BZP: Przewozy dzieci z terenu gminy Ochotnica Dolna na zajęcia szkolne wraz z zapewnieniem opieki nad nimi w trakcie przewozów
03.07.2025
2025/BZP 00308256/01
Gmina Ochotnica Dolna
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przewozy dzieci z terenu gminy Ochotnica Dolna na zajęcia szkolne
wraz z zapewnieniem opieki nad nimi w trakcie przewozów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ochotnica Dolna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892587
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dłubacze 160
1.5.2.) Miejscowość: Ochotnica Dolna
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-452
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@ochotnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ochotnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przewozy dzieci z terenu gminy Ochotnica Dolna na zajęcia szkolne
wraz z zapewnieniem opieki nad nimi w trakcie przewozów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cbe999a1-90a1-4c6c-88b9-feab80793478
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00308256
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00066711/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Przewozy dzieci z terenu gminy Ochotnica Dolna na zajęcia szkolne wraz z zapewnieniem opieki nad nimi w trakcie przewozów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cbe999a1-90a1-4c6c-88b9-feab807934783.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszelkie informacje dotyczące
wymagań technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały opisane w
specyfikacji oraz w Regulaminie Platformy e-Zamówienia, dostępnym na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz
informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została zamieszczona w Załączniku nr 10 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia stosowania zostały zawarte w Klauzuli informacyjnej, stanowiącej
Załącznik nr 10 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
: Przewozy uczniów z terenu Ochotnicy Dolnej i Górnej;
Obejmują one:
a) przewozy uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Ochotnicy Dolnej;
b) przewozy uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. ks. prof. Józefa Tischnera w Ochotnicy Dolnej –Skrodne;
c) przewozy uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej
w Ochotnicy Górnej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym opis tras przewozowych został zamieszczony
w Załączniku nr 1 do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
przewozy uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. mjra Henryka Sucharskiego w Tylmanowej;
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym opis tras przewozowych został zamieszczony
w Załączniku nr 1 do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
przewozy uczniów uczęszczających do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 1 w Nowym Targu i Przedszkola Niebieska Kokardka w Nowym Targu i Przedszkola Specjalnego „Parasol” w Nowym Targu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym opis tras przewozowych został zamieszczony
w Załączniku nr 1 do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) Czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający będzie rozpatrywał oferty Wykonawców, którzy posiadają licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie krajowego przewozu osób, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2021 r.
o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1539 ze zm.)
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający wskazuje, iż będzie rozpatrywał oferty Wykonawców, którzy wykażą, iż dysponują niezbędnymi narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi dostępnymi wykonawcy, umożliwiającymi realizację usług objętych przedmiotem zamówienia w zakresie zmierzającym do jego prawidłowej realizacji w ramach każdego
z zadań objętych przedmiotem zamówienia:
W ramach Części I:
a) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Ochotnicy Dolnej – Wykonawca dysponuje min. 2 pojazdami umożliwiającymi przewóz dzieci w zakładanej przez Zamawiającego ilości wynoszącej łączenie 79 (przewóz środkami transportu o DMC poniżej 7,5 t), spełniającymi następujące wymagania:
- wiek pojazdu w dniu otwarcia ofert nie może wynosić więcej niż 10 lat (licząc od daty produkcji- rok produkcji);
- pojazd ma ważny przegląd techniczny pojazdu, polisę OC;
- emisja spalin minimum EURO 5;
b) Szkoła Podstawowa im. ks. prof. Józefa Tischnera w Ochotnicy Dolnej – Skrodne–Wykonawca dysponuje min. 2 pojazdami umożliwiającymi przewóz dzieci w zakładanej przez Zamawiającego ilości wynoszącej łącznie 73 (przewóz środkami transportu o DMC poniżej 7,5 t), spełniającymi następujące wymagania:
- wiek pojazdu w dniu otwarcia ofert nie może wynosić więcej niż 10 lat (licząc od daty produkcji- rok produkcji);
- pojazd ma ważny przegląd techniczny pojazdu, polisę OC;
- emisja spalin minimum EURO 5;
c) Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Ochotnicy Górnej – Wykonawca dysponuje min. 2 pojazdami umożliwiającymi przewóz dzieci w zakładanej przez Zamawiającego ilości wynoszącej łączenie 85 (przewóz środkami transportu o DMC poniżej 7,5 t), spełniającymi następujące wymagania:
- wiek pojazdu w dniu otwarcia ofert nie może wynosić więcej niż 10 lat (licząc od daty produkcji- rok produkcji);
- pojazd ma ważny przegląd techniczny pojazdu, polisę OC;
- emisja spalin minimum EURO 5;
W ramach Części II: przewozy uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. mjra Henryka Sucharskiego w Tylmanowej –min. 1 pojazdem umożliwiającym przewóz dzieci w zakładanej przez Zamawiającego ilości wynoszącej 67, spełniającymi następujące wymagania:
- wiek pojazdu w dniu otwarcia ofert nie może wynosić więcej niż 10 lat (licząc od daty produkcji- rok produkcji);
- pojazd ma ważny przegląd techniczny pojazdu, polisę OC;
- emisja spalin minimum EURO 5;
W ramach Części III: przewozy uczniów uczęszczających do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 1 w Nowym Targu i Przedszkola Niebieska Kokardka w Nowym Targu i Przedszkola Specjalnego „Parasol” w Nowym Targu–min. 1 pojazdem umożliwiającym przewóz dzieci w zakładanej przez Zamawiającego ilości wynoszącej 13 (przewóz środkami transportu o DMC poniżej 7,5 t) spełniającymi następujące wymagania:
- wiek pojazdu w dniu otwarcia ofert nie może wynosić więcej niż 10 lat (licząc od daty produkcji- rok produkcji);
- pojazd ma ważny przegląd techniczny pojazdu, polisę OC;
- emisja spalin minimum EURO 5;
- klimatyzacja wewnątrz pojazdu;
- homologacja do przewozu wózka inwalidzkiego
4) Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na zasadzie: spełnia – nie spełnia.
5) Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
6) Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert wykaz pojazdów osobno dla każdej części postępowania dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, wraz z ich charakterystyką zawierającą następujące dane: marka, data produkcji, emisja spalin, data i ważność przeglądu technicznego, ilość miejsc siedzących oraz dołączenia potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii dokumentów potwierdzających spełnianie przedmiotowych norm emisji spalin zgodnych z normami deklarowanymi w formularzu ofertowym. Wymagane pojazdy określone są w rozdziale VII pkt. 4 osobno dla każdej części postępowania. Dokumentami takimi mogą być w szczególności: wyciąg ze świadectwa homologacji, świadectwo zgodności WE, certyfikatu EURO, karta pojazdu, dokumentu wystawionego przez producenta pojazdu, zaświadczenia o zgodności CE - załącznik nr 11 do SWZ.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert wykaz pojazdów osobno dla każdej części postępowania dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, wraz z ich charakterystyką zawierającą następujące dane: marka, data produkcji, emisja spalin, data i ważność przeglądu technicznego, ilość miejsc siedzących oraz dołączenia potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii dokumentów potwierdzających spełnianie przedmiotowych norm emisji spalin zgodnych z normami deklarowanymi w formularzu ofertowym. Wymagane pojazdy określone są w rozdziale VII pkt. 4 osobno dla każdej części postępowania. Dokumentami takimi mogą być w szczególności: wyciąg ze świadectwa homologacji, świadectwo zgodności WE, certyfikatu EURO, karta pojazdu, dokumentu wystawionego przez producenta pojazdu, zaświadczenia o zgodności CE - załącznik nr 11 do SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnienie warunku przez Wykonawcę.2. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni Wykonawcy – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy).
3. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do specyfikacji.
4. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu, o którym mowa w Rozdziale IX.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale X pkt 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Oświadczenia o których mowa w pkt 2, 3 i 5przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (odpowiednio przez Wykonawcę, Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia lub pełnomocnika, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą).
7. Podmioty występujące wspólnie (spółka cywilna, konsorcjum itp.) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
8. W przypadku wyboru jako najkorzystniejszej, oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ2. Złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją zawartych w postanowieniach klauzul, jednakże Zamawiający określa porządkowy wymóg załączenia do oferty zaakceptowanych projektowanych postanowień umowy
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 2do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.