BZP: Regularny przewóz niepełnosprawnych dzieci i dorosłych zamieszkałych na terenie Gminy Oświęcim oraz 1 dziecka - mieszkańca Gminy Chełmek, na trasie dom - placówka oświatowa - dom wraz z opieką.
23.07.2025
2025/BZP 00342235/01
SAMORZĄDOWE CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH GMINY OŚWIĘCIM
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Regularny przewóz niepełnosprawnych dzieci i dorosłych zamieszkałych na terenie Gminy Oświęcim oraz 1 dziecka - mieszkańca Gminy Chełmek, na trasie dom - placówka oświatowa - dom wraz z opieką.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMORZĄDOWE CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH GMINY OŚWIĘCIM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 070461614
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: edukacyjna 9
1.5.2.) Miejscowość: Rajsko
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 33 842 95 60
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cuw@cuw.gminaoswiecim.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://cuw.gminaoswiecim.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Regularny przewóz niepełnosprawnych dzieci i dorosłych zamieszkałych na terenie Gminy Oświęcim oraz 1 dziecka - mieszkańca Gminy Chełmek, na trasie dom - placówka oświatowa - dom wraz z opieką.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0de7e1bc-2406-4022-9fd8-38c822a94af2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00342235
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00080477/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wykonanie na rzecz Zamawiającego usługi polegającej na przewozie dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie gminy Oświęcim na trasie dom - placówka oświatowa - dom , wraz z opieką.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0de7e1bc-2406-4022-9fd8-38c822a94af23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/
4. Postępowanie można wyszukać ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
5. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia nr ocds-148610-0de7e1bc-2406-4022-9fd8-38c822a94af2.
6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
7. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
8. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści SWZ wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
9. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
10. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
11. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
12. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu infolinii platformy 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
13. W uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: a.borowczyk@cuw.gminaoswiecim.pl (nie dotyczy składania ofert).
Więcej informacji w SWZ pkt 14.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z treścią pkt 32 SWZ (OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z treścią pkt 32 SWZ (OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CUW.PN.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 934487,69 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem niniejszego zamówienia jest regularny, bezpieczny i punktualny przewóz niepełnosprawnych dzieci i dorosłych, zamieszkałych na terenie Gminy Oświęcim oraz 1 dziecka - mieszkańca gminy Chełmek, na trasie dom – placówka oświatowa – dom wraz z opieką do następujących placówek oświatowych, wg wyznaczonych tras:
Trasa I Oświęcim: w okresie od 01.09.2025 r. do 26.06.2026 r. – 188 dni
do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Oświęcimiu, ul. Obozowa 31
w zakresie: (22 dzieci)
• 1 dziecko z miejscowości Dwory Drugie
• 3 dzieci z miejscowości Stawy Monowskie
• 4 dzieci z miejscowości Włosienica (w tym 3 dzieci przebywających w internacie – dowóz początkiem tygodnia, a powrót końcem tygodnia – 90 przejazdów)
• 5 dzieci z miejscowości Poręba Wielka (w tym 1 dziecko na wózku inwalidzkim - uczestnik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych - dowóz na godz. ok. 10.00, odbiór ok. 14.00)
• 3 dzieci z miejscowości Grojec
• 2 dzieci z miejscowości Zaborze
• 4 dzieci z miejscowości Rajsko
Dodatkowe informacje:
Dowóz i powrót codziennie od poniedziałku do piątku. Wyjątek stanowią dzieci, które przebywają w internacie.
Ze względu na to, że osoby korzystające z przewozu będą kończyły zajęcia o różnych porach, wymaga się, aby dowóz zorganizować w taki sposób, żeby dziecko po przyjeździe do placówki oczekiwało na zajęcia nie dłużej niż 30 min., a po zajęciach oczekiwało na przewoźnika nie dłużej niż 30 min.
Dziecko na wózku inwalidzkim to uczestnik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, które przebywa tygodniowo 20 godzin na zajęciach, nie uczestniczy w zajęciach świetlicowych, dowożone jest na godz. 10.00, odbierane o godz. 14.00.
Trasa II Piasek: w okresie od 01.09.2025 r. do 31.07.2026 r. – 219 dni
do Dziennego Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Piasku ul. Dworcowa 27, 43 -211 Piasek w zakresie: (5 dzieci)
• 2 dzieci z miejscowości Zaborze
• 1 dziecko z miejscowości Pławy
• 1 dziecko z miejscowości Włosienica
• 1 dziecko z miejscowości Grojec
Dodatkowe informacje:
Dowóz i powrót codziennie od poniedziałku do piątku.
2 dzieci na wózkach inwalidzkich będzie przewożona w prywatnych wózkach,
1 dziecko wymaga pomocy przy chodzeniu
Ze względu na rodzaj i stopień niepełnosprawności dzieci, jak również sposób reagowania na różne bodźce, prawdopodobnie będzie potrzeba podziału dowozu na 2 BUSY (1 BUS: dziecko z Pław i 1 dziecko z Zaborza; 2 BUS: dziecko z Grojca, Włosienicy i 1 dziecko z Zaborza).
Trasa III Dąbrowa Górnicza: w okresie od 01.09.2025 r. do 26.06.2026 r. – 188 dni:
do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Dąbrowie Górniczej, ul. Swobodna 59, 41-300 Dąbrowa Górnicza w zakresie: (2 dzieci)
• 1 dziecko z miejscowości Babice
• 1 dziecko z miejscowości Chełmek
Dodatkowe informacje:
Dowóz i powrót codziennie od poniedziałku do piątku.
Jedno dziecko wymaga pomocy przy chodzeniu.
Dziecko z gminy Chełmek dowożone na podstawie porozumienia międzygminnego, zawartego dnia 05.02.2021 r. pomiędzy Gminą Oświęcim, a Gminą Chełmek.
Trasa IV Tychy: w okresie od 01.09.2025 r. do 26.06.2026 r. – 188 dni:
do Niepublicznej Szkoły Podstawowej „Otwarte Okno” z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi, ul. Paprocańska 84-84a, 43- 100 Tychy w zakresie: (2 dzieci)
• 1 dziecko z miejscowości Babice
• 1 dziecko z miejscowości Brzezinka
Dodatkowe informacje:
Dowóz i powrót codziennie od poniedziałku do piątku.
Trasa V Kraków: w okresie od 01.09.2025 r. do 26.06.2026 r. - 90 przejazdów:
do Szkoły Policealnej przy Zespole Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie, ul. Tyniecka 6 w zakresie: (1 dziecko)
• 1 osoba z miejscowości Grojec
Dodatkowe informacje:
Dowóz początkiem tygodnia lub w niedzielę/dzień wolny od pracy (do ustalenia z rodzicami i placówką oświatową), a powrót końcem tygodnia. Dziecko przebywa w internacie.
Więcej informacji w SWZ pkt 4.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena – całkowita wartość przedmiotu zamówienia - 60%
Rok produkcji pojazdów - 40%.
Punkty przyznawane za podane kryteria będą liczone według następujących wzorów:
Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny oferty:
1) Nazwa kryterium: cena ofertowa brutto (K1).
a) Waga kryterium: 60 %
b) Maksymalna ilość punktów przewidziana dla danego kryterium: 60 pkt
2) Nazwa kryterium: rok produkcji pojazdów (K2)
a) Waga kryterium: 40 %.
b) Maksymalna ilość punktów przewidziana dla danego kryterium: 40,00 pkt
2. Ocena oferty w kryterium cena ofertowa brutto (K1).
1) Zamawiający dokona oceny oferty na podstawie wartości wskazanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym w sekcji „Cena ofertowa brutto (z podatkiem od towarów i usług)”, z zastrzeżeniem sytuacji, o której mowa w rozdziale XVI ust. 7 SWZ. Liczba punktów przyznana w kryterium cena ofertowa obliczona zostanie według poniższego wzoru:
K1 = (Cmin/C) x 60
gdzie:
K1 ilość punktów przyznana ofercie ocenianej
C cena oferty ocenianej
Cmin najniższa cena spośród cen wszystkich ocenianych ofert
2) Uzyskana liczba punktów zaokrąglona zostanie do dwóch miejsc po przecinku. Powyższe działanie nie ma zastosowania w sytuacji, gdy w postępowaniu złożona została tylko jedna oferta niepodlegająca odrzuceniu.
3. Ocena oferty w kryterium rok produkcji pojazdów (K2).
1) Zamawiający dokona oceny oferty na podstawie wskazanego w formularzu ofertowym roku produkcji samochodów zadysponowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia, za każdy samochód, zgodnie z poniższym schematem:
a) rok produkcji 2018 i starszy = 0,00 pkt
b) rok produkcji 2019 2020 = 10,00 pkt
c) rok produkcji 2021 2022 = 20,00 pkt
d) rok produkcji 2023 i nowszy = 40,00 pkt
2) Punkty, o których mowa w pkt 1, przyznane zostaną odrębnie dla każdego z samochodów zadeklarowanych w ofercie do realizacji zamówienia. Punktacja oferty w kryterium rok produkcji pojazdów obliczona zostanie jako średnia arytmetyczna samochodów i punktów, o których mowa w zdaniu poprzednim (Zamawiający zsumuje ilość uzyskanych punktów za rok produkcji wskazanych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym pojazdów i podzieli przez ilość samochodów). Uzyskana liczba punktów zaokrąglona zostanie do dwóch miejsc po przecinku.
3) Obliczenie punktacji dokonane zostanie względem zadeklarowanych 8 samochodów. W przypadku zadeklarowania ilości samochodów mniejszej niż wymagana przez Zamawiającego, Zamawiający odrzuci ofertę jako niezgodną z warunkami zamówienia.
4) Informacje o rocznikach samochodów zadysponowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia zweryfikowane zostaną przez Zamawiającego na podstawie danych zawartych w dowodach rejestracyjnych, o których mowa w SWZ.
4. Sumaryczna ocena oferty. Ocena oferty stanowić będzie sumę punktów przyznanych w poszczególnym kryterium, według wzoru:
Ilość punktów przyznana ofercie=K1+K2
Najkorzystniejsza oferta może otrzymać maksymalnie 100 punktów.
Najkorzystniejsza oferta będzie oferta, która przedstawi najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów wskazanych powyżej odnoszących się do przedmiotu zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji pojazdów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
8.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu i wymagania określone w niniejszej SWZ.8.2 Zamawiający, na podstawie art. 112 ustawy Pzp określa następujące warunki udziału w postępowaniu:
1. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający wymaga:
Wykonawca winien posiadać opłaconą polisę ubezpieczeń OC i NNW (kierowcy, opiekunów i pasażerów) potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na cały okres realizacji zamówienia na wartość min. 500 000,00 zł.
2. Zdolność techniczna lub zawodowa
1) O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
2) Zamawiający w zakresie zdolności zawodowej (wiedza i doświadczenie) wymaga, aby Wykonawca posiadał doświadczenie w realizacji usług regularnego przewozu dzieci niepełnosprawnych wraz z opieką i mógł udokumentować, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał/wykonuje rzetelnie i z należytą starannością przez okres co najmniej 8 następujących kolejno po sobie miesięcy co najmniej dwie usługi o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto, której przedmiotem był/jest regularny, zorganizowany i systematyczny) przewóz dzieci niepełnosprawnych, w ramach której Wykonawca był/jest zobowiązany do zapewnienia opieki przewożonym osobom.
Zamawiający w zakresie zdolności technicznej (potencjał techniczny) stawia wymagania w zakresie tego warunku, tzn. Wykonawca spełni w/w warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje minimum 8 samochodami do przewozu osób niepełnosprawnych. Każdy z pojazdów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych musi posiadać adnotacje w dowodzie rejestracyjnym, że pojazd jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Wymaga się, aby wśród ww. 8 pojazdów, był 1 Bus z minimum 1 miejscem z przeznaczeniem na wózek inwalidzki i 1 Bus, w którym jest możliwość przewozu dwóch osób na wózkach inwalidzkich jednocześnie oraz ze względu na różny stopień i rodzaj niepełnosprawności, wymagane będzie aby co najmniej 1 Bus posiadał dodatkowy stopień ułatwiający wejście do i wyjście z Busa, oraz aby Wykonawca w ramach dostępnego wyposażenia posiadał podstawki/podkładki i foteliki samochodowe. Pojazdy przystosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich muszą być wyposażone w atestowane urządzenie specjalistyczne umożliwiające zajęcie miejsca osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, np. w windę z napędem elektrycznym lub podnośnik lub teleskopowy najazd lub rozkładaną platformę, jak również osprzęt atestowany zapewniający możliwość unieruchomienia przewożonych wózków. Urządzenia muszą posiadać atest – załącznik nr 5 do SWZ. Pojazdy muszą posiadać aktualne przeglądy techniczne oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej przez cały okres realizacji zamówienia, ponadto muszą spełniać wszystkie warunki bezpieczeństwa oraz przepisy i zasady określone w ustawie Prawo o ruchu drogowym.
3) Zamawiający w zakresie zdolności zawodowej (potencjał osobowy) stawia wymagania w zakresie tego warunku, tzn. Wykonawca zapewnia, że:
dysponuje odpowiednią liczbą kierowców do prowadzenia pojazdów (min. 8 osób), posiadających stosowne wymagane prawem ruchu drogowego uprawnienia, z których każdy posiada przeszkolenie z zakresu BHP, jest osobą niekaraną, korzystającą w pełni z praw publicznych i przeszkoloną z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej,
dysponuje odpowiednią liczbą opiekunów (min. 8 osób), z których każdy został przeszkolony z zakresu BHP, jest osobą niekaraną, korzystającą w pełni z praw publicznych i przeszkoloną z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Ponadto Zamawiający wymaga aby każdy opiekun zadysponowany przez Wykonawcę do realizacji usługi posiadał minimum roczne doświadczenie w opiece nad dziećmi niepełnosprawnymi.
Wykonawca zapewnia, że opiekunowie przewożonych dzieci oraz kierowcy nie widnieją w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
Do weryfikacji w/w warunku wymagane będą następujące załączniki: nr 6 do SWZ, nr 6a do SWZ, nr 6b do SWZ, nr 6c do SWZ.
4. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.
Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Wykonawca w tym zakresie musi posiadać uprawnienia – licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j.: Dz. U. z 2024 r. poz.728).
5. Obowiązek wprowadzenia standardów ochrony małoletnich.
Zamawiający wymaga od Wykonawcy wprowadzenia i stosowania „Standardów ochrony małoletnich” w zakresie usług realizowanych na podstawie art. 32 ust. 5-7, art. 39 ust. 4-4a i art. 39a ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.
Wykonawca musi wykazać, iż wprowadził w formie pisemnej „Standardy ochrony małoletnich”, o których mowa w art. 22b, pkt 2 ustawy z dnia 13 maja 2016 r.
o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 560).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie wykonawcy w sprawie grupy kapitałowej (załącznik nr 4 do SWZ)
Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j.: Dz. U. z 2024 r. poz.594), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
2. Odpis lub informacja z KRS lub CEIDG
Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1. Dokument potwierdzający, że nie otwarto likwidacji Wykonawcy
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast „Odpisu lub informacji z KRS lub CEIDG" składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy, z uwzględnieniem terminów ważności tych dokumentów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.2 Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca złoży następujące dokumenty:
1. Wykaz narzędzi wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o dysponowaniu tymi zasobami (załącznik nr 5 do SWZ).
Wykonawca powinien wskazać, na jakiej podstawie dysponuje lub będzie dysponował wskazanymi urządzeniami, które zadysponuje do realizacji niniejszego zamówienia (np. potencjał własny, potencjał podmiotu trzeciego zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp itp.)
Jeżeli Wykonawca polegał będzie na zasobach innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
2. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz
z informacjami na temat: ich doświadczenia, kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załączniki nr 6, nr 6a, nr 6b, nr 6c do SWZ).
3. Koncesja, zezwolenie lub licencja
Koncesja, zezwolenie, licencja lub dokument potwierdzający, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu art. 22 ust.1 ustawy Pzp.
Potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania przedmiotu zamówienia tj. uprawnienia – licencję - na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ((t.j.: Dz. U. z 2024r. poz. 728).
4. Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5. Obowiązek wprowadzenia standardów ochrony małoletnich.
Wykonawca musi wykazać, iż wprowadził w formie pisemnej „Standardy ochrony małoletnich”, o których mowa w art. 22b, pkt 2 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 560).
Załącznik nr 8 do SWZ
6. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania oraz podmiotów, na rzecz których świadczone były/są, wraz z informacją, czy te usługi zostały/są wykonywane należycie. Referencje bądź inne dokumenty zawierające informacje o rzetelnym wykonaniu/ wykonywaniu usługi powinny być przygotowane przez podmiot na rzecz którego usługa została/jest wykonana/wykonywana.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
10.1 Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć:1. Formularz ofertowy - ZAŁĄCZNIK Nr 1 do SWZ
2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału (ZAŁĄCZNIK Nr 2 do SWZ)
Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (ZAŁĄCZNIK Nr 3 do SWZ)
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
18.1 Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 14.200,00 PLN (słownie: czternaście tysięcy dwieście złotych 00/100.18.2 Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 2025-07-31 do godz. 11:00, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
18.3 Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 2025-08-29.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Andrychowie, O/Oświęcim nr 51 8110 1023 2003 0310 7842 0005.
W tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę i sygnaturę postępowania. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
18.4 Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz powinno zawierać:
1) wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być SAMORZĄDOWE CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH GMINY OŚWIĘCIM, Rajsko, ul. Edukacyjna 9, 32-600 Oświęcim;
2) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;
3) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;
4) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
18.5 Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
18.6 W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
18.7 Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
13.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.13.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wypełniony dokument „Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, o którym mowa w pkt 10.1 ppkt 2 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
28.2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zmiany zostały przewidziane w SWZ.28.3. Zamawiający dopuszcza dokonywanie zmian umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt. 1) ustawy Prawo Zamówień Publicznych w szczególności w następujących przypadkach i zakresie:
28.3.1 zwiększenie bądź zmniejszenie liczby tras przewidzianych w Umowie (w tym zmiany miejsc rozpoczęcia i zakończenia danej trasy), a także konieczności zapewnienia dowozu dzieci do/z innych miejsc/jednostek niż wskazane w umowie;
28.3.2 zmniejszenie liczby dni, w których będzie świadczona usługa przewozu w stosunku do orientacyjnej liczby podanej w SWZ,
28.3.3 zmiana liczby przewożonych osób, którym Zamawiający obowiązany jest zapewnić dowóz w okresie realizacji Umowy, zmiana przebiegu tras przejazdów, miejsc przystanków, godzin przywozu i odwozu, w zakresie:
1) niezbędnym do zapewnienia transportu na warunkach przewidzianych w Umowie dla zmienionej liczby przewożonych dzieci,
2) niezbędnym do zapewnienia transportu dzieci do/z innych miejsc/jednostek/placówek niż wskazane w Umowie lub według zmienionego planu zajęć ww. jednostek,
3) uwzględniającym wystąpienie w trakcie realizacji Umowy nieprzewidzianych utrudnień w ruchu drogowym, np. remont, przebudowa drogi.
28.3.4 zmniejszenie zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy w szczególności w razie rezygnacji przez Zamawiającego ze świadczenia usług na określonej trasie lub w określone dni w związku ze zmniejszeniem zapotrzebowania na usługi;
28.3.5 zmiana zakresu lub sposobu świadczenia usług, w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego mających zastosowanie do przedmiotu Umowy, w zakresie niezbędnym do dostosowania Umowy do warunków wynikających ze zmienionych przepisów prawa;
28.3.6 zlecenie dodatkowych zadań związanych z usługami, służących do usprawnienia procesu dowozu, polepszenia jakości usług bądź zapewnienia ich ciągłości.
28.3.7 uruchomienie dodatkowych tras w zakresie niezbędnym do zapewnienia zwiększonego zapotrzebowania na Usługi ze strony osób, którym Zamawiający obowiązany jest zapewnić Usługi w okresie realizacji Umowy.
Jeżeli zmiany, o których mowa w 28.3. mają wpływ na wysokość wynagrodzenia, dopuszczalna jest zmiana wynagrodzenia w zakresie, w jakim zmiany te mają wpływ na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że zmiana wynagrodzenia nie przekroczy 10% pierwotnej wartości zamówienia.
28.5 Zamawiający może dokonać zmiany umowy, poprzez czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej części - zmianę sposobu wykonywania usług objętych umową - zmianę, w tym zmniejszenie zakresu świadczenia Wykonawcy i odpowiadającą jej - zmianę, w tym zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy lub zmianę sposobu rozliczenia wynagrodzenia Wykonawcy:
28.5.1. w okresie zawieszenia lub ograniczenia działalności placówek oświatowych, uniemożliwiających lub ograniczających realizowanie w pełnym zakresie usług przewozu;
28.5.2 z powodu wystąpienia siły wyższej;
28.5.3 z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie usługi, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
28.6 Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w zakresie: zmiany wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany podatku od towarów i usług VAT w okresie obowiązania umowy.
28.7 Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w zakresie: zmiany z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie usługi, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron;
28.8 Wszelkie zmiany i uzupełnienia postanowień Umowy wymagają dla swej ważności, formy aneksu podpisanego przez obie strony.
Więcej informacji w SWZ pkt 28.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-31 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę, wraz z załącznikami, należy złożyć za pośrednictwem https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-31 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
SWZ Specyfikacja Warunków ZamówieniaZałącznik Nr 1 do SWZ Formularz oferty dowóz
Załącznik Nr 2 do SWZ Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału
Załącznik Nr 3 do SWZ Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów
Załącznik Nr 4 do SWZ Dokumenty dotyczące przynależności do grupy kapitałowej
Załącznik nr 5 do SWZ Wykaz narzędzi
Załącznik Nr 6 do SWZ Wykaz osób ogółem skierowanych do realizacji zamówienia
Załącznik nr 6a do SWZ Wykaz osób - kierowców
Załącznik nr 6b do SWZ Wykaz osób - opiekunów
Załącznik Nr 6c do SWZ Oświadczenie - rejestr
Załącznik Nr 7 do SWZ Projektowane Postanowienia Umowy
Załącznik Nr 8 Oświadczenie Wykonawcy o wprowadzeniu standardów ochrony małoletnich