BZP: Zakup energii elektrycznej dla Miasta Zduńska Wola
11.07.2025
2025/BZP 00321508/01
Miasto Zduńska Wola
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zakup energii elektrycznej dla Miasta Zduńska Wola
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Miasto Zduńska Wola
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934424
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Stefana Złotnickiego 12
1.4.2.) Miejscowość: Zduńska Wola
1.4.3.) Kod pocztowy: 98-220
1.4.4.) Województwo: łódzkie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.4.7.) Numer telefonu: +48 438250229
1.4.8.) Numer faksu: +48 438250202
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: m.alberczak@zdunskawola.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdunskawola.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00321508
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-07-11
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00302451
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest wspólny zakup energii elektrycznej czynnej dla Urzędu Miasta w Zduńskiej Woli i miejskich jednostek organizacyjnych na potrzeby eksploatacji budynków, lokali, obiektów użytkowych i zasilania oświetlenia ulicznego.
2. Zakres zamówienia obejmuje sprzedaż energii elektrycznej do:
1) 51 punktów odbioru energii dla zasilania budynków, lokali biurowych i obiektów użytkowych
2) 113 punktów odbioru energii – dla zasilania oświetlenia ulicznego.
3. Zamawiający informuje, iż proces zmiany sprzedawcy odbywa się po raz kolejny (Zamawiający posiada rozdzielone umowy na dostawę i zakup energii). Obecnym sprzedawcą jest Energa Obrót S.A.., Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) jest PGE Dystrybucja S.A. Oddział Łódź, za wyjątkiem punktów wskazanych w załączniku nr 4: „Pomieszczenia w budynku dworca PKP”, „Stadion Miejski w Zduńskiej Woli przy ul. Okrzei” dla których OSD jest PGE Energetyka Kolejowa S.A.
4. Zakup energii elektrycznej do obiektów wymienionych w załączniku nr 3 i 4 do SWZ nastąpi w oparciu o poniższe zasady:
1) Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie od 01.01.2026r. do 31.12.2026r. dla potrzeb oświetlenia ulicznego (załącznik nr 3 do SWZ) wynosi 1074503 kWh. Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie od 01.01.2026r. do 31.12.2026r. do obiektów Zamawiającego (załącznik nr 4 do SIWZ) wynosi: 770302 kWh. Łącznie 1 844 805 kWh.
2) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do wykonania czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego załącznik nr 2 do projektu umowy, w szczególności Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zgłoszenia wskazanemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej, składania oświadczeń woli, oraz reprezentowania Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego. W przypadku zaistnienia takiej konieczności obowiązek wypowiedzenia umów kompleksowych będzie ciążył na Wykonawcy.
3) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakościowe obsługi zgodne z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego.
4) Zamawiający oświadcza, iż prognoza zużycia energii wskazana powyżej oraz w Załączniku nr 3 i 4 do SWZ stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania Umowy może ulec zmianie w stosunku do prognoz dotyczących poszczególnych Odbiorców końcowych. Faktyczne zużycie energii (mniejsze lub większe od prognozy zużycia energii wskazanej w Załączniku nr 3 i 4 do SWZ) uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb poszczególnych Odbiorców końcowych, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Sprzedawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny energii. Sprzedawca nie może dochodzić od Zamawiającego ani Odbiorców końcowych żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający lub poszczególni Odbiorcy końcowi zakupią od Sprzedawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana ilość energii, wskazana w Załączniku Nr 4 i 5 do SWZ, w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości punktów poboru energii (dalej: PPE) dla poszczególnych Odbiorców końcowych, zmianą grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE, faktycznym poborem energii w ramach poszczególnych PPE.
5) Zamawiający nie posiada zawartych umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SWZ.
6) Zamawiający informuje, że przekaże wszelkie niezbędne dane w formie elektronicznej (word, excel) potrzebne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SWZ.
Ciąg dalszy sekcji 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia
Klauzula waloryzacyjna
1. Wynagrodzenie Wykonawcy na zasadach określonych w Umowie oraz w treści art. 439 Pzp podlegać będzie waloryzacji
prowadzącej do dokonywania zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Wynagrodzenie Wykonawcy,
podlegać będzie zmianie na podstawie Wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanego przez Prezesa
Głównego Urzędu Statystycznego (dalej: „wskaźnik GUS”).
2. Wynagrodzenie będzie podlegało waloryzacji najwcześniej po upływie 6 miesięcy od dnia zawarcia Umowy, z
zastrzeżeniem, że waloryzacji podlega jedynie pozostała do wypłaty część wynagrodzenia należnego Wykonawcy za
realizację zamówienia po upływie tego okresu. Wynagrodzenie zostanie zwaloryzowane o wartość przekraczającą
wskaźnik, o którym mowa
w ust. 4
3. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie podlegało waloryzacji nie częściej niż raz na kwartał począwszy od terminu
wskazanego w ust. 2, do przeliczenia której będzie miał zastosowanie ostatni opublikowany wskaźnik GUS na dzień
złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 5.
4. Zmianę wynagrodzenia dokonuje się w przypadku, gdy skumulowana, procentowa zmiana (wzrost albo obniżenie)
wskaźnika GUS, począwszy od pierwszego, pełnego miesiąca kalendarzowego od daty zawarcia Umowy wynosi, na
moment dokonywania waloryzacji, więcej niż 25,0 %.
5. W sytuacji gdy wskaźnik, o którym mowa w ust. 4, przekroczy zakładany próg, Wykonawca jest uprawniony złożyć
Zamawiającemu pisemny wniosek, co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem kolejnego miesiąca kalendarzowego, o zmianę
wynagrodzenia zawierający co najmniej wysokość należnego Wykonawcy wynagrodzenia bez waloryzacji, wysokość
zastosowanego wskaźnika, wartość wynagrodzenia po waloryzacji.
6. Maksymalny wzrost wynagrodzenia umownego jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie wprowadzania zmian w
wysokości wynagrodzenia wynikających z dokonywania waloryzacji nie może przekroczyć 1 % wartości wynagrodzenia z
chwili zawarcia Umowy.
7. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione w wyniku waloryzacji, zobowiązany jest do zmiany
wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom cen
materiałów lub kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy, jeżeli przedmiotem umowy są dostawy lub usługi a
okres obowiązywania umowy podwykonawcy przekracza 6 m-cy.
8. Zmiana wysokości wynagrodzenia opisanego w niniejszym ustępie następuje w przypadku ziszczenia się powyższych
warunków i wymaga sporządzenia aneksu do Umowy.
9. Strony zgodnie oświadczają, że waloryzacja wynagrodzenia, o której mowa powyżej, nie będzie miała zastosowania, gdy
Wykonawca dokonał zakupu energii elektrycznej z góry dla całego okresu zamówienia wynikającego z niniejszej Umowy,
wobec powyższego zmiana cen energii elektrycznej nie będzie miała wypływu na wartość wynagrodzenia.
10. Wykonawca oświadcza, że do dnia zawarcia przedmiotowej umowy dokonał zakupu energii elektrycznej w wysokości
100 % (wielkość procentowa) na zasadach złożonej oferty.
Ciąg dalszy prawa opcji:
2) W zakresie określonym w ust. 2 pkt 2):
a) Skorzystanie z zamówienia opcjonalnego (prawa opcji) uzależnione będzie od potrzeb Zamawiającego i wynikać będzie z
faktycznego zużycia energii elektrycznej.
b) Termin, w ciągu którego Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji - w terminie trwania umowy (do momentu
rozliczenia ostatniej faktury Vat);
c) O skorzystaniu z prawa opcji, jego zakresie Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie, w formie oświadczenia woli
po otrzymaniu ostatecznych danych zużycia energii eklektycznej za ostatni miesiąc świadczenia usługi w ramach niniejszej
umowy.
d) Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie
objętym wykorzystanym prawem opcji. Wykonawcy zobowiązani są do realizacji zamówienia przewidzianego prawem opcji
na warunkach opisanych w SWZ i niniejszej umowy;
e) W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji rozliczenie usługi nastąpi przy zastosowaniu stawek
określonych w ofercie Wykonawcy i wykazanych w § 6 ust. 1;
f) Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga aneksowania przedmiotowej umowy lub jej zmiany.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest wspólny zakup energii elektrycznej czynnej dla Urzędu Miasta w Zduńskiej Woli i miejskich jednostek organizacyjnych na potrzeby eksploatacji budynków, lokali, obiektów użytkowych i zasilania oświetlenia ulicznego.
2. Zakres zamówienia obejmuje sprzedaż energii elektrycznej do:
1) 51 punktów odbioru energii dla zasilania budynków, lokali biurowych i obiektów użytkowych
2) 113 punktów odbioru energii – dla zasilania oświetlenia ulicznego.
3. Zamawiający informuje, iż proces zmiany sprzedawcy odbywa się po raz kolejny (Zamawiający posiada rozdzielone umowy na dostawę i zakup energii). Obecnym sprzedawcą jest Energa Obrót S.A.., Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) jest PGE Dystrybucja S.A. Oddział Łódź, za wyjątkiem punktów wskazanych w załączniku nr 4: „Pomieszczenia w budynku dworca PKP”, „Stadion Miejski w Zduńskiej Woli przy ul. Okrzei” dla których OSD jest PGE Energetyka Kolejowa S.A.
4. Zakup energii elektrycznej do obiektów wymienionych w załączniku nr 3 i 4 do SWZ nastąpi w oparciu o poniższe zasady:
1) Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie od 01.01.2026r. do 31.12.2026r. dla potrzeb oświetlenia ulicznego (załącznik nr 3 do SWZ) wynosi 1074503 kWh. Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie od 01.01.2026r. do 31.12.2026r. do obiektów Zamawiającego (załącznik nr 4 do SIWZ) wynosi: 770302 kWh. Łącznie 1 844 805 kWh.
2) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do wykonania czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego załącznik nr 2 do projektu umowy, w szczególności Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zgłoszenia wskazanemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej, składania oświadczeń woli, oraz reprezentowania Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego. W przypadku zaistnienia takiej konieczności obowiązek wypowiedzenia umów kompleksowych będzie ciążył na Wykonawcy.
3) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakościowe obsługi zgodne z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego.
4) Zamawiający oświadcza, iż prognoza zużycia energii wskazana powyżej oraz w Załączniku nr 3 i 4 do SWZ stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania Umowy może ulec zmianie w stosunku do prognoz dotyczących poszczególnych Odbiorców końcowych. Faktyczne zużycie energii (mniejsze lub większe od prognozy zużycia energii wskazanej w Załączniku nr 3 i 4 do SWZ) uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb poszczególnych Odbiorców końcowych, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Sprzedawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny energii. Sprzedawca nie może dochodzić od Zamawiającego ani Odbiorców końcowych żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający lub poszczególni Odbiorcy końcowi zakupią od Sprzedawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana ilość energii, wskazana w Załączniku Nr 4 i 5 do SWZ, w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości punktów poboru energii (dalej: PPE) dla poszczególnych Odbiorców końcowych, zmianą grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE, faktycznym poborem energii w ramach poszczególnych PPE.
5) Zamawiający nie posiada zawartych umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SWZ.
6) Zamawiający informuje, że przekaże wszelkie niezbędne dane w formie elektronicznej (word, excel) potrzebne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SWZ.
Ciąg dalszy sekcji 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia
Klauzula waloryzacyjna
1. Wynagrodzenie Wykonawcy na zasadach określonych w Umowie oraz w treści art. 439 Pzp podlegać będzie waloryzacji prowadzącej do dokonywania zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Wynagrodzenie Wykonawcy, podlegać będzie zmianie na podstawie Wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego (dalej: „wskaźnik GUS”).
2. Wynagrodzenie będzie podlegało waloryzacji najwcześniej po upływie 6 miesięcy od dnia zawarcia Umowy, z zastrzeżeniem, że waloryzacji podlega jedynie pozostała do wypłaty część wynagrodzenia należnego Wykonawcy za
realizację zamówienia po upływie tego okresu. Wynagrodzenie zostanie zwaloryzowane o wartość przekraczającą wskaźnik, o którym mowa w ust. 4
3. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie podlegało waloryzacji nie częściej niż raz na kwartał począwszy od terminu wskazanego w ust. 2, do przeliczenia której będzie miał zastosowanie ostatni opublikowany wskaźnik GUS na dzień
złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 5.
4. Zmianę wynagrodzenia dokonuje się w przypadku, gdy skumulowana, procentowa zmiana (wzrost albo obniżenie) wskaźnika GUS, począwszy od pierwszego, pełnego miesiąca kalendarzowego od daty zawarcia Umowy wynosi, na moment dokonywania waloryzacji, więcej niż 25,0 %.
5. W sytuacji gdy wskaźnik, o którym mowa w ust. 4, przekroczy zakładany próg, Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek, co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem kolejnego miesiąca kalendarzowego, o zmianę wynagrodzenia zawierający co najmniej wysokość należnego Wykonawcy wynagrodzenia bez waloryzacji, wysokość zastosowanego wskaźnika, wartość wynagrodzenia po waloryzacji.
6. Maksymalny wzrost wynagrodzenia umownego jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie wprowadzania zmian w wysokości wynagrodzenia wynikających z dokonywania waloryzacji nie może przekroczyć 1 % wartości wynagrodzenia z
chwili zawarcia Umowy.
7. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione w wyniku waloryzacji, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom cen
materiałów lub kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy, jeżeli przedmiotem umowy są dostawy lub usługi a okres obowiązywania umowy podwykonawcy przekracza 6 m-cy.
8. Zmiana wysokości wynagrodzenia opisanego w niniejszym ustępie następuje w przypadku ziszczenia się powyższych warunków i wymaga sporządzenia aneksu do Umowy.
9. Strony zgodnie oświadczają, że waloryzacja wynagrodzenia, o której mowa powyżej, nie będzie miała zastosowania, gdy Wykonawca dokonał zakupu energii elektrycznej z góry dla całego okresu zamówienia wynikającego z niniejszej Umowy, wobec powyższego zmiana cen energii elektrycznej nie będzie miała wypływu na wartość wynagrodzenia.
10. Wykonawca oświadcza, że do dnia zawarcia przedmiotowej umowy dokonał zakupu energii elektrycznej w wysokości 100 % (wielkość procentowa) na zasadach złożonej oferty.
Ciąg dalszy prawa opcji:
2) W zakresie określonym w ust. 2 pkt 2):
a) Skorzystanie z zamówienia opcjonalnego (prawa opcji) uzależnione będzie od potrzeb Zamawiającego i wynikać będzie z faktycznego zużycia energii elektrycznej.
b) Termin, w ciągu którego Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji - w terminie trwania umowy (do momentu rozliczenia ostatniej faktury Vat);
c) O skorzystaniu z prawa opcji, jego zakresie Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie, w formie oświadczenia woli po otrzymaniu ostatecznych danych zużycia energii eklektycznej za ostatni miesiąc świadczenia usługi w ramach niniejszej umowy.
d) Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji. Wykonawcy zobowiązani są do realizacji zamówienia przewidzianego prawem opcji na warunkach opisanych w SWZ i niniejszej umowy;
e) W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji rozliczenie usługi nastąpi przy zastosowaniu stawek określonych w ofercie Wykonawcy i wykazanych w § 6 ust. 1;
f) Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga aneksowania przedmiotowej umowy lub jej zmiany.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.7. Dodatkowy kod CPV Przed zmianą:
Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
Po zmianie:
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. W przypadku zaistnienia zmian w prawie skutkujących nałożeniem na Wykonawcę dodatkowych obciążeń (np. zmian w systemie certyfikatów), Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z informacją o wprowadzonych zmianach prawnych określając jednocześnie wpływ tych zmian na zmianę ceny jednostkowej energii elektrycznej. Wprowadzenie do rozliczeń zmienionej jednostkowej ceny energii elektrycznej jest możliwe po zawarciu stosownego aneksu.
2. W przypadku zmian wynikających z Ustawy o podatku akcyzowym mających wpływ na konieczność wprowadzenia do rozliczeń stawek podatkowych lub dokonania zmiany wysokości naliczanych stawek akcyzowych Wykonawca będzie prowadził rozliczenia na podstawie nowych stawek akcyzowych począwszy od dnia zaistnienia nowych okoliczności wprowadzonych zmianami prawnymi. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wprowadzonych zmianach w rozliczeniach wraz z pierwszą fakturą wystawioną na podstawie zmienionych stawek akcyzowych. W przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego, ceny energii elektrycznej ulegają zmianie o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy.
3. W przypadku zmiany przepisów podatkowych w zakresie zmiany stawki podatku VAT Wykonawca będzie prowadził rozliczenia na podstawie nowych stawek podatku VAT począwszy od dnia wejścia przedmiotowych zmian w życie. W przypadku zmiany stawki podatku VAT, ceny energii elektrycznej ulegają zmianie o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wprowadzonych zmianach w rozliczeniach wraz z pierwszą fakturą wystawioną na podstawie zmienionych stawek podatku VAT.
4. W przypadku zmian legislacyjnych przepisów aktów prawnych normujących wykonanie przedmiotu zamówienia oraz poszczególnych zapisów umowy sposób spełnienia świadczenia zostanie zmieniony na zgodny z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
5. Zmiana postanowień umowy może również nastąpić w innych sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy i nie mających charakteru zmian istotnych w rozumieniu art. 454 ust. 2 ustawy Pzp.
6. Ustala się, iż nie stanowi zmiany umowy:
1) zmiana nr rachunku bankowego Wykonawcy lub Zamawiającego,
2) zmiana grupy taryfowej,
3) zmiana adresu do korespondencji,
4) zmiana siedziby jednostki organizacyjnej,
5) zmiana ilości PPE, przy czym:
a) zmniejszenie liczby PPE może nastąpić w wyniku zmian organizacyjnych, przekształceń własnościowych, zmiany profili działania jednostki, modernizacji lub remontu, montażu instalacji wytwórczej, przekazania, sprzedaży, wynajmu obiektu innemu właścicielowi oraz w przypadku zamknięcia lub likwidacji obiektu,
b) w przypadku zwiększenia liczby PPE, rozliczenie dodatkowych punktów odbioru będzie się odbywać odpowiednio do pierwotnej części zamówienia i według tej samej stawki rozliczeniowej,
c) zwiększenie punktów poboru możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy.
Zaistnienie okoliczności, o których mowa wyżej wymaga jedynie niezwłocznego pisemnego zawiadomienia drugiej Strony, przy czym każdy z odbiorców końcowych wskazanych w Załączniku nr 1 i 2 do umowy jest uprawniony do samodzielnego występowania w swoim imieniu w sprawach wskazanych w § 12 ust. 6.
Ciąg dalszy w sekcji IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Po zmianie:
1. W przypadku zaistnienia zmian w prawie skutkujących nałożeniem na Wykonawcę dodatkowych obciążeń (np. zmian w systemie certyfikatów), Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z informacją o wprowadzonych zmianach prawnych określając jednocześnie wpływ tych zmian na zmianę ceny jednostkowej energii elektryczne poprzez przedstawienie kalkulacji popartej dowodami. Wprowadzenie do rozliczeń zmienionej jednostkowej ceny energii elektrycznej jest możliwe po zaakceptowaniu przedstawionej kalkulacji przez Zamawiającego oraz zawarciu stosownego aneksu.
2. W przypadku zmian wynikających z Ustawy o podatku akcyzowym mających wpływ na konieczność wprowadzenia do rozliczeń stawek podatkowych lub dokonania zmiany wysokości naliczanych stawek akcyzowych Wykonawca będzie prowadził rozliczenia na podstawie nowych stawek akcyzowych począwszy od dnia zaistnienia nowych okoliczności wprowadzonych zmianami prawnymi. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wprowadzonych zmianach w rozliczeniach wraz z pierwszą fakturą wystawioną na podstawie zmienionych stawek akcyzowych. W przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego, ceny energii elektrycznej ulegają zmianie o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy.
3. W przypadku zmiany przepisów podatkowych w zakresie zmiany stawki podatku VAT Wykonawca będzie prowadził rozliczenia na podstawie nowych stawek podatku VAT począwszy od dnia wejścia przedmiotowych zmian w życie. W przypadku zmiany stawki podatku VAT, ceny energii elektrycznej ulegają zmianie o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o wprowadzonych zmianach w rozliczeniach wraz z pierwszą fakturą wystawioną na podstawie zmienionych stawek podatku VAT.
4. W przypadku zmian legislacyjnych przepisów aktów prawnych normujących wykonanie przedmiotu zamówienia oraz poszczególnych zapisów umowy sposób spełnienia świadczenia zostanie zmieniony na zgodny z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
5. Zmiana postanowień umowy może również nastąpić w innych sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy i nie mających charakteru zmian istotnych w rozumieniu art. 454 ust. 2 ustawy Pzp.
6. Ustala się, iż nie stanowi zmiany umowy:
1) zmiana nr rachunku bankowego Wykonawcy lub Zamawiającego,
2) zmiana grupy taryfowej,
3) zmiana adresu do korespondencji,
4) zmiana siedziby jednostki organizacyjnej,
5) zmiana ilości PPE, przy czym:
a) zmniejszenie liczby PPE może nastąpić w wyniku zmian organizacyjnych, przekształceń własnościowych, zmiany profili działania jednostki, modernizacji lub remontu, montażu instalacji wytwórczej, przekazania, sprzedaży, wynajmu obiektu innemu właścicielowi oraz w przypadku zamknięcia lub likwidacji obiektu,
b) w przypadku zwiększenia liczby PPE, rozliczenie dodatkowych punktów odbioru będzie się odbywać odpowiednio do pierwotnej części zamówienia i według tej samej stawki rozliczeniowej,
c) zwiększenie punktów poboru możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy.
Zaistnienie okoliczności, o których mowa wyżej wymaga jedynie niezwłocznego pisemnego zawiadomienia drugiej Strony, przy czym każdy z odbiorców końcowych wskazanych w Załączniku nr 1 i 2 do umowy jest uprawniony do samodzielnego występowania w swoim imieniu w sprawach wskazanych w § 12 ust. 6.
Ciąg dalszy w sekcji IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-07-14 10:00
Po zmianie:
2025-07-17 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-07-14 10:00
Po zmianie:
2025-07-17 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-08-12
Po zmianie:
2025-08-15