BZP: Rozbudowa drogi publicznej nr 490011S („Astrów”) w sołectwie Jasienica, Gmina Jasienica wraz z rozbudową obiektu mostowego LNI35
24.07.2025
2025/BZP 00344589/01
Gmina Jasienica
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Rozbudowa drogi publicznej nr 490011S („Astrów”) w sołectwie Jasienica, Gmina Jasienica wraz z rozbudową obiektu mostowego LNI35
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jasienica
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182255
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Strumieńska 60
1.4.2.) Miejscowość: Jasienica
1.4.3.) Kod pocztowy: 43-385
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.4.7.) Numer telefonu: 334726200
1.4.8.) Numer faksu: 334726262
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@jasienica.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jasienica.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00344589
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-07-24
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00321856
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej: https://jasienica.logintrade.net/zapytania_email,190953,019ba3b1b96edd6911ca1172bce7efa9.html nie później niż do dnia 28.07.2025 r. do godziny 09:00,00
2. Zamawiający uzyskał dofinansowanie z programu Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na realizację inwestycji pn. „Rozbudowa drogi publicznej nr 490011S („Astrów”) w sołectwie Jasienica, Gmina Jasienica wraz z rozbudową obiektu mostowego LNI35”. Podział zamówienia na części i wybór oferenta dla jedynie jednej z części, zgodnie z zasadami programu spowodowałaby utratę pozyskanego dofinansowania.
Ponadto podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, a przede wszystkim nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, w sytuacji gdyby roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia wykonywałoby kilku wykonawców na podstawie odrębnych umów. W przypadku kiedy poszczególne części zamówienia będą wyceniane (indywidualnie fragment) przez ten sam krąg wykonawców co całość zamówienia, wówczas wycena mniejszej części może się okazać droższa niż wycena robót w ramach całej inwestycji. Taka sytuacja naraziłaby Zamawiającego na większe koszty inwestycji, czyli zamówienie okazałoby się droższe, a podział nieopłacalny. Dodatkowo taki stan rzeczy mógłby spowodować potrzebę podjęcia dodatkowych czynności przez Zamawiającego celem skoordynowania działań różnych wykonawców np. różne terminy: przekazania, odbiorów, uzyskania pozwolenia na użytkowanie itp. Brak kompleksowej realizacji zamówienia, mógłby zagrozić zatem właściwemu jej wykonaniu oraz utraceniu pozyskanej dotacji. Z kolei brak jednej gwarancji dla całej inwestycji może nie zagwarantować wyegzekwowania odpowiedzialności dla całej inwestycji, gdyż każdy wykonawca dla swojej części udzieliłby odrębnie gwarancji jakości.
3. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2025 r. poz. 514). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy.
4. Zamówienie należy wykonać w terminie: do dnia 11 grudnia 2026 roku.
Mając na uwadze art. 436 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, iż wskazanie daty końcowej wykonania umowy wynika z faktu, iż zgodnie z warunkami przyznanej dotacji planowana realizacja zadania przewidywana była na okres kwiecień 2025 – grudzień 2026. Nie ma zatem możliwości wskazania terminu realizacji w dniach, tygodniach czy miesiącach ponieważ na dzień dzisiejszy nie jest znana data zawarcia umowy. W przypadku przedłużającej się procedury zawarcia umowy termin realizacji mógłby przekroczyć koniec 2026 roku, tym samym nie spełnione byłyby warunki przyznanej dotacji.
Po zmianie:
1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej: https://jasienica.logintrade.net/zapytania_email,190953,019ba3b1b96edd6911ca1172bce7efa9.html nie później niż do dnia 30.07.2025 r. do godziny 09:00,00
2. Zamawiający uzyskał dofinansowanie z programu Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na realizację inwestycji pn. „Rozbudowa drogi publicznej nr 490011S („Astrów”) w sołectwie Jasienica, Gmina Jasienica wraz z rozbudową obiektu mostowego LNI35”. Podział zamówienia na części i wybór oferenta dla jedynie jednej z części, zgodnie z zasadami programu spowodowałaby utratę pozyskanego dofinansowania.
Ponadto podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi, a przede wszystkim nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, w sytuacji gdyby roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia wykonywałoby kilku wykonawców na podstawie odrębnych umów. W przypadku kiedy poszczególne części zamówienia będą wyceniane (indywidualnie fragment) przez ten sam krąg wykonawców co całość zamówienia, wówczas wycena mniejszej części może się okazać droższa niż wycena robót w ramach całej inwestycji. Taka sytuacja naraziłaby Zamawiającego na większe koszty inwestycji, czyli zamówienie okazałoby się droższe, a podział nieopłacalny. Dodatkowo taki stan rzeczy mógłby spowodować potrzebę podjęcia dodatkowych czynności przez Zamawiającego celem skoordynowania działań różnych wykonawców np. różne terminy: przekazania, odbiorów, uzyskania pozwolenia na użytkowanie itp. Brak kompleksowej realizacji zamówienia, mógłby zagrozić zatem właściwemu jej wykonaniu oraz utraceniu pozyskanej dotacji. Z kolei brak jednej gwarancji dla całej inwestycji może nie zagwarantować wyegzekwowania odpowiedzialności dla całej inwestycji, gdyż każdy wykonawca dla swojej części udzieliłby odrębnie gwarancji jakości.
3. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2025 r. poz. 514). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy.
4. Zamówienie należy wykonać w terminie: do dnia 11 grudnia 2026 roku.
Mając na uwadze art. 436 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, iż wskazanie daty końcowej wykonania umowy wynika z faktu, iż zgodnie z warunkami przyznanej dotacji planowana realizacja zadania przewidywana była na okres kwiecień 2025 – grudzień 2026. Nie ma zatem możliwości wskazania terminu realizacji w dniach, tygodniach czy miesiącach ponieważ na dzień dzisiejszy nie jest znana data zawarcia umowy. W przypadku przedłużającej się procedury zawarcia umowy termin realizacji mógłby przekroczyć koniec 2026 roku, tym samym nie spełnione byłyby warunki przyznanej dotacji.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-07-28 09:00
Po zmianie:
2025-07-30 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-07-28 09:10
Po zmianie:
2025-07-30 09:10
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-08-26
Po zmianie:
2025-08-28