BZP: Usługa społeczna – ochrona osób i mienia podczas imprezy masowej pn „Imieniny Ulicy Święty Marcin 2025” organizowanej przez Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu.
24.09.2025
2025/BZP 00439418/01
Centrum Kultury ZAMEK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa społeczna – ochrona osób i mienia podczas imprezy masowej pn „Imieniny Ulicy Święty Marcin 2025” organizowanej przez Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Kultury ZAMEK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000278178
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Św. Marcin 80/82
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-809
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.7.) Numer telefonu: + 48 607 609 019
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@ckzamek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ckzamek.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa społeczna – ochrona osób i mienia podczas imprezy masowej pn „Imieniny Ulicy Święty Marcin 2025” organizowanej przez Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-52032553-6d66-4c3f-a03c-4c84a43e00aa
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00439418
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00172767/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.12 Usługa społeczna – ochrona osób i mienia podczas imprezy masowej pn. „Imieniny Ulicy Święty Marcin 2025” organizowanej przez Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ckzamek3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ckzamek
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z treścią:
Rozdziału XI. SWZ
"INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI"
oraz
Rozdziału XII. SWZ
"OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT ORAZ DOKUMENTÓW WYMAGANYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO W SWZ"
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z treścią:
Rozdziału XXI. SWZ
"OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH"
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z treścią:
Rozdziału XXI. SWZ
"OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH"
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AZ.261.22.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa polegająca na przygotowaniu pełnej dokumentacji imprezy masowej oraz zapewnieniu zabezpieczenia ochrony fizycznej podczas wydarzenia w ramach zadania „Usługa społeczna – ochrona osób i mienia podczas imprezy masowej pn. „Imieniny Ulicy Święty Marcin 2025” organizowanej przez Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu”, zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ, Załącznikiem nr 1 do OPZ, stanowiącym Załącznik nr 1A do SWZ, oraz Wzorem Umowy, stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający, zgodnie z art. 441 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość wielokrotnego skorzystania z prawa opcji, w okresie nie przekraczającym okresu, na który została zawarta niniejsza Umowa.a) Realizacja prawa opcji polegać będzie na zapewnieniu wzmocnienia przez Wykonawcę w postaci dodatkowych osobogodzin.
b) Stawka za jedną osobogodzinę w ramach opcji, będzie taka sama, jak określona w ofercie Wykonawcy dla zamówienia podstawowego.
c) Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest przesłanie przez Zamawiającego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji, najpóźniej nie później niż na 12 godzin przed planowanym wzmocnieniem, z podaniem terminu, ilości osób oraz godzin rozpoczęcia i zakończenia zmiany w ramach wzmocnienia.
d) Wykonawca ma obowiązek, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, tj. za pośrednictwem poczty elektronicznej, potwierdzić otrzymanie oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji, oraz przedłożyć „Wykaz osób” skierowanych do realizacji wzmocnienia.
e) Wykonawcy nie przysługują dodatkowe roszczenia z tytułu nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji.
f) Zamawiający w ramach prawa opcji przewiduje zlecić maksymalnie 500 osobogodzin świadczenia wzmocnienia ochrony imprezy
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-18
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z treścią:
Rozdziału XVI. SWZ
"OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT"
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową, wykaże, że wpisany jest do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeśli wpis taki jest obowiązkowy
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia, aktualną koncesję uprawniającą do świadczenia usług w zakresie ochrony osób i mienia, wydaną przez Ministra właściwego do Spraw Wewnętrznych
UWAGA!
• W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli spełni go każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, chyba, iż wykaże, że wykonuje czynności pomocnicze do których powyższe uprawnienia nie są wymagane.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
i. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 3 usługi kompleksowej ochrony fizycznej imprez masowych, o liczbie uczestników minimum 25.000 każda, odbywających się w miastach powyżej 400.000 mieszkańców, gdzie Wykonawca przygotował pełną dokumentację przeprowadzenia imprezy wraz z uzyskaniem w imieniu organizatora niezbędnych zgód i pozwoleń, zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r., wymagającą zmian w organizacji ruchu drogowego – Załącznik nr 5 do SWZ;
ii. dysponuje lub będzie dysponował w czasie realizacji zamówienia grupą interwencyjną z pracownikami (w liczbie niezbędnej do jego prawidłowego wykonania) wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia;
iii. dysponuje lub będzie dysponował w czasie realizacji zamówienia pracownikami (w liczbie niezbędnej do jego prawidłowego wykonania, przy czym minimum 20% będą stanowiły osoby wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia);
iv. dysponuje lub będzie dysponował w czasie realizacji zamówienia odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, tj.:
1) środkami łączności bezprzewodowej,
2) minimum dwoma sprawnymi i oznakowanymi w widoczny sposób nazwą firmy pojazdami samochodowymi, na potrzeby realizacji zamówienia.
UWAGA!
• Zamawiający uzna warunek w lit. i. (tj. wykaz usług) za spełniony, jeżeli Wykonawca samodzielnie lub jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub Podmiot, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca wykaże wymagane doświadczenie. Doświadczenie w/w Podmiotów nie sumuje się.
• Zamawiający wyjaśnia, że dla potrzeb niniejszego warunku „uczestnik” to osoba biorąca bierny udział w imprezie (np. obserwatorzy, widzowie), a nie czynny (organizator, personel Wykonawcy).
• W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przedmiotowe zamówienie realizować będą ci Wykonawcy, którzy posiadają doświadczenie niezbędne do jego realizacji – co należy wskazać odpowiednio w Oświadczeniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Załącznik nr 8 do SWZ.
• Okres wyrażony w latach, o którym mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składnia ofert.
• Zamawiający uzna warunek za spełniony również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres usług od wymaganych przez Zamawiającego.
• Wykonawca nie może wykazać tych samych usług więcej niż jeden raz, dlatego wszystkie wykazane usługi muszą być odpowiednio, jednoznacznie opisane w Wykazie Usług - Załącznik nr 5 do SWZ, poprzez podanie danych wymaganych przez Zamawiającego.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w ust. 2 lit. d) SWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia/lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych Podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. „Stosowna sytuacja” wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych Podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie/lub jego części, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych Podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych Podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - Załącznik nr 7 do SWZ. W takim przypadku należy podać nazwy (firmy) Podmiotów oraz zakres w Formularzu Ofertowym - Załącznik nr 2 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - Załącznik nr 6 do SWZ,
UWAGA!
• Obowiązek złożenia w/w oświadczenia aktualizuje się wyłącznie w sytuacji, gdy w postępowaniu ofertę złożyło co najmniej dwóch Wykonawców. W związku z tym, w sytuacji, w której w postępowaniu złożono tylko jedną ofertę, Zamawiający nie ma obowiązku wezwania Wykonawcy do złożenia przedmiotowego oświadczenia (źródło: https://www.gov.pl/web/uzp/repozytorium-dokumentow „Analizy zasadności żądania przez zamawiającego oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego”).
b) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
UWAGA!
• W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności przedmiotowego dokumentu w formie elektronicznej w Formularzu Ofertowym – Załącznik nr 2 do SWZ, Zamawiający samodzielnie pobierze go z bazy danych.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w lit. b), składa dokument wystawiony w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w lit. b), zastępuje się go w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: c) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i Podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez Podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - Załącznik nr 5 do SWZ.
UWAGA!
• Okres wyrażony w latach, o którym mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składnia ofert.
• Jeżeli Wykonawca będzie powoływał się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
• Przez przyczyny niezależne od Wykonawcy należy rozumieć przyczyny, za które Wykonawca nie odpowiada, zwłaszcza noszące znamiona siły wyższej lub związane z zachowaniem Podmiotu, na rzecz którego usługi zostały wykonane.
d) aktualna koncesja, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia, uprawniająca do świadczenia usług w zakresie ochrony osób i mienia, wydana przez Ministra właściwego do Spraw Wewnętrznych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Dokumenty składające się na ofertę:a) Formularz Ofertowy - Załącznik nr 2 do SWZ,
b) Formularz Cenowy - Załącznik nr 2A do SWZ.
2. Dokumenty składane wraz z ofertą:
a) Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 4 do SWZ,
b) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Załącznik nr 8 do SWZ - jeżeli dotyczy,
c) Zobowiązanie Podmiotu trzeciego udostępniającego Wykonawcy zasoby - Załącznik nr 7 do SWZ - jeżeli dotyczy,
d) Oświadczenie Podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby o braku podstaw do wykluczenia z postępowania i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 4A do SWZ - jeżeli dotyczy,
e) Zastrzeżenie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa - Załącznik nr 10 do SWZ - jeżeli dotyczy,
f) Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy,
g) Dokumenty (przedmiotowe środki dowodowe), o których mowa w Rozdziale III ust. 6 lit. d) - jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. w ramach konsorcjum, spółki cywilnej) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego, składając wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 4 do SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wraz z ofertą Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – Załącznik nr 8 do SWZ, z którego wynika, który zakres zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze Umowy - Załącznik nr 3 do SWZ.2. Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej oferty oraz pozostałe wymagane treści po ich uprzednim uzyskaniu od Wykonawcy.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej Umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 455 ust. 1 pkt 1) oraz art. 455 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wskazanym we wzorze Umowy - Załącznik nr 3 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-02 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/ckzamek
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-02 08:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-31
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wartość zamówienia nie przekracza progów unijnych, o których mowa w art. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.2. W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15) ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający informuje, iż nie dokonał podziału zamówienia na części w niniejszym postępowaniu z uwagi na charakter zamówienia. Podział byłby działaniem nieuzasadnionym i niekorzystnym dla Zamawiającego. Z analizy rynku wynika, iż Podmioty świadczące usługi ochroniarskie są w stanie za-oferować całościową realizację przedmiotu zamówienia, tj. wszystkich poszczególnych czynności składających się na OPZ i taka też jest praktyka rynkowa.
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa polegająca na zapewnieniu zabezpieczenia ochrony fizycznej oraz przygotowaniu dokumentacji imprezy masowej imprezy masowej pn. „Imieniny Ulicy Święty Marcin 2025”. Ponadto, Zamawiający przewiduje dodatkowe wzmocnienia w postaci osób zabezpieczających imprezę, w zależności od bieżących potrzeb, w trakcie jej trwania. W ocenie Zamawiającego przy zamówieniach takich jak ochrona imprez masowych, konieczna jest ich realizacja przez jeden wyspecjalizowany Podmiot, co pozwoli na sprawne planowanie i koordynowanie zadań dla ochrony, możliwość ich bieżącej korekty w sytuacjach dynamicznych, przemieszczanie sił i środków w celu udzielenia wsparcia w sytuacjach tego wymagających. Istotne znaczenie ma tu jednolitość dowodzenia i zarządzania zarówno ze strony Zamawiającego, jak też ze strony Podmiotu zewnętrznego świadczącego usługę ochrony, co w sposób zdecydowany podnosi efektywność działań i gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia. W sytuacji, gdy na rzecz Zamawiającego usługę świadczy tylko jedna firma ochraniająca, współpracę taką łatwiej zorganizować i skoordynować, za-równo pod względem podziału zadań, kompetencji, odpowiedzialności, jak też współdziałania i łączności. Brak podziału zamówienia na części ma także uzasadnienie ekonomiczne, ponieważ przy zamówieniu usług kompleksowych cena za ich wykonanie będzie niższa niż przy nabyciu tych samych usług jako zamówienia odrębne. Ponadto staranie się przez Wykonawców z sektora MŚP o udzielenie przedmiotowego zamówienia, w żaden sposób nie zostało ograniczone, a zasada uczciwej konkurencji została zachowana.
3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku, do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych:
w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514).
4. Termin realizacji zamówienia:
a) Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji zamówienia od dnia zawarcia Umowy do dnia 18 listopada 2025 r.
b) Usługi ochrony świadczone będą w dniach 10-12 listopada 2025 r.
c) Raport powykonawczy z przebiegu ochrony i ewentualnych incydentów przygotowany i dostarczony zostanie Zamawiającemu najpóźniej do dnia 18 listopada 2025 r.
d) Zamawiający określa termin realizacji zamówienia wskazując konkretną datę. Ma to związek z góry ustalonym terminem imprezy masowej.
5. Wizja lokalna: Zamawiający informuje, że złożenie oferty może być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej na wniosek Wykonawcy.