BZP: Wybór Generalnego Wykonawcy robót budowlanych w zakresie realizacji zadania pn. Tworzenie nowych ekspozycji w Muzeum Literackim w Nałęczowie oddziale Muzeum Narodowego w Lublinie w celu budowy (...)
16.09.2025
2025/BZP 00425430/01
Muzeum Narodowe w Lublinie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wybór Generalnego Wykonawcy robót budowlanych w zakresie realizacji zadania pn. Tworzenie nowych ekspozycji w Muzeum Literackim w Nałęczowie oddziale Muzeum Narodowego w Lublinie w celu budowy (...)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Narodowe w Lublinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387167680
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zamkowa 9
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-117
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mnwl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.mnwl.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wybór Generalnego Wykonawcy robót budowlanych w zakresie realizacji zadania pn. Tworzenie nowych ekspozycji w Muzeum Literackim w Nałęczowie oddziale Muzeum Narodowego w Lublinie w celu budowy (...)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-87c8a204-a934-4e9f-96b9-3fd8cd123466
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00425430
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00081971/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Wybór Generalnego Wykonawcy robót budowlanych w zakresie realizacji zadania pn.Tworzenie nowych ekspozycji w Muzeum Literackim w Nałęczowie - oddziale Muzeum Narodowego w Lublinie w celu budowy (...)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Tworzenie nowych ekspozycji w Muzeum Literackim w Nałęczowie – oddziale Muzeum Narodowego w Lublinie w celu budowy kulturowego centrum aktywności społecznej” nr FENX.07.01-IP.04-0089/24
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-87c8a204-a934-4e9f-96b9-3fd8cd1234663.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcą odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia oraz poczty elektronicznej (e-mail Zamawiającego: zamowienia@mnwl.pl ), z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy e-Zamówienia.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie eZamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy eZamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Rejestracja i korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Szczegółowe minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
4. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
6. Zamawiający nie posługuje się interaktywnym formularzem oferty przewidzianym przez Platformę e-Zamówienia. Wykonawca składa ofertę zgodnie z formularzem oferty załączonym do SWZ.
7. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dz.U. UE 119 z 04.05.2016, str. 1) dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Muzeum Narodowego w Lublinie.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych –e-mail: iod@mnwl.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane na czas przewidziany przepisami prawa.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
8.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani Pana dotyczących;
8.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
8.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
8.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
9.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
9.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
9.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.26.1.8.2025.PW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie realizacji zadania pn. Tworzenie nowych ekspozycji w Muzeum Literackim w Nałęczowie – oddziale Muzeum Narodowego w Lublinie w celu budowy kulturowego centrum aktywności społecznej.
2. Zakres zamówienia obejmuje zrealizowanie robót budowlanych w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków Województwa lubelskiego pod nr A/161, zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, specyfikacją wyposażenia, scenariuszem ekspozycji, zasadami sztuki budowlanej, konserwatorskiej i aranżacyjnej oraz zasadami i warunkami bhp, a w szczególności:
2.1. roboty budowlane w zabytkowej Chacie Żeromskiego,
2.2. prace konserwatorskie przy obiektach zabytkowych na terenie działki, w tym w Chacie Żeromskiego i Mauzoleum Adama Żeromskiego,
2.3. budowę nowego pawilonu Muzeum w tym wykonanie ekspozycji wewnętrznych i zewnętrznych,
2.4. prace w otoczeniu, w tym mała architektura.
UWAGA! Przedmiot zamówienia nie obejmuje sprzętu i wyposażenia wskazanego wskazanego w zał. nr 9 do SWZ.
2.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dostępny pod adresem (link): https://zamek-lublin.pl/wp-content/uploads/2025/05/dokumentacja%20projektu.zip
Przedmiot zamówienia określają dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, specyfikacje wyposażenia, zakres prac konserwatorskich, scenariusz ekspozycji, decyzje, uzgodnienia oraz zał. nr 6 do SWZ – wzór umowy.
3. Przedmiot zamówienia należy prowadzić zgodnie z zasadą DNSH („nie czyń poważnej szkody”), której wymóg wynika z:
3.1. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/241 z dnia 12 lutego 2021 r. ustanawiającego Instrument na Rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32021R0241
3.2. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/852 z dnia 18 czerwca 2020 r. w sprawie ustanowienia ram ułatwiających zrównoważone inwestycje, zmieniające rozporządzenie (UE) 2019/2088
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32020R0852
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212313-3 - Roboty budowlane w zakresie muzeów
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45262210-6 - Fundamentowanie
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
35120000-1 - Systemy i urządzenia nadzoru i bezpieczeństwa
51700000-9 - Usługi instalowania sprzętu przeciwpożarowego
51900000-1 - Usługi instalowania systemów sterowania i kontroli
45262120-8 - Wznoszenie rusztowań
45262522-6 - Roboty murarskie
45421152-4 - Instalowanie ścianek działowych
45431000-7 - Kładzenie płytek
45442100-8 - Roboty malarskie
45321000-3 - Izolacja cieplna
45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert. Wykonawca może otrzymać max 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga:1. Wykonania (zakończenia) nie wcześniej niż 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, min. 1 roboty budowlanej, realizowanej w ramach 1 umowy (zamówienia) polegającej na budowie lub/i przebudowie lub/i remoncie zabytku nieruchomego, objętego ochroną konserwatorską zabytków wpisanych do rejestru zabytków bądź znajdującego się na terenie objętym ochroną konserwatorską wpisanego do rejestru inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, o wartości roboty nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł brutto.
2. Zrealizowania (zakończenia) nie wcześniej niż 5 lat przed pływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalność jest krótszy w tym okresie co najmniej 1 ekspozycji muzealnej lub aranżacji wystawy stałej w muzeum, o powierzchni ekspozycji/wystawy co najmniej 100 m2.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych lub aranżacji wystaw muzealnych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót budowlanych/aranżacji muzealnych (wg zał. nr 5) dotyczy robót budowlanych/aranżacji, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
Zamawiający nie wymaga, aby warunki wskazane w pkt 1 i 2 były spełnione przez jeden podmiot (wykonawcę lub podmiot oddający do dyspozycji wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby zamówienia).
3. Dysponowania niżej wymienionymi osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia:
3.1. Kierownik budowy (1 osoba):
a) posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
b) posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych oraz zagospodarowania terenów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury – stosownie do wymagań określonych w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
c) kierował budową na co najmniej 1 inwestycji polegającej na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie zabytku nieruchomego, objętego ochroną konserwatorską zabytków wpisanych do rejestru zabytków bądź znajdującego się na terenie objętym ochroną konserwatorską wpisanego do rejestru inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, o wartości inwestycji nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł brutto.
3.2. Kierownik robót sanitarnych (1 osoba):
a) posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
b) posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury – stosowanie do wymagań określonych w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
c) kierował robotami budowlanymi w zakresie branży sanitarnej na co najmniej 1 inwestycji polegającej na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie zabytku nieruchomego, objętego ochroną konserwatorską zabytków wpisanych do rejestru zabytków bądź znajdującego się na terenie objętym ochroną konserwatorską wpisanego do rejestru inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, o wartości inwestycji nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto.
3.3. Kierownik robót elektrycznych (1 osoba):
a) posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
b) posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury – stosowanie do wymagań określonych w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
c) kierował robotami budowlanymi w zakresie branży elektrycznej na co najmniej 1 inwestycji polegającej na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie zabytku nieruchomego, objętego ochroną konserwatorską zabytków wpisanych do rejestru zabytków bądź znajdującego się na terenie objętym ochroną konserwatorską wpisanego do rejestru inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, o wartości inwestycji nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto.
3.4. Kierownik robót telekomunikacyjnych (1 osoba):
a) posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych,
b) posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury – stosowanie do wymagań określonych w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
c) kierował robotami budowlanymi w zakresie branży telekomunikacyjnej na co najmniej 1 inwestycji polegającej na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie zabytku nieruchomego, objętego ochroną konserwatorską zabytków wpisanych do rejestru zabytków bądź znajdującego się na terenie objętym ochroną konserwatorską wpisanego do rejestru inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, o wartości inwestycji nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto.
3.5. Kierownik prac konserwatorskich przy zabytkowym ogrodzie (1 osoba):
a) posiadający uprawnienia do kierowania pracami konserwatorskimi lub restauratorskimi, prowadzonymi przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru zabytków albo innego rodzaju zorganizowaną zielenią wpisaną do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury – stosowne do wymagań określonych w art. 37b ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
b) kierował pracami konserwatorskimi lub restauratorskimi prowadzonymi przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru zabytków albo innego rodzaju zorganizowaną zielenią wpisaną do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, na co najmniej 1 inwestycji, w której wartość tych prac wynosiła nie mniej niż 50 000,00 zł brutto.
3.6. Kierownik prac wystawienniczych i aranżacyjnych (1 osoba):
a) posiadający doświadczenie polegające na realizacji co najmniej 1 ekspozycji w muzeum lub wystawy stałej w muzeum, o powierzchni tej ekspozycji/wystawy minimum 100m2..
UWAGA:
- Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.
Uprawnienia budowlane powinny być wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
- Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walucie innej niż PLN, Wykonawca powinien przeliczyć na PLN wg średniego kursu walut NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu. W przypadku braku przeliczenia przez Wykonawcę Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg średniego kursu walut NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie o niniejszym zamówieniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, na wezwanie zamawiającego wykonawca winien złożyć następujące podmiotowe środki dowodowe:
1. Wykaz robót budowlanych (zgodnie z zał. nr 5) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego (zgodnie z zał. nr 5), w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Zgodnie z art. 99 ust. 5 Pzp Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary (materiały i urządzenia) określone w opisie przedmiotu zamówienia, pochodzące od konkretnych producentów są określone minimalnymi parametrami technicznymi i użytkowymi, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca może powołać się w ofercie na zastosowanie towarów (materiałów i urządzeń) równoważnych opisywanym w specyfikacji warunków zamówienia, składając określony wykaz towarów (materiałów i urządzeń) równoważnych wraz z dowodami – dokumentami, o których mowa w pkt 12.5.9. SWZ. W takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego towary (materiały i urządzenia), spełniają określone przez Zamawiającego wymagania (kryteria równoważności).2) Wszędzie tam gdzie w w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, Zamawiający dopuszcza zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, rozwiązania równoważne opisywanym w wyżej wymienionych normach, co oznacza że odniesieniu takiemu każdorazowo towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, składając opis rozwiązań równoważnych, wraz z dokumentami – dowodami, o których mowa w pkt 12.5.10. SWZ.
3) Ewentualne podane w opisach nazwy własne, znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, które charakteryzuje produkt lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę, normy, itp. nie maja na celu naruszenia art. 16 ustawy Pzp oraz art. 99 ust. 4 ustawy Pzp ale w szczególności służą realizacji art. 17 ust. 1 pkt. 1 i 2 ustawy Pzp. Zawarte opisy w SWZ mają za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego co oznacza, że odniesieniu takiemu każdorazowo towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zgodnie w art. 99 ust. 5 i ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 Zamawiający wskazuje, że Wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia określony opisem zawartym w SWZ „lub równoważnym”. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w SWZ. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe, normy, oceny techniczne systemów itp., zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać na etapie składania ofert, że oferowane przez niego dostawy, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Tabela równoważności stanowi zał. nr 8 do SWZ.
4) W przypadku zaoferowania materiałów i urządzeń równoważnych: wykaz materiałów i urządzeń równoważnych określający ich nazwy (symbole, typy) oraz zawierający porównanie pomiędzy parametrami technicznymi i użytkowymi, jakościowymi i funkcjonalnymi materiałów i urządzeń opisanych w opisie przedmiotu zamówienia oraz materiałów i urządzeń oferowanych przez wykonawcę. Do wykazu wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty – dowody potwierdzające, że oferowane materiały i urządzenia odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Przedmiotowymi dowodami mogą być np. karty katalogowe oferowanych materiałów i urządzeń równoważnych.
5) W przypadku zaoferowania zastosowania rozwiązań równoważnych: opis rozwiązań równoważnych potwierdzający równoważność oferowanych przez Wykonawcę rozwiązań w stosunku do rozwiązań opisanych w opisie przedmiotu zamówienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Wszystkie dokumenty, o których mowa w wykazie przedmiotowych środków dowodowych.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Składający ofertę powinien wnieść wadium w wysokości 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100). Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert - wadium w pieniądzu powinno znajdować się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Bank BGK nr rachunku: 72 1130 1206 0028 9075 7420 0014 tytułem: „Wadium: ADM-ZP.26.1.11.2025.PW”. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. Dane przelewu powinny identyfikować ofertę, którą zabezpiecza wniesione wadium.Wadium może być wnoszone w następujących formach:
1. pieniądzu;
2. gwarancjach bankowych;
3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2024 r. poz. 419).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienie albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy musi zostać wykazany przez każdego z wykonawców. Wykonawcy składają oświadczenia potwierdzające brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni wykonawcy. Oświadczenie powinno być złożone wspólnie przez Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z § 17 wzoru umowy, zmiany postanowień umowy mogą dotyczyć:1. Istotna zmiana postanowień zawartej umowy, w rozumieniu art. 454 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r. wymaga przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Strony działając na podstawie art. 455 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r. przewidują następujące rodzaje, zakres i warunki zmiany treści umowy, dopuszczalne bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia:
1) zmniejszenie/ograniczenie zakresu przedmiotu umowy , gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w interesie publicznym lub gdy wykonanie tego zakresu nie będzie możliwe z przyczyn niezależnych od Stron niniejszej umowy,
2) zmniejszenie wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy w przypadku zmniejszenia jego zakresu w razie zaistnienia sytuacji, o której mowa w pkt 1,
3) zmiana pierwotnie przyjętej technologii wykonania robót w stosunku do założeń zawartych w dokumentacji projektowej i/lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, na podstawie której realizowana jest niniejsza umowa, w przypadku:
a) ujawnienia lokalnych zmian warunków geologicznych podłoża,
b) gdy zmiana podyktowana będzie usprawnieniem procesu budowy lub zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie czy polepszeniem warunków eksploatacji,
c) gdy wykonanie w technologii wskazanej w dokumentacji projektowej i/lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych albo ofercie stanie się niemożliwe,
d) gdy zmiana wynika z błędów w dokumentacji projektowej,
e) pojawienia się na rynku technologii nowszej generacji albo technologii bardziej funkcjonalnej i korzystniejszej pod względem użytkowania, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji robót lub zmniejszenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
f) konieczności zrealizowania robót przy zastosowaniu innego rozwiązania technologicznego, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianego wcześniej rozwiązania groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
4) zmiana materiałów budowlanych, urządzeń, w stosunku do materiałów budowlanych, urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej i/lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, specyfikacji wyposażenia lub scenariuszu wystawy albo ofercie, w przypadku:
a) gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, urządzeń stanie się niemożliwe w szczególności z powodu niedostępności na rynku i/lub wycofania z rynku i/lub zastąpienia innymi i/lub z powodu błędów w dokumentacji projektowej,
b) gdy podyktowane to będzie usprawnieniem procesu budowy i/lub zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie i/lub zmianą przepisów prawa
c) pojawienia się na rynku materiałów, urządzeń nowszej generacji i/lub bardziej funkcjonalnych i korzystniejszych pod względem użytkowania, pozwalających na zmniejszenie kosztów eksploatacji, bądź zwiększenie funkcjonalności wykonanego przedmiotu umowy,
d) konieczności zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych (materiałów budowlanych, urządzeń), w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych wcześniej rozwiązań technicznych (materiałów budowlanych, urządzeń) groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
(...)
UWAGA! Techniczne ograniczenia formularza (maksymalna długość pola 4000 znaków) uniemożliwia zamieszczenie pełnego tekstu. Szczegółowy rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia został zawarty we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SWZ zamieszczonej na stronie internetowej Zamawiającego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-01 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie i otwarcie ofert nastąpi przy wykorzystaniu Platformy e-Zamówienia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-01 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-30
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawcy zobowiązani są złożyć następujące dokumenty oraz oświadczenia:1. Formularz ofertowy – w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną oraz oświadczenie o części zamówienia, której wykonanie, wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom – w przypadku powierzenia przez wykonawcę części zamówienia podwykonawcom. Uwaga! W oświadczeniu należy podać również nazwy (firmy) podwykonawców, którym zostaną powierzone do wykonania części zamówienia (o ile są mu wiadome na tym etapie).
2. Oświadczenia wymagane z pkt 9.1 SWZ.
3. Tabelę procentowego zaawansowania prac (wg. zał. nr 7 do SWZ)
4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia - oświadczenie wykonawców, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni wykonawcy.
5. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby dokumenty wymagane w Rozdz. 8 SWZ.
6. Ewentualne przedmiotowe środki dowodowe.
7. Informacja dot. powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług.
8. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu odpowiednio Wykonawcy oraz podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, chyba, że Wykonawca w formularzu oferty wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów samodzielnie przez Zamawiającego (poprzez np. podanie nr KRS, NIP, REGON).
9. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy oraz podmiotu udostępniającego zasoby – jeżeli w imieniu odpowiednio Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby, działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Postanowienia dotyczące pełnomocnictwa określone w przepisach Kodeksu Cywilnego stosuje się odpowiednio.
10. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 Pzp (dotyczy również wspólników spółki cywilnej), jeżeli w ich imieniu działa osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Postanowienie dotyczące pełnomocnictwa określone w przepisach Kodeksu Cywilnego stosuje się odpowiednio.