BZP: Zimowe utrzymanie dróg, chodników i parkingów na terenie Gminy Biskupice w sezonie zimowym 2025/2026.
29.09.2025
2025/BZP 00447088/01
Gmina Biskupice
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg, chodników i parkingów na terenie Gminy Biskupice
w sezonie zimowym 2025/2026.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Biskupice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351556010
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tomaszkowice 455
1.5.2.) Miejscowość: Tomaszkowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: (12) 289 70 70
1.5.8.) Numer faksu: brak
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@biskupice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/ugbiskupice
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg, chodników i parkingów na terenie Gminy Biskupice
w sezonie zimowym 2025/2026.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-00ad8158-3008-4219-890e-039805493b4e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00447088
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047380/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Biskupice w sezonie zimowym 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-00ad8158-3008-4219-890e-039805493b4e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz w szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy
e- Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: ug@biskupice.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-00ad8158-3008-4219-890e-039805493b4e
Szerzej na temat komunikacji w treści SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę w niniejszym postępowaniu.
2. Ofertę oraz dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą należy składać w formie elektronicznej na platformie e-Zamówienia pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl (tj. w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy zamieszczonych w załącznikach do SWZ, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy.
Pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej zawarte w treści SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO (obowiązek informacyjny) - uregulowany w treści SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający nie przewiduje ograniczenia stosowania RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RPI.271.13.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 – Zimowe utrzymanie dróg gminnych obejmujące miejscowości: Tomaszkowice, Przebieczany, Biskupice, Trąbki, Sułów, Łazany, Sławkowice oraz chodniki i parkingi w sezonie zimowym 2025/2026 – zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 11 do SWZ,
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
- cena - 60 pkt
- czas podjęcia akcji czynnej - 40 pkt
2. Zasady przyznawania odpowiedniej ilości punktów dla pierwszego kryterium są następujące: za cenę (brutto) C zostaną przyznane punkty według następującego wzoru:
C= Cena najniższa/cena badana * 60pkt
Maksymalna ilość punktów możliwych do uzyskania z tytułu tego kryterium wynosi 60.
Obliczając punktację dotycząca oceny kryteriów cenowych Zamawiający zastosuje dokładność do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadami matematycznymi.
3. Ocena w zakresie drugiego kryterium – czas podjęcia akcji czynnej - zostanie dokonana w następujący sposób:
Podstawą oceny ofert w zakresie niniejszego kryterium będzie wyrażony w minutach czas podjęcia akcji czynnej, zaproponowany przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym:
a) Oferta, w której Wykonawca zadeklaruje czas podjęcia akcji czynnej równy 30 minut otrzyma maksymalną ilość punktów 40 punktów w niniejszym kryterium.
b) Oferta, w której Wykonawca zadeklaruje czas podjęcia akcji czynnej od 31 do 45 minut otrzyma 20 punktów w niniejszym kryterium.
c) Oferta, w której Wykonawca zadeklaruje czas podjęcia akcji czynnej od 46 do 60 minut otrzyma 0 punktów w niniejszym kryterium.
Zaoferowany przez Wykonawcę czas podjęcia akcji czynnej, zostanie uwzględniony w umowie z Wykonawcą.
Minimalny punktowany czas podjęcia akcji czynnej wynosi 30 minut. Zaoferowany przez Wykonawcę czas podjęcia akcji czynnej krótszy niż 30 minut będzie punktowany tak jakby Wykonawca zaoferował 30-to minutowy czas podjęcia akcji czynnej.
Zaoferowany przez Wykonawcę czas podjęcia akcji czynnej dłuższy niż 60 minut, będzie traktowany jako niezgodność oferty z treścią SWZ. Oferta zostanie odrzucona.
Łączną liczba punktów zostanie obliczona według następującego wzoru:
P = C + T
gdzie:
P – łączna ilość punktów uzyskana za ofertę niepodlegającą odrzuceniu
C - ilość punktów uzyskanych w kryterium cena brutto
T - ilość punktów uzyskanych w kryterium czas podjęcia akcji czynnej
Za ofertę najwyżej ocenioną uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako suma punktów uzyskanych w ww. kryteriach.
4. Oferty będą oceniane oddzielnie dla każdej części.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podjęcia akcji czynnej
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 – Zimowe utrzymanie dróg gminnych obejmujące miejscowości: Tomaszkowice, Przebieczany, Bodzanów, Trąbki, Zabłocie, Szczygłów, Łazany, Jawczyce, Biskupice oraz chodniki i parkingi w sezonie zimowym 2025/2026 – zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 12 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
- cena - 60 pkt
- czas podjęcia akcji czynnej - 40 pkt
2. Zasady przyznawania odpowiedniej ilości punktów dla pierwszego kryterium są następujące: za cenę (brutto) C zostaną przyznane punkty według następującego wzoru:
C= Cena najniższa/cena badana * 60pkt
Maksymalna ilość punktów możliwych do uzyskania z tytułu tego kryterium wynosi 60.
Obliczając punktację dotycząca oceny kryteriów cenowych Zamawiający zastosuje dokładność do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadami matematycznymi.
3. Ocena w zakresie drugiego kryterium – czas podjęcia akcji czynnej - zostanie dokonana w następujący sposób:
Podstawą oceny ofert w zakresie niniejszego kryterium będzie wyrażony w minutach czas podjęcia akcji czynnej, zaproponowany przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym:
a) Oferta, w której Wykonawca zadeklaruje czas podjęcia akcji czynnej równy 30 minut otrzyma maksymalną ilość punktów 40 punktów w niniejszym kryterium.
b) Oferta, w której Wykonawca zadeklaruje czas podjęcia akcji czynnej od 31 do 45 minut otrzyma 20 punktów w niniejszym kryterium.
c) Oferta, w której Wykonawca zadeklaruje czas podjęcia akcji czynnej od 46 do 60 minut otrzyma 0 punktów w niniejszym kryterium.
Zaoferowany przez Wykonawcę czas podjęcia akcji czynnej, zostanie uwzględniony w umowie z Wykonawcą.
Minimalny punktowany czas podjęcia akcji czynnej wynosi 30 minut. Zaoferowany przez Wykonawcę czas podjęcia akcji czynnej krótszy niż 30 minut będzie punktowany tak jakby Wykonawca zaoferował 30-to minutowy czas podjęcia akcji czynnej.
Zaoferowany przez Wykonawcę czas podjęcia akcji czynnej dłuższy niż 60 minut, będzie traktowany jako niezgodność oferty z treścią SWZ. Oferta zostanie odrzucona.
Łączną liczba punktów zostanie obliczona według następującego wzoru:
P = C + T
gdzie:
P – łączna ilość punktów uzyskana za ofertę niepodlegającą odrzuceniu
C - ilość punktów uzyskanych w kryterium cena brutto
T - ilość punktów uzyskanych w kryterium czas podjęcia akcji czynnej
Za ofertę najwyżej ocenioną uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako suma punktów uzyskanych w ww. kryteriach.
4. Oferty będą oceniane oddzielnie dla każdej części.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podjęcia akcji czynnej
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:1) zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.
2) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.
3) sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną - minimum 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100 groszy) – w przypadku składania oferty na jedną część. Wykonawca, który złoży ofertę na dwie części powinien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 groszy).
4) zdolność techniczna lub zawodowa:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej trzy usługi polegające na zimowym utrzymaniu dróg o łącznej wartości minimum
100 000,00 zł brutto (w przypadku składania oferty na jedną część) lub co najmniej trzy usługi polegające na zimowym utrzymaniu dróg o łącznej wartości minimum 150 000,00 zł brutto (w przypadku składania oferty na dwie części) odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
UWAGA:
Wykonawca udowadniając powyższy warunek może wykonać jedną usługę polegającą na zimowym utrzymaniu dróg o łącznej wartości minimum 100 000,00 zł brutto (w przypadku składania oferty na jedną część) oraz jedną usługę polegającą na zimowym utrzymaniu dróg o łącznej wartości minimum
150 000,00 zł brutto (w przypadku składania oferty na dwie części).
b) Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował (własność, dzierżawa, użyczenie itp.) na czas realizacji zamówienia odpowiednimi narzędziami, wyposażeniem zakładu lub urządzeniami technicznymi do wykonywania usług stosownych do zakresu zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami tzn. przedłożą wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy do realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami tj.:
- dla części 1 – wymagana jest minimalna ilość sprzętu:
1) pługopiaskarka (dopuszcza się osobno pług i osobno piaskarkę) / lub ciągnik z napędem na 4 koła + rozsiewacz o mocy min. 100 KM – 2 szt. (dopuszcza się możliwość wykorzystania solarek)
- dla części 2 – wymagana jest minimalna ilość sprzętu:
1) pługopiaskarka (dopuszcza się osobno pług i osobno piaskarkę) / lub ciągnik z napędem na 4 koła + rozsiewacz o mocy min. 100 KM – 2 szt. (dopuszcza się możliwość wykorzystania solarek)
- dla chodników i parkingów (w ramach części 1 i części 2) - wymagana jest minimalna ilość sprzętu:
1) lekki ciągnik z napędem 4x4 + rozsiewacz / lub inny sprzęt posiadający odpowiednie certyfikaty dopuszczenia do stosowania i nie powodujący uszkodzenia nawierzchni chodników (ciężar nie przekraczający 2 ton) – 1 szt.
2) pługopiaskarka (dopuszcza się osobno pług i osobno piaskarkę) / lub ciągnik z napędem na 4 koła + rozsiewacz o mocy min. 100 KM – 1 szt. (sprzęt może być używany równocześnie przy realizacji części 1 i/lub części 2).
Jako dowód, Wykonawca przedłoży kopie dowodów rejestracyjnych na wszystkie pojazdy wykazane w niniejszym postępowaniu lub dokument potwierdzający dysponowaniem sprzętem na okres realizacji zamówienia.
Wszystkie pojazdy muszą mieć ważne badania techniczne.
Wyżej wymieniona ilość sprzętu, jest ilością minimalną, faktyczna ilość sprzętu, jaką Wykonawca będzie musiał zastosować będzie wynikała z rzeczywistych potrzeb, tak aby drogi objęte akcją zimowego utrzymania były na bieżąco odśnieżane i posypywane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, t.j oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – sporządzone zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ.
2. Oświadczenie składane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U z 2025 r. poz. 514) – załącznik nr 7.
3. Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz
z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 8.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz usług wykonanych / wykonywanych odpowiadających opisowi warunku określonego w Rozdziale VII ust. 2 pkt 4 litera a) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
2. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego odpowiadających opisowi warunku określonego w Rozdziale VII ust. 2 pkt 4 litera b) wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami oraz załączonymi dowodami, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 (wykaz sprzętu).
3. Wykazania, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną, o której mowa w Rozdziale VII ust. 2 pkt 3 SWZ wraz z potwierdzeniem opłaty składki ubezpieczeniowej, polisa musi być aktualna na dzień składania ofert.
4. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – Załącznik nr 3 (jeśli dotyczy).
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – Załącznik nr 4 (jeśli dotyczy).
6. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, t.j oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – sporządzone zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ wraz z Formularzem cenowym – sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1a/1b do SWZ.2. Ponadto wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, tj. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – sporządzone zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument „Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, – Załącznik nr 2 do SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają oświadczenie z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – Załącznik nr 3 do SWZ.
5. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
Pozostałe wymagania w tym zakresie zawarto w treści SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres zmian został określony we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-08 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie ofert odbywa się przy użyciu platformy e-zamówienia. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-00ad8158-3008-4219-890e-039805493b4e
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-08 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-06
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości przeprowadzenia negocjacji w celu ulepszenia treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert.2. W przypadku, gdy Zamawiający nie będzie prowadził negocjacji, dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty spośród niepodlegających odrzuceniu ofert złożonych w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu (oferta podstawowa).
3. Zamawiający przed podjęciem negocjacji informuje równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożyli oferty, o Wykonawcach :
1) których oferty nie zostały odrzucone oraz punktacji przyznanej ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łącznej punktacji,
2) których oferty zostały odrzucone,
3) którzy nie zostali zakwalifikowani do negocjacji, oraz punktacji przyznanej ich ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łącznej punktacji, w przypadku, o którym mowa w art. 288 ust. 1 ustawy Pzp, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
4. W przypadku podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przeprowadzeniu negocjacji w celu ulepszenia treści ofert, Zamawiający zaprosi do negocjacji trzech Wykonawców których oferty nie podlegają odrzuceniu oraz uzyskały najwyższą liczbę punktów.
5. W zaproszeniu do negocjacji Zamawiający wskazuje:
- miejsce prowadzenia negocjacji,
- termin prowadzenia negocjacji,
- sposób prowadzenia negocjacji,
- kryteria oceny ofert w ramach których będą prowadzone negocjacje
- Zamawiający przewiduje możliwość negocjacji w kryterium: cena ofertowa oraz czas podjęcia akcji czynnej. Jeżeli wszyscy Wykonawcy określą w ofercie podstawowej taki sam czas podjęcia akcji czynnej, kryterium to nie będzie podlegało negocjacjom.
6. Podczas negocjacji ofert Zamawiający zapewnia równe traktowanie wszystkich Wykonawców.
7. Zamawiający nie udziela informacji w sposób, który mógłby zapewnić niektórym Wykonawcom przewagę nad innymi Wykonawcami.
8. Prowadzone negocjacje mają charakter poufny.
9. Żadna ze stron nie może, bez zgody drugiej strony, ujawniać informacji technicznych i handlowych związanych z negocjacjami. Zgoda jest udzielana w odniesieniu do konkretnych informacji i przed ich ujawnieniem.
10. Zamawiający informuje równocześnie wszystkich Wykonawców, których oferty złożone w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu nie zostały odrzucone, o zakończeniu negocjacji.
11. Zamawiający zaprasza do składania ofert dodatkowych Wykonawców z którymi przeprowadził negocjacje.
12. Zaproszenie do składania ofert dodatkowych zawiera co najmniej:
- nazwę oraz adres Zamawiającego, numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz strony internetowej prowadzonego postępowania,
- sposób i termin składania ofert dodatkowych oraz język lub języki, w jakich muszą być one sporządzone, oraz termin otwarcia tych ofert.
13. Zamawiający wyznacza termin na złożenie ofert dodatkowych z uwzględnieniem czasu potrzebnego na przygotowanie tych ofert, z tym, że termin ten nie może być krótszy niż 5 dni od dnia przekazania zaproszenia do składania ofert dodatkowych.
14. Wykonawca może złożyć ofertę dodatkową, która zawiera nowe propozycje w zakresie treści oferty podlegających ocenie w ramach kryteriów oceny ofert wskazanych przez Zamawiającego w zaproszeniu do negocjacji. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży oferty dodatkowej, wówczas wiążąca będzie oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.
15. Oferta dodatkowa nie może być mniej korzystna w żadnym z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.
16. Oferta przestaje wiązać Wykonawcę w takim zakresie, w jakim złoży on ofertę dodatkową zawierającą korzystniejsze propozycje w ramach każdego z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji.
17. Oferta dodatkowa, która jest mniej korzystna w którymkolwiek z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, podlega odrzuceniu.