BZP: Dostawa wraz z montażem mebli biurowych dla Krajowej Informacji Skarbowej
15.07.2025
2025/BZP 00326878/01
KRAJOWA INFORMACJA SKARBOWA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa wraz z montażem mebli biurowych dla Krajowej Informacji Skarbowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KRAJOWA INFORMACJA SKARBOWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 366063511
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Warszawska 5
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 33 472 79 00
1.5.8.) Numer faksu: 33 472 79 04
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.kis@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kis.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa wraz z montażem mebli biurowych dla Krajowej Informacji Skarbowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-662ab8d8-2994-4380-8a9b-12f773c9c820
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00326878
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00114337/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa wraz z montażem mebli biurowych dla Krajowej Informacji Skarbowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kis.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kis.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, w tym informacje dotyczące użycia podpisu elektronicznego zawarte są w rozdziale 13 oraz w rozdziale 16 pkt 6 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Treść klauzuli informacyjnej stanowi załącznik nr 12 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 0110-KLL2.260.13.2025.2, ZKP-2/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z montażem mebli biurowych dla Krajowej Informacji Skarbowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39100000-3 - Meble
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39121000-6 - Biurka i stoły
39132100-7 - Szafy na akta
39110000-6 - Siedziska, krzesła i produkty z nimi związane, i ich części
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający złożone w terminie i nie podlegające odrzuceniu oferty będzie oceniał według kryteriów określonych poniżej:
- Cena oferty brutto - waga 60% (cenę należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku).
Sposób oceny kryterium - minimalizacja (im niższa wartość brutto ceny oferty tym wyższa ilość punktów za to kryterium).
- Gwarancja i rękojmia – waga 40% (Okres gwarancji i należy podać w pełnych miesiącach).
Sposób oceny kryterium - maksymalizacja (im dłuższy okres gwarancji i rękojmi badanej oferty tym wyższa liczba punktów za to kryterium).
Zaoferowanie przez Wykonawcę minimalnej wymaganej gwarancji i rękojmi wynoszącej 24 miesiące skutkuje nie uzyskaniem przez Wykonawcę punktów w tym kryterium.
Wybór najkorzystniejszej oferty będzie dokonany na podstawie uzyskanej oceny w oparciu o kryteria i sposób oceny oferty, na podstawie punktów wyliczonych wg poniższego wzoru:
P=Pc+Pg
Gdzie:
P – suma liczby punktów dla badanej oferty ,
Pc – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena oferty brutto”,
Pg – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Gwarancja i rękojmia”.
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny określonych w Rozdziale 19 SWZ. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej spośród ofert nieodrzuconych (zgodnie z art. 226 Ustawy Pzp). Oferta, która otrzyma największą ilość punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą. Podczas oceny ofert wartości przeliczane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przepisów art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514).
Na podstawie art. 7 ust. 6 i 7 ww. ustawy – osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej w wysokości do 20 000 000 złotych;
2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1-6 ustawy Pzp;
3) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przepisów art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 6-10 Ustawy Pzp;
4) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w SWZ – Wykonawca w celu potwierdzenia powyższego składa oświadczenie na formularzu będącym załącznikiem nr 4 do SWZ;
5) znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia – na potwierdzenie powyższego Wykonawca składa w ofercie oświadczenie potwierdzające, że posiada środki finansowe lub ma zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych).
Zamawiający uzna, że warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia powyższego wraz z ofertą złoży wypełnione oświadczenie na formularzu będącym załącznikiem nr 4 do SWZ.
6) posiadają zdolność techniczną do realizacji przedmiotu zamówienia – Wykonawca musi przedstawić wykaz dotyczący wykonania co najmniej dwóch prac montażowych mebli o wartości nie mniejszej niż: – 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) każda, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których dostawy lub usługi zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy i prace montażowe zostały wykonane należycie w szczególności informacji o tym czy prace montażowe zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz, którego dostawy i prace montażowe były wykonywane, a jeżeli z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia powyższego wraz z ofertą złoży wypełniony załącznik nr 4 do SWZ.
Przez jedną dostawę mebli wraz z montażem Zamawiający rozumie jeden kontrakt/jedną umowę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, Zamawiający zażąda w terminie nie krótszym niż 5 dni od daty wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt. 1,2 i 4 Ustawy Pzp, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenia lub innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem, Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5) oświadczenia, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, Zamawiający zażąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykaz dotyczący wykonania co najmniej dwóch prac montażowych mebli w formie załącznika nr 6 do SWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 zgodnie z zapisami Rozdziału 8 pkt 8.1.7. SWZ wraz z dowodami określającymi, czy prace montażowe zostały wykonane należycie tj. referencji bądź innych dokumentów wystawionych przez podmiot, na rzecz, którego dostawy i prace montażowe były wykonywane, bądź oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać wyżej wymienionych dokumentów,
2) kopii opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200.000,00 zł. Zakres ubezpieczenia powinien obejmować zwłaszcza odpowiedzialność deliktową, kontraktową, odpowiedzialność cywilną pracodawcy za szkody wyrządzone pracownikom oraz osobom trzecim przebywającym w granicach terenu realizacji inwestycji. Ubezpieczenie obejmować powinno również szkody wyrządzone przez wszystkich podwykonawców (w rozumieniu art. 6471 Kodeksu cywilnego).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający, na podstawie art. 105–106 ustawy Pzp, na potwierdzenie zgodności oferowanej dostawy z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia żąda złożenia w terminie składania ofert następujących przedmiotowych środków dowodowych:1) katalogów oferowanych mebli na dowód, iż są to produkty systemowe, seryjnie produkowane;
2) opisu technicznego oferowanych mebli (karta katalogowa), spełniających wymagania Zamawiającego określonych w OPZ, zawierających zdjęcie/rysunek techniczny oferowanego mebla, a także wskazanie parametrów i wymiarów oferowanych mebli, a także wskazanie nazwy producenta, marki, typu mebli lub - w przypadku braku takich oznaczeń - innych, przypisanych wyłącznie temu produktowi cech, jednoznacznie identyfikujących zaoferowane meble, a także wymiary oraz szczegóły techniczne oferowanych mebli (Zamawiający nie dopuszcza wskazywania parametrów w formie np. tolerancji, zakresów od-do, min., max.);
3) próbek oferowanych tkanin tapicerskich o wymiarach każdej próbki min. 10 x 10 cm. Wymaga się, aby proponowana tkanina miała co najmniej 10 kolorów (wszystkie należy dołączyć do oferty);
4) próbek płyt melaminowanych o wymiarach każdej próbki min. 20 x 20 cm Zamawiający nie wskazuje grubości próbki. Wymagane jest, aby próbka posiadała co najmniej jedną a maksymalnie trzy krawędzie wykończone zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia;
5) wszystkie atesty i certyfikaty wymienione w OPZ.