BZP: Przebudowa placu zabaw przy Żłobku Miejskim w Świeciu w ramach programu „Aktywne Place Zabaw” 2025
04.07.2025
2025/BZP 00309529/01
Gmina Świecie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przebudowa placu zabaw przy Żłobku Miejskim w Świeciu w ramach programu „Aktywne Place Zabaw” 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Świecie
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351067
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Wojska Polskiego 124
1.4.2.) Miejscowość: Świecie
1.4.3.) Kod pocztowy: 86-100
1.4.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.4.7.) Numer telefonu: 52 333 23 10
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@swiecie.eu
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swiecie.eu
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00309529
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-07-04
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00299792
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa placu zabaw przy Żłobku Miejskim w Świeciu przy ul. Chmielniki 3, 86-100 Świecie. Działka jest własnością gminy Świecie.
Zakres prac obejmuje:
1) wykonanie robót demontażowych i robót ziemnych;
2) urządzenie placu zabaw w urządzenia zabawowe:
a) huśtawkę podwójną;
b) zjeżdżalnię słonik;
c) zestaw zabawowy duży,
d) domek drewniany;
e) zestaw zabawowy mały;
f) sprężynowiec zajączek;
g) sprężynowiec owcę;
h) sprężynowiec żyrafę;
i) sprężynowiec helikopter;
j) sześciokąt sensoryczny z pokrywą;
k) kładkę terra;
l) donicę z pojemnikiem niską;
m) warzywnik duży;
n) laboratorium piasku;
3) wykonanie zieleni i małej architektury;
4) wykonanie nawierzchni bezpiecznej placu zabaw z mat przerostowych oraz nawierzchni trawiastej.
Urządzenia zostaną rozmieszczone z zachowaniem stref bezpieczeństwa pomiędzy urządzeniami.
Projektuje się nawierzchnię bezpieczną placu zabaw z mat przerostowych w kolorze zielonym oraz trawiastą.
Nawierzchnia powinna mieć certyfikat zgodności z normą PN-EN 1176 oraz PN-EN 1177 na kompletny system z warstwami podbudowy.
Nawierzchnie wg PN-EN 1176-1:2017-12.
Wszystkie urządzenia placu zabaw powinny mieć umieszczoną tabliczkę znamionową z nazwą urządzenia i producenta oraz informację o wysokości upadku. Wskazane w projekcie urządzenia są przykładowe, zakres tolerancji na poszczególne wymiary urządzenia i jego elementów ±5 %.
Zastosowane kolory urządzeń placu zabaw to: szary, zielony i żółty. Kolorystyka montowanych urządzeń ma być ze sobą spójna i jednakowa.
Przedmiot zamówienia dofinansowany jest z ramach Resortowego programu „Aktywne Place Zabaw” 2025. Gmina podpisała umowę ze Skarbem Państwa – Wojewodą Kujawsko-Pomorskim w Bydgoszczy na realizację ww. zadania.
Gmina po zakończeniu robót budowlanych musi uzyskać certyfikat/ świadectwo z kontroli, tzw. kontroli pomontażowej placu zabaw po dokonaniu modyfikacji w wyposażeniu lub nawierzchni), potwierdzającej zgodność placu zabaw lub nawierzchni z Normami PN-EN 1176 lub 1177. Dokument z kontroli potwierdzającej zgodność placu zabaw lub nawierzchni z Normami PN-EN 1176 lub 1177 musi być wystawiony przez niezależną, wyspecjalizowaną, zewnętrzną jednostkę kontrolującą, która nie była bezpośrednio zaangażowana w montaż i nie jest odpowiedzialna za ewentualne prace naprawcze i związane z tym wydatki.
Data uzyskania powyższych dokumentów może przypadać w terminie do dnia 31 stycznia 2026 r., natomiast rzeczowe zakończenie zadania, musi nastąpić do dnia 31 grudnia 2025 r., dlatego też Zamawiający określa termin realizacji przedmiotu zamówienia jako 3 miesiące od dnia zawarcia umowy, jednak nie dłużej niż do dnia 28.11.2025 r.
Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 2 do SWZ – dokumentacja projektowa.
Przedmiar robót znajduje się w załączniku nr 2a do SWZ.
Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu wszelkich dokumentów pozwalających na dokonanie odbioru inwestycji oraz uzyskanie certyfikatu/ świadectwa z kontroli, tzw. kontroli pomontażowej placu zabaw od instytucji zewnętrznej.
Planowana inwestycja nie będzie dostępna dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami zgodnie z art. 100 ustawy Pzp.
W przypadku określenia w dokumentacji projektowej, w szczególności stanowiącej załącznik nr 2 i załącznik nr 2a do niniejszej SWZ, przedmiotu zamówienia przez wskazanie technologii, producenta, nazw własnych, znaków towarowych lub pochodzenia urządzeń i materiałów, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający informuje, że mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jakościowych i funkcjonalnych. Przez produkty równoważne należy rozumieć urządzenia i materiały posiadające nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Zastosowanie produktów równoważnych w żaden sposób nie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń rozwiązań równoważnych musi zostać załączony do oferty, jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce. Zgodnie z art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa placu zabaw przy Żłobku Miejskim w Świeciu przy ul. Chmielniki 3, 86-100 Świecie. Działka jest własnością gminy Świecie.
Zakres prac obejmuje:
1) wykonanie robót demontażowych i robót ziemnych;
2) urządzenie placu zabaw w urządzenia zabawowe:
a) huśtawkę podwójną;
b) zjeżdżalnię słonik;
c) zestaw zabawowy duży,
d) domek drewniany;
e) zestaw zabawowy mały;
f) sprężynowiec zajączek;
g) sprężynowiec owcę;
h) sprężynowiec żyrafę;
i) sprężynowiec helikopter;
j) sześciokąt sensoryczny z pokrywą;
k) kładkę terra;
l) donicę z pojemnikiem niską;
m) warzywnik duży;
n) laboratorium piasku;
3) wykonanie zieleni i małej architektury;
4) wykonanie nawierzchni bezpiecznej placu zabaw z mat przerostowych oraz nawierzchni trawiastej.
Urządzenia zostaną rozmieszczone z zachowaniem stref bezpieczeństwa pomiędzy urządzeniami.
Projektuje się nawierzchnię bezpieczną placu zabaw z mat przerostowych w kolorze zielonym lub czarnym oraz trawiastą.
Nawierzchnia powinna mieć certyfikat zgodności z normą PN-EN 1176 oraz PN-EN 1177 na kompletny system z warstwami podbudowy.
Nawierzchnie wg PN-EN 1176-1:2017-12.
Wszystkie urządzenia placu zabaw powinny mieć umieszczoną tabliczkę znamionową z nazwą urządzenia i producenta oraz informację o wysokości upadku. Wskazane w projekcie urządzenia są przykładowe, zakres tolerancji na poszczególne wymiary urządzenia i jego elementów ±5 %.
Zastosowane kolory urządzeń placu zabaw to: szary, zielony i żółty. Kolorystyka montowanych urządzeń ma być ze sobą spójna i jednakowa.
Przedmiot zamówienia dofinansowany jest z ramach Resortowego programu „Aktywne Place Zabaw” 2025. Gmina podpisała umowę ze Skarbem Państwa – Wojewodą Kujawsko-Pomorskim w Bydgoszczy na realizację ww. zadania.
Gmina po zakończeniu robót budowlanych musi uzyskać certyfikat/ świadectwo z kontroli, tzw. kontroli pomontażowej placu zabaw po dokonaniu modyfikacji w wyposażeniu lub nawierzchni), potwierdzającej zgodność placu zabaw lub nawierzchni z Normami PN-EN 1176 lub 1177. Dokument z kontroli potwierdzającej zgodność placu zabaw lub nawierzchni z Normami PN-EN 1176 lub 1177 musi być wystawiony przez niezależną, wyspecjalizowaną, zewnętrzną jednostkę kontrolującą, która nie była bezpośrednio zaangażowana w montaż i nie jest odpowiedzialna za ewentualne prace naprawcze i związane z tym wydatki.
Data uzyskania powyższych dokumentów może przypadać w terminie do dnia 31 stycznia 2026 r., natomiast rzeczowe zakończenie zadania, musi nastąpić do dnia 31 grudnia 2025 r., dlatego też Zamawiający określa termin realizacji przedmiotu zamówienia jako 3 miesiące od dnia zawarcia umowy, jednak nie dłużej niż do dnia 28.11.2025 r.
Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 2 do SWZ – dokumentacja projektowa.
Przedmiar robót znajduje się w załączniku nr 2a do SWZ.
Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu wszelkich dokumentów pozwalających na dokonanie odbioru inwestycji oraz uzyskanie certyfikatu/ świadectwa z kontroli, tzw. kontroli pomontażowej placu zabaw od instytucji zewnętrznej.
Planowana inwestycja nie będzie dostępna dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami zgodnie z art. 100 ustawy Pzp.
W przypadku określenia w dokumentacji projektowej, w szczególności stanowiącej załącznik nr 2 i załącznik nr 2a do niniejszej SWZ, przedmiotu zamówienia przez wskazanie technologii, producenta, nazw własnych, znaków towarowych lub pochodzenia urządzeń i materiałów, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający informuje, że mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jakościowych i funkcjonalnych. Przez produkty równoważne należy rozumieć urządzenia i materiały posiadające nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Zastosowanie produktów równoważnych w żaden sposób nie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń rozwiązań równoważnych musi zostać załączony do oferty, jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce. Zgodnie z art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-07-15 09:00
Po zmianie:
2025-07-21 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-07-15 09:15
Po zmianie:
2025-07-21 09:15
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-08-13
Po zmianie:
2025-08-19
SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE
Zamawiający na platformie zakupowej udzieli odpowiedzi na pytania Wykonawcy.
Zamawiający zmienia treść SWZ w ten sposób, że dopuszcza zastosowanie mat przerostowych w kolorze czarnym. Zamawiający dopuszcza wycenę i montaż mat w kolorze czarnym lub zielonym.
Zamawiający informuje, że ustawa Pzp wprowadziła zmianę art. 580 ust. 2.
Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z informacją Zamawiającego i zastosowania się do jej zapisów składając ofertę przetargową, tak aby jej treść była zgodna z treścią SWZ.