BZP: REMONT SCHODÓW WEJŚCIOWYCH DO ARESZTU ŚLEDCZEGO W BYDGOSZCZY, ZNAK SPRAWY TP/10/Dkw/2025
07.07.2025
2025/BZP 00312360/01
ARESZT ŚLEDCZY W BYDGOSZCZY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
REMONT SCHODÓW WEJŚCIOWYCH DO ARESZTU ŚLEDCZEGO W BYDGOSZCZY, ZNAK SPRAWY TP/10/Dkw/2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ARESZT ŚLEDCZY W BYDGOSZCZY
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Kwatermistrzowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 091393218
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wały Jagiellońskie 4
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-131
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: as_bydgoszcz@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
jednostka organizacyjna więziennictwa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
REMONT SCHODÓW WEJŚCIOWYCH DO ARESZTU ŚLEDCZEGO W BYDGOSZCZY, ZNAK SPRAWY TP/10/Dkw/2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d65d52bf-ee81-45af-b6a3-efacd272a1d1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00312360
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00117079/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Remont schodów wejściowych do Aresztu Śledczego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d65d52bf-ee81-45af-b6a3-efacd272a1d13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składnie ofert, wymiana
informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków
określonych w ustawie „Pzp”, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w postaci platformy e-Zamówienia, która
dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl i ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz za
pomocą poczty elektronicznej: zp_as_bydgoszcz@sw.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca musi posiadać konto
podmiotu ,,Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i
warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce ,,Centrum Pomocy”. Sposób sporządzenia dokumentów
elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe
odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust.1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w
sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w
przepisach
rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i
przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały
bezpośredniego zastosowania. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci
elektronicznej:
a. w formatach określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i
przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści ,,Formularza do komunikacji”).
Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa. wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio
wyznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku ,,Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert , odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce ,, Formularze” (,,Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem ,, Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk ,,dodaj załącznik”). W przypadku
załączników, które są zgodne z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być
opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, podpisem zewnętrznym
lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości
uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ
zewnętrzny).
Maksymalny rozmiar plików przesłanych za pośrednictwem ,,Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików
przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
zp_as_bydgoszcz@sw.gov.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Dkw.2232.11.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 203252,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, zgodnie z dokumentacją dla zadania pn.: Remont schodów
wejściowych do Aresztu Śledczego w Bydgoszczy, znak sprawy TP/10/Dkw/2025
2. Szczegółowy opis techniczny przedmiotu stanowi załącznik nr 5 do SWZ – Specyfikacja techniczna. Zamawiający
wystąpił do właściwego organu o wydanie pozwolenia na budowę.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie demontażu schodów zewnętrznych oraz wykonanie nowych w tym samym
układzie o tej samej konstrukcji do budynku Aresztu Śledczego w Bydgoszczy przy ul. Wały Jagiellońskie 4, 85-131
Bydgoszcz na działce o nr ewid. 147/11. Do ww. zamówienia należy wykonać częściową zabudowę spocznika zgodnie z
wizualizacją projektową. Przedmiotowa działka jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Uchwała nr XXI/397/12 Rady Miasta Bydgoszcz z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego „Stare Miasto” w Bydgoszczy. Teren pod planowana inwestycję posiada symbol 9.UA –
teren zabudowy usługowej z zakresu administracji.
Działka posiada dostęp do drogi publicznej – krajowej ul. Wały Jagiellońskie- dz. nr ewid. 225/18.
Zakres robót:
Roboty rozbiórkowe:
- demontaż istniejącej konstrukcji żelbetowych schodów zewnętrznych,
- oczyszczenie i przygotowanie podłoża pod nową konstrukcję,
- wykonanie tymczasowych schodów wejściowych do budynku.
Roboty konstrukcyjne:
- wykonanie nowych żelbetowych schodów z belką środkową, zgodnie z istniejącym układem przestrzennym i wymiarami,
- wykonanie hydroizolacji płyt i schodów.
- wykończenie stopni i spocznika płytami granitowymi o antypoślizgowej powierzchni i wysokiej odporności na ścieranie.
Zabudowa dachu:
- pokrycie dachowe: wykonanie obróbki blacharskiej oraz dekarskiej obecnego pokrycia, wykonanie odwodnieniem (rynna +
rura pustowa),
Roboty wykończeniowe:
- montaż balustrad zgodnie z obecną technologią,
- przywrócenie otoczenia do stanu pierwotnego.
4. Wykonawca zobowiązany jest stosować wyroby, które zostały dopuszczone do obrotu oraz powszechnego stosowania w
budownictwie. Wszystkie niezbędne elementy winne być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami i posiadać
odpowiedni certyfikat.
5. Oferta winna obejmować komplet dostaw i usług koniecznych do kompleksowego wykonania zadania,
aż do ostatecznego zakończenia realizacji. Oferta powinna być zgodna z niniejszym opisem technicznym zamówienia oraz
przepisami technicznymi w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest ująć w swojej ofercie również dodatkowe roboty i
elementy, które nie zostały wyszczególnione opisie, specyfikacji technicznej wykonania robót, a są ważne i niezbędne do
prawidłowej realizacji zamówienia. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do przygotowania niezbędnej dokumentacji.
6. Wykonawca w trakcie realizacji zadania odpowiedzialny jest za zinwentaryzowania przedmiotu i zakresu prac
niezbędnych do wykonania. Wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania, we wstępnej fazie realizacji rozwiązań z
Zamawiającym.
7. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji robót zgodnie ze sporządzoną dokumentacją, specyfikacją techniczną
zamówienia, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych, polskimi normami.
8. UWAGA! Zamawiający na podstawie art. 131 ust. 2 ustawy Pzp wymaga złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej - dokonanie oględzin miejsca wykonywania prac budowlano - remontowych
(wizja lokalna w terenie) przed przystąpieniem do przygotowania oferty cenowej. Koszty związane z dokonaniem oględzin ponosi Wykonawca.
a) Zainteresowani Wykonawcy powinni do dnia 14-07-2025 roku, do godziny 11:00 złożyć pisemny wniosek (e-mail, osobiście, poczta) o zamiarze udziału w oględzinach – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ i przedłożyć na adres Zamawiającego lub e-mail: dkw_bydgoszcz@sw.gov.pl. Zamawiający nie przewiduje wyznaczania dodatkowych terminów.
b) Zamawiający wyznacza terminy, w których możliwym będzie dokonanie oględzin miejsca, tj.: w dniach:
14 i 15 lipca 2025 roku, w godzinach 10.00 - 13.00. Zamawiający nie przewiduje wyznaczania dodatkowych terminów.
9. Wykonawca zobowiązany jest również do zinwentaryzowania obiektu w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu
zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: OKRES GWARANCJI
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4