BZP: Organizacja wyjazdów usprawniających i aktywujących w 2025 r.: Organizacja wyjazdu ogólno-usprawniającego (7 dniowego) nad Morze Bałtyckie dla rodzin zastępczych wraz z dziećmi powierzonymi i własnymi
04.07.2025
2025/BZP 00310256/01
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Namysłowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Organizacja wyjazdów usprawniających i aktywujących w 2025 r.: Organizacja wyjazdu ogólno-usprawniającego (7 dniowego) nad Morze Bałtyckie dla rodzin zastępczych wraz z dziećmi powierzonymi i własnymi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Namysłowie
1.2.) Oddział zamawiającego: Dom Dziecka, Dom Dziecka "SZANSA" w Namysłowie
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531421680
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Pl. Wolności 1
1.4.2.) Miejscowość: Namysłów
1.4.3.) Kod pocztowy: 46-100
1.4.4.) Województwo: opolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.4.7.) Numer telefonu: +48 77 410 51 93
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@namyslow.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: pcpr.namyslow.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00310256
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-07-04
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00305257
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest: Organizacja wyjazdów usprawniających i aktywujących w 2025 r.: Organizacja wyjazdu ogólno-usprawniającego
(7 dniowego) nad Morze Bałtyckie dla rodzin zastępczych wraz z dziećmi powierzonymi i własnymi.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ - OPZ.
Dodatkowo opis przedmiotu zamówienia zawarto w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik do SWZ.
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
Realizacja zamówienia w przedziale czasowym od 01.08.2025 do 31.08.2025r. (7 dni i 6 noclegów).
Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest: Organizacja wyjazdów usprawniających i aktywujących w 2025 r.: Organizacja wyjazdu ogólno-usprawniającego
(7 dniowego) nad Morze Bałtyckie dla rodzin zastępczych wraz z dziećmi powierzonymi i własnymi.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1A do SWZ - OPZ.
Dodatkowo opis przedmiotu zamówienia zawarto w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik do SWZ.
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
Realizacja zamówienia w przedziale czasowym od 01.08.2025 do 31.08.2025r. (7 dni i 6 noclegów).
Opis części zamówienia, jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Liczba części zamówienia, na którą wykonawca może złożyć ofertę, lub maksymalną liczbę części, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu wykonawcy, oraz kryteria lub zasady, mające zastosowanie do ustalenia, które części zamówienia zostaną udzielone jednemu Wykonawcy, w przypadku wyboru jego oferty w większej niż maksymalna liczbie części
1. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy.
2. Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania. Obecnie realizowane jest inne zamówienie w ramach przedmiotu zamówienia pn. Organizacja wyjazdów usprawniających i aktywujących w 2025 r.: Organizacja wyjazdu aktywizująco-integracyjno-edukacyjnego trzydniowego dla rodziców zastępczych wraz z dziećmi powierzonymi i własnymi do Wałbrzycha i okolic – objęte głoszeniem o zamówieniu nr 2025/BZP 00189356/01 z dnia 2025-04-14).
3. W roku 2026 planowane są zamówienia publiczne na: Organizację wyjazdów usprawniających i aktywujących w 2026 r. Zamówienie będzie podzielone na 2 części:
Część nr 1. Organizacja wyjazdu ogólno-usprawniającego (7 dniowego) nad Morze Bałtyckie dla rodzin zastępczych wraz z dziećmi powierzonymi i własnymi.
Część nr 2. Organizacja wyjazdu aktywizująco–integracyjno-edukacyjnego trzydniowego dla rodziców zastępczych wraz z dziećmi powierzonymi i własnymi do Jury Krakowsko–Częstochowskiej i okolic.
4. Każdy Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Za równoznaczne ze złożeniem więcej niż jednej oferty przez tego samego Wykonawcę zostanie uznana sytuacja, w której ten sam podmiot występuje w dwóch lub więcej ofertach składanych wspólnie lub jest samodzielnym Wykonawcą, a jednocześnie jest uczestnikiem wspólnej oferty.
5. Bieżące zamówienie nie zostało podzielone na części z następujących względów:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług funkcjonalnie ze sobą związanych. Rozdzielenie przedmiotu zamówienia groziłoby niedającymi się wyeliminować problemami organizacyjnymi związanymi z odpowiedzialnością za poszczególne elementy usługi przez różnych Wykonawców. Podzielenie zamówienia stwarzałoby ryzyko, że żaden Wykonawca nie przystąpił by do realizacji zamówienia (zadania).
2) Podział przedmiotu zamówienia na części groziłby trudnościami skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, które mogłyby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia, a także trudnościami technicznymi i organizacyjnymi wynikającymi z wykonywania przedmiotu zamówienia przez większą liczbę Wykonawców (poszczególni Wykonawcy mogliby dopuszczać wykonanie usług w różnych nadmorskich miejscowościach, różnych ośrodkach, co wymagałoby zabezpieczenia większej liczby koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej, którzy ze strony Zamawiającego mają uczestniczyć w wyjeździe jako opiekunowie i nadzorować prawidłowość wykonania zamówienia).
3) Podział przedmiotu zamówienia na części spowodowałoby znaczące zwiększenie kosztów wykonania zamówienia (potrzebna większa liczba koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej).
4) Specyfika przedmiotu zamówienia, stanowi o jego odrębnej, niepodzielnej całości (z uwagi na rodzaj, przeznaczenie, czas i miejsce, niepodzielność techniczną i ekonomiczną).
5) Podział na części groziłby ograniczeniem konkurencji i poniesieniem nadmiernych kosztów wykonania zamówienia oraz generowaniem nadmiernych trudności technicznych np. związanych z potrzebą skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne zakresy usług, co zagrażałoby prawidłowej realizacji zamówienia.
Reasumując, Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane jest względami technicznymi, organizacyjnym oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw.
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie, a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE).
Zgodnie z treścią motywu 78 dyrektywy, Instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-07-14 10:00
Po zmianie:
2025-07-15 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-07-14 11:00
Po zmianie:
2025-07-15 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-08-12
Po zmianie:
2025-08-13