BZP: Dowóz dzieci i uczniów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026 II
03.07.2025
2025/BZP 00307815/01
GMINA LEGNICKIE POLE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci i uczniów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026 II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LEGNICKIE POLE
1.3.) Oddział zamawiającego: GMINA LEGNICKIE POLE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647481
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Klasztorna 20
1.5.2.) Miejscowość: Legnickie Pole
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-241
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@legnickiepole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.legnickiepole.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci i uczniów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026 II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d1e2af82-97a9-461d-9622-c1429e38f9d0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00307815
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00034827/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz dzieci i uczniów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2025 / 2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d1e2af82-97a9-461d-9622-c1429e38f9d03.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl oraz https://bip.legnickiepole.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu, z
wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za
pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem
„Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie
odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj
załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu
udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
12. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta
„Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do
komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
13. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
14. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
15. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ORG.271.18.2025.U.TP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na przewozie dzieci przedszkolnych do Przedszkola w
Legnickim Polu i przewozie uczniów do Zespołu Szkolno - Przedszkolnego – Szkoły Podstawowej w Legnickim Polu w
Mikołajowicach oraz w Bartoszowie, województwo dolnośląskie, (zgodnie z uchwałą Rady Gminy Legnickie Pole z dnia
30.09.2019r. wchodzących w skład Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Legnickim Polu) obejmującej transport
autobusowy i opiekę w czasie przewozu dzieci i uczniów do poszczególnych placówek oświatowych tj. Przedszkola w
Legnickim Polu i Szkół: w Legnickim Polu, Mikołajowicach i Bartoszowie na trasach określonych w rozdz. VI Opisu
przedmiotu zamówienia.
3. Przewóz dzieci i uczniów będzie się odbywał w dniach zajęć dydaktyczno-wychowawczych (dalej: zajęcia) ustalonychpodstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku
szkolnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 46 poz. 432 z późn. zm.), w oparciu o rozkład jazdy opracowany przez Wykonawcę i
zatwierdzony przez Zamawiającego.
4. Przewozy będą realizowane w dni robocze, w ciągu roku szkolnego 2025/2026, z wyłączeniem wakacji, ferii, przerw
świątecznych, dni wolnych od zajęć oraz dni, w których zajęcia nie będą odbywały się z powodu okoliczności zdarzeń
związanych m.in. epidemią bądź stanem zagrożenia epidemicznego, m.in. wirusa SARS-CoV-2 lub choroby wywołanej tym
wirusem (COVID-19), bądź innego wirusa i wywołanej nim choroby oraz w przypadku wprowadzenia zdalnego nauczania,
bądź nauczania hybrydowego. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu, wolnym od zajęć, Wykonawca
zobowiązany będzie zapewnić przewóz uczniom i dzieciom zgodnie z ustaleniami z osobami reprezentującymi placówki
oświatowe objęte niniejszym zamówieniem.
5. Wykonawca zapewni na własny koszt i we własnym zakresie, opieki osoby dorosłej (opiekuna) podczas przewozu
uczniów do szkół, w każdym autobusie. Opieki nie może sprawować kierowca autobusu.
6. W razie awarii autobusu Wykonawca zapewni zastępczy autobus w czasie maksymalnie 60 minut od momentu
zgłoszenia awarii.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji zostały zawarte w Opisie przedmiotu zamówienia
stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ oraz w umowie w sprawie zamówienia publicznego stanowiącej załącznik nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: dodatkowy kurs na przewóz osób zamieszkałych na terenie Gminy Legnickie Pole, w okresie od poniedziałku do piątku w
czasie trwania roku szkolnego, trasa przejazdu będzie wynosić ok. 100 km dziennie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji autobusów
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia autobusu zastępczego w przypadku awarii
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale XIV SWZ,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.
2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp
dotyczących:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Wykonawca spełni ten warunek, jeśli przedstawi wpis do KRS lub
do CEiDG,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów –
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał ważną licencję (zezwolenie) do wykonywania na terenie Polski transportu
drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2024 poz. 1539 oraz z ustawą
z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2024r. poz.1251 z późn.zm).
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co
najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji
te uprawnienia są wymagane.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Wykonawca spełni ten warunek jeżeli udokumentuje, że nie zalega z płatnościami
publiczno – prawnymi. Ponadto o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy są ubezpieczeni od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą
niż 100 000,00zł (sto tysięcy złotych).
Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na podstawie:
- złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ
- dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż 100 000,00 zł (sto tysięcy złotych).
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego Wykonawcy lub osób skierowanych przez Wykonawcę do
realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości jeżeli:
a) Warunek w zakresie doświadczenia:
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie w sposób należyty wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę polegającą na
transporcie uczniów do szkół podstawowych i/lub gimnazjów i/lub przedszkoli. Wykonana usługa powinna dotyczyć
transportu przynajmniej 100 uczniów lub dzieci do szkół lub przedszkoli;
b) Warunek w zakresie potencjału technicznego:
Wykonawca wykaże, że dysponuje odpowiednimi środkami transportu: 5 autobusami w tym 3 autobusami przystosowanymi
do bezpiecznego przewozu dzieci i młodzieży, wyposażonymi każdy w minimum 50 miejsc siedzących oraz 2 autobusami
rezerwowymi. Warunki przewozu uczniów powinny być zorganizowane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września
2001r. o transporcie drogowym. Każdy środek transportu musi posiadać aktualne badania techniczne, ubezpieczenie OC w
przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie dwóch lub więcej Wykonawców, warunek ten można spełniać łącznie.
c) Warunek dotyczący osób skierowanych do realizacji zamówienia:
Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe skierowanymi do realizacji
zamówienia tj.:
- osoba zarządzająca przewozami posiadająca kwalifikacje potwierdzone certyfikatem kompetencji zawodowych – minimum
1 osoba;
- kierowcy posiadający odpowiednie kwalifikacje do kierowania autobusami, dodatkowo posiadający co najmniej roczne
doświadczenie zawodowe w kierowaniu autobusami – minimum 3 osoby.
- co najmniej 3 (trzy) osoby sprawujące opiekę nad uczniami podczas ich przewozu do szkół.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie dwóch lub więcej wykonawców, warunek ten można spełniać łącznie