BZP: Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Termomodernizacja oraz poprawa efektywności energetycznej budynku kuchni i pralni w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Elblągu
25.07.2025
2025/BZP 00346307/01
Wojewódzki Szpital Zespolony w Elblągu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Termomodernizacja oraz poprawa efektywności energetycznej budynku kuchni i pralni w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Elblągu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Szpital Zespolony w Elblągu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170745930
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Królewiecka 146
1.5.2.) Miejscowość: Elbląg
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: prynkowski@szpital.elblag.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://szpital.elblag.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Termomodernizacja oraz poprawa efektywności energetycznej budynku kuchni i pralni w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Elblągu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5c416ca9-17ed-49fa-85ca-e8a2a1330bf1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00346307
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00034583/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Termomodernizacja oraz poprawa efektywności budynków Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu”- Kuchnia i Pralnia Fundusze Europejskie dla Warmi i Mazur na lata 2021-2027
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Inwestycja będzie realizowana w ramach Projektu pn.: „Termomodernizacja oraz poprawa efektywności budynków Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu” dofinansowanego z Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, Priorytet FEWM.02 Środowisko, Działanie FEWM.02.01 Efektywność energetyczna, Schemat A (Budynki publiczne), Numer projektu FEWM.02.01-IZ.00-0017/24.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szpitalelblag.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szpitalelblag.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:1) stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 56 KB/s; 2) komputer klasy PC z zainstalowanym systemem operacyjnym Microsoft Windows XP/Vista/Windows7/Windows 10; w przypadku komputera z systemem operacyjnym Microsoft Windows 7/Windows 8 przeglądarka
MS Internet Explorer 10.0 (lub nowsza) z obsługą Active X lub dla systemów operacyjnych XP/Vista/Windows 7/Windows 8
przeglądarka Firefox z obsługą Javy,siła szyfrowania:128bit; w przypadku komputera z systemem operacyjnym Microsoft Windows
10 przeglądarka MS Internet Explorer 11 z obsługą Active X lub Firefox z obsługą Javy, siła szyfrowania:128 bit; 3) zainstalowana
dowolna przeglądarka internetowa: Chrome, Mozilla Firefox;4) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę. Przedmiotowe
postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Składanie ofert następuje za pośrednictwem
platformy zakupowej dostępnej pod adresem internetowym: https://szpitalelblag.ezamawiajacy.pl Ofertę, oświadczenia, o których
mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie
dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie i dokumenty o jakich mowa w Rozdziale X ust. 1 składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym poprzez Platformę Zakupową.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający wypełnia obowiązek informacyjny przewidziany zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 35/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 8457783,47 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest realizacja robót budowlanych w budynku kuchni i pralni Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu, tj. termomodernizacja zewnętrznych przegród budowlanych w tym wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, wymiana obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, wymiana parapetów zewnętrznych i wewnętrznych, budowa czerpni terenowej, remont dwóch ramp rozładunkowych (zlokalizowanych wzdłuż dwóch skrzydeł budynku kuchni i pralni – na przedłużeniu bloku łóżkowego szpitala /wzdłuż elewacji pn-zach/ oraz w linii prostopadłej do bloku łóżkowego /wzdłuż elewacji pd-zach/), wykonanie/remont/wymiana elementów zewnętrznych budynku kuchni i pralni (opaski-ciągi piesze, wejścia-podjazdy, daszki, schody i balustrady zewnętrzne), wykonanie izolacji cieplnej i przeciwwodnej podziemnego tunelu komunikacyjno-technologicznego łączącego budynek kuchni i pralni z budynkiem diagnostycznym B (Etap II i Etap III robót związanych z modernizacją podziemnego kanału transportowego do realizacji zgodnie z opracowaną w tym zakresie dokumentacją projektową – projekt budowlany architektoniczny opracowany w lutym 2017r. przez Pracownię Architektoniczną APA PROJEKT – załącznik nr 8.12 i 8.13 do OPZ), wykonanie instalacji elektrycznych, w tym: wymiana oświetlenia wewnętrznego podstawowego, awaryjnego i ewakuacyjnego dla obiektu (oprócz kuchni właściwej), instalacja zasilająca dla urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, instalacja zasilająca dla systemów elektrycznego otwierania skrzydeł okiennych (system montowany dla dwóch skrzydeł uchylnych w każdym oknie-świetliku dachowym oznaczonym w zestawieniu stolarki jako OP-04 /okna te należy wykonać jako okna otwierane uchylne – okno trzyczęściowe: środkowa część stała, dwie skrajne części uchylne/) a także wymiana i rozbudowa instalacji odgromowej oraz kompleksowa poprawa efektywności energetycznej budynku kuchni i pralni poprzez modernizację instalacji co i wentylacji pralni (poza zakresem jest wewnętrzny układ pomieszczeń oraz technologia pralni a także technologia i wentylacja kuchni, która została zmodernizowana na podstawie odrębnego opracowania).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45215140-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45232460-4 - Roboty sanitarne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia publicznego Wykonawcy, którego oferta
będzie w ogólnym bilansie uzyska największą liczbę punktów wg kryteriów podanych w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość kar umownych za każdy dzień zwłoki w wykonaniu przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem dokumentu, posiada środki własne lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych 00/100)
2. zdolności technicznej lub zawodowej:
2.1) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: osobami posiadającymi nw. uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wpisanych na listę członków Izby Architektów/Inżynierów Budownictwa na podstawie ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2019 poz. 1186 z późn. zm.) / lub odpowiadające im ważne uprawnienia o których mowa poniżej, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w tym:
a) min. 1 osobą na stanowisko Kierownika Budowy, posiadającym następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
• co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy, licząc od dnia uzyskania uprawnień;
• pełnienie funkcji kierownika budowy, przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej polegających na budowie, przebudowie, remoncie lub rozbudowie obiektu użyteczności publicznej o wartości robót nie mniejszej niż 2 000 000,00 PLN brutto.
(Doświadczenie wskazanej osoby liczone jest jako faktyczne pełnienie samodzielnych funkcji kierowniczych na budowach. Jeżeli w tym samym okresie czasowym osoba pełniła funkcję na kilku budowach, przy ocenie spełnienia wymaganego warunku, liczony będzie jeden (najdłuższy) okres pełnienia funkcji kierowniczej na budowie).
b) min. 1 osobą na stanowisko Kierownika Robót branży sanitarnej posiadającym następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
• co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika Robót branży sanitarnej, licząc od dnia uzyskania uprawnień;
c) min. 1 osobą na stanowisko Kierownika Robót branży elektrycznej posiadającym następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
• co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika Robot branży elektrycznej, licząc od dnia uzyskania uprawnień
Zamawiający dopuszcza łączenia w/w funkcji, pod warunkiem, że osoba skierowana przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia spełnia wszystkie wymagania odnośnie doświadczenia i posiadanych uprawnień w zakresie powierzonych jej funkcji.
Osoby wskazane powyżej winny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, a więc uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności właściwej do powierzonego stanowiska w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. 2019 poz. 1186 z późn. zm.) /lub odpowiadające im ważne uprawnienia o których mowa poniżej.
Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadania uprawnień budowalnych (w tym przynależności do określonego samorządu zawodowego) dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. W przypadku obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane, z których wynika że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach przewidzianych w przepisach ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2023 poz. 334).
Wszystkie w/w osoby skierowane do wykonania przedmiotowego zamówienia muszą mieć zapewnioną przez Wykonawcę możliwość komunikowania się z Zamawiającym w języku polskim, posiadać znajomość prawa budowlanego i procedur administracyjnych w zakresie inwestycji budowlanych realizowanych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Ocenę spełniania w/w warunku Zamawiający dokona na podstawie informacji zawartych w wykazie osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego – wg wzoru stanowiącego odpowiednio Załącznik Nr 4 do SWZ.
2.2) Wykonawca potwierdzi wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowie, remoncie lub rozbudowie budynku użyteczności publicznej dla inwestycji o wartości min. 10 000 000,00 zł brutto każda lub dwóch robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie, remoncie lub rozbudowie budynku użyteczności publicznej dla inwestycji o wartości min. 5 000 000,00 zł brutto każda odpowiadające swoim rodzajem robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na budowie, przebudowie, remoncie lub rozbudowie budynku użyteczności publicznej w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2022 poz.1225) /w ramach prac budowlanych powinny być wykonywane roboty budowlane termomodernizacyjne, sanitarne w tym wentylacja mechaniczna i klimatyzacja i elektryczne /.
Ocenę spełniania w/w warunku Zamawiający dokona na podstawie informacji zawartych w wykazie robót,– wg wzoru stanowiącego odpowiednio Załącznik Nr 5 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych , (aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych). Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1.1.Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem (stosownie do wymogu rozdz. VIII ust. 2 pkt. 3) SWZ;
1.2.Wykaz osób (stosownie do wymogu rozdz. VIII ust. 2 pkt. 4.1) SWZ, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór wykazu osób stanowi Załącznik Nr 4 do SWZ.
1.3.Wykaz robót budowlanych (stosownie do wymogu rozdz. VIII ust. 2 pkt. 4.2) SWZ z podaniem rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotu, na rzecz którego roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wzór wykazu robót stanowi Załącznik Nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Karta techniczna lub wydruk ze strony internetowej producenta, potwierdzające jednoznacznie, że zaoferowane wyroby hydroizolacji (wskazane i zaoferowane przez Wykonawcę w formularzu ofertowym; zał. Nr 1 do SWZ, pkt. E) zachowują swoje właściwości hydroizolacyjne przez okres min. 25 lat.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Karta techniczna lub wydruk ze strony internetowej producenta, potwierdzające jednoznacznie, że zaoferowane wyroby hydroizolacji (wskazane i zaoferowane przez Wykonawcę w formularzu ofertowym; zał. Nr 1 do SWZ, pkt. E) zachowują swoje właściwości hydroizolacyjne przez okres min. 25 lat.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wymagania dotyczące wadium określono w rozdziale XVII SWZ6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XII ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.