BZP: Zakup usług rozwoju oprogramowania dla posiadanego przez Zamawiającego EspoCRM
29.09.2025
2025/BZP 00446135/01
NAUKOWA I AKADEMICKA SIEĆ KOMPUTEROWA - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zakup usług rozwoju oprogramowania dla posiadanego przez Zamawiającego EspoCRM
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: NAUKOWA I AKADEMICKA SIEĆ KOMPUTEROWA - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010464542
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Kolska 12
1.4.2.) Miejscowość: Warszawa
1.4.3.) Kod pocztowy: 01-045
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@nask.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.nask.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
telekomunikacja/IT
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00446135
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-09-29
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00417037
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. Zamawiający stosuje warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
a) Wiedzy i doświadczenia Wykonawcy
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje, należycie, co najmniej: 1 (jedną) usługę, której przedmiotem był rozwój oprogramowania i wsparcia dla systemu EspoCRM lub równoważnego systemu klasy CRM, a usługa ta miała wartość wynoszącą co najmniej: 80 000,00 złotych brutto.
Zamawiający pod pojęciem:
„równoważny system klasy CRM” rozumie: system klasy CRM (customer relationship management) zarządzanie relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami, czyli tzw. zbiór zadań, procedur i narzędzi, które są niezbędne w kontakcie z kontrahentem, oparty o oprogramowanie rozwijane w technologii Open Source. System spełniający wymagania co do architektury jak i funkcjonalności tożsamych, o których mowa w Załączniku nr 1 do SOPZ - Opis środowiska uruchomieniowego EspoCRM;
„rozwój” rozumie: jako możliwość przygotowania dodatkowych funkcjonalności i integracji, o których mowa w Załączniku nr
2 do SOPZ – Wykaz prac rozwojowych EspoCRM;
„wsparcie” rozumie: zakres czynności o których mowa w § 13 Załącznika nr 5 do SWZ-wzoru umowy.
UWAGA:
- W przypadku, gdy w ramach realizacji wskazanej przez Wykonawcę usługi, poza zakresem wymaganym przez Zamawiającego, były wykonywane również inne świadczenia, wykazana musi zostać wartość złotych brutto dotycząca tej
części usługi, która obejmowała zakresem usługę, o której mowa powyżej.
- W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, niezakończonych na dzień składania ofert, wykazana przez Wykonawcę usługa, polegająca na rozwoju oprogramowania i wsparcia dla systemu EspoCRM lub równoważnego systemu klasy CRM, na dzień składania ofert musi być zrealizowana na kwotę nie mniejszą niż 80 000,00 zł brutto.
- Dopuszcza się wykazanie przez Wykonawcę, że poszczególne usługi były realizowane w oparciu o jedną lub kilka Umów.
- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie ww. warunków Wykonawcy wykazują łącznie.
b) Potencjału kadrowego
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wskaże osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego, spełniające minimalne warunki dotyczące kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, tj.: dysponuje poniższymi osobami: co najmniej 2 (dwiema) osobami, z których każda:
1) posługuje się językiem polskim w mowie i w piśmie;
2) posiada doświadczenie, niezbędną wiedzę i kompetencje w co najmniej poniżej wskazanym zakresie:
a. w zarządzaniu i administrowaniu systemem EspoCRM lub równoważnym systemem klasy CRM;
b. świadczenia usług wsparcia, utrzymania, integracji przygotowania nowych funkcjonalności i implementacji ich w systemie
EspoCRM lub równoważnym systemie klasy CRM;
c. z REST API w przygotowaniu integracji pomiędzy aplikacjami;
d. z programowaniem aplikacji z wykorzystaniem technologii PHP & MySQL (na przykład: Symfony, WordPress, Laravel);
e. z tworzeniem witryn i aplikacji w języku JavaScript;
f. z konteneryzacją oprogramowania i uruchamianiem aplikacji z wykorzystaniem platformy Docker;
g. w zarządzaniu i administrowaniu serwerami systemu operacyjnego Linux;
h. w integracji z zewnętrznymi usługami – aplikacjami z i do systemu EspoCRM lub równoważnego systemu klasy CRM.
Zamawiający pod pojęciem:
„równoważny system klasy CRM” rozumie: system klasy CRM (customer relationship management) zarządzanie relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami, czyli tzw. zbiór zadań, procedur i narzędzi, które są niezbędne w kontakcie z kontrahentem, oparty o oprogramowanie rozwijane w technologii Open Source. System spełniający wymagania co do architektury jak i funkcjonalności tożsamych, o których mowa w Załączniku nr 1 do SOPZ - Opis środowiska uruchomieniowego EspoCRM.
„doświadczenie, niezbędną wiedzę i kompetencje” rozumie: jako spełniający minimalne cechy dla wsparcia, utrzymania, integracji z systemami zewnętrznymi, przygotowania nowych funkcjonalności ich implementacji w EspoCRM dotyczy:
a) Tworzenia integracji z zewnętrznymi usługami z i do EspoCRM;
b) Tworzenia dodatków rozszerzających funkcjonalność EspoCRM;
c) Dostosowywania EspoCRM do potrzeb NASK PIB;
d) Projektowania procesów za pomocą narzędzia BPM w EspoCRM;
e) Wsparcia przy konfiguracji EspoCRM;
f) Przygotowania integracji EspoCRM z rozwiązaniem do automatyzacji przepływu procesów n8n;
g) Szkolenia pracowników Zamawiającego i administratorów Zamawiającego w zakresie systemu EspoCRM wraz z przygotowanymi funkcjonalnościami przez Wykonawcę. (W przypadku doświadczenia w równoważnym systemie klasy CRM, Wykonawca poświadczy składając w Wykazie osób oświadczenie, że jego kompetencje i doświadczenie umożliwiają świadczenie usług posiadanego przez Zamawiającego EspoCRM)
„wsparcie i utrzymanie i integracja”: rozumie: zakres czynności o których mowa w § 13 Załącznika nr 5 do SWZ-wzoru umowy oraz zakresu przewidzianej integracji opisanej w Załączniku nr 2 do SOPZ - Wykaz prac rozwojowych EspoCRM.
3) zrealizowała co (1) jedną usługę wsparcia lub wdrożenia systemu EspoCRM lub równoważnego systemu klasy CRM,
Zamawiający pod pojęciem:
„wsparcie i wdrożenie”: rozumie: zakres czynności o których mowa w § 13 Załącznika nr 5 do SWZ-wzoru umowy.
„równoważny system klasy CRM” rozumie: system klasy CRM (customer relationship management) zarządzanie relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami, czyli tzw. zbiór zadań, procedur i narzędzi, które są niezbędne w kontakcie z kontrahentem. oparty o oprogramowanie rozwijane w technologii Open Source. System spełniający wymagania co do architektury jak i funkcjonalności tożsamych, o których mowa w Załączniku nr 1 do SOPZ - Opis środowiska uruchomieniowego EspoCRM.
2. Ocena spełniania ww. warunków zostanie dokonana według formuły „spełnia – nie spełnia”.
Po zmianie:
1. Zamawiający stosuje warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
a) Wiedzy i doświadczenia Wykonawcy
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje, należycie, co najmniej: 1 (jedną) usługę, której przedmiotem był rozwój oprogramowania i wsparcia dla systemu EspoCRM lub równoważnego systemu klasy CRM, a usługa ta miała wartość wynoszącą co najmniej: 80 000,00 złotych brutto.
Zamawiający pod pojęciem:
„równoważny system klasy CRM” rozumie: system klasy CRM (customer relationship management) zarządzanie relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami, czyli tzw. zbiór zadań, procedur i narzędzi, które są niezbędne w kontakcie z kontrahentem, oparty o oprogramowanie rozwijane w technologii Open Source. System spełniający wymagania co do architektury jak i funkcjonalności tożsamych, o których mowa w Załączniku nr 1 do SOPZ - Opis środowiska uruchomieniowego EspoCRM;
„rozwój” rozumie: jako możliwość przygotowania dodatkowych funkcjonalności i integracji, o których mowa w Załączniku nr
2 do SOPZ – Wykaz prac rozwojowych EspoCRM;
„wsparcie” rozumie: zakres czynności o których mowa w § 13 Załącznika nr 5 do SWZ-wzoru umowy.
UWAGA:
- W przypadku, gdy w ramach realizacji wskazanej przez Wykonawcę usługi, poza zakresem wymaganym przez Zamawiającego, były wykonywane również inne świadczenia, wykazana musi zostać wartość złotych brutto dotycząca tej
części usługi, która obejmowała zakresem usługę, o której mowa powyżej.
- W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, niezakończonych na dzień składania ofert, wykazana przez Wykonawcę usługa, polegająca na rozwoju oprogramowania i wsparcia dla systemu EspoCRM lub równoważnego systemu klasy CRM, na dzień składania ofert musi być zrealizowana na kwotę nie mniejszą niż 80 000,00 zł brutto.
- Dopuszcza się wykazanie przez Wykonawcę, że poszczególne usługi były realizowane w oparciu o jedną lub kilka Umów.
- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie ww. warunków Wykonawcy wykazują łącznie.
b) Potencjału kadrowego
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wskaże osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego, spełniające minimalne warunki dotyczące kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, tj.: dysponuje poniższymi osobami: co najmniej 2 (dwiema) osobami, z których każda:
1) posługuje się językiem polskim w mowie i w piśmie;
2) posiada doświadczenie, niezbędną wiedzę i kompetencje w co najmniej poniżej wskazanym zakresie:
a. w zarządzaniu i administrowaniu systemem EspoCRM lub równoważnym systemem klasy CRM;
b. świadczenia usług wsparcia, utrzymania, integracji przygotowania nowych funkcjonalności i implementacji ich w systemie
EspoCRM lub równoważnym systemie klasy CRM;
c. z REST API w przygotowaniu integracji pomiędzy aplikacjami;
d. z programowaniem aplikacji z wykorzystaniem technologii PHP & MySQL (na przykład: Symfony, WordPress, Laravel);
e. z tworzeniem witryn i aplikacji w języku JavaScript;
f. z konteneryzacją oprogramowania i uruchamianiem aplikacji z wykorzystaniem platformy Docker;
g. w zarządzaniu i administrowaniu serwerami systemu operacyjnego Linux;
h. w integracji z zewnętrznymi usługami – aplikacjami z i do systemu EspoCRM lub równoważnego systemu klasy CRM.
Zamawiający pod pojęciem:
„równoważny system klasy CRM” rozumie: system klasy CRM (customer relationship management) zarządzanie relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami, czyli tzw. zbiór zadań, procedur i narzędzi, które są niezbędne w kontakcie z kontrahentem, oparty o oprogramowanie rozwijane w technologii Open Source. System spełniający wymagania co do architektury jak i funkcjonalności tożsamych, o których mowa w Załączniku nr 1 do SOPZ - Opis środowiska uruchomieniowego EspoCRM.
„doświadczenie, niezbędną wiedzę i kompetencje” rozumie: jako spełniający minimalne cechy dla wsparcia, utrzymania, integracji z systemami zewnętrznymi, przygotowania nowych funkcjonalności ich implementacji w EspoCRM lub równoważnym dotyczy:
a. Tworzenia integracji z zewnętrznymi usługami z i do EspoCRM lub równoważnego;
b. Tworzenia dodatków rozszerzających funkcjonalność EspoCRM lub równoważnego;
c. Dostosowywania EspoCRM lub równoważnego do potrzeb biznesowych;
d. Projektowania procesów za pomocą narzędzia BPM w EspoCRM lub równoważnym;
e. Wsparcia przy konfiguracji EspoCRM lub równoważnym;
f. Przygotowania integracji EspoCRM lub równoważnym z rozwiązaniem do automatyzacji przepływu procesów n8n;
g. Szkolenia pracowników Zamawiającego i administratorów Zamawiającego w zakresie systemu EspoCRM lub równoważnym wraz z przygotowanymi funkcjonalnościami przez Wykonawcę. (W przypadku doświadczenia w równoważnym systemie klasy CRM, Wykonawca poświadczy składając w Wykazie osób oświadczenie, że jego kompetencje i doświadczenie umożliwiają świadczenie usług posiadanego przez Zamawiającego EspoCRM)
„wsparcie i utrzymanie i integracja”: rozumie: zakres czynności o których mowa w § 13 Załącznika nr 5 do SWZ-wzoru umowy oraz zakresu przewidzianej integracji opisanej w Załączniku nr 2 do SOPZ - Wykaz prac rozwojowych EspoCRM.
3) zrealizowała co (1) jedną usługę wsparcia lub wdrożenia systemu EspoCRM lub równoważnego systemu klasy CRM,
Zamawiający pod pojęciem:
„wsparcie i wdrożenie”: rozumie: zakres czynności o których mowa w § 13 Załącznika nr 5 do SWZ-wzoru umowy.
„równoważny system klasy CRM” rozumie: system klasy CRM (customer relationship management) zarządzanie relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami, czyli tzw. zbiór zadań, procedur i narzędzi, które są niezbędne w kontakcie z kontrahentem. oparty o oprogramowanie rozwijane w technologii Open Source. System spełniający wymagania co do architektury jak i funkcjonalności tożsamych, o których mowa w Załączniku nr 1 do SOPZ - Opis środowiska uruchomieniowego EspoCRM.
2. Ocena spełniania ww. warunków zostanie dokonana według formuły „spełnia – nie spełnia”.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-10-01 09:00
Po zmianie:
2025-10-07 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-10-01 10:00
Po zmianie:
2025-10-07 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-10-30
Po zmianie:
2025-11-05