BZP: Budowa budynku Centrum Kultury i Turystyki w Janowicach, w gminie Nieborów
22.07.2025
2025/BZP 00338343/01
Gmina Nieborów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku Centrum Kultury i Turystyki w Janowicach, w gminie Nieborów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nieborów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148360
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Legionów Polskich 26
1.5.2.) Miejscowość: Nieborów
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-416
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.7.) Numer telefonu: 46 838 56 13
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@nieborow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nieborow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku Centrum Kultury i Turystyki w Janowicach, w gminie Nieborów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-88d43e3a-85cb-48b8-a00b-4e2d3ba84b6b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00338343
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00186974/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa budynku Centrum Kultury i Turystyki w Janowicach w gminie Nieborów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zadanie współfinansowane jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, Umowa FELD.06.04-IZ.00-0038/24-00. Nazwa projektu: „Centrum kultury i turystyki w gminie Nieborów”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gmina-nieborow.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gmina-nieborow.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Zakupowej znajdującej się pod adresem: https://gmina-nieborow.ezamawiajacy.pl/
2. Instrukcja korzystania z Platformy jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego” oraz stanowi załącznik nr 13 do SWZ.
3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem wyznaczonego terminu.
4. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie.
5. Ogólne zasady korzystania z Platformy:
1) Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Gminy Nieborów https://gmina-nieborow.ezamawiajacy.pl/ lub https://oneplace.marketplanet.pl,
2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
3) W uzasadnionych przypadkach (np. wprowadzenie danych niezgodnych z danymi rejestrowymi) rejestracja Wykonawcy może potrwać maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej.
4) Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
6. Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie tj.:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC, z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;
3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa wspierana przez producenta MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge;
4) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf;
5) Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w txt, pdf, doc, xls, docx, zip, 7z, tar, gz, xml, XAdES.
6) Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
- Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
- Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Urzędu Miar.
7) Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa Gminy Nieborów tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl
2. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej zwanym „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Nieborów reprezentowana przez Wójta Gminy Nieborów z siedzibą w Urzędzie Gminy Nieborów przy Al. Legionów Polskich 26, 99-416 Nieborów. Z administratorem można się skontaktować listownie na adres podany w Dziale I.
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Nieborów jest Ewa Żuchowska, e-mail: iodo@spotcase.pl.
3. Administrator będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe w celu realizacji obowiązku prawnego nałożonego na administratora (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) wynikającego z ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych obejmującego przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zawarcie i wykonania umowy oraz prowadzenia dokumentacji z nią związanej.
4. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp.
5. Dane osobowe mogą być ujawnione jedynie właściwie upoważnionym osobom fizycznym, prawnym lub innym odbiorcom posiadającym podstawę prawną żądania dostępu do danych osobowych oraz odbiorcom, którym muszą zostać ujawnione dane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Odbiorcami danych mogą być osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 1 Ustawy pzp Odbiorcą danych będzie spółka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako właściciel Platformy Zakupowej, na której Gmina Nieborów prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającą pod adresem: https://gmina-nieborow.ezamawiajacy.pl/
6. Administrator będzie przechowywać Państwa dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, a następie przez okres wynikający z zasad określonych w Rozporządzeniu z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
7. W uzasadnionych przypadkach przysługują Pani/Panu następujące prawa:
1) prawo dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii
2) prawo sprostowania oraz uzupełnienia danych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników)
3) prawo do ograniczenia przetwarzania (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania),
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKI.271.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa nowego budynku usługowego - Centrum Kultury
i Turystyki w Janowicach, z instalacjami technicznymi i zagospodarowaniem terenu, w tym wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz z wykonaniem na podstawie tej dokumentacji, robót budowlanych, na działce ewidencyjnej nr 313/3 obręb 0009 Janowice. Prowadzenie inwestycji będzie odbywać się w formule „zaprojektuj i wybuduj” zgodnie z zakresem ujętym w Programie Funkcjonalno – Użytkowym.
Zakres zamówienia obejmuje:
1. Wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę;
2. Prace rozbiórkowe
Rozbiórka altany – i przeniesienie w nową lokalizację. Altanę należy odtworzyć i wykonać istniejące przyłączenia mediów.
3. Zagospodarowanie działki
- Wykonanie podjazdu dla niepełnosprawnych i schodów do budynku z kostki betonowej na podbudowie,
- Wykonanie utwardzeń terenu pod drogi wewnętrzne, parkingi (10szt, w tym jedno dla NPS) i chodniki,
- Montaż 4szt. ławek ogrodowych,
- Montaż 2 szt. śmietników zewnętrznych,
- Montaż wiaty śmietnikowej na konstrukcji stalowej na utwardzeniu,
- Montaż 3 szt. stojaków na rowery,
- Wykonanie nasadzeń drzew przy ławkach i parkingu: szt. 5 – drzewa wysokie, 7- krzewy.
4. Zakres prac budowlanych
Budowa budynku, jednokondygnacyjnego, bez podpiwniczenia,
• bez wyposażenia meblowego,
• bez urządzeń siłowni zewnętrznej i placu zabaw – należy jedynie wykonać montaż urządzeń, które obecnie znajdują się w innej lokalizacji. Demontaż i przewiezienie urządzeń – poza zakresem wykonawcy.
5. Zakres prac elektrycznych
- Wykonanie uziemienia budynku,
- Montaż rozdzielnicy głównej,
- Wykonanie wyłączenia pożarowego budynku,
- Montaż oświetlenia podstawowego i awaryjnego wraz z okablowaniem,
- Montaż instalacji gniazd wtyczkowych,
- Montaż okablowania urządzeń kuchennych i urządzeń branży sanitarnej,
- Wykonanie połączeń wyrównawczych,
- Wykonanie instalacji odgromowej,
- Wykonanie instalacji fotowoltaicznej,
- Wykonanie instalacji teleinformatycznej,
- Wykonanie instalacji RTV.
6. Zakres prac sanitarnych wewnętrznych
- Wykonanie instalacji zimnej wody, ciepłej wody użytkowej oraz cyrkulacji (tam, gdzie wymagają tego przepisy) wraz z armaturą towarzyszącą,
- Wykonanie instalacji kanalizacji sanitarnej i skroplinowej,
- Wykonanie kotłowni na gaz płynny,
- Wykonanie instalacji gazu płynnego,
- Wykonanie instalacji grzewczej wraz z armaturą towarzyszącą,
- Wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej wraz z armaturą towarzyszącą,
- Wykonanie instalacji chłodniczej wraz z armaturą towarzyszącą,
- Wykonanie prób instalacji oraz sprawdzających prawidłowe działanie aparatury,
- Uruchomienie układu i regulacje,
- Szkolenie Użytkowników/Obsługi.
7. Zakres prac instalacyjnych zewnętrznych
Wykonanie przyłącza wodociągowego,
Budowa zbiornika bezodpływowego na nieczystości ciekłe wraz z przyłączeniem do budynku,
Montaż zbiornika na gaz płynny wraz z wykonaniem zewnętrznej instalacji gazowej,
Montaż agregatów chłodniczych,
Budowa przyłącza elektroenergetycznego
Budowa przyłącza telekomunikacyjnego
Budowa ogrodowych opraw oświetleniowych
Zakres zamówienia stanowi:
Zaprojektowanie i wykonanie projektu budowlanego budynku usługowego - Centrum Kultury i Turystyki z instalacjami technicznymi i zagospodarowaniem terenu.
Wykonawca w ramach zadania opracuje projekt budowlany: (zagospodarowania terenu – na mapie do celów projektowych, architektoniczno- budowlany i techniczny z elementami wykonawczymi), specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego lub rozporządzenia obowiązującego w momencie jego sporządzania. Projekt będzie zawierał wszystkie niezbędne branże (wraz z uzgodnieniami dla każdej z branż). Wykonawca sporządzi przedmiary robót wraz z kosztorysami inwestorskimi.
Zamówienie obejmuje:
- uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, w tym warunków technicznych i innych dokumentów wynikających z przepisów odrębnych,
- sporządzenie projektu budowlanego i uzyskanie dla niego wynikających z przepisów: opinii, zgód, uzgodnień i pozwoleń wraz z pozwoleniem na budowę,
- zapewnienie kompleksowej obsługi geodezyjnej,
- wykonanie robót budowlanych i montażowych na podstawie zaakceptowanego projektu budowlanego,
- przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem budynku do użytkowania,
- inwentaryzację powykonawczą,
- nadzór autorski projektanta.
Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany jest w:
Programie funkcjonalno- użytkowym dla zadania budowa nowego budynku usługowego - Budowa budynku Centrum Kultury i Turystyki w Janowicach, w gminie Nieborów z instalacjami technicznymi i zagospodarowaniem terenu.
Program funkcjonalno - użytkowy wraz z rysunkami, stanowi załącznik nr 12 do niniejszej SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31000000-6 - Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
51000000-9 - Usługi instalowania (z wyjątkiem oprogramowania komputerowego)
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: XXVI. OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT
1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która nie zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 Pzp oraz uzyska najwyższą liczbę punktów na podstawie kryteriów oceny, wymienionych poniżej.
2. Zamawiający przy wyborze oferty będzie kierował się następującymi kryteriami oceny, gdzie 1%=1pkt:
Lp. Nazwa kryterium Waga % (maksymalna liczba punktów)
1 Cena oferty brutto (C), zwana też „Ceną” 60% (60 pkt)
2 Okres gwarancji (G) 40% (40 pkt)
3. Sposób oceny w ramach kryteriów oceny ofert
1) Sposób oceny w kryterium „Cena” (C), w kryterium Cena, w którym
Zamawiającemu zależy, aby wykonawca przedstawił jak najniższy wskaźnik (Cena), punkty zostaną przyznane wg. następującego wzoru:
C = Cmin/Co x 100 x 60%, gdzie:
C – ilość punktów przyznanych danej ofercie w kryterium „Cena”
Cmin – najniższa cena brutto spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Co – cena brutto oferty badanej
100 – wskaźnik stały
60% - procentowe znaczenie kryterium „Cena”
Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach kryterium „Cena” obliczona zostanie ustalona przez podzielenie najniższej ceny brutto ze złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100 punktów i wagę kryterium, którą ustalono na 60%.
Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do kryterium „Cena” otrzyma 60 punktów.
2) Sposób oceny w kryterium „Okres gwarancji” (G)
W kryterium „Okres gwarancji”, w którym Zamawiającemu zależy, aby Wykonawca przedstawił jak najdłuższy okres gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia. Zamawiający dokona oceny na podstawie deklaracji Wykonawcy, dotyczącej okresu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, złożonej w wypełnionym „Formularzu oferty”.
Minimalny okres gwarancji nie może być krótszy niż 5 lat od daty odbioru końcowego.
Maksymalny okres gwarancji za jaki Zamawiający przyzna punkty, korzystając ze wzoru dla kryterium wynosi 6 lat. W przypadku, gdy Wykonawca poda dłuższy niż 6 lat, ocenie będzie podlegał okres 6 lat.
W kryterium „Okres gwarancji”, w którym Zamawiającemu zależy, aby Wykonawca przedstawił jak najdłuższy wskaźnik (okres), zostanie zastosowany następujący wzór:
G=Go/Gn x 100 x 40%, gdzie:
G - ilość punktów przyznanych danej ofercie w kryterium „Okres gwarancji”,
Go - „Okres gwarancji” w ofercie badanej,
Gn - najdłuższy „Okres gwarancji” wśród ofert niepodlegających odrzuceniu
100 wskaźnik stały,
40% - procentowe znaczenie kryterium „Okres gwarancji”.
W ofercie długość okresu gwarancji należy podać w latach.
Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach kryterium „Okres gwarancji” obliczona zostanie przez podzielenie okresu gwarancji ocenianej oferty przez okres gwarancji najdłuższy w złożonych ofertach i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100 punktów i wagę kryterium, którą ustalono na 40%.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp oraz SWZ i otrzyma największą łączną liczbę punktów ze wszystkich kryteriów.
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
5. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.
6. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty, w sposób o którym mowa w ust. 5, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
7. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące:- zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa tego warunku.
- uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa tego warunku.
sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa tego warunku.
zdolności technicznej lub zawodowej:
a)warunek dotyczący niezbędnego doświadczenia:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie:
- co najmniej jedno zamówienie polegające na zaprojektowaniu i wybudowaniu budynku w technologii tradycyjnej (budynek murowany) wraz z wykonaniem instalacji wewnętrznych: elektrycznej, wod-kan i c. o. ze źródłem ciepła, o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł. (jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100)
Warunek zostanie również uznany za spełniony jeśli wykonawca wykaże, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie:
- co najmniej jedno zamówienie polegające na zaprojektowaniu budynku w technologii tradycyjnej (budynek murowany) wraz z wykonaniem instalacji wewnętrznych: elektrycznej, wod-kan i c. o. ze źródłem ciepła, o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł (jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100)
i
- co najmniej jedno zamówienie polegające na wybudowaniu budynku w technologii tradycyjnej (budynek murowany) wraz z wykonaniem instalacji wewnętrznych: elektrycznej, wod-kan i c. o. ze źródłem ciepła, o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł. (jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100)
Uwagi:
W przypadku gdy Wykonawca wykonywał w ramach zamówienia/kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres robót, o których mowa powyżej.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz winien zawierać roboty, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli bezpośrednio nie uczestniczył w wykonaniu robót, które wykazuje jako własne doświadczenie. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w tym zakresie oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnienie powyższego warunku uczestnicy Konsorcjum wykazują łącznie.
Zamawiający dopuszcza wykazanie wykonania wielu robót w ramach jednego kontraktu.
b)warunek dotyczący zdolności zawodowej
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował w okresie wykonywania zamówienia:
1) minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta branży architektonicznej (która będzie pełniła funkcję głównego projektanta), posiadająca następujące kwalifikacje: uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle wcześniej obowiązujących przepisów prawa, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia
i
2) minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta branży konstrukcyjno-budowlanej posiadającą następujące kwalifikacje: uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle wcześniej obowiązujących przepisów prawa, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia
i
3) minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta branży sanitarnej posiadającą następujące kwalifikacje: uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle wcześniej obowiązujących przepisów prawa, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia
i
4) minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta branży elektrycznej posiadającą następujące kwalifikacje: uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle wcześniej obowiązujących przepisów prawa, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia
i
5) minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy,
posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, wystarczające do realizacji
przedmiotu zamówienia,
i
6) minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót branży
sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń
cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych bez ograniczeń, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia,
i
7) minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót branży
elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń
elektrycznych bez ograniczeń, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza możliwość wykazania jednej osoby posiadającej więcej niż jedno z ww. uprawnień.
Uwagi:
Przez uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2023 r. poz. 334). W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 1117 ze zm.), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej, jeżeli:
- nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz
- posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnienie powyższego warunku uczestnicy Konsorcjum wykazują łącznie.
2.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 7. Zamawiający od wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona najwyżej będzie żądał na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 Pzp– zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ.
Zgodnie z rodziałem XVII. OŚWIADCZENIE WSTĘPNE ORAZ PODMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE SWZ,
1. Zamawiający żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie: braku podstaw wykluczenia, spełniania warunków udziału w postępowaniu.
2. Do oferty wykonawca dołącza:
1) oświadczenie o braku podstaw wykluczenia - zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
3. Oświadczenia, o których mowa w ust. 2, stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w ust. 2 pkt. 1) i pkt. 2), składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o których mowa w ust. 2, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona:
Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda poniższych podmiotowych środków dowodowych:
1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ;
2) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy- zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ
Uwaga: jeśli wykonawca wykazuje doświadczenie w wykonaniu zamówień w formule „zaprojektuj i wybuduj”, dane wpisuje w wykazie robót, podając zakres dokumentacji projektowej i robót budowlanych, umożliwiający weryfikację spełniania warunku. W takim przypadku Wykonawca nie jest obowiązany do składania wykazu usług. Wykaz usług wypełniają tylko wykonawcy, którzy odrębnie wykazują wykonanie dokumentacji projektowych.
3) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z Działem XIV.
5. Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w Dziale X SWZ oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Dziale XIV SWZ Wykonawcy składają oświadczenia i dokumenty określone w Dziale XVII SWZ w sposób i trybie tam określonym.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają robot budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy (zgodnie z Załącznikiem nr 10 do SWZ).
7. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający zastrzega sobie możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w tym:1. Zmiana wynagrodzenia.
2. Zmiana terminu wykonania umowy:
3. Zmiana Wykonawcy
Ze względu na ograniczoną ilość znaków -szczegółowy zakres zmian
umowy został zawarty w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 11 do SWZ.