BZP: Usługa pralnicza obejmująca pranie i dezynfekcję wraz z transportem oraz leasingiem pościeli i ubrań
22.07.2025
2025/BZP 00339864/01
Wojewódzki Szpital Chorób Płuc im. dr A. Pawelca
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Usługa pralnicza obejmująca pranie i dezynfekcję wraz z transportem oraz leasingiem pościeli i ubrań
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Szpital Chorób Płuc im. dr A. Pawelca
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000297690
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Bracka 13
1.4.2.) Miejscowość: Wodzisław Śląski
1.4.3.) Kod pocztowy: 44-300
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wscp.wodzislaw.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wscp.wodzislaw.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00339864
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-07-22
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00331139
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1) W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia następujących dokumentów:
a) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
b) wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia urządzeń (pralnia, wyposażenie) będących
w dyspozycji wykonawcy, posiadających niezbędne pozwolenia i atesty (dołączyć kopie zezwoleń, atestów lub decyzji) wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.
c) wykazu środków do transportu prania będących w dyspozycji wykonawcy, posiadających odpowiednie pozwolenia (dołączyć kopie zezwoleń lub decyzji) wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami;
Po zmianie:
1) W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia następujących dokumentów:
a) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
b) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia i polegających na świadczeniu usług pralniczych wraz transportem, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania, odbiorców wraz z podaniem zakresu świadczonych usług oraz załączenia dokumentów potwierdzających ich zakres i że usługi te zostały wykonane należycie - minimum 2 usługi o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto każda. Wykaz usług należy przygotować wg wzoru załącznika nr 7 SWZ.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.8. Wykaz przedmiotowych środków dowodowych Przed zmianą:
1. Zamawiający żąda aby wraz z ofertą złożył następujące przedmiotowe środki dowodowe:
a. Aktualna, pozytywna opinia właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej o dopuszczeniu obiektu zakładu pralniczego do prania bielizny szpitalnej
b. Aktualna, pozytywna opinia właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej, dopuszczająca samochód oferenta do przewozu bielizny brudnej i czystej
c. Wyniki badań mikrobiologicznych wykonanych w stacji sanitarno-epidemiologicznej lub innym akredytowanym laboratorium mikrobiologicznym posiadającym certyfikat Polskiego Centrum Akredytacji wykonanych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert:
- wynik co najmniej 4 badań mikrobiologicznych pościeli z rozróżnieniem badanego asortymentu np. badanie z poszwy szpitalnej, badanie z poszewki, prześcieradła itp. - po jednym z okresu ostatnich 4 miesięcy
- jedno badanie potwierdzające czystość mikrobiologiczną komory dezynfekcyjnej,
- wynik badania mikrobiologicznego z komory środka transportu dostarczającego bieliznę czystą
- wynik badania mikrobiologicznego z wózka do transportu bielizny czystej
d. Wykaz środków do prania wodnego, których zamierza użyć Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie do obrotu – dokument potwierdzający dopuszczenie do obrotu tego środka na terenie Polski lub Unii Europejskiej oraz deklaracje zgodności CE lub równoważny, wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych, Produktów Biobójczych, wymagane spektrum bójcze w procesie prania i dezynfekcji: B (z Tbc), V, F, Spory
e. Aktualny dokument wystawiony przez producenta lub autoryzowanego dystrybutora środków piorących i dezynfekujących do prania wodnego potwierdzający iż pralnia Wykonawcy jest pod jego ścisłym nadzorem, co do prawidłowego przebiegu procesu prania wodnego i dezynfekcji oraz co do jakości pranej bielizny, z 2025 roku.
f. Technologia prania wodnego i dezynfekcji bielizny w tym: moduły prania i dezynfekcji ogólnoszpitalnej, opracowaną i zaakceptowaną przez producenta lub autoryzowanego dystrybutora środków piorących
g. Dokument potwierdzający wdrożenie i stosowanie systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2015 lub równoważnej.
h. Certyfikaty (deklaracje-atesty) potwierdzające, że:
- pościel będąca przedmiotem leasingu uszyta jest z tkaniny o gramaturze 150-160 g/m2 i posiada następujące parametry: 65% bawełny, 35% poliestru,
- Poduszki, kołdry:
- przeznaczone do użycia w placówkach służby zdrowia, temperatura prania do 95 stopni Celsjusza
- antyalergiczne
- wypełnienie 100% poliester
- tkanina wsypowa – nie więcej niż 35% poliester i nie mniej niż 65% bawełna – dopuszczamy tkaniny z większą zawartością bawełny
- piżamy (2 częściowe spodnie+ koszula ) -100% bawełna
i. Certyfikaty (deklaracje-atesty) potwierdzające, że ubrania chirurgiczne i fartuchy wielokrotnego użytku wykonane są z tkaniny bawełniano-poliestrowej, o zawartości bawełny 48% +/-3% i gramaturze 130 g/m2 +/-4%.
Ubranie wykonane z tkaniny zgodnej z normą PN-EN 13795 lub równoważnej z uwzględnieniem późniejszych zmian:
1. Akredytowany raport z badań wykonanych przez niezależną jednostkę badawczą potwierdzający skład chemiczny tkaniny.
2. Akredytowany raport z badań wykonanych przez niezależną jednostkę badawczą potwierdzający gramaturę tkaniny.
3. Akredytowany raport z badań wykonanych przez niezależną jednostkę badawczą potwierdzający zgodność z normą PN-EN 13795 lub równoważnej dla tkaniny wskazanej w badaniach potwierdzających skład i gramaturę (patrz punkt 1. i 2.).
Po zmianie:
1. Zamawiający żąda aby wraz z ofertą złożył następujące przedmiotowe środki dowodowe:
a. Aktualna, pozytywna opinia właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej o dopuszczeniu obiektu zakładu pralniczego do prania bielizny szpitalnej
b. Aktualna, pozytywna opinia właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej, dopuszczająca samochód oferenta do przewozu bielizny brudnej i czystej
c. wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia urządzeń (pralnia, wyposażenie) będących w dyspozycji wykonawcy wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.
d. wykaz środków do transportu prania będących w dyspozycji wykonawcy wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami;
e. Wyniki badań mikrobiologicznych wykonanych w stacji sanitarno-epidemiologicznej lub innym akredytowanym laboratorium mikrobiologicznym posiadającym certyfikat PCA wykonanych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert:
- wynik co najmniej 4 badań mikrobiologicznych pościeli z rozróżnieniem badanego asortymentu np. badanie z poszwy szpitalnej, badanie z poszewki, prześcieradła itp. - po jednym z okresu ostatnich 4 miesięcy
- jedno badanie potwierdzające czystość mikrobiologiczną komory dezynfekcyjnej,
- wynik badania mikrobiologicznego z komory środka transportu dostarczającego bieliznę czystą
- wynik badania mikrobiologicznego z wózka do transportu bielizny czystej
f. Wykaz środków do prania wodnego, których zamierza użyć Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie do obrotu – dokument potwierdzający dopuszczenie do obrotu tego środka na terenie Polski lub UE oraz deklaracje zgodności CE lub równoważny, wpis do RWM, Produktów Biobójczych, wymagane spektrum bójcze w procesie prania i dezynfekcji: B (z Tbc), V, F, Spory
g. Aktualny dokument wystawiony przez producenta lub autoryzowanego dystrybutora środków piorących i dezynfekujących do prania wodnego potwierdzający iż pralnia Wykonawcy jest pod jego ścisłym nadzorem, co do prawidłowego przebiegu procesu prania wodnego i dezynfekcji oraz co do jakości pranej bielizny, z 2025 roku.
h. Technologia prania wodnego i dezynfekcji bielizny w tym: moduły prania i dezynfekcji ogólnoszpitalnej, opracowaną i zaakceptowaną przez producenta lub autoryzowanego dystrybutora środków piorących
i. Dokument potwierdzający wdrożenie i stosowanie SZJ wg normy ISO 9001:2015 lub równoważnej.
j. Certyfikaty (deklaracje-atesty) potwierdzające, że:
- pościel będąca przedmiotem leasingu uszyta jest z tkaniny o gramaturze 150-160 g/m2 i posiada następujące parametry: 65% bawełny, 35% poliestru,
- Poduszki, kołdry:
- przeznaczone do użycia w placówkach sł. zdrowia, temperatura prania do 95 stopni C
- antyalergiczne
- wypełnienie 100% poliester
- tkanina wsypowa – nie więcej niż 35% poliester i nie mniej niż 65% bawełna – dopuszczamy tkaniny z większą zawartością bawełny
- piżamy (2 częściowe spodnie+ koszula ) -100% bawełna
Lub parametry dopuszczone odpowiedziami do postępowania.
k. Certyfikaty (deklaracje-atesty) potwierdzające, że ubrania chirurgiczne i fartuchy wielokrotnego użytku wykonane są z tkaniny bawełniano-poliestrowej, o zawartości bawełny 48% +/-3% i gramaturze 130 g/m2 +/-4%.
Ubranie wykonane z tkaniny zgodnej z normą PN-EN 13795 lub równoważnej z uwzględnieniem późniejszych zmian:
1. Akredytowany raport z badań wykonanych przez niezależną jednostkę badawczą potw. skład chemiczny tkaniny.
2. Akredytowany raport z badań wykonanych przez niezależną jednostkę badawczą potw. gramaturę tkaniny.
3. Akredytowany raport z badań wykonanych przez niezależną jednostkę badawczą potw. zgodność z normą PN-EN 13795 lub równoważnej dla tkaniny wskazanej w badaniach potwierdzających skład i gramaturę (patrz punkt 1. i 2.).
Zamiast atestów, deklaracji Zamawiający dopuszcza Kartę Danych Technicznych producenta. Oraz parametry dopuszczone odpowiedziami do postępowania.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.9. Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych Przed zmianą:
Po zmianie:
TAK
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.10. Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu Przed zmianą:
Po zmianie:
a. Aktualna, pozytywna opinia właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej o dopuszczeniu obiektu zakładu pralniczego do prania bielizny szpitalnej
b. Aktualna, pozytywna opinia właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej, dopuszczająca samochód oferenta do przewozu bielizny brudnej i czystej
c. wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia urządzeń (pralnia, wyposażenie) będących w dyspozycji wykonawcy wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.
d. wykaz środków do transportu prania będących w dyspozycji wykonawcy wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami;
e. Wyniki badań mikrobiologicznych wykonanych w stacji sanitarno-epidemiologicznej lub innym akredytowanym laboratorium mikrobiologicznym posiadającym certyfikat PCA wykonanych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert:
- wynik co najmniej 4 badań mikrobiologicznych pościeli z rozróżnieniem badanego asortymentu np. badanie z poszwy szpitalnej, badanie z poszewki, prześcieradła itp. - po jednym z okresu ostatnich 4 miesięcy
- jedno badanie potwierdzające czystość mikrobiologiczną komory dezynfekcyjnej,
- wynik badania mikrobiologicznego z komory środka transportu dostarczającego bieliznę czystą
- wynik badania mikrobiologicznego z wózka do transportu bielizny czystej
f. Wykaz środków do prania wodnego, których zamierza użyć Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie do obrotu – dokument potwierdzający dopuszczenie do obrotu tego środka na terenie Polski lub UE oraz deklaracje zgodności CE lub równoważny, wpis do RWM, Produktów Biobójczych, wymagane spektrum bójcze w procesie prania i dezynfekcji: B (z Tbc), V, F, Spory
g. Aktualny dokument wystawiony przez producenta lub autoryzowanego dystrybutora środków piorących i dezynfekujących do prania wodnego potwierdzający iż pralnia Wykonawcy jest pod jego ścisłym nadzorem, co do prawidłowego przebiegu procesu prania wodnego i dezynfekcji oraz co do jakości pranej bielizny, z 2025 roku.
h. Technologia prania wodnego i dezynfekcji bielizny w tym: moduły prania i dezynfekcji ogólnoszpitalnej, opracowaną i zaakceptowaną przez producenta lub autoryzowanego dystrybutora środków piorących
i. Dokument potwierdzający wdrożenie i stosowanie SZJ wg normy ISO 9001:2015 lub równoważnej.
j. Certyfikaty (deklaracje-atesty) potwierdzające, że:
- pościel będąca przedmiotem leasingu uszyta jest z tkaniny o gramaturze 150-160 g/m2 i posiada następujące parametry: 65% bawełny, 35% poliestru,
- Poduszki, kołdry:
- przeznaczone do użycia w placówkach sł. zdrowia, temperatura prania do 95 stopni C
- antyalergiczne
- wypełnienie 100% poliester
- tkanina wsypowa – nie więcej niż 35% poliester i nie mniej niż 65% bawełna – dopuszczamy tkaniny z większą zawartością bawełny
- piżamy (2 częściowe spodnie+ koszula ) -100% bawełna
Lub parametry dopuszczone odpowiedziami do postępowania.
k. Certyfikaty (deklaracje-atesty) potwierdzające, że ubrania chirurgiczne i fartuchy wielokrotnego użytku wykonane są z tkaniny bawełniano-poliestrowej, o zawartości bawełny 48% +/-3% i gramaturze 130 g/m2 +/-4%.
Ubranie wykonane z tkaniny zgodnej z normą PN-EN 13795 lub równoważnej z uwzględnieniem późniejszych zmian:
1. Akredytowany raport z badań wykonanych przez niezależną jednostkę badawczą potw. skład chemiczny tkaniny.
2. Akredytowany raport z badań wykonanych przez niezależną jednostkę badawczą potw. gramaturę tkaniny.
3. Akredytowany raport z badań wykonanych przez niezależną jednostkę badawczą potw. zgodność z normą PN-EN 13795 lub równoważnej dla tkaniny wskazanej w badaniach potwierdzających skład i gramaturę (patrz punkt 1. i 2.).
Zamiast atestów, deklaracji Zamawiający dopuszcza Kartę Danych Technicznych producenta. Oraz parametry dopuszczone odpowiedziami do postępowania.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.11. Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów Przed zmianą:
a. Aktualna, pozytywna opinia właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej o dopuszczeniu obiektu zakładu pralniczego do prania bielizny szpitalnej
b. Aktualna, pozytywna opinia właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej, dopuszczająca samochód oferenta do przewozu bielizny brudnej i czystej
c. Wyniki badań mikrobiologicznych wykonanych w stacji sanitarno-epidemiologicznej lub innym akredytowanym laboratorium mikrobiologicznym posiadającym certyfikat Polskiego Centrum Akredytacji wykonanych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert:
- wynik co najmniej 4 badań mikrobiologicznych pościeli z rozróżnieniem badanego asortymentu np. badanie z poszwy szpitalnej, badanie z poszewki, prześcieradła itp. - po jednym z okresu ostatnich 4 miesięcy
- jedno badanie potwierdzające czystość mikrobiologiczną komory dezynfekcyjnej,
- wynik badania mikrobiologicznego z komory środka transportu dostarczającego bieliznę czystą
- wynik badania mikrobiologicznego z wózka do transportu bielizny czystej
d. Wykaz środków do prania wodnego, których zamierza użyć Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie do obrotu – dokument potwierdzający dopuszczenie do obrotu tego środka na terenie Polski lub Unii Europejskiej oraz deklaracje zgodności CE lub równoważny, wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych, Produktów Biobójczych, wymagane spektrum bójcze w procesie prania i dezynfekcji: B (z Tbc), V, F, Spory
e. Aktualny dokument wystawiony przez producenta lub autoryzowanego dystrybutora środków piorących i dezynfekujących do prania wodnego potwierdzający iż pralnia Wykonawcy jest pod jego ścisłym nadzorem, co do prawidłowego przebiegu procesu prania wodnego i dezynfekcji oraz co do jakości pranej bielizny, z 2025 roku.
f. Technologia prania wodnego i dezynfekcji bielizny w tym: moduły prania i dezynfekcji ogólnoszpitalnej, opracowaną i zaakceptowaną przez producenta lub autoryzowanego dystrybutora środków piorących
g. Dokument potwierdzający wdrożenie i stosowanie systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2015 lub równoważnej.
h. Certyfikaty (deklaracje-atesty) potwierdzające, że:
- pościel będąca przedmiotem leasingu uszyta jest z tkaniny o gramaturze 150-160 g/m2 i posiada następujące parametry: 65% bawełny, 35% poliestru,
- Poduszki, kołdry:
- przeznaczone do użycia w placówkach służby zdrowia, temperatura prania do 95 stopni Celsjusza
- antyalergiczne
- wypełnienie 100% poliester
- tkanina wsypowa – nie więcej niż 35% poliester i nie mniej niż 65% bawełna – dopuszczamy tkaniny z większą zawartością bawełny
- piżamy (2 częściowe spodnie+ koszula ) -100% bawełna
i. Certyfikaty (deklaracje-atesty) potwierdzające, że ubrania chirurgiczne i fartuchy wielokrotnego użytku wykonane są z tkaniny bawełniano-poliestrowej, o zawartości bawełny 48% +/-3% i gramaturze 130 g/m2 +/-4%.
Ubranie wykonane z tkaniny zgodnej z normą PN-EN 13795 lub równoważnej z uwzględnieniem późniejszych zmian:
1. Akredytowany raport z badań wykonanych przez niezależną jednostkę badawczą potwierdzający skład chemiczny tkaniny.
2. Akredytowany raport z badań wykonanych przez niezależną jednostkę badawczą potwierdzający gramaturę tkaniny.
3. Akredytowany raport z badań wykonanych przez niezależną jednostkę badawczą potwierdzający zgodność z normą PN-EN 13795 lub równoważnej dla tkaniny wskazanej w badaniach potwierdzających skład i gramaturę (patrz punkt 1. i 2.).
Po zmianie:
Zgodnie z SWZ
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
2. W trakcie obowiązywania umowy strony dopuszczają zmiany cen w przypadku:
a) w przypadku zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto
pozostanie bez zmian. Zmiany te następują z mocy prawa i obowiązują od dnia obowiązywania odpowiednich
przepisów.
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia
10.10.2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. 2024 poz. 1773 z późn. zmianami).
c) zasad podleganiu ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne i jeżeli te zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia publicznego.
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych. (t.j. Dz. U. 2024 poz. 427 oraz z 2019 r. poz. 1074 i Dz. U. 2024 poz. 923)
e) innych – zgodnych z art. 455 ust. 1. pkt 3 pkt. C oraz ust. 4 pkt. 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia
11.09.2019 r. (Dz. U. 2024 poz. 1320 z późn. zmianami).
W sytuacji, o której mowa w podpunktach b) i c) warunkiem dokonania waloryzacji będzie skierowanie do Zamawiającego pisemnego wniosku zawierającego uzasadnienie i szczegółowy sposób wyliczenia nowych cen oraz szczegółowe uzasadnienie wpływu zmian, o których mowa wyżej na wynagrodzenie Wykonawcy.
W celu wprowadzenia zmian Wykonawca przygotuje, a następnie prześle Zamawiającemu projekt stosownego aneksu do umowy w terminie do 30 dni od daty wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany.
W przypadku niewykazania przez Wykonawcę wpływu zmian na wzrost wynagrodzenia, Zamawiający ma prawo odmówić waloryzacji wynagrodzenia do czasu przedstawienia uzasadnienia oraz dokumentów potwierdzających żądania Wykonawcy.
Zmiany wejdą w życie po podpisaniu stosownego aneksu do umowy.
3. W celu uwzględnienia wymagań określonych w art. 439 ustawy Prawo zamówień publicznych Strony
dopuszczają zmianę cen jednostkowych netto, które określone zostały w ofercie Wykonawcy na zasadach następujących:
1) w przypadku zmiany kosztów usługi, o co najmniej 10% w stosunku do cen na dzień składania oferty,
zarówno Wykonawca, jak i Zamawiający, może wystąpić do drugiej Strony z pisemnym udokumentowanym wnioskiem o dokonanie zmiany ceny. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy/Zamawiającemu po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia, a wpływem zmiany sposobu ustalenia zmiany wynagrodzenia przez wskazanie podstaw, w przypadku których zmiana ceny uprawnia strony umowy do żądania zmiany i ma wpływ na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek powinien obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy.
2) zmiana cen materiałów lub kosztów mających wpływ na wykonanie zamówienia co najmniej o wartość, o której mowa w pkt. 1), spowoduje zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w wysokości połowy wartości ustalonej, faktycznej zmiany cen ww. materiałów i kosztów
3) suma wszystkich zmian cen jednostkowych nie może doprowadzić do podwyższenia maksymalnej wartości
brutto umowy o więcej niż o 15%;
a. wniosek o zmianę cen jednostkowych Strony mogą złożyć co 12 miesięcy, nie wcześniej niż po upływie pierwszych 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
4. Zmiana wynagrodzenia dokonana w trybie niniejszego paragrafu wejdzie w życie po zawarciu przez Strony aneksu do Umowy sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Po zmianie:
1. W trakcie obowiązywania umowy strony dopuszczają zmiany cen w przypadku:
a) w przypadku zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian. Zmiany te następują z mocy prawa i obowiązują od dnia obowiązywania odpowiednich
przepisów.
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10.10.2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. 2024 poz. 1773 z późn. zmianami).
c) zasad podleganiu ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne i jeżeli te zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia publicznego.
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych. (t.j. Dz. U. 2024 poz. 427 oraz z 2019 r. poz. 1074 i Dz. U. 2024 poz. 923)
e) innych – zgodnych z art. 455 ust. 1. pkt 3 pkt. C oraz ust. 4 pkt. 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11.09.2019 r. (Dz. U. 2024 poz. 1320 z późn. zmianami).
W sytuacji, o której mowa w podpunktach b) i c) warunkiem dokonania waloryzacji będzie skierowanie do Zamawiającego pisemnego wniosku zawierającego uzasadnienie i szczegółowy sposób wyliczenia nowych cen oraz szczegółowe uzasadnienie wpływu zmian, o których mowa wyżej na wynagrodzenie Wykonawcy. W celu wprowadzenia zmian Wykonawca przygotuje, a następnie prześle Zamawiającemu projekt stosownego aneksu do umowy w terminie do 30 dni od daty wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany. W przypadku niewykazania przez Wykonawcę wpływu zmian na wzrost wynagrodzenia, Zamawiający ma prawo odmówić waloryzacji wynagrodzenia do czasu przedstawienia uzasadnienia oraz dokumentów potwierdzających żądania Wykonawcy. Zmiany wejdą w życie po podpisaniu stosownego aneksu do umowy.
2. W celu uwzględnienia wymagań określonych w art. 439 ustawy Prawo zamówień publicznych Strony
dopuszczają zmianę cen jednostkowych netto, które określone zostały w ofercie Wykonawcy na zasadach następujących:
1) w przypadku zmiany kosztów usługi, o co najmniej 10% w stosunku do cen na dzień składania oferty,
zarówno Wykonawca, jak i Zamawiający, może wystąpić do drugiej Strony z pisemnym udokumentowanym wnioskiem o dokonanie zmiany ceny. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy/Zamawiającemu po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia, a wpływem zmiany sposobu ustalenia zmiany wynagrodzenia przez wskazanie podstaw, w przypadku których zmiana ceny uprawnia strony umowy do żądania zmiany i ma wpływ na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek powinien obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy.
2) zmiana cen materiałów lub kosztów mających wpływ na wykonanie zamówienia co najmniej o wartość, o której mowa w pkt. 1), spowoduje zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w wysokości połowy wartości ustalonej, faktycznej zmiany cen ww. materiałów i kosztów
3) suma wszystkich zmian cen jednostkowych nie może doprowadzić do podwyższenia maksymalnej wartości
brutto umowy o więcej niż o 15%;
a. wniosek o zmianę cen jednostkowych Strony mogą złożyć co 12 miesięcy, nie wcześniej niż po upływie pierwszych 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
3. Zmiana wynagrodzenia dokonana w trybie niniejszego paragrafu wejdzie w życie po zawarciu przez Strony aneksu do Umowy sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.