BZP: Dostawa serwerów i podzespołów do klastra serwerowego środowiska wirtualnego
10.07.2025
2025/BZP 00319122/01
POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa serwerów i podzespołów do klastra serwerowego środowiska wirtualnego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWY URZĄD PRACY W MIELCU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830466865
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Chopina 16A
1.5.2.) Miejscowość: Mielec
1.5.3.) Kod pocztowy: 39-300
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pup.mielec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pupmielec.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa serwerów i podzespołów do klastra serwerowego środowiska wirtualnego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d7c1e5f3-c54e-4d47-8c4a-b8222c3bac65
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00319122
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00094955/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa sprzętu komputerowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d7c1e5f3-c54e-4d47-8c4a-b8222c3bac653.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający wskazuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między zamawiającym a wykonawcami będzie się odbywać przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d7c1e5f3-c54e-4d47-8c4a-b8222c3bac65.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e- Zamówienia.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie Platformy e-Zamówienia (http://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin#regulaminserwisu).
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, zwanym dalej Rozporządzeniem w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
5. Ofertę, formularz asortymentowo cenowy (załącznik numer 3 do cenowy do specyfikacji warunków zamówienia) podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu
dla tego formularza należy załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
6. Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty lub składane wraz z ofertą, które zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych
lub Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych
sporządza się w formie elektronicznej (opatrzonej podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być zgodnie z wyborem odpowiednio wykonawcy, wykonawcy wspólnie ubiegającego się
o udzielenie zamówienia lub podmiotu udostępniającego zasoby, opatrzone podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego.
7. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
8. Zamawiający wskazuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy wykonawcami a zamawiającym, z
wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce
„Formularze” („Formularze do komunikacji”).
9. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie
pytań i udzielanie odpowiedzi. „Formularze do komunikacji” umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości
(przycisk „dodaj załącznik”).
10. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
11. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
12. Pozostałe wymagania zostały wskazane w specyfikacji warunków zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zawarte w dokumentach zamówienia, w rozdziale 22 specyfikacji warunków zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PO.260-2-SK/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa serwerów i podzespołów do klastra serwerowego środowiska wirtualnego.
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają projektowane postanowienia umowy (załącznik numer 4 do specyfikacji warunków zamówienia) oraz opis przedmiotu zamówienia (załącznik numer 1 do specyfikacji warunków zamówienia).
4.2.6.) Główny kod CPV: 48822000-6 - Serwery komputerowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni oferty z zastosowaniem następującego kryterium oceny ofert:
cena oferty brutto – waga kryterium 100 punktów.
Przyznawanie liczby punktów poszczególnym ofertom odbywać się będzie wg następującego wzoru:
C=(Cn:Cx) x100 pkt
Gdzie:
Cx - cena brutto oferty badanej,
Cn - najniższa zaproponowana cena brutto.
Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokr¹glana będzie do drugiego miejsca po przecinku.
Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów w kryterium cena oferty brutto.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej (art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp) .2. W odniesieniu do warunków, o których mowa w ust. 1 zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich trzech lat liczonych od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie, co najmniej dwie dostawy serwerów o wartości nie mniejszej niż 150 000, 00 zł brutto dla każdej z dostaw.
Do przeliczenia wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający jako kurs przeliczeniowy przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, przy czym średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym:
https://nbp.pl/statystyka-i-sprawozdawczosc/kursy/
Uwaga!
Przez jedną dostawę zamawiający rozumie jeden/ą kontrakt/umowę w ramach, której wykonawca dostarczył co najmniej dwa serwery.
W przypadku, gdy w ramach danej dostawy, poza zakresem wymaganym przez zamawiającego, były wykonywane również inne dostawy lub usługi, wykazana musi zostać wartość dotycząca tej części dostawy, która obejmowała zakresem dostawę, o której mowa powyżej.
W przypadku dostaw będących w trakcie wykonywania, wymagana wartość, czas oraz zakres wykonywania danej dostawy dotyczy części umowy już zrealizowanej (tj. od dnia rozpoczęcia wykonywania dostawy do upływu terminu składania ofert) i tą też wartość, czas oraz zakres wykonywania dostawy wykonawca zobowiązany jest podać w wykazie dostaw.
W przypadku nadal wykonywanych dostaw wykonawca powinien wykazać, że wykonana część dostawy opiewa na kwotę nie niższą niż wskazana w pkt 4.
W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wyżej wymienione warunki musi spełniać w całości jeden podmiot.
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych wykazuje się doświadczeniem jednego z nich lub każdego z nich osobno – doświadczenie, wykonawcy i podmiotu udostępniającego/podmiotów udostępniających zasoby nie sumują się.
3. Pozostałe wymagania w zakresie warunków udziału w postępowaniu zostały wskazane w specyfikacji warunków zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postepowaniu do oferty wykonawca dołącza
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 oraz art. 273 ust. 2 ustawy Pzp w zakresie wskazanym przez zamawiającego, stanowiące dowód, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe wraz z oświadczeniem o braku podstaw wykluczenia z
postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik numer 5 do specyfikacji warunków zamówienia.
2. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1 także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu wraz z oświadczeniem o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z
dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby zgodnie ze wzorem oświadczenia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik numer 6 do specyfikacji warunków zamówienia.
3. Szczegółowe wymagania dotyczące formy złożenia podmiotowych środków dowodowych zostały określone w specyfikacji warunków zamówienia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, określonych w rozdziale 6 specyfikacji warunków zamówienia, wykonawca zobowiązany jest złożyć:
wykonawca zobowiązany jest złożyć wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich trzech lat liczonych od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku dostaw nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich trzech miesięcy. Wzór wykazu dostaw stanowi załącznik numer 9 do specyfikacji warunków zamówienia.
2. Szczegółowe wymagania dotyczące formy złożenia podmiotowych środków dowodowych zostały określone w specyfikacji warunków zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający określa poniższe przedmiotowe środki dowodowe w celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub opisie kryteriów oceny ofert, lub wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia:a. Formularz asortymentowo - cenowy – w postaci załącznika nr 3 do specyfikacji warunków zamówienia z podaniem: nazwy producenta i produktu i elementów składowych,
b. Certyfikat ISO 9001 wystawiony dla producenta zaoferowanego sprzętu lub równoważny (kryteria oceny równoważności – wszystkie certyfikaty wystawione przez niezależną organizację potwierdzające, że producent sprzętu posiada system zarządzania jakością lub wewnętrzne procedury związane z zarządzaniem jakością).
Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy Pzp zamawiający dopuszcza możliwość przedłożenia dokumentu w języku angielskim,
c. Certyfikat ISO 14001 wystawiony dla producenta zaoferowanego sprzętu lub równoważny (kryteria oceny równoważności – wszystkie certyfikaty wystawione przez niezależną organizację potwierdzające, że producent sprzętu posiada system zarządzania środowiskowego lub politykę środowiskową zmierzającą do minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko).
Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy Pzp zamawiający dopuszcza możliwość przedłożenia dokumentu w języku angielskim,
d. Deklarację zgodności CE dla oferowanego sprzętu lub równoważny (kryteria oceny równoważności - przez dokument równoważny zamawiający rozumie taki, który potwierdza zgodność oferowanych urządzeń co najmniej z:
- R & TTE 1999/5/EC1,
- rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1275/2008,
- przepisami dyrektywy ErP 2009/125/WE.
Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy Pzp zamawiający dopuszcza możliwość przedłożenia dokumentu w języku angielskim.
e. Certyfikat EPEAT minimum Bronze dla serwera
(wydruk ze strony EPEAT pokazujący, że dany model serwera ma EPEAT Bronze (lub lepszy) w kategorii „Server”,albo oficjalne oświadczenie producenta z linkiem do rejestracji w bazie).
Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy Pzp zamawiający dopuszcza możliwość przedłożenia dokumentu w języku angielskim.
Uwaga: zamawiający żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą. Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, zamawiający nie przewiduje wezwania do ich złożenia lub uzupełnienia.
Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy stanowią załącznik numer 4 do specyfikacji warunków zamówienia.2. Warunki zmiany umowy zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy.