BZP: Rozbiórka obiektów inwentarzowych w Nadleśnictwie Gromnik z podziałem na dwie części
29.09.2025
2025/BZP 00447058/01
NADLEŚNICTWO GROMNIK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbiórka obiektów inwentarzowych w Nadleśnictwie Gromnik z podziałem na dwie części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO GROMNIK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350545576
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: GENERAŁA ANDERSA 1
1.5.2.) Miejscowość: Gromnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-180
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gromnik@krakow.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gromnik.krakow.lasy.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Leśnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbiórka obiektów inwentarzowych w Nadleśnictwie Gromnik z podziałem na dwie części
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2cfc607d-a953-4c9e-a612-a0e96a1566ef
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00447058
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00587949/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Rozbiórka obiektów inwentarzowych w Nadleśnictwie Gromnik z podziałem na dwie części
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11833133.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
platformy platformazakupowa.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie Oferty następuje wyłącznie przy użyciu
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1183313. Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej złożenia na platformie platformazakupowa.pl. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego lub złożenia na platformie platformazakupowa.pl. Komunikacja
pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym w szczególności
składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza Wyślij wiadomość dostępnego na platformie https://platformazakupowa.pl/transakcja/1183313 oraz poczty elektronicznej e- mail:gromnik@krakow.lasy.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie
rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia
publicznego lub konkursie (Dz.U.2020.2452) określa niezbędne wymagania techniczne umożliwiające pracę na platformie
platformazakupowa.pl tj.
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux
lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, g) oznaczenie czasu odbioru danych
przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Ofertę sporządza się pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym .
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem
danych osobowych jest Nadleśnictwo Gromnik z siedzibą: 33-180 Gromnik, ul. Generała Andersa 1, tel. (14) 65-15-081,
adres e-mail: gromnik@krakow.lasy.gov.pl
Z Inspektorem ochrony danych w Nadleśnictwie Gromnik można skontaktować się poprzez e-mail: iod@comp-net.pl
Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób
gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony
prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do upływu terminu do ich wniesienia.
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o
art. 18-19 oraz 74-76 PZP.
Dane osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą
przechowywane, zgodnie z art. 78 ust.1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Niezależnie od postanowień powyżej, w przypadku zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
dane osobowe będą
przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania dane osobowe, ma prawo:
1) dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których
mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych
informacji mających na celu
sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego;
2) do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub
uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, ani zmianą
postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
3) do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na
ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych
osobowych do czasu zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w
przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych
narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na
podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy
publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez
Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
1) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesądza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
3) określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną
przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: S.270.17.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I – Rozbiórka budynków gospodarczych i garażu położonych na działce ew. nr 722 w miejscowości Burzyn
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych obiektów zawarty został w Załączniku nr 4 do SWZ – dokumentacja techniczna, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar robót.
Podczas rozbiórki należy zachować szczególną ostrożność i przestrzegać warunków BHP w tym zakresie.
INFORMACJE DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
1) Zamawiający zastrzega, że wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robot objętych przedmiotem zamówienia jest zobowiązany do opracowania i dostarczenia zamawiającemu harmonogramu realizacji robot.
2) Wszystkie roboty objęte kontraktem powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, dokumentacją projektową, przepisami BHP, przepisami p.poż oraz przepisami o ochronie środowiska a także wymaganiami technicznymi dla poszczególnych rodzajów robót wyszczególnionych w przedmiarze i zaleceniami Zamawiającego. Odpowiedzialność za jakość wykonywania wszystkich rodzajów robot wchodzących w skład zadania w całości ponosi Wykonawca.
3) Ze względu na usytuowanie obiektów i zagrożenia, jakie mogą wystąpić w trakcie wykonywania robót rozbiórkowych i wyburzeniowych, należy je zrealizować w jak najkrótszym czasie oraz z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Przed przystąpieniem do robót rozbiórkowych należy upewnić się, że w miejscu rozbiórki nie znajdują się osoby postronne.
4) Rozbiórkę pokrycia dachu z płyt azbestowych oraz utylizację należy zlecić firmie specjalistycznej. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu dowód utylizacji odpadów wraz z dokumentami potwierdzającymi zgłoszenie do właściwych organów administracyjnych demontaż wyrobów zawierających azbest, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie (rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów z azbestu (Dz.U. z 2004r Nr.3, poz.20 z póź. zm. oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków
bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów z azbestu (Dz.U. Nr 162, poz. 1089).
5) Materiały stalowe, drewno z rozbiórki stanowi własność Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do ich złożenia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
6) Pozostałe odpady pochodzące z prac rozbiórkowych (gruz, odpady, stolarka okienna i drzwiowa) przechodzą na własność Wykonawcy i jest on zobowiązany usunąć je z terenu budowy oraz postąpić z nimi zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca zobowiązuje się do usuwania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach ( tj. Dz. U. 2023r. poz. 1587 ze zm. ) oraz ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska ( tj. Dz. U. 2025r. poz. 647 ze zm.). Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu dowód utylizacji odpadów.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
- na własny koszt wykona oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia prac na czas realizacji robót.,
- opracowanie projektu zagospodarowania placu budowy, projektu organizacji i zabezpieczenia robot w czasie
trwania rozbiórek.
- przejęcie placu budowy, zabezpieczenie i oznakowanie zgodnie z wymogami prawa budowlanego. Treść tablic i miejsce ustawienia należy uzgodnić z inwestorem. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie
placu rozbiórki, od momentu przejęcia placu do odbioru końcowego. W miarę postępu robot, plac budowy powinien być porządkowany, usuwane zbędne materiały, sprzęt i zanieczyszczenia.
- zorganizowanie terenu rozbiórki
- ochrona środowiska na placu budowy i poza jego obrębem powinna polegać na zabezpieczeniach przed:
a) zanieczyszczeniem gleby przed szkodliwymi substancjami, a w szczególności: paliwem, olejem, chemikaliami.
b) zanieczyszczeniem powietrza gazami i pyłami,
c) możliwością powstania pożaru,
- niszczeniem drzewostanu na terenie budowy i na terenie przyległym
- ochrona istniejących urządzeń podziemnych i naziemnych. Przed rozpoczęciem robot budowlanych wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć wszelkie instalacje przed uszkodzeniem.
2) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za:
- opiekę nad wykonywanymi robotami, materiałami oraz sprzętem znajdującym się na placu budowy (od przejęcia placu do odbioru końcowego robot).
- odpowiedzialność za wszelkie zniszczenia i uszkodzenia własności publicznej i prywatnej.
- zapewnienie zatrudnionym na budowie pracownikom odpowiedniego zaplecza socjalno-sanitarnego, (nie dopuszczać do pracy w warunkach niebezpiecznych i szkodliwych dla zdrowia).
3) Wymagania dodatkowe – w ramach Umowy oraz ceny ofertowej Wykonawca zobowiązany będzie do:
1) realizacji robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, SWZ;
2) zapewnienia nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem, nadzoru nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy;
3) prawidłowego prowadzenia dokumentacji budowy, w tym dokonywania wpisów do dziennika rozbiórki;
4) wykonywania prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych;
5) zorganizowania i zagospodarowania zaplecza budowy;
6) zapewnienia właściwych warunków bhp i ppoż.;
7) jeżeli w związku z wykonywaniem Przedmiotu zamówienia Wykonawca wyrządzi Zamawiającemu lub innym podmiotom trzecim szkodę (np. uszkodzenie nawierzchni drogi dojazdowej) to zobligowany będzie do niezwłocznego jej naprawienia na swój koszt i ryzyko;
Szczegółowe warunki dotyczące zamówienia: w ramach wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca uwzględni:
1) w przypadku korzystania z podwykonawców koordynowanie robót podwykonawców ponosząc za nich pełną odpowiedzialność,
2) wykonywanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień
i zobowiązań wzajemnych,
3) doprowadzenie do należytego stanu i porządku miejsca prowadzenia robót, a w szczególności dróg dojazdowych, które Wykonawca naruszy w celu realizacji przedmiotu zamówienia,
4) naprawę ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót wyrządzonych osobom trzecim lub uszkodzeniem mienia.
Warunki rękojmi i gwarancji:
1. Zamawiający wymaga udzielenia okresu gwarancji na wykonane roboty na okres
12 miesięcy.
2. Termin gwarancji liczony będzie od daty protokolarnego bezusterkowego odbioru końcowego.
3. Okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać, co najmniej okresowi udzielonemu
przez Wykonawcę i liczone będą od daty odbioru bez zastrzeżeń całości zamówienia.
Szczegółowe wymogi dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę określono w punkcie 25 SWZ.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji Przedmiotu zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy osoby wykonujące wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz. U z 2025 r. poz. 277 ze zm.) tj:
- operatorów sprzętu wykorzystywanego do wykonywania prac rozbiórkowych.
Szczegółowe wymogi dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę określono w pkt. 25 SWZ oraz we wzorze umowy (załącznik nr 3 do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty w każdej z części Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny:
1) Cena - 60 %,
2) Termin wykonania – waga 40%,
Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1) W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x100 pkt x 60 %
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto za wykonanie całego Przedmiotu zamówienia podana w formularzu oferty.
W tym kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 60 punktów.
2) Kryterium termin wykonania (G) – waga 40%
Sposób obliczania punktów dla ww. kryterium: termin określony w Rozdziale 4 pkt. 4.1 SWZ i w § 6 projektowanych postanowień umowy wynosi 30 dni kalendarzowych:
a) Za zaoferowanie terminu realizacji zamówienia 30 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy – 0 punktów
b) Za skrócenie terminu realizacji zamówienia oferta otrzyma 5 punktów za każdy dzień poniżej 30 dni kalendarzowych
Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania w kryterium termin wykonania wynosi 40 pkt .
c) Kryterium terminu wykonania zamówienia będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanego w formularzu ofertowym terminu wykonania;
d) najdłuższy możliwy termin wykonania jaki będzie uwzględniany przy ocenie oferty to 30 dni.
e) Wykonawca może zaproponować termin wykonania krótszy niż określony przez Zamawiającego. Jeżeli Wykonawca wpisze termin dłuższy niż 30 dni to przygotuje ofertę niezgodnie z SWZ, co skutkować będzie odrzuceniem oferty. W przypadku nie wypełnienia w formularzu ofertowym stosownej rubryki Zamawiający uzna, że Wykonawca deklaruje najdłuższy, tj. 30 dni termin wykonania zamówienia.
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyskała łącznie najwyższą liczbę punktów obliczoną wg następującego wzoru:
S= C+G
gdzie:
S - łączna liczba punktów jaką uzyskała oceniana oferta
C - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w ramach kryterium cena
G - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium termin wykonania
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II – Rozbiórka schronu turystycznego położonego na działce ew. nr 524/10 w miejscowości Trzemesna.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych obiektów zawarty został w Załączniku nr 4 do SWZ – dokumentacja techniczna, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar robót.
Podczas rozbiórki należy zachować szczególną ostrożność i przestrzegać warunków BHP w tym zakresie.
INFORMACJE DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
1) Zamawiający zastrzega, że wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robot objętych przedmiotem zamówienia jest zobowiązany do opracowania i dostarczenia zamawiającemu harmonogramu realizacji robot.
2) Wszystkie roboty objęte kontraktem powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, dokumentacją projektową, przepisami BHP, przepisami p.poż oraz przepisami o ochronie środowiska a także wymaganiami technicznymi dla poszczególnych rodzajów robót wyszczególnionych w przedmiarze i zaleceniami Zamawiającego. Odpowiedzialność za jakość wykonywania wszystkich rodzajów robot wchodzących w skład zadania w całości ponosi Wykonawca.
3) Ze względu na usytuowanie obiektów i zagrożenia, jakie mogą wystąpić w trakcie wykonywania robót rozbiórkowych i wyburzeniowych, należy je zrealizować w jak najkrótszym czasie oraz z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Przed przystąpieniem do robót rozbiórkowych należy upewnić się, że w miejscu rozbiórki nie znajdują się osoby postronne.
4) Rozbiórkę pokrycia dachu z płyt azbestowych oraz utylizację należy zlecić firmie specjalistycznej. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu dowód utylizacji odpadów wraz z dokumentami potwierdzającymi zgłoszenie do właściwych organów administracyjnych demontaż wyrobów zawierających azbest, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie (rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów z azbestu (Dz.U. z 2004r Nr.3, poz.20 z póź. zm. oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków
bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów z azbestu (Dz.U. Nr 162, poz. 1089).
5) Materiały stalowe, drewno z rozbiórki stanowi własność Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do ich złożenia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
6) Pozostałe odpady pochodzące z prac rozbiórkowych (gruz, odpady, stolarka okienna i drzwiowa) przechodzą na własność Wykonawcy i jest on zobowiązany usunąć je z terenu budowy oraz postąpić z nimi zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca zobowiązuje się do usuwania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach ( tj. Dz. U. 2023r. poz. 1587 ze zm. ) oraz ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska ( tj. Dz. U. 2025r. poz. 647 ze zm.). Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu dowód utylizacji odpadów.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
- na własny koszt wykona oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia prac na czas realizacji robót.,
- opracowanie projektu zagospodarowania placu budowy, projektu organizacji i zabezpieczenia robot w czasie
trwania rozbiórek.
- przejęcie placu budowy, zabezpieczenie i oznakowanie zgodnie z wymogami prawa budowlanego. Treść tablic i miejsce ustawienia należy uzgodnić z inwestorem. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie
placu rozbiórki, od momentu przejęcia placu do odbioru końcowego. W miarę postępu robot, plac budowy powinien być porządkowany, usuwane zbędne materiały, sprzęt i zanieczyszczenia.
- zorganizowanie terenu rozbiórki
- ochrona środowiska na placu budowy i poza jego obrębem powinna polegać na zabezpieczeniach przed:
a) zanieczyszczeniem gleby przed szkodliwymi substancjami, a w szczególności: paliwem, olejem, chemikaliami.
b) zanieczyszczeniem powietrza gazami i pyłami,
c) możliwością powstania pożaru,
- niszczeniem drzewostanu na terenie budowy i na terenie przyległym
- ochrona istniejących urządzeń podziemnych i naziemnych. Przed rozpoczęciem robot budowlanych wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć wszelkie instalacje przed uszkodzeniem.
2) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za:
- opiekę nad wykonywanymi robotami, materiałami oraz sprzętem znajdującym się na placu budowy (od przejęcia placu do odbioru końcowego robot).
- odpowiedzialność za wszelkie zniszczenia i uszkodzenia własności publicznej i prywatnej.
- zapewnienie zatrudnionym na budowie pracownikom odpowiedniego zaplecza socjalno-sanitarnego, (nie dopuszczać do pracy w warunkach niebezpiecznych i szkodliwych dla zdrowia).
3) Wymagania dodatkowe – w ramach Umowy oraz ceny ofertowej Wykonawca zobowiązany będzie do:
1) realizacji robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, SWZ;
2) zapewnienia nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem, nadzoru nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy;
3) prawidłowego prowadzenia dokumentacji budowy, w tym dokonywania wpisów do dziennika rozbiórki;
4) wykonywania prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych;
5) zorganizowania i zagospodarowania zaplecza budowy;
6) zapewnienia właściwych warunków bhp i ppoż.;
7) jeżeli w związku z wykonywaniem Przedmiotu zamówienia Wykonawca wyrządzi Zamawiającemu lub innym podmiotom trzecim szkodę (np. uszkodzenie nawierzchni drogi dojazdowej) to zobligowany będzie do niezwłocznego jej naprawienia na swój koszt i ryzyko;
Szczegółowe warunki dotyczące zamówienia: w ramach wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca uwzględni:
1) w przypadku korzystania z podwykonawców koordynowanie robót podwykonawców ponosząc za nich pełną odpowiedzialność,
2) wykonywanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień
i zobowiązań wzajemnych,
3) doprowadzenie do należytego stanu i porządku miejsca prowadzenia robót, a w szczególności dróg dojazdowych, które Wykonawca naruszy w celu realizacji przedmiotu zamówienia,
4) naprawę ewentualnych szkód związanych z prowadzeniem robót wyrządzonych osobom trzecim lub uszkodzeniem mienia.
Warunki rękojmi i gwarancji:
1. Zamawiający wymaga udzielenia okresu gwarancji na wykonane roboty na okres
12 miesięcy.
2. Termin gwarancji liczony będzie od daty protokolarnego bezusterkowego odbioru końcowego.
3. Okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać, co najmniej okresowi udzielonemu
przez Wykonawcę i liczone będą od daty odbioru bez zastrzeżeń całości zamówienia.
Szczegółowe wymogi dotyczące zatrudniania na podstawie umowy o pracę określono w punkcie 25 SWZ.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca przy realizacji Przedmiotu zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy osoby wykonujące wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz. U z 2025 r. poz. 277 ze zm.) tj:
- operatorów sprzętu wykorzystywanego do wykonywania prac rozbiórkowych.
Szczegółowe wymogi dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę określono w pkt. 25 SWZ oraz we wzorze umowy (załącznik nr 3 do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty w każdej z części Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny:
1) Cena - 60 %,
2) Termin wykonania – waga 40%,
Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1) W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x100 pkt x 60 %
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto za wykonanie całego Przedmiotu zamówienia podana w formularzu oferty.
W tym kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 60 punktów.
2) Kryterium termin wykonania (G) – waga 40%
Sposób obliczania punktów dla ww. kryterium: termin określony w Rozdziale 4 pkt. 4.1 SWZ i w § 6 projektowanych postanowień umowy wynosi 30 dni kalendarzowych:
a) Za zaoferowanie terminu realizacji zamówienia 30 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy – 0 punktów
b) Za skrócenie terminu realizacji zamówienia oferta otrzyma 5 punktów za każdy dzień poniżej 30 dni kalendarzowych
Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania w kryterium termin wykonania wynosi 40 pkt .
c) Kryterium terminu wykonania zamówienia będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanego w formularzu ofertowym terminu wykonania;
d) najdłuższy możliwy termin wykonania jaki będzie uwzględniany przy ocenie oferty to 30 dni.
e) Wykonawca może zaproponować termin wykonania krótszy niż określony przez Zamawiającego. Jeżeli Wykonawca wpisze termin dłuższy niż 30 dni to przygotuje ofertę niezgodnie z SWZ, co skutkować będzie odrzuceniem oferty. W przypadku nie wypełnienia w formularzu ofertowym stosownej rubryki Zamawiający uzna, że Wykonawca deklaruje najdłuższy, tj. 30 dni termin wykonania zamówienia.
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyskała łącznie najwyższą liczbę punktów obliczoną wg następującego wzoru:
S= C+G
gdzie:
S - łączna liczba punktów jaką uzyskała oceniana oferta
C - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w ramach kryterium cena
G - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium termin wykonania
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w zakresie:
1 kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów -
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
2 sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
3 zdolności technicznej lub zawodowej:
I)w zakresie doświadczenia: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
II)W zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia: warunek ten zostanie uznany za spełniony,
jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie co najmniej po 1 osobie uprawnionej zgodnie z wymogami Prawo
budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj.:
a)kierownika robót/budowy, posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjnobudowlanej
lub równoważnej, posiadający minimum 2-lata doświadczenia zawodowego licząc od dnia uzyskania uprawnień,
polegające na kierowaniu robotami budowlanymi w wymienionym zakresie, Osoba powyższa musi posiadać niezbędne do
wykonania zamówienia kwalifikacje zawodowe, tj. uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994
roku – Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r., poz. 418 z późn. zm.) Za uprawnienia budowlane odpowiadające wyżej
określonym uznane zostaną uprawnienia, które wydane zostały na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
prawnych oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji
Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA (strony umowy o
Europejskim Obszarze Gospodarczym) z zastrzeżeniem, art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 418 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334 z późn.zm.).
Zamawiający na podstawie art. 116 ust. 2 Pzp może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca
nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne
przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych
sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub
sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków
prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności
przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia.
odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty
budowlane lub usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.
Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu
udostępniającego zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żądać będzie, aby Wykonawca
w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub
zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną o których mowa w pkt 5.1.2. SWZ
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/”nie spełnia” w oparciu
o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez Wykonawców
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie
Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków
dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od
wykonawcy obejmują:
a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 275.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną
ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej
samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku
przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 5 do SWZ),
c) Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie
podstaw wykluczenia z postępowania określonych w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4, 5 i 7 PZP - wzór oświadczenie
Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania stanowi załącznik nr 10 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków
dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych - Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do
realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień,
doświadczenia wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do
realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SWZ;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiastdokumentów, o których mowa w pkt 7.8 litera b) SWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. WW. dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert.
b) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której
dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.8 litera b) SWZ zastępuje się je dokumentem
zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji
lub oświadczenie osoby, której dokument miał
dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce
zamieszkania tej osoby. Dokumenty, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający
posiada, jeżeli
wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega
na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów
wymienionych w pkt 7.8 litera b) SWZ,
Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych , jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i
ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r., o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym
mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości:- część I - 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych).
- część II – 450 zł. (słownie: czterysta pięćdziesiąt złotych)
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2025 r. poz. 98 z późniejszymi zmianami).
Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w BGŻ BNP PARIBAS nr rachunku: 12 2030 0045 1110 0000 0084 0200 z dopiskiem: „Wadium przetargowe:
Rozbiórka obiektów inwentarzowych w Nadleśnictwie Gromnik z podziałem na dwie części. Część …………
Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust.6 PZP. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert tj.; 14.10.2025 r. godz. 900 zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć wraz z Ofertą w oryginale w formie elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust.2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie Przedmiotu Zamówienia
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.9.7.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1 SWZskłada każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają
spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty
„Oświadczenie, które roboty budowlane, dostawy, usługi wykonają poszczególni Wykonawcy wzór oświadczenia nr 9 w
SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony mają prawo do zgodnego skrócenia terminu realizacji Przedmiotu Umowy w każdym czasie, oraz do wydłużenia terminu realizacji Przedmiotu Umowy o okres trwania przyczyn z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie tego terminu, w następujących sytuacjach:1) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne tj: intensywne opady deszczu, śniegu trwające co najmniej 4 dni w ciągu, uniemożliwiające należyte wykonanie robót w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonych Umową, normami lub innymi przepisami wymagającymi odpowiednich warunków jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność. W takim przypadku termin realizacji zamówienia zostanie wydłużony o okres trwania wyżej wymienionej okoliczności.
2) wystąpienia Siły wyższej (w szczególności powódź, huragan, trzęsienie ziemi, śnieżyca, uderzenia pioruna, gradobicie, tąpnięcia górnicze, epidemie, pożary, wojna, zamieszki krajowe, strajki, szkody wyrządzone przez dzikie zwierzęta, odnalezienie niewypałów, niewybuchów lub wykopalisk archeologicznych) uniemożliwiającej wykonanie Przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
W takim przypadku wydłużenie terminu nastąpi o okres niezbędny do usunięcia skutków działania siły wyższej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1183313
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-14 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-12
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Dokumenty podmiotów zagranicznych:a) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast
dokumentów, o których mowa w pkt 7.8 litera b) SWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości. WW. dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert.
b) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której
dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.8 litera b) SWZ zastępuje się je dokumentem
zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji,
lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub
miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, powinny być wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli
wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów przedstawienia w
odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 7.8 litera b).
Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych , jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i
ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r., o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym
mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków.