BZP: Usługi Inżyniera Projektu w zakresie budowy i wdrożenia systemów informatycznych wspierających zarządzanie wdrażaniem Strategii na rzecz Neutralności Klimatycznej Wielkopolska Wschodnia 2040
19.09.2025
2025/BZP 00432871/01
Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi Inżyniera Projektu w zakresie budowy i wdrożenia systemów informatycznych wspierających zarządzanie wdrażaniem Strategii na rzecz Neutralności Klimatycznej Wielkopolska Wschodnia 2040
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631257816
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 34
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-714
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umww.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.umww.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi Inżyniera Projektu w zakresie budowy i wdrożenia systemów informatycznych wspierających zarządzanie wdrażaniem Strategii na rzecz Neutralności Klimatycznej Wielkopolska Wschodnia 2040
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fc75f554-a25a-4ce8-a583-61f3c4d92f93
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00432871
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041421/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.12 Inżynier systemów informatycznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program LIFE Unii Europejskiej ; LIFE21-IPC-PL-LIFE AFTER COAL PL
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-zp.umww.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między
Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformy E-Zamówienia Publiczne Województwo Wielkopolskie z siedzibą UMWW w Poznaniu, (zwanego dalej platformą e-ZP) dostępnej pod adresem: https://e-zp.umww.pl.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w przy użyciu platformy e-ZP dostępnej pod adresem: https://e-zp.umww.pl. Ponadto wszelkie informacje dotyczące postępowania, w tym: zapytania i odpowiedzi dla Wykonawców, modyfikacje treści SWZ, informacje o wynikach postępowania, itp. będą zamieszczane na platformie e-ZP.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na platformie e-ZP. Rejestracja i korzystanie z platformy e-ZP jest bezpłatne. Zaleca się rejestrację konta na platformie e-ZP na adres email wskazany w formularzu ofertowym.
2. Użytkownik niezarejestrowany może jedynie przeglądać treści udostępniane w części publicznej platformy e-ZP. Jest to równoznaczne
z tym, że użytkownicy niezarejestrowani nie posiadają dostępu do wszystkich funkcjonalności platformy. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje Regulamin korzystania z platformy e-ZP.
3. Na platformie e-ZP znajdują się także instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz filmy instruktażowe - prezentujące podstawowe czynności dokonywane przez Wykonawców za pomocą platformy (rejestracja, zadawanie pytań, złożenie oferty, wycofanie oferty). Instrukcja dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
4. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych na platformie e-ZP:
a) Format kodowania treści w obrębie platformy e-ZP – UTF8,
b) Komunikacja pomiędzy przeglądarką Wykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy użyciu bezpiecznego protokołu HTTPS,
c) Oznaczeniem czasu odbioru danych przez platformę e-ZP jest data oraz dokładny czas (hh:mm:ss) - czas lokalny serwera synchronizowany odpowiednim źródłem czasu.
5. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z platformy e-ZP, tj. informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych:
a) stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 kb/s,
b) zaktualizowana przeglądarka internetowa Chrome w wersji 77 i późniejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i późniejsze,
c) system operacyjny Microsoft Windows 7 i późniejsze lub Apple mac iOS 10.14 i późniejsze, dystrybucje systemu Linux.
6. Złożenie oferty w trybie podstawowym poprzez platformę e-ZP wymaga posiadania przez Wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
7. Pliki można podpisać przed dołączeniem do platformy e-ZP za pomocą zewnętrznych narzędzi do podpisu lub po dołączeniu do platformy e-ZP przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
8. Korzystanie z dostępnej na platformie e-ZP funkcji składania podpisu elektronicznego (kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis osobisty, podpis zaufany) możliwe jest pod warunkiem, że system teleinformatyczny, z którego korzysta Wykonawca, wyposażony jest w jeden z poniższych komponentów:
‒ wirtualną maszynę Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java SE JRE 8 Update 221) z obsługą technologii Java Web Start (JavaWS) lub
‒ wirtualną maszynę OpenJDK w wersji co najmniej 1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web Start.
9. Powyższe wymagania nie ograniczają możliwości korzystania przez Wykonawcę z zewnętrznego oprogramowania do składania podpisu elektronicznego:
a) kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES – format.pdf, XaDES – pozostałe formaty),
b) podpis osobisty,
c) podpis zaufany.
10. Zamawiający zaleca składanie ww. plików w formacie pdf.
11. Maksymalny rozmiar przesyłanych plików oferty w trybie podstawowym oraz wiadomości wynosi 150 MB.
12. W zależności od formatu podpisu: Podpis kwalifikowany (PAdES, XAdES), podpis osobisty (XAdES), podpis zaufany (PAdES, XAdES) i jego typu (zewnętrzny, otaczający) Wykonawca dołącza do platformy e-ZP uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z podpisem (typ otaczający).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje dotyczące RODO zawarte są w rozdziale 22 specyfikacji warunków zamówienia (SWZ).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje o ograniczeniach w zakresie stosowania przepisów RODO zawarte są w rozdziale 22 specyfikacji warunków zamówienia (SWZ).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DSK-VI.272.6.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 245330,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług Inżyniera Projektu w zakresie budowy i wdrożenia dwóch systemów informatycznych, wspierających zarządzanie wdrażaniem Strategii na rzecz Neutralności Klimatycznej Wielkopolska Wschodnia 2040, zwanej dalej „SNKWW”, w ramach Projektu, tj.:
‒ Systemu zarządzania wdrażaniem SNKWW,
‒ Regionalnej sieci monitoringu jakości powietrza w czasie zbliżonym do rzeczywistego.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) opracowanie harmonogramu budowy i wdrożenia dwóch systemów oraz testów bezpieczeństwa i wydajnościowych,
b) opracowanie koncepcji systemów, zawierającej w szczególności wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne (pozafunkcjonalne),
c) opracowanie dokumentacji do zamówień publicznych na:
Budowę i wdrożenie systemu zarządzania wdrażaniem SNKWW (Strategii na rzecz Neutralności Klimatycznej Wielkopolska Wschodnia 2040),
Budowę i wdrożenie regionalnej sieci monitoringu jakości powietrza w czasie zbliżonym do rzeczywistego,
Testy bezpieczeństwa i wydajnościowe,
d) udział w szacowaniu wartości zamówień oraz doradztwo na etapie postępowań przetargowych,
e) nadzór nad pracami wykonawców wyłonionych w ww. postępowaniach, ocena jakości produktów i usług,
f) udział w testach funkcjonalnych dwóch systemów,
g) udział w uruchomieniu dwóch systemów,
h) udział w odbiorach końcowych w ramach wszystkich zamówień,
i) wykonywanie, w razie potrzeby innych czynności, które są niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, a które zostały określone w SOPZ.
Szczegółowo przedmiot i zakres zamówienia zostały określone w SOPZ (szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia) stanowiącym załącznik nr 1. do specyfikacji warunków zamówienia (SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 72220000-3 - Usługi doradcze w zakresie systemów i doradztwo techniczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72246000-1 - Usługi doradcze w zakresie systemów
71700000-5 - Usługi nadzoru i kontroli
71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie członków zespołu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu i spełniający warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:Zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich pięciu lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych – również wykonuje należycie, co najmniej dwie usługi inżyniera projektu obejmujące co najmniej (każda z usług): (1) opracowanie wymagań na system, (2) opracowanie elementów dokumentacji zamówień publicznych, (3) doradztwo na etapie postępowań przetargowych, (4) nadzorowanie czynności wykonywanych przez wykonawców i (5) udział w odbiorach końcowych w projektach obejmujących (każdy z projektów) budowę oraz wdrożenie systemów informatycznych, rozumianych jako oprogramowanie dedykowane, w jednostce lub jednostkach sektora finansów publicznych, przy czym:
I. każdy z systemów (samo oprogramowanie dedykowane) miał wartość powyżej 400 tysięcy złotych brutto,
II. co najmniej jeden z projektów był prowadzony w metodyce zwinnej,
III. wartość usług inżyniera projektu wynosiła każdorazowo powyżej 100 tysięcy złotych brutto.
b) na potrzeby realizacji zamówienia dysponuje lub będzie dysponował zespołem, co najmniej 6 osób zdolnych do osobistej realizacji przedmiotu zamówienia, w skład którego wchodzą:
I. Kierownik zespołu Inżyniera Projektu – osoba, która spełnia wszystkie wymagania szczegółowo opisane w rozdz. 7 ust. 1 pkt b, ppkt I. SWZ.
II. Zastępca kierownika zespołu Inżyniera Projektu – osoba, która spełnia wszystkie wymagania szczegółowo opisane w rozdz. 7 ust. 1 pkt b, ppkt II. SWZ.
III. Specjalista ds. monitorowania jakości powietrza – osoba, która spełnia wszystkie wymagania szczegółowo opisane w rozdz. 7 ust. 1 pkt b, ppkt III. SWZ.
IV. Specjalista ds. architektury systemów IT – osoba, która spełnia wszystkie wymagania szczegółowo opisane w rozdz. 7 ust. 1 pkt b, ppkt IV. SWZ.
V. Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa – osoba, która spełnia wszystkie wymagania szczegółowo opisane w rozdz. 7 ust. 1 pkt b, ppkt V. SWZ.
VI. Specjalista ds. ochrony danych osobowych – osoba, która spełnia wszystkie wymagania szczegółowo opisane w rozdz. 7 ust. 1 pkt b, ppkt VI. SWZ.
VII. Specjalista ds. zamówień publicznych – osoba, która spełnia wszystkie wymagania szczegółowo opisane w rozdz. 7 ust. 1 pkt b, ppkt VII. SWZ.
Szczegółowe informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawarte są w rodz. 7 SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp., Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, które obejmują:
a) wykaz usług wykonanych a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 5 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4. do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług lub kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5. do SWZ;
Szczegółowe informacje dotyczące podmiotowych środków dowodowych zawarte są w rozdziale 9 SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 2. do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) oświadczenia, o których mowa w rozdziale 9., pkt 1. SWZ,
2) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, w tym odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdziale 9., pkt 1. SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek udziału dotyczący doświadczenia Wykonawcy opisanego w rozdz. 7 ust. 1 lit. a) SWZ, musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie samodzielnie w całości.