BZP: Rozwój Spółdzielni Energetycznej Raszyn
15.09.2025
2025/BZP 00424025/01
Gmina Raszyn
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Rozwój Spółdzielni Energetycznej Raszyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Raszyn
1.3.) Oddział zamawiającego: Raszyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269232
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szkolna 2a
1.5.2.) Miejscowość: Raszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-090
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publ@raszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://raszyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozwój Spółdzielni Energetycznej Raszyn
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e598bb9f-ccc3-46f8-90fb-44adffe727b0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00424025
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042092/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.13 Rozwój Spółdzielni Energetycznej Raszyn
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11760173.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/raszyn
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określone zostały w pkt. XII i XIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE: administratorem danych osobowych (dalej: „Administrator”) jest Gmina Raszyn z siedzibą w Raszynie, Szkolna 2a, 05-090 Raszyn, reprezentowana przez Wójta Gminy Raszyn, e-mail: ratusz@raszyn.pl , tel. 22 7017777. Dane osobowe zawarte w ofertach, złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym na: „Rozwój Spółdzielni Energetycznej Raszyn” znak sprawy: ZPiFZ.271.1.32.2025.IW, są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w oparciu o następujące przepisy prawa: ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Celem przetwarzania danych osobowych jest prowadzenie w imieniu własnym postępowań o udzielenie zamówień publicznych. Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby ww. postępowania, mieści się w zakresie obowiązków ustawowych Urzędu Gminy jako zamawiającego w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy PZP. Przetwarzanie tych danych jest niezbędne, aby Urząd Gminy mógł prawidłowo wypełniać nałożone na nie obowiązki. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wglądu w swoje dane, prawo ich uzupełniania i poprawiania. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia swoich danych, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania i ochrony danych osobowych w powyższym celu dostępne są na BIP Urzędu w zakładce Przetwarzanie danych osobowych.
Ponadto, Urząd Gminy Raszyn wdrożył wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Szczegółowe informacje oraz informacje oraz procedura dostępne są na BIP Urzędu w Zarządzeniu nr 169/2024 Wójta Gminy Raszyn z dnia 25 września 2024 r.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPiFZ.271.1.32.2025.IW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1 - Wykonanie ekspertyz technicznych nośności dachów dla 15 budynków użyteczności publicznej oraz opracowanie Programów Funkcjonalno-Użytkowych (PFU) dla mikroinstalacji fotowoltaicznych planowanych na tych dachach.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71314300-5 - Usługi doradcze w zakresie wydajności energetycznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71315300-2 - Usługi opomiarowania dla budownictwa
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2 - Analiza substratów oraz opracowanie Studium wykonalności i Business Planu biogazowni hybrydowej
4.2.6.) Główny kod CPV: 71314300-5 - Usługi doradcze w zakresie wydajności energetycznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71313000-5 - Usługi doradcze w zakresie środowiska naturalnego
90713000-8 - Usługi konsultacyjne w zakresie zagadnień dotyczących środowiska
79314000-8 - Analiza możliwości wykonawczych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena - waga kryterium 60%
Jakość metodologii opracowania Studium i Business Planu - waga kryterium 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość metodologii opracowania Studium i Business Planu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 3 – Opracowanie planu wdrożenia inteligentnych liczników oraz systemu zarządzania energią
4.2.6.) Główny kod CPV: 71314300-5 - Usługi doradcze w zakresie wydajności energetycznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71314200-4 - Usługi zarządzania energią
72222300-0 - Usługi w zakresie technologii informacji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena - waga kryterium 60%
Metodologia opracowania planu wdrożenia EMS i inteligentnych liczników - waga kryterium 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Metodologia opracowania planu wdrożenia EMS i inteligentnych liczników
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 4 – Świadczenie usług doradczo-organizacyjnych
4.2.6.) Główny kod CPV: 71314300-5 - Usługi doradcze w zakresie wydajności energetycznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79416200-5 - Usługi doradcze public relations
79100000-5 - Usługi prawnicze
79342200-5 - Usługi w zakresie promocji
72413000-8 - Usługi w zakresie projektowania stron WWW
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełnią warunki dotyczące:a) w zakresie posiadanego doświadczenia:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej:
- należycie wykonał co najmniej 2 (dwie) ekspertyzy techniczne nośności dachów budynków użyteczności publicznej takich jak w szczególności szkoły, szpitale, urzędy, stadiony, dworce lub inne obiekty o analogicznym charakterze i przeznaczeniu - w przypadku składania oferty na zadanie nr 1;
- należycie opracował co najmniej 2 (dwa) programy funkcjonalno–użytkowe (PFU) lub dokumentacje koncepcyjne dla instalacji fotowoltaicznych o mocy ≥ 30 kWp każda - w przypadku składania oferty na zadanie nr 1;
- należycie wykonał co najmniej 1 (jedno) studium wykonalności instalacji biogazowej o mocy ≥ 0,3 MW, obejmujące w szczególności analizę lokalizacyjną, technologiczną i ekonomiczną - w przypadku składania oferty na zadanie nr 2;
- należycie wykonał co najmniej 1 (jedną) analizę substratów biodegradowalnych, obejmującą m.in. ocenę przydatności do procesów biogazowych lub innych procesów odzysku energetycznego, w szczególności w odniesieniu do odpadów komunalnych, rolniczych, gastronomicznych - w przypadku składania oferty na zadanie nr 2;
- należycie wykonał co najmniej 1 (jeden) business plan lub inne opracowanie finansowe dotyczące inwestycji z zakresu odnawialnych źródeł energii (OZE) - w przypadku składania oferty na zadanie nr 2;
- należycie wykonał co najmniej 1 (jedną) koncepcję lub opracowanie techniczno–organizacyjne dotyczące wdrożenia systemu inteligentnego opomiarowania (smart metering) lub systemu zarządzania energią (EMS) - w przypadku składania oferty na zadanie nr 3;
- należycie wykonał co najmniej 1 (jedno) opracowanie lub projekt doradczy dotyczący funkcjonowania, organizacji lub rozwoju spółdzielni energetycznej albo klastra energii,
lub posiada co najmniej 12-miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej lub organizacyjnej istniejącej spółdzielni energetycznej (12 miesięcy doświadczenia dotyczy okresu ciągłego lub np. 3+6+3 miesiące), obejmujące w szczególności np. obsługę zarządu, prowadzenie księgowości, przygotowanie regulaminów i dokumentów wewnętrznych - w przypadku składania oferty na zadanie nr 4;
b) w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia:
Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w tym co najmniej:
- 1 (jedną) osobą rzeczoznawcą budowlanym w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadającym tytuł rzeczoznawcy budowlanego nadany decyzją właściwego organu samorządu zawodowego, zgodnie z art. 8b ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów i inżynierów budownictwa oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z art. 12 i art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 418) - w przypadku składania oferty na zadanie nr 1;
- 1 (jedną) osobą projektantem instalacji elektrycznych, posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (art. 12 i art. 14 Prawa budowlanego) - w przypadku składania oferty na zadanie nr 1;
- 1 (jedną) osobą – ekspertem ds. biogazu, posiadającym minimum 3-letnie doświadczenie w projektach obejmujących analizy substratów i/lub studia wykonalności instalacji biogazowych lub innych instalacji OZE - w przypadku składania oferty na zadanie nr 2;
- 1 (jedną) osobą – specjalistą ds. systemów IT/EMS, posiadającym doświadczenie w co najmniej jednym projekcie obejmującym integrację systemów pomiarowych (inteligentne liczniki, smart metering) z platformą zarządzania energią - w przypadku składania oferty na zadanie nr 3;
- 1 (jedną) osobą posiadającą praktyczne doświadczenie w zarządzaniu lub obsłudze spółdzielni energetycznej albo klastra energii, rozumiane jako pełnienie funkcji członka zarządu, rady nadzorczej lub co najmniej 12-miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej/księgowej/organizacyjnej - w przypadku składania oferty na zadanie nr 4;
- 1 (jedną) osobą – ekspertem ds. organizacji i prawa energetycznego, posiadającym doświadczenie w opracowywaniu statutów, regulaminów lub dokumentów wewnętrznych spółdzielni energetycznych - w przypadku składania oferty na zadanie nr 4;
- 1 (jedną) osobą – prawnikiem specjalizującym się w prawie energetycznym i/lub spółdzielczym, posiadającym minimum 3-letnie doświadczenie w obsłudze projektów energetycznych lub spółdzielczych - w przypadku składania oferty na zadanie nr 4;
- 1 (jedną) osobą – specjalistą ds. komunikacji i promocji, posiadającym doświadczenie w tworzeniu stron internetowych oraz materiałów promocyjno-informacyjnych - w przypadku składania oferty na zadanie nr 4.
Sposób potwierdzenia w przypadku składania oferty na Zadanie nr 1: kopia decyzji o nadaniu tytułu rzeczoznawcy budowlanego (rzeczoznawca), numer uprawnień budowlanych wraz z wydrukiem z CRUB/zaświadczeniem o przynależności do izby, wykaz osób i usług wraz z referencjami lub protokołami odbioru.
Sposób potwierdzenia w przypadku składania oferty na Zadanie nr 2 i 3: wykaz osób z opisem doświadczenia, CV oraz referencje potwierdzające udział w projekcie, wykaz usług wraz z referencjami lub protokołami odbioru.
Sposób potwierdzenia w przypadku składania oferty na Zadanie nr 4: wykaz osób z CV, opisem pełnionych funkcji i doświadczenia, dokumenty potwierdzające kwalifikacje prawnika i eksperta ds. organizacji, wykaz zrealizowanych stron internetowych/materiałów promocyjnych.
c) w zakresie zdolności technicznej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże się zapleczem technicznym do wykonania zamówienia
w tym co najmniej:
- posiada dostęp do laboratorium badawczego umożliwiającego wykonanie badań substratów biodegradowalnych w zakresie: pH, suchej masy, suchej masy organicznej (VS), stosunku C:N, zawartości metali ciężkich - w przypadku składania oferty na zadanie nr 2;
- dysponuje narzędziami i oprogramowaniem umożliwiającym opracowanie koncepcji systemu EMS i inteligentnych liczników, w tym:
• oprogramowaniem do modelowania architektury systemów teleinformatycznych (np. Enterprise Architect, Archi, Visio lub równoważne),
• narzędziem do symulacji lub analizy danych pomiarowych (np. Matlab, R, Python, Power BI lub równoważne)
- w przypadku składania oferty na zadanie nr 3;
- posiada zaplecze techniczne umożliwiające realizację działań informacyjno–promocyjnych, obejmujące:
• środki i narzędzia do stworzenia strony internetowej (np. system CMS typu WordPress, Joomla lub równoważny),
• narzędzia do przygotowania materiałów promocyjnych (np. Adobe InDesign, Illustrator, Corel lub równoważne)
- w przypadku składania oferty na zadanie nr 4.
Sposób potwierdzenia w przypadku składania oferty na Zadanie nr 2: oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu własnego laboratorium wraz z wykazem akredytowanych metod badawczych lub umowa/porozumienie z podwykonawcą – laboratorium akredytowanym, wraz z kopią akredytacji.
Sposób potwierdzenia w przypadku składania oferty na Zadanie nr 3: oświadczenie Wykonawcy o dysponowaniu wskazanymi narzędziami wraz z listą oprogramowania i licencji (lub równoważnych narzędzi).
Sposób potwierdzenia w przypadku składania oferty na Zadanie nr 4: oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu narzędzi wraz z przykładowym wykazem zrealizowanych stron internetowych/materiałów promocyjnych (linki, portfolio, załączone próbki).
Wykonawca zobowiązany jest wykazać spełnienie warunków udziału wyłącznie w zakresie zadania, na które składana jest oferta.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ;
2. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, składają oświadczenie, z którego będzie wynikać zakres czynności, które będą wykonywać poszczególni wykonawcy (wzór stanowi Załącznik nr 2 do SWZ), o którym mowa w Rozdziale VII SWZ – pkt. 7.3
3. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 3a do SWZ;
4. oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 9.1, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w pkt. 8.1 oraz 8.2 SWZ – wzór oświadczenia, stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. w celu potwierdzenia spełniania warunku wskazanego w pkt. 7.2.4a) SWZ – wykaz usług spełniających wymagania określone w pkt. 7.2.4a) SWZ w zakresie każdego z zadań, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów, że usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane (były wykonane należycie), a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego na dalszym etapie postępowania),
2. w celu potwierdzenia spełniania warunku wskazanego w pkt. 7.2.4b) SWZ – wykaz osób w zakresie każdego z zadań, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania wskazane w pkt 7.2.4b) SWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego na dalszym etapie postępowania).
3. w celu potwierdzenia spełniania warunku wskazanego w pkt. 7.2.4c) SWZ – opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych stosowanych przez wykonawcę w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy w zakresie zadania 2, 3 i/lub 4 spełniającego wymagania określone w pkt. 7.2.4c) SWZ - (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego na dalszym etapie postępowania).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Prawidłowo wypełniony Formularz oferty.2. Oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX SWZ – pkt. 9.1,
3. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
a) Opis metodologii realizacji Zadania 2 – Analiza substratów oraz opracowanie Studium wykonalności i Business Planu biogazowni hybrydowej, zawierający co najmniej: zgodnie z zapisami z § 12 pkt.12.16 (3a)
b) Opis metodologii realizacji Zadania 3 – Opracowanie planu wdrożenia inteligentnych liczników oraz systemu zarządzania energią, zawierający co najmniej: zgodnie z zapisami z § 12 pkt.12.16 (3b)
3. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, składają oświadczenie, z którego będzie wynikać zakres czynności, które będą wykonywać poszczególni wykonawcy (wzór stanowi Załącznik nr 2 do SWZ), o którym mowa w Rozdziale VII SWZ – pkt. 7.3,
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w Rozdziale IX SWZ – pkt. 9.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania.
5. Pełnomocnictwo (oryginał podpisany podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę - załącznik Wykonawcy,
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, zobowiązany jest złożyć dowody, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór stanowi Załącznik nr 4 oraz 4a do SWZ), o którym mowa w Rozdziale X SWZ – pkt. 10.3.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy, jest umocowana do jego reprezentowania, należy dołączyć do oferty odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia wskazanych w zdaniu 1 dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 58 ustawy i dołączą do oferty pełnomocnictwo wystawione w takiej samej formie jak oferta, obejmujące umocowanie w wyżej opisanym zakresie (lub ciąg pełnomocnictw).
3. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem).
4. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, składają oświadczenie, z którego będzie wynikać zakres czynności, które będą wykonywać poszczególni wykonawcy (wzór stanowi Załącznik nr 2 do SWZ), o którym mowa w Rozdziale VII SWZ – pkt. 7.3,