BZP: Wykonanie remontu zabytkowych przepustów zlokalizowanych na obszarze byłego KL Auschwitz II-Birkenau, na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu - II POSTĘPOWANIE
25.09.2025
2025/BZP 00441109/01
Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie remontu zabytkowych przepustów zlokalizowanych na obszarze byłego KL Auschwitz II-Birkenau, na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu - II POSTĘPOWANIE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276015
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Więźniów Oświęcimia 20
1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@auschwitz.org
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.auschwitz.org/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa Instytucja Kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie remontu zabytkowych przepustów zlokalizowanych na obszarze byłego KL Auschwitz II-Birkenau, na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu - II POSTĘPOWANIE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5007a7e4-f110-40a8-9cea-fd6dc8cb158b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00441109
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5007a7e4-f110-40a8-9cea-fd6dc8cb158b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie remontu zabytkowych przepustów zlokalizowanych na obszarze byłego KL Auschwitz II-Birkenau, na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu”
II POSTĘPOWANIE
452
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212314-0 - Roboty budowlane w zakresie pomników historycznych lub miejsc pamięci
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej,3.1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał doświadczenie w postaci zakończonych w okresie ostatnich pięciu lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie: minimum 2
robót budowlanych zawierających w swoim zakresie wykonanie następujących rodzajów robót budowlanych:
3.1.1. co najmniej jedna polegająca na wykonaniu remontu elementów konstrukcyjnych budynku albo budowli typu: most,
przepust; fortyfikacja, wpisanych do rejestru zabytków lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonego przez organy
ustanowione w tym celu w innych państwach;
3.1.2. co najmniej jedna polegająca na wykonaniu remontu przepustów lub kanalizacji metodą bezwykopową z
zastosowaniem rękawa ciasno pasowanego lub pierścieni uszczelniających (pakerów), wykonanego w technologii
światłoutwardzalnej, posiadającego średnicę .min. DN 300 .
3.2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował co najmniej (kluczowy personel):
3.2.1. Kierownikiem budowy posiadającym:
3.2.1.1. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez
ograniczeń określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, lub odpowiadające im równoważne
uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów uprawniające do
kierowania robotami budowlanymi,
3.2.1.2. kwalifikacje i praktykę określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad
zabytkami;
3.2.1.3. co najmniej 18 miesięczne (licząc od momentu uzyskania uprawnień do kierowania robotami) doświadczenie
zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w kierowaniu robotami budowlanymi przy obiektach
wpisanych do rejestru zabytków z zastrzeżeniem, że doświadczenie to obejmuje w okresie ostatnich dwóch lat przed dniem
składania ofert co najmniej 6 miesięczną aktywność zawodową w opisanym powyżej zakresie (rozumiane jako suma
przepracowanych miesięcy);
3.2.1.4. co najmniej 3-letnie doświadczenie, po dniu uzyskania stosownych uprawnień, w pełnieniu funkcji kierownika robót
lub budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) z zastrzeżeniem,
że doświadczenie to obejmuje w okresie ostatnich dwóch lat przed dniem składania ofert co najmniej 6 miesięczną
aktywność zawodową we wskazanym powyżej zakresie (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy);
3.2.1.5. aktualny wpis odpowiedniej terenowo Izby Inżynierów Budownictwa,
3.2.2. Osobą kierującą badaniami archeologicznymi posiadającą: uprawnienia do prowadzenia badań archeologicznych
zgodnie z art. 37e ustawy o ochronie zabytków (Dz.U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 z późniejszymi zmianami), tj.: badaniami
archeologicznymi kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie
archeologii i przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznych (doświadczenie zawodowe może być
nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej). Dodatkowo posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe
(rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy na funkcji kierownika badań archeologicznych) liczone od momentu
uzyskania uprawnień do prowadzenie badań archeologicznych, oraz dodatkowo w okresie trzech lat przed datą otwarcia
przetargu wykonał co najmniej 3 usługi polegające na kierowaniu badaniami archeologicznymi związanymi z wykonywaniem
robót budowlanych lub prac konserwatorskich przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków będącym obiektem murowanym
lub obiektem związanym z funkcjonowaniem założeń obozowych z okresów wojen nowożytnych.
3.2.3. Kierownikiem robót w specjalności instalacyjnej posiadającym:
3.2.3.1. uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, określone przepisami z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane, lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane , które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów uprawniające do kierowania robotami budowlanymi,
3.2.3.2. co najmniej roczne (licząc od momentu uzyskania uprawnień do kierowania robotami) doświadczenie zawodowe
(rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w kierowaniu robotami budowlanymi ( jako kierownik budowy lub robót)
obejmującymi montaż rękawów ciasno pasowanych w rurach przepustowych lub sieciach kanalizacyjnych lub montaż
pakerów,
3.2.3.3. co najmniej 3-letnie (licząc od momentu uzyskania uprawnień do kierowania robotami) doświadczenie zawodowe, w
pełnieniu funkcji kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy), z
zastrzeżeniem, że doświadczenie to obejmuje w okresie ostatnich dwóch lat przed dniem składania ofert co najmniej 6
miesięczną aktywność zawodową w opisanym powyżej zakresie (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy).
3.2.3.4. aktualny wpis odpowiedniej terenowo Izby Inżynierów Budownictwa,
3.2.4. Kierownik robót powinien posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub równoważne wydane na podstawie wcześniejszych
przepisów lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie sieci kanalizacyjnych, które zostały wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, niezbędne do prawidłowej, zgodnej z przepisami prawa realizacji robót
objętych przedmiotem zamówienia.
3.3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował odpowiednim potencjałem technicznym tj. Wykonawca musi
wykazać, że w okresie realizacji zamówienia, na całym jego etapie będzie dysponował co najmniej poniższym sprzętem:
3.3.1. kamera TV 3D, kolor, z głowicą obrotową, z możliwością zapisu informacji na nośniku CD/DVD,
3.3.2. specjalistyczne urządzenie do montażu rękawa/pierścienia samonośnego, umożliwiające instalację oraz utwardzenie
rękawa/pierścienia o opisanych w Dokumentacji Projektowej średnicach i długościach,
3.3.3. wóz ciśnieniowy dwufunkcyjny.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta
zostanie najwyżej oceniona, nie będzie wezwany do złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu wykazania braku podstaw
wykluczenia z postępowania, o których mowa w SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu
określonych przez Zamawiającego w Dziale V pkt 3 SWZ, zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków
dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
2.1. wykazu robót zgodnie z Działem V pkt. 3.1 SWZ wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których roboty zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały
wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone
przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy.
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
2.2. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia,
niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
2.3. wykazu narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją
o podstawie dysponowania tymi zasobami zgodnie z Działem V pkt. 3.3 SWZ– Wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
10. Do oferty złożonej na Formularzu oferty (Załącznik nr 1 do SWZ) należy dołączyć10.1. Oświadczenie (oświadczenia) z art. 125 ust. 1 Pzp (wzór załącznik nr 2 do SWZ),
10.2. Zobowiązanie innego podmiotu z art. 125 ust. 5 Pzp (wzór załącznik nr 3 do SWZ, jeżeli dotyczy),
10.3. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (wzór załącznik nr 4 do SWZ, jeżeli dotyczy)
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00322841/01 z dnia 2025-07-13
2025-07-13 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane
10.4. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy),
10.5. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formie innej niż pieniężn
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest zobowiązany wnieść wadium o wartości 3 000 zł (słownie:trzy tysiące złotych 00/100) na czas związania ofertą. Szczegóły w SWZ