BZP: Zakup ciągnika wraz z osprzętem
25.09.2025
2025/BZP 00441139/01
Powiat Kluczborski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup ciągnika wraz z osprzętem
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kluczborski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412504
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Katowicka 1
1.5.2.) Miejscowość: Kluczbork
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-200
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 77 418 52 18
1.5.8.) Numer faksu: 77 418 65 20
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mwalencka@powiatkluczborski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiatkluczborski.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup ciągnika wraz z osprzętem
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e11a9aa7-4ee8-494c-ab00-74f667d45642
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00441139
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044056/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Zakup ciągnika wraz z osprzętem
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://powiatkluczborski.ezamawiajacy.pl/pn/powiatkluczborski/demand/233058/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: komunikacja za pośrednictwem Platformy zakupowej Marketplanet Oneplace pod adresem: https://powiatkluczborski.ezamawiajacy.pl
Bezpośredni ink publiczny do postępowania:
https://powiatkluczborski.ezamawiajacy.pl/pn/powiatkluczborski/demand/233058/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513).
2. Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link: https://powiatkluczborski.ezamawiajacy.pl/pn/powiatkluczborski/demand/233058/notice/public/details
w zakładce „Korespondencja”. Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem.
3. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona w postaci elektronicznej w systemie informatycznym za pośrednictwem platformy. Ofertę, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, ewentualne podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa i inne, sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych i składa się pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (zaawansowany podpis elektroniczny, certyfikat podpisu osobistego znajduje się w e-dowodzie).
4. Wymagania dotyczące zasad rejestracji oraz minimalnych parametrów technicznych wymaganych od wykonawcy przy wykorzystywaniu systemu do elektronicznej komunikacji z wykonawcami: 1) Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona w postaci elektronicznej. Złożenie oferty wymaga do Wykonawcy zalogowania się w systemie informatycznym dostępnym pod adresem: https://powiatkluczborski.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl 2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony Platforma Zakupowa Marketplanet: https://oneplace.marketplanet.pl/, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego: podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. 3) Zasady dotyczące rejestracji konta zawiera Rozdział XI SWZ.
4) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem sekcji „Korespondencja”. 5) Rejestracja oraz korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje regulamin korzystania z Platformy.
5. Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako: 1) dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES, 2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy Wykonawca będzie zobowiązany załączyć wszystkie pliki powiązane z podpisanym dokumentem.
6. Pozostałe informacje zawiera SWZ Rozdział. XI „INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI ORAZ INFORMACJE O WYMAGANIACH TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH SPORZĄDZANIA, WYSYŁANIA I ODBIERANIA KORESPONDENCJI"
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady(UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych)
(Dz.U.UEL119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest STAROSTA KLUCZBORSKI Z SIEDZIBĄ W STAROSTWIE POWIATOWYM
W KLUCZBORKU, UL. KATOWICKA 1, 46-200 KLUCZBORK
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail:
starostwo@powiatkluczborski.pl
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZD.272.8.2025.MW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowego, wolnego od wad fizycznych oraz prawnych ciągnika, wcześniej nierejestrowanego, spełniającego określone wymagania techniczne, z silnikiem wysokoprężnym, kabiną oraz przyczepą transportową do ciągnika wraz fabrycznie nowym osprzętem - kompatybilnym z oferowanym pojazdem, w skład którego wchodzą:
podnośnik TUR na przód ciągnika, przedni TUZ i WOM; łyżka (czerpak, szuflada) do ładowacza czołowego; widły do palet; pług odśnieżny.
Koszty dostawy i rozładunku przedmiotu zamówienia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, na koszt i ryzyko Wykonawcy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wszelkie wymagania, parametry techniczne, opis dodatkowego wyposażenia oraz szczegóły dotyczące przedmiotu zamówienia, jego sposób i termin realizacji-dostawy, warunki udzielenia zamówienia, warunki gwarancji itp. określa Specyfikacja Warunków Zamówienia zw. dalej "SWZ" wraz z załącznikami, a w szczególności:
-zał. nr 4 do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia zw. dalej "OPZ"
-zał. nr 1 do SWZ - „Oferta” – formularz ofertowy
-zał. nr 1A do SWZ - „Wymagane parametry techniczne”
-zał. nr 3 do SWZ - Projektowane Postanowienia Umowy zw. dalej "PPU"
Ciągnik wraz z osprzętem powinien być wyposażony we wszystkie instalacje i urządzenia wymagane przepisami ustawy z dnia 20.06.1997 r. „Prawo o ruchu drogowym” (Dz.U z 2024 poz.1251 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U z 2024 poz. 502 ze zm.).
Oferowany ciągnik wraz z osprzętem musi odpowiadać minimalnym parametrom technicznym i jakościowym, które nie mogą być gorsze technicznie i jakościowo niż podano w "OPZ" – muszę być one na tym samym poziomie lub lepsze od podanych w "OPZ". Ponadto ciągnik wraz z osprzętem musi zawierać wszystkie elementy wymienione w "OPZ" i musi być gotowy do pracy. Do weryfikacji, czy oferowany przez Wykonawcę ciągnik wraz z osprzętem spełnia postawione w "OPZ" wymagania posłuży formularz „Wymagane parametry techniczne” (przedmiotowy środek dowodowy) tj. zał. nr 1A do SWZ, który Wykonawca odpowiednio wypełnia, podpisuje i składa wraz z Ofertą.
Wykonawca, najpóźniej w dniu wydania przedmiotu umowy, przekaże przedstawicielowi Zamawiającego wszystkie wymagane dokumenty tj.:
1) ważne świadectwo homologacji dopuszczające przedmiot zamówienia do obrotu i rejestracji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
2) karta gwarancyjna/ książka serwisowa w języku polskim
3) fabryczna instrukcja obsługi w języku polskim wraz ze wszystkimi dokumentami niezbędnymi do prawidłowej eksploatacji przez Zamawiającego.
4) Certyfikat CE oraz deklaracja zgodności (zgodny z Dyrektywą maszynową 2006/42/WE (deklaracja zgodności wystawiona przez producenta, dokumentacja techniczna zawierająca instrukcję obsługi w języku polskim)
5) dokumenty umożliwiające skuteczne zarejestrowanie ciągnika wraz z przyczepą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z obowiązującymi przepisami
6) listę Autoryzowanych Stacji Obsługi zaoferowanego ciągnika wraz z osprzętem na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
oraz dostarczy komplet kluczy w ilości przekazanej przez producenta.
W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca zapewni pracownikom Zamawiającego szkolenie, mające na celu przedstawienie zasad działania ciągnika wraz z osprzętem i możliwości wykorzystania ich funkcji w praktyce.
Okresowe przeglądy serwisowe i drobne naprawy w okresie trwania gwarancji zgodnym z Ofertą odbywać się będą na koszt Wykonawcy, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, w Kluczborku. W przypadku konieczności wykonania serwisu lub naprawy (w okresie gwarancji) poza siedzibą Zamawiającego – transport na koszt i ryzyko Wykonawcy.
Wykonawca zapewnia, że ciągnik wraz z osprzętem będący przedmiotem zamówienia jest wolny od wad konstrukcyjnych, materiałowych, wykonawczych i prawnych.
Przedmiotowy zakup ciągnika wraz z osprzętem finansowany będzie z Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025/2026.
4.2.6.) Główny kod CPV: 16700000-2 - Ciągniki
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
16810000-6 - Części maszyn rolniczych
16500000-0 - Przyczepy lub naczepy samozaładowcze i wyładowcze do celów rolniczych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 50 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował
określonymi w SWZ warunkami, kryteriami oceny ofert oraz przepisami ustawy Pzp. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana Oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów stanowiących sumę przyznanych w ramach każdego z podanych w SWZ kryteriów oceny ofert. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który spełni wszystkie postawione w Specyfikacji (SWZ) wraz z załącznikami warunki, spełni wymogi ustawy Pzp oraz otrzyma najwyższą liczbę punktów spośród ocenianych ofert, zgodnie z opisem Rozdz. XVII SWZ na podstawie określonych kryteriów oceny ofert. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego Oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Najkorzystniejsza oferta po zsumowaniu punktacji z powyższych kryteriów może uzyskać maksimum 100 punktów. Szczegółowy OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT zawarto w Rozdziale XVII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Załącznik nr 1A do SWZ - „Wymagane parametry techniczne”- tabela służąca potwierdzeniu zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami, cechami i parametrami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia stanowi przedmiotowy środek dowodowy. Zgodnie z treścią art. 107 ust. 2 ustawy Pzp jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
zał. nr 1A do SWZ "Wymagane parametry techniczne" - służący potwierdzeniu zgodności oferowanej dostawy "Ciągnika wraz z osprzętem" z wymaganiami, cechami i parametrami określonymi przez Zamawiającego w przedmiocie zamówienia.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wypełniony i odpowiednio podpisany Formularz ofertowy - zał. nr 1 do SWZ ("OFERTA") wraz z załączeniem wypełnionego i odpowiednio podpisanego przedmiotowego środka dowodowego-zał. nr 1A do SWZ "Wymagane parametry techniczne".2. Stosowne pełnomocnictwa m. in. do podpisania oferty (jeśli dotyczy), do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia itp. (jeśli dotyczy), zg. z SWZ.
3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z udziału w postępowaniu z art. 125.
4. Dokumenty zawierające informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy).
5. Wykaz rozwiązań równoważnych (jeśli dotyczy).
6. Inne (jeśli dotyczą) zgodnie z zapisami SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę). Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.2. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika). W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (załącznik nr 2 do SWZ) - składa oddzielnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Szczegółowe informacje dotyczące składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zawarte są w dokumentach zamówienia w SWZ, w szczególności w Rozdz. X SWZ "INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA"
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.