BZP: Dostawa włókna szklanego i żywicy wraz z utwardzaczem do warstwy kompozytowej wysokociśnieniowych zbiorników na wodór
15.07.2025
2025/BZP 00326891/01
INSTYTUT WYSOKICH CIŚNIEŃ POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa włókna szklanego i żywicy wraz z utwardzaczem do warstwy kompozytowej wysokociśnieniowych zbiorników na wodór
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT WYSOKICH CIŚNIEŃ POLSKIEJ AKADEMII NAUK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015825134
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sokołowska 29/37
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-142
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@unipress.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: unipress.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania naukowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa włókna szklanego i żywicy wraz z utwardzaczem do warstwy kompozytowej wysokociśnieniowych zbiorników na wodór
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-864befa6-4b8a-43b5-b85e-f9712fddf08a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00326891
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038799/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa włókna do nawijania zbiorników ciśnieniowych
1.2.4 Dostawa żywicy do nasącznia włókna na zbiorniki ciśnieniowe
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-864befa6-4b8a-43b5-b85e-f9712fddf08a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl .
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Dodatkowe Informacje znajdują się w rozdziale 11 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE
L 119, s. 1) – dalej RODO, obowiązującym od 25 maja 2018 r., informuję, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest INSTYTUT WYSOKICH CIŚNIEŃ POLSKIEJ AKADEMII NAUK z siedzibą w
Warszawie (01-142), ul. Sokołowska 29/37 (dalej zwany: IWC PAN).
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest za pośrednictwem adresu email: rodo@unipress.waw.pl
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą̨ w celu:
3.1. przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
3.2. wyłonienia wykonawcy oraz udzielenia zamówienia publicznego poprzez zawarcie Umowy;
3.3. przechowywania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wypadek kontroli prowadzonej przez
uprawnione organy i podmioty;
3.4. przekazania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do archiwum, a następnie jej zbrakowania
(trwałego usunięcia i zniszczenia); w zakresie: dane zwykłe – imię, nazwisko, zajmowane stanowisko, miejsce pracy oraz posiadane
kwalifikacje zawodowe wymagane do spełnienia warunków udziału w postępowaniu/realizacji Umowy, a także w przypadku złożenia
pełnomocnictwa, oświadczeń i innych dokumentów - dane osobowe w nim zawarte;
Dodatkowe informacje znajdują się w rozdziale 20 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-284/07/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest : Dostawa Włókna szklanego
Kod CPV: 14830000-8 Nazwa/opis wynikająca z kodu: Włókno szklane
Włókno szklane Jushi E6-CR 386T tex 1200 ─ 6 300 kg ± 1%
Kryteria równoważności:
Parametry techniczne:
o gęstość liniowa (%): 5
o średnica filamentu (µm): 17
o zawartość wilgoci (%): ≤0,10
o zawartość preparacji w rowingu (%): 0.55±0.15
o wytrzymałość na zerwanie (N/tex): ≥0,40
parametry mechaniczne (w połączeniu z żywicą epoksydową, wg normy ASTM D2343):
o wytrzymałość na rozciąganie (MPa): 2673
o moduł sprężystości (MPa): 81126
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w punkcie 3 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 14830000-8 - Włókno szklane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami, z przypisaniem im odpowiednio wag:
Kryterium Cena oferty brutto (KC)
Waga kryterium 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Dostawa Żywicy epoksydowej
Kod CPV: 19522100-2 Nazwa/opis wynikająca z kodu: Żywice epoksydowe
Żywica epoksydowa EPIDIAN® 629 ─ 1 000 kg, wraz z utwardzaczem 635 ─ 360 kg
Kryteria równoważności:
• Sieciowanie jednoetapowe (w temp. pokojowej): nie dłużej niż 7 dni
• Test na rozerwanie (12 000 cykli, 3 – 30 barów): 122 bary
• parametry żywicy:
o Mieszanina 2,2-bis [4-(2,3 – epoksypropoksy)fenylo] propanu oraz produktów reakcji heksan-1,6-diolu z 2-(chlorometylo)oksiranem
o Zawartość poszczególnych składników:
2,2'-[(1-metyloetylideno)bis(4,1-fenylenooksymetyleno)]bisoksiran 75-85%
produkty reakcji heksan-1,6-diolu z 2-(chlorometylo)oksiranem 15-25%
o Liczba epoksydowa [mol/100g]: 0,540 – 0.580
o Lepkość w temp. pokojowej (25°C) [mPa·s]: 800 – 1300
• parametry utwardzacza:
o Mieszanina izoforonodiaminy, polioksypropylenodiaminy, alkoholu benzylowego i N-(2-aminoetylo)-3-aminopropylotrimetoksysilanu
Zawartość poszczególnych składników:
Polioksypropylenodiamina 45-55%
izoforonodiamina 38-44%
alkohol benzylowy 8-12%
N-(2-aminoetylo)-3-aminopropylotrimetoksysilan 0,5-1%
o Liczba aminowa [mg KOH/g]: 480-530
o Lepkość w temp. pokojowej (25°C) [mPa·s]: 10 – 15
o Gęstość w temp. pokojowej (25°C) [g/cm3]: 0,940 – 0,970
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w punkcie 3 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 19522100-2 - Żywice epoksydowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami, z przypisaniem im odpowiednio wag:
Kryterium Cena oferty brutto (KC)
Waga kryterium 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych, tj. specyfikacji technicznych lub innych dokumentów producenta, potwierdzających zgodność oferowanego produktu z wymaganiami określonymi w SWZ. Ze złożonych przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych musi w sposób niebudzący żadnej wątpliwości Zamawiającego wynikać, iż oferowane urządzenie/produkt spełnia parametry techniczne wskazane opisie przedmiotu zamówienia w punkcie 3 SWZ5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Specyfikacje techniczne i inne przedmiotowe środki dowodowe potwierdzające oferowane parametry techniczne.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy w przypadku okoliczności o których mowa w art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówieniapublicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie
Pozostałe informacje znajdują się rozdziale 10 SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany Umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej za zgodą Stron, pod rygorem nieważności.2. Istotna zmiana zawartej umowy wymaga przeprowadzenia nowego postępowania.
3. Zamawiający przewiduje dokonanie następujących zmian umowy:
3.1. zmiana terminu wykonania Umowy;
Zmiana terminu wykonania Umowy jest możliwa w przypadku wystąpienia siły wyż-szej uniemożliwiającej wykonanie
Przedmiotu umowy zgodnie z jej warunkami.
3.2. zmiana stawki VAT wraz z wiążącą się z nią zmianą wynagrodzenia;
Zmiana wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany podatku VAT, o wysokość po-datku zmienionego w wyniku zmiany
ustawowej stawki podatku VAT. W przypadku ww. zmiany wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość
wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
3.3. zmiany w zakresie płatności;
Zmiany terminów płatności wynikające z wszelkich zmian wprowadzonych do Umowy, o ile nie spowodują konieczności
zapłaty odsetek lub wynagrodzenia w większej kwocie;
4. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy w sto-sunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru Wykonawcy ( zgodnie z art. 455 ust 1 pkt 1) ustawy Pzp) w następującym zakresie:
4.1. Terminu wykonania zamówienia ( wydłużenie może nastąpić o czas niezbędny do wykonania przedmiotu umowy w
sposób należyty – nie dłużej niż o czas ich wystę-powania ) oraz wynagrodzenia ( o udokumentowaną przez Wykonawcę
kwotę wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy) w przypadku:
4.1.1. zmiany przepisów prawa mającej wpływ na zakres i sposób realizacji przed-miotu umowy,
4.1.2. gdy dochowanie terminu umownego jest niemożliwe z powodu wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy
, w tym działania/ zaniechania osób trzecich ( także organów władzy publicznej) lub wystąpienia siły wyższej
4.1.3. zmiany sposobu realizacji przedmiotu umowy w szczególności:
4.1.3.1. pojawienia się na rynku nowych rozwiązań technicznych lub technolo-gicznych pozwalających na skrócenie czasu
realizacji zamówienia , kosz-tów eksploatacji przedmiotu umowy, lub uzyskanie korzystniejszych para-metrów technicznych
4.1.3.2. zaniechania lub wycofania z produkcji określonych materiałów lub elementów wskazanych w ofercie lub w
dokumentacji technicznej,
4.1.3.3. wprowadzeniem nowej wersji oprogramowania przez producenta oprogramowania wykorzystywanego przez
Wykonawcę do wykonania przedmiotu umowy,
4.1.3.4. zmiany obowiązujących norm.