacji dźwiękowej) oraz działanie sygnalizacji świetlnej musi być możliwe również przy wyjętym kluczyku ze stacyjki pojazdu.
e) 2 moduły lamp kierunkowych stroboskopowych - umieszczone na zderzaku.
f) Na tylnej ścianie zabudowy hardtop/smartcap zamontowane 2 moduły lamp kierunkowych stroboskopowych LED z kloszem bezbarwnym o świetle niebieskim.
g) Sterowanie lampami błyskowymi pojazdu uprzywilejowanego oraz sygnałami dźwiękowymi musi odbywać się w kabinie
h) Urządzenia uprzywilejowania oraz pozostałe urządzenia fabryczne samochodu nie mogą powodować zakłóceń urządzeń łączności radiowej.
3) Zamontowany radiotelefon przewoźny z zakodowaną częstotliwością podaną przez zamawiającego:
a) Zakres VHF: 148,6625 MHz - 168,475 MHZ
4) Pojazd wyposażony w wyciągarkę z płytą montażową w przednim zderzaku o sile uciągu min. 5,0 [T] z liną syntetyczną o długości co najmniej 25 [m]. Wyciągarka wyposażona w układ sterowania i ślizgową prowadnicę liny, zamontowana z przodu pojazdu w zderzaku.,
5) Hak holowniczy kulowy, homologowany, z wyprowadzoną instalacją elektryczną i gniazdem 13-pinowym do podłączenia przyczepy + przejściówką na gniazdo standardowe (7-pinowe),
6) Orurowanie przednie wykonane ze stali nierdzewnej w kolorze czarnym,
7) Orurowanie boczne wykonane ze stali nierdzewnej w kolorze czarnym,
8) Snorkel,
9) Dodatkowe oświetlenie dalekosiężne zamontowanie nad orurowaniem przednim auta min. 4 punkty świetlne (lampy o średnicy min. 7” max. 9”) z włącznikiem w miejscu dostępnym w obrębie miejsca kierowcy,
10) Zbiornik wody o pojemności min. 250, max 350. litrów zamontowany w przestrzeni ładunkowej z dwiema nasadami. Nasadą do tankowania STORZ 52 z zaworem zamykającym. Zbiornik musi posiadać system odprowadzania przelewu na zewnątrz pojazdu, zapewniający bezpieczne odprowadzanie nadmiaru cieczy,
11) Pompa spalinowa, przenośna o wadze nieprzekraczającej 15 kg, posiadająca silnik 4suwowy o wydajności min. 200l/min, nasadzie wyjściowej W25 oraz z podłączaniem do zbiornika wodnego znajdującego się na samochodzie umożlwiająca zassanie z niego wody,
12) Zabudowa skrzyni ładunkowej typu hardtop lub smartcap w kolorze samochodu, dostęp przez 3 klapy (z prawej i lewej strony oraz tylna). Klapy boczne muszą posiadać wysokość dostępową okna min. 46cm. Wszystkie klapy zamykane na klucz, siłowniki gazowe podtrzymujące klapy po otwarciu. Minimalne obciążenie dachu zabudowy 80 [kg]. W zabudowie pojazdu (nad zbiornikiem wody i pompą) półka na sprzęt na wysokości min. 55cm licząc od podstawy przestrzeni ładunkowej.,
13) Bagażnik dachowy umiejscowiony nad przestrzenią ładunkową,
14) Przetwornicę 12V/230V,
15) W zabudowie zamontowane oświetlenie LED skrzyni ładunkowej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik Nr 1a do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144210-3 - Wozy strażackie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34114000-9 - Pojazdy specjalne
34110000-1 - Samochody osobowe
34100000-8 - Pojazdy silnikowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający uzna za najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą liczbę punktów biorąc pod
uwagę nw. kryteria:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacja z
Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4
ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na
podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
3) opis parametrów oferowanego pojazdu załącznik 1a;5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
3) opis parametrów oferowanego pojazdu załącznik 1a;5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1.3. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć:1) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie
osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych (KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru),
2) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) pełnomocnictwo, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności
wskazanie:
- postępowania o zamówienie publicznego, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu
siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego pełnomocnictwa,
3) opis parametrów oferowanego pojazdu – Załącznik Nr 1a.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący
wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania
ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja
będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany Umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności.2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT Zamawiający
dopuszcza zmianę umowy, z zachowaniem wartości netto umowy i zmianą wartości brutto.