BZP: Usługa zorganizowania i przeprowadzenia 4 szkoleń on-line z zakresu funduszy unijnych
22.07.2025
2025/BZP 00339881/01
Województwo Łódzkie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa zorganizowania i przeprowadzenia 4 szkoleń
on-line z zakresu funduszy unijnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Łódzkie
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472071715
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Piłsudskiego 8
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-051
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp.info@lodzkie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodzkie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa zorganizowania i przeprowadzenia 4 szkoleń
on-line z zakresu funduszy unijnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9524592c-d088-4891-9540-810072e31479
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00339881
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00053231/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Usługi szkoleniowe. Szkolenia z zakresu funduszy unijnych.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
EFS Plus, EFRR, FST w ramach PT P rogramu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, EFRR i budżetu państwa w ramach programu PT dla Funduszy Europejskich 2021-2027.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.lodzkie.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umwl.ezamawiajacy.pl/pn/UMWL/demand/216337/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu
przekazywanie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji odbywa się za pośrednictwem
Platformy pod adresem: https://umwl.ezamawiajacy.pl poprzez kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji.
2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w
terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków,
zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę.
3. Ogólne zasady korzystania z Platformy:
3.1. zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie umwl;
https://umwl.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl.
3.2. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl,
gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując
kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje
regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
3.3. Rejestracja konta następuje automatycznie poprzez:
3.3.1. kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu
lub
3.3.2. jeżeli użytkownik nie skontaktuje się telefonicznie konto zostanie aktywowane
w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych
3.4. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym, a
Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania poprzez
kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji.
Szczegółowe informacje znajdują się w treści SWZ pkt. XII
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OPPIV.272.52.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem umowy jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu 4 szkoleń on-line z zakresu funduszy unijnych:
1) „Rozliczanie wydatków w projektach unijnych metodami uproszczonymi”
2) „Trwałość projektów unijnych”
3) „Nieprawidłowości w projektach unijnych”
4) „Kwalifikowalność wydatków w perspektywie finansowej 2021-2027 (w tym kwalifikowalność podatku VAT)”
Przedmiot zamówienia został opisany w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia (zwanym dalej „SOPZ”), stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ i w umowie – Załącznik nr 7 do SWZ.
Oznaczenia kodu CPV – Wspólnego Słownika Zamówień:
80511000-9 – Usługi szkolenia personelu
4.2.6.) Główny kod CPV: 80511000-9 - Usługi szkolenia personelu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie trenera
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe czynności
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.2. Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
3. Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
4. W zakresie zdolności zawodowej Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1) w okresie ostatnich trzech lat* przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał (zakończył) co najmniej 3 szkolenia,
2) dysponuje lub będzie dysponować na okres realizacji zamówienia zespołem, w skład którego wchodzić będą co najmniej:
a) Trener posiadający co najmniej trzyletnie doświadczenie w pracy trenerskiej, tj. który w okresie ostatnich trzech lat* przed upływem terminu składania ofert, przeprowadził co najmniej 5 szkoleń/warsztatów z zakresu funduszy unijnych;
b) Kierownik Projektu Wykonawcy odpowiedzialny za sprawy organizacyjne i za kontakty bieżące z zamawiającym, posiadający minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe w organizacji szkoleń, tj. który w okresie ostatnich 3 lat* przed upływem składania ofert, odpowiadał za zarządzanie organizacją co najmniej 4 szkoleń o łącznej liczbie przeszkolonych osób nie mniejszej niż 160 osób.
*okres 3 lat jest liczony wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert
Uwaga: Dla spełnienia ww. warunków wykonawca wskazuje dwie osoby (1 os. Trenera i 1 os. Kierownika Projektu Wykonawcy). Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia funkcji trenera i Kierownika Projektu wykonawcy.
Brak wskazania trenera/Kierownika Projektu wykonawcy lub wskazanie przez wykonawcę więcej niż jednego trenera/Kierownika Projektu wykonawcy, lub w przypadku wskazania przez wykonawcę w ofercie tej samej osoby do pełnienia funkcji trenera i Kierownika Projektu wykonawcy – oferta wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu jako niezgodna z warunkami określonymi przez zamawiającego w SWZ.
Wykonawca wskazuje w tabeli Wykazu osób (Załącznik nr 5 do SWZ) opis kwalifikacji zawodowych i doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia. W przypadku Trenera ma to być ta sama osoba, którą wykonawca wskazał w tabeli Formularza ofertowego w ramach kryteriów oceny ofert, o których mowa w pkt. XX SWZ.
W przypadku zaistnienia w trakcie wykonywania zamówienia okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających wykonywanie zamówienia przez wskazaną przez wykonawcę osobę/osoby, wykonawca będzie mógł zmienić personel delegowany do wykonywania zamówienia - z zastrzeżeniem, iż w takiej sytuacji wykonawca zobowiązany jest przedstawić zamawiającemu osobę, która spełnia wymogi określone powyżej dla osoby oraz uzyskałaby w ramach kryteriów oceny ofert taką sama liczbę punktów, co osoba którą będzie miała zastąpić. Zmiana taka nie wymaga formy aneksu do umowy. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z usunięcia lub wymiany osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia.
Szczegółowe informacje znajdują się w treści SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w SWZ – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 10 do SWZ.
Uwaga: w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, powyższe oświadczenie składa każdy z wykonawców z osobna.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda:
a) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, to wykaz usług dotyczy usług, w których wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
*okres 3 lat jest liczony wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert;
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat – odpowiednio – ich doświadczenia, kwalifikacji zawodowych niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi wzór stanowi Załącznik nr 5 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. W celu oceny ofert w kryterium oceny pn. „Dodatkowe czynności” wykonawca składa oświadczenie w punkcie 2 Formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SWZ) dotyczące czynności dodatkowych jakie oferuje w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. Oferta w zakresie informacji znajdujących się w pkt. 2 formularza ofertowego nie będzie podlegała uzupełnieniu.Szczegółowe wymogi co do powyższego środka wskazane zostały w pkt XX.2.2. SWZ.
2. W celu oceny ofert w kryterium oceny pn. „Dodatkowe doświadczenie trenera” wykonawca w tabeli znajdującej się w punkcie 3 Formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SWZ) wpisuje informacje dotyczące dodatkowego doświadczenie trenera. Oferta w zakresie informacji znajdujących się w pkt. 3 formularza ofertowego nie będzie podlegała uzupełnieniu.
Szczegółowe wymogi co do powyższego środka wskazane zostały w pkt XX.2.3. SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty składane wraz z ofertą (Formularz oferty Załącznik nr 2 do SWZ):a) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeśli dotyczy)
b) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy (jeśli dotyczy) Załącznik Nr 6 do SWZ,
c) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (jeśli dotyczy) - Załącznik Nr 8 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Przepisy dotyczące wykonawcy w zakresie podstaw wykluczenia stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia2. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wykazać brak podstaw do wykluczenia go z postępowania na podstawach wskazanych w SWZ.
Na wezwanie Zamawiającego każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z osobna przedkłada dokumenty, potwierdzające, że nie zachodzą wobec nich podstawy wykluczenia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa odpowiednio w pkt. :
- IX.4 pkt. 1 SWZ musi spełnić samodzielnie jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
- IX pkt 2) tacy wykonawcy mogą spełniać łącznie.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W takim wypadku zobowiązani są do złożenia oświadczenia o którym mowa w pkt XVI ust. 3 b) SWZ.
5.W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum),
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w
postępowaniu i zawarcia umowy (np. lider konsorcjum).
Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia, o którym mowa powyżej, powinno być w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób upoważnionych do reprezentowania
wykonawców lub w kopii potwierdzonej notarialnie, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez notariusza oraz zostać przekazane w ofercie wspólnej wykonawców.
6. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przed zawarciem umowy Wykonawcy mogą zostać wezwani do złożenia umowy regulującej ich współpracę.
Szczegółowe informacje w przedmiotowym zakresie zostały zawarte w SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektem umowy - Załącznik nr 7 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-07 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://umwl.ezamawiajacy.pl/pn/UMWL/demand/216337/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-07 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-05
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców wymienionych w art. 7 ust. 1 pkt 1) - 3) ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.2. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Funduszu Sprawiedliwej Transformacji w ramach Pomocy Technicznej Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 oraz ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa w ramach programu Pomoc Techniczna dla Funduszy Europejskich 2021-2027.
3. Szkolenia odbędą się w terminie trzech miesięcy od daty zawarcia umowy (preferowany termin: wrzesień – listopad 2025 r.).