BZP: „Usługa przetworzenia kału w celu transferu mikrobioty jelitowej na potrzeby CSK UM”
29.09.2025
2025/BZP 00447094/01
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centralny Szpital Kliniczny w Łodzi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługa przetworzenia kału w celu transferu mikrobioty jelitowej na potrzeby CSK UM”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centralny Szpital Kliniczny w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472147559
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pomorska 251
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 92-213
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.owczarek@csk.umed.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.csk.umed.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługa przetworzenia kału w celu transferu mikrobioty jelitowej na potrzeby CSK UM”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-269990bb-dbf7-43e7-9197-8b8513eb6b3c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00447094
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00032907/68/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 „Usługa przetworzenia kału w celu transferu mikrobioty jelitowej na potrzeby CSK UM”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/csk_umed3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/csk_umed
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/pn/csk_umed
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/122/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja zdania pn.: „Usługa przetworzenia kału w celu transferu mikrobioty jelitowej na
potrzeby CSK UM
2.1. Zamawiający zamierza prowadzić leczenie z użyciem metody przeszczepu bakterii kałowych (tzw. mikrobioty
dojelitowej) w leczeniu nawracających infekcji Clostridium difficile, który to zabieg polega na przeniesieniu zawiesiny
mikrobioty jelitowej, wytworzonej z kału pozyskanego od dawcy, do przewodu pokarmowego biorcy. Czynnikiem aktywnym
w ramach metody jest mikrobiota jelitowa pobierana od dawcy materiału, a
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
• Zamawiający może z opisanego w SWZ prawa opcji skorzystać w całości lub w części tj. zamówienie o dodatkowe max. 80% ilości produktów (wielkości świadczenia) przedstawionych w SWZ. W takim przypadku warunki realizacji pozostają bez zmian.• Zamawiający zastrzega, że ilość „80% tj. ………….sztuk” (opakowań) przewidziana w ramach prawa opcji jest wielkością maksymalną, a ilości te mogą ulec zmniejszeniu w zależności od potrzeb Zamawiającego w trakcie trwania umowy;
• Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, dlatego też nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego;
• Zamówienie objęte prawem opcji Wykonawca będzie zobowiązany wykonać po uprzednim otrzymaniu zawiadomienia od Zamawiającego, że zamierza z prawa opcji skorzystać, zawierającego liczbę x (nazwa asortymentu) w ramach przedmiotowego uprawnienia Zamawiającego,
• Termin wykonania zamówienia objętego prawem opcji nie może być dłuższy niż do 15 dnia po upływie okresu obowiązywania umowy,
• Zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego. Zamawiający zastrzega również, że ceny jednostkowe objęte opcją będą identyczne, jak w zamówieniu podstawowym oraz niezmienne w całym okresie realizacji umowy, z zastrzeżeniem zapisów umowy w zakresie zmian,
• Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w okresie do max. 18 miesięcy, licząc od dnia zawarcia umowy,
• powyższe nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie którejdokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności o których mowa w art. 455 z zachowaniem zasad o
których mowa w art. 454 i 455 ustawy Pzp.
2. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp ustawy Zamawiający przewiduje zmianę postanowień zawartej umowy oraz
określa warunki tych zmian poprzez wprowadzenie do zawartej umowy możliwości zmian:
a) działania siły wyższej, pandemii, itp.
b) zmian po zawarciu umowy przepisów prawa lub wprowadzenia nowych przepisów prawa lub zmiany lub wprowadzenia
nowej bezwzględnie obowiązującej normy powodującej konieczność zmiany, modyfikacji lub odstępstwa w odniesieniu do
wynagrodzenia, do przedmiotu zamówienia lub terminu zakończenia przedmiotu realizacji zamówienia,
c) gdy konieczność zmiany jest spowodowana wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności, których nie można było
przy dołożeniu należytej staranności przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które uniemożliwiają prawidłową realizację
przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami.
d) zmian organizacyjnych polegających w szczególności na zmianie podwykonawców, grup wykonawców i innych
podmiotów współpracujących przy realizacji zamówienia pod warunkiem, że ich uprawnienia, potencjał ekonomiczny,
wykonawczy i doświadczenie nie są gorsze od tych, jakie posiadają podmioty zamieniane,
e) wydania decyzji administracyjnych lub innych aktów władzy (decyzja władz publicznych, w tym oczekiwanie na
nieprzewidziane wcześniej konieczne wyniki ekspertyz, wyrok sądu itp.) jeśli ich wydanie nastąpiło na skutek okoliczności
niezależnych od Wykonawcy,
f) terminu obowiązywania umowy (wydłużenie), w związku z niewykorzystaniem ilości produktów określonych w umowie.
g) zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) oraz podatku akcyzowego, przy czym zmianie ulega wyłącznie cena
brutto, natomiast cena netto pozostaje bez zmian;
h) obniżenie ceny jednostkowej netto i brutto poszczególnego asortymentu, będącego przedmiotem umowy np. w wyniku
wprowadzenia cen promocyjnych lub gdy zostanie dopuszczony nowy, równoważny produkt o niższej cenie;
i) zwiększenie ilości asortymentu, będącego przedmiotem umowy i wyszczególnionego w załączniku do umowy, bez
konieczności zmiany wartości przedmiotu umowy w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt h);
j) zmiany wielkości opakowania towaru objętego umową przetargową z możliwością przeliczenia ceny nie przekraczającej
ceny zaoferowanej w ofercie przetargowej;
k) zakupu oferowanych odpowiedników towarów objętych umową po cenie nie wyższej niż zawarta w ofercie przetargowej;
l) zmiany organizacyjnej po stronie Wykonawcy lub Zamawiającego, w tym w szczególności, w przypadku gdy nastąpi
zmiana adresu siedziby firmy, bądź zmiana adresu zamieszkania właściciela lub współwłaściciela firmy;
3. Zmiana ceny dotycząca ust. 2g) obowiązuje od dnia wejścia w życie przepisów ją wprowadzających.
4. Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych w ust. 2 okoliczności nie stanowi bezwzględnego zobowiązania
Zamawiającego do dokonania takich zmian, ani nie może stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy do ich dokonania.
5. Ewentualna zmiana umowy nastąpi z uwzględnieniem wpływu, jaki wywiera wystąpienie okoliczności uzasadniającej
modyfikację na dotychczasowy kształt zobowiązania umownego.