BZP: Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania kamienicy zlokalizowanej przy ul. S. Więckowskiego 5 w Szczecinie wraz z zagospodarowaniem terenu
11.09.2025
2025/BZP 00418945/01
Szczecińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania kamienicy zlokalizowanej przy ul. S. Więckowskiego 5 w Szczecinie wraz z zagospodarowaniem terenu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szczecińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811015666
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bohaterów Getta Warszawskiego 1a
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-302
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@stbs.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://stbs.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania kamienicy zlokalizowanej przy ul. S. Więckowskiego 5 w Szczecinie wraz z zagospodarowaniem terenu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5f78a842-d687-4b9b-a8e3-aa0e11a81f89
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00418945
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/stbs3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/stbs
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Do pełnego i prawidłowego korzystania z Platformy przez Użytkowników Zewnętrznych konieczne jest posiadanie, przez co najmniej jednego uprawnionego Użytkownika Zewnętrznego wykonawcy, elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego, służącego do uwierzytelnienia i podpisu.
2. Korzystanie z Platformy możliwe, pod warunkiem spełnienia następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) Oprogramowanie zewnętrzne (dostawcy podpisu kwalifikowanego):
-Mozilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera ver. 58 i późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11.
-Lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji przeglądarek.
-system operacyjny Windows 7 i późniejsze.
b) Oprogramowanie wbudowane w SmartPZP:
-zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre),
-w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web,
-oprogramowanie SzafirHost w systemie operacyjnym.
3. Użycie przez wykonawcę do kontaktu z zamawiającym środków komunikacji elektronicznej zapewnionych na Platformie jest uzależnione od uprzedniej akceptacji przez wykonawcę Regulaminu korzystania z usług Platformy na witrynie internetowej przy zakładaniu profilu wykonawcy.
4. Korzystanie z Platformy przez wykonawców jest bezpłatne. Użytkownikom Zewnętrznym wykonawcy przysługuje prawo korzystania z asysty obejmującej wsparcie techniczne
w kwestiach dotyczących korzystania z Platformy, polegające na doradztwie telefonicznym i e-mailowym na zasadach określonych w Regulaminie korzystania z usług Platformy.
5. Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 100 MB. Za pośrednictwem Platformy można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik skompresowany do archiwum (np.: .zip) zawierający wiele pojedynczych plików.
6. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach .png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .7zip, .txt, .ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7z, .eml, .msg. Inne formaty można przesłać, korzystając z archiwum np.: .zip lub .rar .
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Tp 52/DI/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania kamienicy zlokalizowanej przy ul. S. Więckowskiego 5 w Szczecinie wraz z zagospodarowaniem terenu
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 540 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące:2.1. zdolności technicznej lub zawodowej - zamawiający uzna, że wykonawca posiada minimalny poziom zdolności umożliwiający realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, jeżeli wykaże, że:
a. w zakresie kwalifikacji zawodowych – osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia spełniające niżej określone wymagania:
- kierownik budowy – osoba posiadająca wykształcenie wyższe, uprawnienia bez ograniczeń do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, będąca członkiem izby inżynierów budownictwa oraz posiadająca minimum pięcioletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji: minimum dwóch robót budowlanych podobnych. Za robotę budowlaną podobną do przedmiotu zamówienia zamawiający uzna roboty polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub nadbudowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub zamieszkania zbiorowego lub mieszkalno-usługowego lub użyteczności publicznej wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną – o wartości robót nie niższej niż 3.000.000,00 zł brutto dla jednej roboty podobnej.
Uwaga: Funkcja na stanowisku kierownika budowy w każdym z ww. przypadków musi być pełniona przez co najmniej połowę okresu wykonywania robót budowlanych objętych odnośną umową o roboty budowlane, a kierownik budowy uczestniczył przy zakończeniu
i odbiorze końcowym robót);
- kierownik robót sanitarnych – osoba posiadająca uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych z minimum trzyletnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi w swojej specjalności, liczone od uzyskania przedmiotowych uprawnień, będąca członkiem izby inżynierów budownictwa;
- kierownik robót elektrycznych – osoba posiadająca uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych z minimum trzyletnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi w swojej specjalności, liczone od uzyskania przedmiotowych uprawnień, będąca członkiem izby inżynierów budownictwa;
- kierownik robót telekomunikacyjnych – osoba posiadająca uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych z minimum trzyletnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi w swojej specjalności, liczone od uzyskania przedmiotowych uprawnień, będąca członkiem izby inżynierów budownictwa.
UWAGA: W przypadku oferty wspólnej ww. warunki wykonawcy mogą spełniać łącznie.
b. w zakresie doświadczenia: wykonał w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie:
- co najmniej 2 roboty budowlane podobne o wartości minimum 4.000.000,00 zł brutto każda. Za robotę budowlaną podobną do przedmiotu zamówienia zamawiający uzna roboty polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub nadbudowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub zamieszkania zbiorowego lub mieszkalno-usługowego lub użyteczności publicznej wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną
– o wartości robót nie niższej niż 4.000.000,00 zł brutto dla jednej roboty podobnej. Zamawiający uwzględni tylko zadania zakończone.
Zamawiający w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji dopuścił, aby wykaz dotyczył robót budowalnych wykonanych w okresie dłużnym niż ostatnie 5 lat, tj. 7 lat, na podstawie § 9 ust. 4 pkt.1) Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020r., poz. 2415 z późniejszymi zmianami).
UWAGA: W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców
2.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże się za ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres:
a. przychodem ze sprzedaży towarów i usług nie niższym niż 5 000 000 zł w każdym roku obrotowym
b. płynnością bieżącą nie mniejszą niż 1,1
c. płynnością szybką nie mniejszą niż 0,7
d. pokryciem majątku trwałego kapitałem stałym równym lub większym niż 100%
e. wskaźnikiem zadłużenia do 0,9.
f. posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w wysokości jak niżej:
- wykonawca posiada środki finansowe w wysokości nie niższej niż 700 000 zł
albo
- wykonawca posiada zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 700 000 zł
albo
- łączna wysokość posiadanych środków finansowych wykonawcy oraz zdolność kredytowa wykonawcy jest nie niższa niż 700 000 zł.
W przypadku składania oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie.”