BZP: „Zakup infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej zapewniającej w szczególności zaopatrzenie w wodę mieszkańców Miasta Łomża”
25.09.2025
2025/BZP 00441294/01
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Zakup infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej zapewniającej w szczególności zaopatrzenie w wodę mieszkańców Miasta Łomża”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450111225
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zjazd
1.5.2.) Miejscowość: Łomża
1.5.3.) Kod pocztowy: 18-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 862166277
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mpwik.lomza.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpwik.lomza.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: MIASTO ŁOMŻA
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 450669921
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Plac Stary Rynek 14
1.11.4.) Miejscowość: Łomża
1.11.5.) Kod pocztowy: 18-400
1.11.6.) Województwo: podlaskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.11.9.) Numer telefonu: 86 215 67 00
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@um.lomza.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: http://www.lomza.pl//
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej zapewniającej w szczególności zaopatrzenie w wodę mieszkańców Miasta Łomża”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a76409a5-3d33-4cbb-bca0-ee8f7be94645
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00441294
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11819633.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami, w tym składanie ofert, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os
x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, inna niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał się i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view.
Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/transakcja/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określa Rozdział II SWZ- Obowiązek informacyjny dla uczestników postępowań o zamówienia publiczne
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZK.271.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwóch fabrycznie nowych cystern do transportu i dystrybucji wody pitnej o pojemności ok.2 000 l i o pojemności min.10 000 l wraz z modułami do dezynfekcji wody .
Cysterna o pojemności ok.2 000 l - dostawa fabrycznie nowej, nieużywanej cysterny do transportu i dystrybucji wody pitnej , izolowanej pianką poliuretanową, zamontowanej na platformowej przyczepie dwuosiowej o DMC do 2500 kg, wraz z modułem dezynfekcji wody UV.
• Całkowita masa zestawu (przyczepa + zbiornik + woda + moduł + wyposażenie) nie może przekroczyć DMC 2500 kg
• Wszystkie elementy muszą być zgodne z wymaganiami technicznymi, homologicznymi oraz normami sanitarnymi.
Cysterna o pojemności min. 10 000 l - dostawa fabrycznie nowej, nieużywanej cysterny do wody pitnej, izolowanej, na ramie współpracującej z urządzeniem hakowym wraz z modułem do dezynfekcji wody z lampą UV montowanym w skrzynce na cysternie.
• Wszystkie elementy cysterny oraz modułu muszą mieć dopuszczenia, atesty, i certyfikaty wymagane przez polskie prawo dla urządzeń mających kontakt z wodą przeznaczoną do spożycia przez ludzi.
• Konstrukcja oraz użytkowanie cysterny musi być zgodne m.in. z wymaganiami rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. (Dz. U. 2017, poz. 2294) oraz aktualnymi wymaganiami sanepidu i organów nadzoru sanitarnego.
Pozostałe informacje określone są w SWZ - rozdział IV pkt 1 - część pierwsza zamówienia
4.2.6.) Główny kod CPV: 44611400-0 - Cysterny do przechowywania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa mobilnego chloratora do dezynfekcji wody wraz z kontenerem magazynowym do przechowywania.
Mobilny chlorator o możliwości chlorowania każdego rodzaju sieci i instalacji wodociągowych, przemysłowych czy technologicznych przy użyciu ogólnodostępnych środków dezynfekcyjnych takich jak np. podchloryn sodu czy handlowy dwutlenek chloru. Chlorator powinien być niezależny od zewnętrznego źródła energii elektryczne z możliwością dozowania danego środka dezynfekcyjnego do układów, gdzie maksymalne ciśnienie operacyjne nie przekracza 8-10 bar. Możliwość dozowania innych cieczy w określonych układach technologicznych.
Wymagane parametry kontenera
• Powierzchnia podłogi min. 12 m²
• Szerokość: 6000-6100mm
• Głębokość: 2100-2200 mm
• Wysokość: 2500-2600 mm
• Szerokość wewnątrz: 5800-5900 mm
• Głębokość wewnątrz: 1850-1900 mm
• Wysokość wewnątrz: 2200-2300 mm
• Waga: do 1400 kg
• W pełni zmontowany
Pozostałe informacje zawiera SWZ - Rozdział IV - część druga zamówienia
4.2.6.) Główny kod CPV: 42912330-4 - Aparatura do oczyszczania wody
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-21
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa wraz z podłączeniem i uruchomieniem mobilnej stacji do uzdatniania wody metodą ozonowania .
SPECYFIKACJA TECHNICZA SYSTEMU OZONOWANIA:
• Instalacja min. 53 g/h
• - wydajność ozonatora – min.53 g/h ze stężeniem ozonu 10%
• - produkcja ozonu z generatora tlenu (w zestawie)
• - chłodzenie generatora ozonu wodą
• - wskaźnik przepływu gazu zabudowany na ozonatorze
• - manometr ciśnienia gazu zabudowany na ozonatorze
• - wyświetlacz wraz z przyciskami sterującymi zabudowany na ozonatorze
• - regulacja produkcji ozonu w zakresie 4-100% (bezstopniowa) manualnie oraz automatycznie
• - sterowanie wydajnością ozonatora sygnałem 4-20 mA
• - ceramiczne elektrody generatora ozonu
• - instalacja wyposażona w analizator on-line stężenia ozonu w wodzie z funkcją regulacji wydajności generatora ozonu
• - pompowo – inżektorowy system wprowadzania ozonu wraz z mieszaczem statycznym,
• - przepływomierz, armatura instalacji
• - pułapka wodna
• - kolumna mieszająca ozon z wodą, wraz z zaworem odpowietrzającym, wykonanie AISI 316L
• - detektor ozonu w otoczeniu zabudowany na ramie instalacji
• - katalityczno - termiczny destruktor ozonu resztkowego fazy gazowej
• - destrukcja ozonu resztkowego w wodzie przy pomocy lampy UV (promienniki niskociśnieniowe, żywotność promienników min. 16000h, reaktor AISI 316L, reaktor w kształcie litery „L”, moc 1 promiennika minimum 400W)
• - cała instalacja ozonowania zabudowana na ramie ze stali nierdzewnej, na kołach z możliwością przemieszczania
• - sterowanie nadrzędne pracą instalacji, oprogramowanie w jęz. polskim
• - sterownik z dotykowym panelem operatorskim
4.2.6.) Główny kod CPV: 42912330-4 - Aparatura do oczyszczania wody
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa wraz z montażem lampy bakteriobójczej UV na ujęcie wody SUW Rybaki Łomża do dezynfekcji wody
SPECYFIKACJA TECHNICZA SYSTEMU UV
Urządzenie składające się z reaktora UV oraz szafy zasilającej posiadające następujące parametry:
- Reaktor wykonany ze stali 316L, polerowany
- Ciśnienie pracy max. 10 bar
- Żywotność promienników min.16000 h
- Minimalna łączna moc promieniowania w UV-C: 900W
- Minimalna ilość promienników 5 sztuk
- Minimalna całkowita moc urządzenia 2,5 kW
- Reaktor w kształcie litery „L” dla osiągnięcia optymalnych warunków hydraulicznych
- Przyłącza reaktora DN400
- Automatyczny mechaniczny system czyszczący rury osłonowe z możliwością ustawiania interwałów czyszczących w sterowniku
- Czujnik promieniowania UV zgodny z O-norm
- Czujnik temperatury reaktora UV z funkcją odłączenia urządzenia w przypadku przekroczenia zadanej temperatury wody w reaktorze
- Szafa zasilająca wyposażona w wyświetlacz z panelem dotykowym wskazujący stany pracy urządzenia, w tym aktualny odczyt intensywności promieniowania UV oraz stan pracy systemu czyszczącego
- Menu sterowania w jęz. polskim
- Stopień ochrony szafy min. IP54
- Wyjście sygnałowe 4-20mA
- Możliwość zdalnego załączania / wyłączania
- Licznik godzin pracy urządzenia
- Licznik cykli załączeń / wyłączeń
- Zasilanie urządzenia 3L/N/PE
- Temperatura otoczenia pracy 5-40 st. C
- Wskaźniki stanu pracy urządzenia (praca normalna, ostrzeżenie, awaria)
- Możliwość komunikacji Modbus
4.2.6.) Główny kod CPV: 31515000-9 - Lampy ultrafioletowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
karty katalogowe5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
zgodnie z art 107 ust.2SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-03 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1181963
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-03 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiającym jest Miasto Łomża z siedzibą:Urząd Miejski w Łomży, Pl. Stary Rynek 14, 18-400 Łomża
Telefon: +48 86 215 67 00
Adres poczty elektronicznej: ratusz@um.lomza.pl
Godziny pracy: 7:30 – 15:30 od poniedziałku do piątku
Strona BIP: https://lomza.bip.net.pl
NIP: 718-214-49-19
w którego imieniu występuje i kontaktuje się pełnomocnik Zamawiającego
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży
18-400 Łomża, ul. Zjazd 23 reprezentowane przez Zarząd
Adres poczty elektronicznej: sekretariat @mpwik.lomza.pl
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/.........................
Na stronie internetowej prowadzonego postępowania udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia.