BZP: Dowóz i odwóz dzieci do placówek oświatowych na terenie Gminy Skała wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów w roku szkolnym 2025/2026
23.07.2025
2025/BZP 00342165/01
GMINA SKAŁA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz i odwóz dzieci do placówek oświatowych na terenie Gminy Skała wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów w roku szkolnym 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SKAŁA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555602
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 29
1.5.2.) Miejscowość: Skała
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-043
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 12 389-10-98
1.5.8.) Numer faksu: 12 389-10-98 wew. 104
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: skala@skala.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skala.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Administracja Szkół Gminy Skała
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6771840505
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: ul. Szkolna 4
1.11.4.) Miejscowość: Skała
1.11.5.) Kod pocztowy: 32-043
1.11.6.) Województwo: małopolskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.11.9.) Numer telefonu: 12 389-01-70
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: asfinanse2@skala.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.skala.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz i odwóz dzieci do placówek oświatowych na terenie Gminy Skała wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów w roku szkolnym 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5a6615f8-4bde-4dfb-b356-ff34950d3dee
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00342165
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00062890/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Dowóz i odwóz uczniów do placówek oświat. na terenie Gminy Skała oraz uczniów niepełnospr. do szkół spec. w Krakowie i Wolbromiu, z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów w roku szkolnym 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5a6615f8-4bde-4dfb-b356-ff34950d3dee3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. przy użyciu Platformy
e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
Pani Renata Krzywda – w sprawach merytorycznych - tel. +48 389-01-70 wew. 2
Pan Paweł Banaś – w sprawach proceduralnych – tel. + 48 600 47 36 47
Zamawiający informuje, że komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia lub ofert.
4. Korzystanie w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” wymaga posiadania przez Wykonawcę konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia.
5. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności: przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.
6. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
7. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy” https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/ .
8. „Formularze do komunikacji” umożliwiają, również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
9. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu do Platformy e-Zamówienia w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
10. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający
i Wykonawcy posługują się numerem sprawy:
11. Składane na wezwanie Zamawiającego:
1) oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia, pełnomocnictwo, podmiotowe środki dowodowe (w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp), zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, sporządza się w postaci elektronicznej w ogólnie dostępnych formatach danych (przykładowo: .rtf, .doc, .docx, .pdf, .odt, .xls, .xlsx, .jpg, .tif, .png, .zip, .tar, .gz, .7z.)
i przekazuje jako załącznik do: „Formularza do komunikacji” dostępny na Platformie e-Zamówienia (maksymalny rozmiar przesyłanych plików wynosi 150 MB),
2) informacje, oświadczenia lub dokumenty inne niż określone w pkt 11.1. mogą zostać przesłane, również jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przez: „Formularz do komunikacji” dostępny na Platformie e-Zamówienia.
Szczegóły odnośnie wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej określono w Rozdziale 11 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowo określono w Rozdziale 22 SWZ – Obowiązki w zakresie przetwarzania danych osobowych zgodnie z RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowo określono w Rozdziale 22 SWZ – Obowiązki w zakresie przetwarzania danych osobowych zgodnie z RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AS.26.2.2025.RK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
część nr 1 – Dowóz i odwóz uczniów wraz z opieką na trasie Rzeplin – Skała - Rzeplin.
Przedmiotem zamówienia jest: Dowóz dzieci do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i szkół podstawowych na terenie Gminy Skała oraz ich odwóz po zajęciach do miejsc zamieszkania (wyznaczonych przystanków), wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów, w dniach, w których prowadzone są zajęcia dydaktyczne w roku szkolnym 2025/2026. Wykonawca będzie realizował usługę dowozu i odwozu wraz z zapewnieniem opieki: w Część 1 dla 30 dzieci w tym do placówek feryjnych 29 dzieci i 1 dziecko do placówki nieferyjnej (lokalizacje wskazane w zał. Nr 1 do OPZ): we wszystkie dni nauki szkolnej, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2025/2026, przez 188 dni do placówek feryjnych i 209 dni do placówek nieferyjnych, począwszy od 01 września 2025 r. do 30 czerwca 2026 r. – ilość przejazdów: 1 dowóz 2 odwozy (feryjne), 1 dowóz 1 odwóz (nieferyjne).
Szczegółowo przedmiot zamówienia został opisany w załączniku nr 1 (dotyczy części 1, 2, 3, 4, 5)
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdziałem 17 SWZ - Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Poziom emisji spalin
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji pojazdu
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
część nr 2 – Dowóz i odwóz uczniów wraz z opieką na trasie Stoki - Skała – Stoki.
Przedmiotem zamówienia jest: Dowóz dzieci do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i szkół podstawowych na terenie Gminy Skała oraz ich odwóz po zajęciach do miejsc zamieszkania (wyznaczonych przystanków), wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów, w dniach, w których prowadzone są zajęcia dydaktyczne w roku szkolnym 2025/2026. Wykonawca będzie realizował usługę dowozu i odwozu wraz z zapewnieniem opieki: w Część 2 dla 14 dzieci w tym do placówek feryjnych 13 dzieci i 1 dziecko do placówki nieferyjnej (lokalizacje wskazane w zał. Nr 1 do OPZ): we wszystkie dni nauki szkolnej, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2025/2026, przez 188 dni, do placówek feryjnych i 209 dni do placówek nieferyjnych począwszy od 01 września 2025 r. do 30 czerwca 2026 r. – ilość przejazdów: 1 dowóz 2 odwozy (feryjne), 1 dowóz 1 odwóz (nieferyjne).
Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w załączniku 1 (dotyczy części 1, 2, 3, 4 i 5)
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem 17 SWZ - Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Poziom emisji spalin
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji pojazdu
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
część nr 3 – Dowóz i odwóz uczniów wraz z opieką na trasie Gołyszyn – Minoga - Gołyszyn.
Przedmiotem zamówienia jest: Dowóz dzieci do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i szkół podstawowych na terenie Gminy Skała oraz ich odwóz po zajęciach do miejsc zamieszkania (wyznaczonych przystanków), wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów, w dniach, w których prowadzone są zajęcia dydaktyczne w roku szkolnym 2025/2026. Wykonawca będzie realizował usługę dowozu i odwozu wraz z zapewnieniem opieki: w Część 3 dla 61 dzieci w tym do placówek feryjnych 56 dzieci i 5 dzieci do placówek nieferyjnych (lokalizacje wskazane w zał. Nr 1 do OPZ): we wszystkie dni nauki szkolnej, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2025/2026, przez 188 dni do placówek feryjnych i 209 dni do placówek nieferyjnych , począwszy od 01 września 2025 r. do 30 czerwca 2026 r. – ilość przejazdów: 1 dowóz 2 odwozy (feryjne), 1 dowóz 1 odwóz (nieferyjne).
Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w załączniku nr 1 (dotyczy części 1, 2, 3, 4 i 5).
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdział 17 – Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Pozim emisji spalin
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji pojazdu
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
część nr 4 – Dowóz i odwóz uczniów wraz z opieką na trasie Tarnawa – Minoga – Tarnawa.
Przedmiotem zamówienia jest: Dowóz dzieci do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i szkół podstawowych na terenie Gminy Skała oraz ich odwóz po zajęciach do miejsc zamieszkania (wyznaczonych przystanków), wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów, w dniach, w których prowadzone są zajęcia dydaktyczne w roku szkolnym 2025/2026. Wykonawca będzie realizował usługę dowozu i odwozu wraz z zapewnieniem opieki: w Część 4 dla 7 dzieci w tym do placówek feryjnych 6 dzieci i 1 dziecko do placówki nieferyjnej (lokalizacje wskazane w zał. Nr 1 do OPZ): we wszystkie dni nauki szkolnej, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2025/2026, przez 188 dni do placówek feryjnych i 209 dni do placówek nieferyjnych , począwszy od 01 września 2025 r. do 30 czerwca 2026 r. – ilość przejazdów: 1 dowóz 2 odwozy (feryjne), 1 dowóz 1 odwóz (nieferyjne).
Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w załączniku nr 1 (dotyczy części 1, 2, 3, 4 i 5)
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Rozdział 17 – Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Poziom emisji spalin
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji pojazdu
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
część nr 5 – Dowóz i odwóz uczniów wraz z opieką na trasie Przybysławice -Minoga - Przybysławice.
Przedmiotem zamówienia jest: Dowóz dzieci do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i szkół podstawowych na terenie Gminy Skała oraz ich odwóz po zajęciach do miejsc zamieszkania (wyznaczonych przystanków), wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów, w dniach, w których prowadzone są zajęcia dydaktyczne w roku szkolnym 2025/2026.
Wykonawca będzie realizował usługę dowozu i odwozu wraz z zapewnieniem opieki: w Część 5 dla 13 dzieci w tym do placówek feryjnych 13 dzieci i 0 dzieci do placówek nieferyjnych (lokalizacje wskazane w zał. Nr 1 do OPZ): we wszystkie dni nauki szkolnej, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2025/2026, przez 188 dni do placówek feryjnych i 209 dni do placówek nieferyjnych , począwszy od 01 września 2025 r. do 30 czerwca 2026 r. – ilość przejazdów: 1 dowóz 2 odwozy (feryjne), 1 dowóz 1 odwóz (nieferyjne).
Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w załączniku nr 1 ( dotyczy części 1, 2, 3 4 i 5).
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Rozdział 17 – Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Poziom emisji spalin
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji pojazdu
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale 6 SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi wykazać, że posiada dokumenty potwierdzające uprawnienia do przewozu osób tj. licencję zezwalającą na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 728 z późn. zm.) lub aktualnie obowiązującego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego lub jeżeli usługi objęte przedmiotem zamówienia świadczone będą pojazdami samochodowymi przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, aktualnie obowiązującej odpowiedniej licencji.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek musi spełniać Ci z wykonawców, którzy będą realizował zakres zamówienia, z którym wiąże się obowiązek posiadania uprawnień;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w wykonaniu co najmniej jednej usługi polegającej na dowozie dzieci do placówek oświatowych wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów, świadczonej w sposób ciągły w okresie minimum 4 miesięcy.
W przypadku, gdy przedmiotem Zamówienia są świadczenia okresowe i ciągłe, dopuszcza się wykazanie nie tylko zamówień wykonanych (zakończonych), ale również wykonywanych. W takim przypadku część usługi już faktycznie wykonana musi wypełniać wymogi określone przez Zamawiającego w warunku wiedza i doświadczenie.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca.
W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu, podmiot udostępniający zasób zobowiązany będzie zrealizować usługi, których wskazane zdolności dotyczą (podwykonawstwo).
b) Wykonawca musi wykazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi odpowiednimi do czynności, jakie zostaną im powierzone, tj.:
dla części 1 zamówienia: co najmniej 1 kierowcę i 1 opiekuna, posiadających przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy
dla części 2 zamówienia: co najmniej 1 kierowcę i 1 opiekuna, posiadających przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy
dla części 3 zamówienia: co najmniej 2 kierowców i 2 opiekunów, posiadających przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy
dla części 4 zamówienia: co najmniej 1 kierowcę i 1 opiekuna, posiadających przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy
dla części 5 zamówienia: co najmniej 1 kierowcę i 1 opiekuna, posiadających przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy
Ze względu na specyfikę świadczonej usługi (konieczność opieki nad dziećmi bezpośrednio w trakcie przewozu) osobą sprawującą opiekę nad dziećmi nie może być kierowca pojazdu dokonującego przewozu dzieci.
Uwaga:
Wykazane w danej części zamówienia osoby nie mogą być wykazane w innej części zamówienia, na którą Wykonawca składa ofertę.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie.
c) Wykonawca musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym do wykonywania zamówienia, w szczególności:
dla części 1 zamówienia: co najmniej 1 pojazdem samochodowym spełniającym warunki określone w Opisie przedmiotu zamówienia (zał. 1 do SWZ), umożliwiającym przewóz 30 dzieci, ich opiekuna oraz kierowcy.
dla części 2 zamówienia: co najmniej 1 pojazdem samochodowym spełniającym warunki określone w Opisie przedmiotu zamówienia (zał. 1 do SWZ), umożliwiającym przewóz 14 dzieci, ich opiekuna oraz kierowcy.
dla części 3 zamówienia: co najmniej 2 pojazdy samochodowe spełniające warunki określone w Opisie przedmiotu zamówienia (zał. 1 do SWZ), umożliwiających równoczesny przewóz 61 dzieci, ich opiekuna oraz kierowcy;
dla części 4 zamówienia: co najmniej 1 pojazdem samochodowym spełniającym warunki określone w Opisie przedmiotu zamówienia (zał. 1 do SWZ), umożliwiający przewóz 7 dzieci, ich opiekuna oraz kierowcy.
dla części 5 zamówienia: co najmniej 1 pojazdem samochodowym spełniającym warunki określone w Opisie przedmiotu zamówienia (zał. 1 do SWZ), umożliwiającym przewóz 13 dzieci, ich opiekuna oraz kierowcy.
Szczegółowo określono w Rozdziale 5 SWZ - Warunki udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
1) aktualnie obowiązującą odpowiednią licencję zezwalającą na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 728 z późn. zm.) lub zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego lub jeżeli usługi objęte przedmiotem zamówienia świadczone będą pojazdami samochodowymi przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, aktualnie obowiązującej odpowiedniej licencji.
2) wykaz usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie,
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
4) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości Zamawiającego może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy PZP, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z rozdz. 5 ust. 2 SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w rozdz. 7 ust. 2 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. W przypadku, gdy spełnienie warunku opisanego:
1) w rozdz. 5 ust. 2 pkt 2) SWZ wykazuje co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
2) w rozdz. 5 ust. 2 pkt 4) SWZ Wykonawcy wykazują poprzez poleganie na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane
– wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oświadczają, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdz. 7 przy czym:
1) podmiotowe środki dowodowe o których mowa w rozdz. 7 ust 7 składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazują spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w rozdz. 5 ust. 2 SWZ.