BZP: Dostawa pieczywa i wyrobów cukierniczych dla Jednostki Wojskowej Nr 2286
26.09.2025
2025/BZP 00443594/01
JEDNOSTKA WOJSKOWA NR 2286
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa pieczywa i wyrobów cukierniczych dla Jednostki Wojskowej Nr 2286
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: JEDNOSTKA WOJSKOWA NR 2286
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 530969044
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: N
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-076
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 261696155
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: jw2286.zamowieniapubliczne@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/jw2286
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostka Wojskowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa pieczywa i wyrobów cukierniczych dla Jednostki Wojskowej Nr 2286
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cefac1f0-a5bf-425e-b802-8d63bfb6a9cf
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00443594
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00122711/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa pieczywa i wyrobów cukierniczych dla JW Nr 2286
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/jw22863.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/jw2286
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: dokładny opis znajduje się w SWZ -
ROZDZIAŁ 18. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z
wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji
elektronicznej
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 03/ZP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest pieczywo i wyroby cukiernicze do zabezpieczenia żywienia stanów osobowych oraz funkcjonowania obiektów żywienia zbiorowego Jednostki Wojskowej Nr 2286 w 2026 roku.
Wykaz asortymentowy zawarty jest w załączniku nr 6 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia
4.2.6.) Główny kod CPV: 15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15811100-7 - Chleb
15812000-3 - Wyroby ciastkarskie i ciasta
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje prawo opcji, zgodnie z art. 441 ust.1 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia dostaw na podstawie prawa opcji do 100% zamówienia podstawowego. Zamówienie opcjonalne zawiera załącznik nr 3 do SWZ oraz § 5 PRAWO OPCJI w załączniku nr 4 – wzór umowy. Zamawiający informuje, iż prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-02 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną liczbę punktów – 100. Pozostałe oferty zostaną przeliczone według powyższego wzoru. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty w kryterium cena oferty.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112-117 ustawy Pzp.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - załącznik nr 2 do SWZ.
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający wyznacza następujące warunki w tym zakresie.
1) posiadanie aktualnej (obowiązującej) decyzji, o której mowa w art. 61 oraz art. 62 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r., poz. 1448) wydanej przez państwowego powiatowego inspektora sanitarnego lub państwowego granicznego inspektora sanitarnego w sprawie zatwierdzenia zakładu lub rodzaju żywności (grupy produktów) obejmujących zamówienie,
lub
posiadanie aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru zakładów wydanego przez organ urzędowej kontroli na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 4. ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2023 r., poz. 1448) lub rodzaju żywności (grupy produktów) dotyczących zamówienia,
2) posiadanie (potwierdzenie) zgłoszenia działalności gospodarczej w zakresie produkcji, składowania, konfekcjonowania i obrotu artykułami rolno – spożywczymi, wydanej przez wojewódzkiego inspektora jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę Wykonawcy zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1980).
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
4. Zdolność techniczna lub zawodowa.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.1. oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu przygotowany zgodnie ze wzorem – załącznik nr 2 do SWZ;
1.2. zobowiązanie podmiotu trzeciego – załącznik nr 5 do SWZ (jeśli dotyczy);
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1. oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu przygotowany zgodnie ze wzorem – załącznik nr 2 do SWZ;
1.2. zobowiązanie podmiotu trzeciego – załącznik nr 5 do SWZ (jeśli dotyczy);
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający ustanawia następujące zasady zmiany postanowień umowy:1) zmiany wynikające w jakimkolwiek zakresie z obowiązujących aktów prawnych w zakresie uprawnień żołnierzy do bezpłatnego wyżywienia, m.in. rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. w sprawie umundurowania i wyżywienia oraz innych należności wydawanych żołnierzom niebędących żołnierzami zawodowymi (Dz.U. z 2022 r., poz. 1131) oraz rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2022 r. w sprawie bezpłatnego wyżywienia żołnierzy zawodowych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2022 r., poz.1080);
2) zmiany ilości zamówionego towaru w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. szkoleń poligonowych, szkoleń rezerw osobowych, osiągnięcia wyższych stanów gotowości bojowej, w sytuacjach kryzysowych w rozumieniu ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 122)., w okresie mobilizacji i szkolenia po okresie mobilizacyjnego rozwinięcia itp. – zgodnie z postanowieniami § 3 ust. 4 umowy;
3) zmiany w okresie obowiązywania umowy ustawowej stawki podatku od towarów i usług – na zgodną z obowiązującymi przepisami na dzień wystawienia faktury VAT;
4) zmiana ceny towaru w okresie obowiązywania umowy może być waloryzowana na podstawie wniosku Wykonawcy lub Zamawiającego, jeżeli wskaźnik wzrostu cen towarów dla poszczególnych grup produktów, opublikowany przez Główny Urząd Statystyczny w publikacji branżowej o tytule „Wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych” - miesięczne, ulegnie zmianie o więcej niż 5% w stosunku do cen obowiązujących w ramach przedmiotowej umowy. W przypadku zmiany cen nieprzekraczających 5% ww. wskaźnika, waloryzacja wynagrodzenia nie będzie miała zastosowania.